rempedaal tikt/klikt

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

rempedaal tikt/klikt

Bericht door Ron UP » vr 27 apr 2012, 15:44

Ik heb gemerkt dat ,als je je rem intrapt en je laat weer los dat je dan een duidelijke tik hoort, als je daarna nog een paar keer remt hoor je het niet meer. Als je dan weer ff niet geremd hebt over 500 meter en je remt dan weer voor de eerste keer, dan hoor je die tik weer...

Naar de dealer geweest vanmiddag en monteur reed eventjes en hoorde t gelijk, kon t niet thuisbrengen. Daarna op de brug voor controle, remlichtschakelaar bv maar dat was t niet, die zit in je rembekrachtiger, die soort spons die vlak onder je pedaal zit. Hij ging pon bellen, en ook gelijk bij andere ups controleren.
Hij belde net op, dat die andere ups het ook hadden, dus hij dacht dat t zo hoorde, een soort relais wat iets inschakeld ofzo.

Ik dacht mss dat t te maken zou kunnen hebben met bluemotion, remenergie terugwinning, maar hij heeft t ook zonder bmt....

Mijn collega heeft t zelfde geluid, maar persoonlijk vind ik t raar hoor. Misschien kunnen jullie ook ff luisteren? Is snel te horen hoor.....
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
dubbel-UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 543
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
Locatie: het mooie Limburg

Re: rempedaal tikt/klikt

Bericht door dubbel-UP! » vr 27 apr 2012, 16:05

er zitten nogal wat systemen op de UP!
BAS (Brake Assistent system) deze zorgt voor een hogere remdruk bij een snelle bediening van de rem (dus meer remkracht) &
Emergency braking, de noodstop functie......Ook hiervoor moet de auto een bepaalde handeling zelf uitvoeren.

Het zou mij niet verbazen als het geluid komt van een van deze systemen, welke de remdruk op peil houden of iets dergelijks. Het valt mij ook op dat als het flink regent (laser overgoten met water) dat dit geluid er ook sneller komt,
in de trant van: tik,tik,trrrrrrr :P :P
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: rempedaal tikt/klikt

Bericht door up! » vr 27 apr 2012, 16:42

Wat zijn jullie allemaal kritisch, rempedalen en koppelingen die tikken, en wat ik allemaal niet meer lees :shock: Ik rijd vanaf het begin (8 maart) helemaal tevreden in mijn up! en hoor helemaal niets verdachts of opvallend... Zit het niet tussen de oren? ;)
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
RonaldNL
Vagling liefhebber
Berichten: 480
Lid geworden op: ma 05 mar 2012, 20:49

Re: rempedaal tikt/klikt

Bericht door RonaldNL » vr 27 apr 2012, 19:38

De pedalen zijn niet Zomaar gewone pedalen deze zitten vol electronica zal zo ff screentje plaatsen ervan dat is het klikken viel mij eerst ook op maar is in orde niks aan de hand Ron

plaatje volgt over paar minuten :D
The Only Way is UP!

Gebruikersavatar
RonaldNL
Vagling liefhebber
Berichten: 480
Lid geworden op: ma 05 mar 2012, 20:49

Re: rempedaal tikt/klikt

Bericht door RonaldNL » vr 27 apr 2012, 19:43

Afbeelding


Zie groene stip dit is ook zo met de andere pedalen :D je snap het idee denk ik nu wel :D
The Only Way is UP!

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: rempedaal tikt/klikt

Bericht door Ron UP » vr 27 apr 2012, 20:33

Ok dus jullie hebben die klik dus ook, vind t zomaar een vreemd gehoor?

Heb jij dat echt niet Up! ? of zijn je oren niet zo gevoelig ;)
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
RonaldNL
Vagling liefhebber
Berichten: 480
Lid geworden op: ma 05 mar 2012, 20:49

Re: rempedaal tikt/klikt

Bericht door RonaldNL » vr 27 apr 2012, 20:45

In elke UP heb je dat dat is simpel :) alleen na een weekje rijden hoor je het idd niet meer hoor :D
The Only Way is UP!

Gebruikersavatar
High-up!
Vagling liefhebber
Berichten: 546
Lid geworden op: ma 06 feb 2012, 14:44
Locatie: Groningen

Re: rempedaal tikt/klikt

Bericht door High-up! » za 28 apr 2012, 00:19

Ik heb het ook (nagevraagd). Het is de City Emergency Braking zo is mij verteld.. Ook boven de 30 km/h blijkt hij de calculeren wat de afstand tot je voorganger is.
||High-up! | Candy White | Executive Pakket | Drive Pakket | Maps & More | 75PK ||

Gebruikersavatar
Up-Jury
Donateur member
Berichten: 638
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 14:06
Locatie: Heerhugowaard

Re: rempedaal tikt/klikt

Bericht door Up-Jury » za 28 apr 2012, 08:39

dubbel-UP! schreef:er zitten nogal wat systemen op de UP!
BAS (Brake Assistent system) deze zorgt voor een hogere remdruk bij een snelle bediening van de rem (dus meer remkracht) &
Emergency braking, de noodstop functie......Ook hiervoor moet de auto een bepaalde handeling zelf uitvoeren.

Het zou mij niet verbazen als het geluid komt van een van deze systemen, welke de remdruk op peil houden of iets dergelijks. Het valt mij ook op dat als het flink regent (laser overgoten met water) dat dit geluid er ook sneller komt,
in de trant van: tik,tik,trrrrrrr :P :P
Zou best wel eens kunnen maar als het een laser is dan zal de infrarood afbuigen in het water als het ultrasoon is dan heb je er meer last van die kan zelfs stof registreren. Temisnste dat is wat ik weet, in mijn werk gebruik ik beide. Maar het is wel vreemd dat je het getik hoort en vragen kan geen kwaat.

Gebruikersavatar
RonaldNL
Vagling liefhebber
Berichten: 480
Lid geworden op: ma 05 mar 2012, 20:49

Re: rempedaal tikt/klikt

Bericht door RonaldNL » za 28 apr 2012, 08:59

Mensen dat tikken is normaal en hoort dat valt in begin op zeker als je uit een oudere wagen overstap na week ryden merk je dat niet meer op. Lees eens je instruktieboekjes ook :-D. Telais oa die hoo regelen zie foto boven
The Only Way is UP!

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: rempedaal tikt/klikt

Bericht door Ron UP » za 28 apr 2012, 09:42

Ronald, ik weet niet wat voor instructieboekje jij hebt gekregen maar bij mij staat er toch echt niks in over tikkende pedalen hoor :mrgreen:

Maar goed, ik ga er dan ook maar vanuit dat t het CEB is dan!! Pas als je niks meer hoort klikken, is er pas wat mis dus :D
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
dubbel-UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 543
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
Locatie: het mooie Limburg

Re: rempedaal tikt/klikt

Bericht door dubbel-UP! » za 28 apr 2012, 16:40

Ron UP schreef:Ronald, ik weet niet wat voor instructieboekje jij hebt gekregen maar bij mij staat er toch echt niks in over tikkende pedalen hoor :mrgreen:

Maar goed, ik ga er dan ook maar vanuit dat t het CEB is dan!! Pas als je niks meer hoort klikken, is er pas wat mis dus :D

Is inderdaad de bedoeling, viel mij de eerste dagen op, daarna hoor je het nog niet eens meer (bij wijze van).........
Zonder tikken pas zorgen maken
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

Plaats reactie