Garmin Maps & More: Routes importeren

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
MiiThos
Forum newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 18:49

Garmin Maps & More: Routes importeren

Bericht door MiiThos » za 25 jan 2014, 08:28

Beste Medeforumgenoten,

Sinds enkele weken beschik ik over een Seat Mii Chill out.
puik karretje.. excuseer.. Schitterende voiture.. ;)

In mijn auto beschik ik over M&M van Garmin. maar ik vind nergens een mogelijkheid om routes vooraf te importeren.
Nu weet ik dat dit wel mogelijk is bij losse Garmin toestellen en aangezien ik graag in de voorpret mijn routes opmaak, zou ik dit ook willen doen bij mijn M&M.

Weet iemand van jullie al hoe ik dit voor elkaar moet krijgen.
Tot nu toe gebruikte ik hier Sygic voor op mijn telefoon.

alvast bedankt voor het meedenken.
Het enige echte bewijs voor het bestaan van intelligent buitenaards leven is... dat ze met ons nog geen contact opgenomen hebben..

Gebruikersavatar
MuziekUP
Vagling liefhebber
Berichten: 154
Lid geworden op: vr 08 nov 2013, 19:02

Re: Garmin Maps & More: Routes importeren

Bericht door MuziekUP » za 25 jan 2014, 09:50

Ik heb ook een andere Garmin (Montana 600) die ik gebruik om vooraf uitgezette routes te rijden.
Daar gebruik ik een apart kaartenprogramma van Garmin voor, Basecamp, en een vergelijkbaar programma hebben we niet bij M+M.
Het lijkt er dus niet op dat het mogelijk is vooraf uitgezette routes naar de M+M te exporteren.

In de M+M kun je wel een vrij gedetailleerde route opbouwen, maar dat is in vergelijking met Basecamp erg veel werk.

Ik heb mijn auto echter nog maar net en moet daarom ook nog wat experimenteren met de M+M.
Misschien is een route uit bijvoorbeeld Basecamp op de een of andere manier wel, via "Fresh"??, naar de M+M over te zetten.
Op de M+M zit ergens misschien een mapje met favoriete of meest gebruikte routes en is de uitgezette route daar naartoe te kopiëren?
Ik zal eens gaan kijken of ik idd een route kan overzetten en, als het al lukt, dan is het nog even afwachten of de bestandsnamen in beide systemen overeenkomen en de M+M de route wil oppakken :think:

Mocht iemand anders nog ideeën hebben, dan zijn die welkom :)
groove up - 60pk bmt - hot orange - fender sound - 16" triangle velgen (silver) - high up extra's & accessoires
opties/extra's: 4 deuren - panoramadak - winterbanden op 15" waffle velgen - verlaagd (eibach proline) - vagcom

Gebruikersavatar
MuziekUP
Vagling liefhebber
Berichten: 154
Lid geworden op: vr 08 nov 2013, 19:02

Re: Garmin Maps & More: Routes importeren

Bericht door MuziekUP » za 25 jan 2014, 11:51

Heb M+M aan Basecamp gekoppeld, deze vindt de M+M en ik kan een route naar M+M downloaden. Dat is wellicht ook met een ander programma dan Basecamp mogelijk?

In M+M de route gekopieerd naar "Example routes" (in "Navigon") en de extensie ".gpx" veranderd in ".route", want alle voorbeeldroutes hebben die extensie (met de extensie ".gpx" bleek de route niet herkend/gevonden te worden door M+M).

M+M ontkoppeld van notebook en opgestart, ik vind op de M+M in Navigatie: opgeslagen routes (onder opties), de gedownloade route.
Echter kan ik de route niet openen, het probleem is waarschijnlijk het formaat. De vraag is hoe een .gpx bestand te converteren is naar een bestand dat door M+M gelezen kan worden......? :idea:
groove up - 60pk bmt - hot orange - fender sound - 16" triangle velgen (silver) - high up extra's & accessoires
opties/extra's: 4 deuren - panoramadak - winterbanden op 15" waffle velgen - verlaagd (eibach proline) - vagcom

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Garmin Maps & More: Routes importeren

Bericht door Tom Westendorp » wo 18 jan 2017, 22:01

Bump! Iemand een idee?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Guy
Forum newbie
Berichten: 85
Lid geworden op: zo 26 apr 2015, 15:38

Re: Garmin Maps & More: Routes importeren

Bericht door Guy » za 21 jan 2017, 12:50

ik heb de routes opgeslagen als .kml bestand,
-kml bestand opgeslagen in navigon/tracks
-navigatie
-meer functies
-routes en tracks
-opgeslagen routes en tracks

werkte voor mij prima.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Garmin Maps & More: Routes importeren

Bericht door Autheo » za 21 jan 2017, 18:04

Guy schreef:ik heb de routes opgeslagen als .kml bestand,
-kml bestand opgeslagen in navigon/tracks
-navigatie
-meer functies
-routes en tracks
-opgeslagen routes en tracks

werkte voor mij prima.
Hallo Guy,
Maak je ook van een computerprogramma gebruik om routes uit te stippelen? Of haal je misschien al uitgestippelde routes op van een site als bijvoorbeeld http://www.gpstracks.nl ? En zet je die dan om in .kml met http://www.gpsbabel.org ? Ben benieuwd naar jouw ervaring.

Gebruikersavatar
Guy
Forum newbie
Berichten: 85
Lid geworden op: zo 26 apr 2015, 15:38

Re: Garmin Maps & More: Routes importeren

Bericht door Guy » za 21 jan 2017, 20:11

Autheo schreef:
Guy schreef:ik heb de routes opgeslagen als .kml bestand,
-kml bestand opgeslagen in navigon/tracks
-navigatie
-meer functies
-routes en tracks
-opgeslagen routes en tracks

werkte voor mij prima.
Hallo Guy,
Maak je ook van een computerprogramma gebruik om routes uit te stippelen? Of haal je misschien al uitgestippelde routes op van een site als bijvoorbeeld http://www.gpstracks.nl ? En zet je die dan om in .kml met http://www.gpsbabel.org ? Ben benieuwd naar jouw ervaring.
ik heb Tyre gebruikt om de route te maken. Meen dat Tyre ook routebestanden om kan zetten naar .kml

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Garmin Maps & More: Routes importeren

Bericht door Autheo » za 21 jan 2017, 21:16

Guy schreef:
Autheo schreef:
Guy schreef:ik heb de routes opgeslagen als .kml bestand,
-kml bestand opgeslagen in navigon/tracks
-navigatie
-meer functies
-routes en tracks
-opgeslagen routes en tracks

werkte voor mij prima.
Hallo Guy,
Maak je ook van een computerprogramma gebruik om routes uit te stippelen? Of haal je misschien al uitgestippelde routes op van een site als bijvoorbeeld http://www.gpstracks.nl ? En zet je die dan om in .kml met http://www.gpsbabel.org ? Ben benieuwd naar jouw ervaring.
ik heb Tyre gebruikt om de route te maken. Meen dat Tyre ook routebestanden om kan zetten naar .kml
Doe je dat met de gratis versie, of heb je Tyre-pro aangeschaft? Want ik dacht dat je met de gratis versie de routes niet naar je Garmin kunt exporteren?

Gebruikersavatar
Guy
Forum newbie
Berichten: 85
Lid geworden op: zo 26 apr 2015, 15:38

Re: Garmin Maps & More: Routes importeren

Bericht door Guy » zo 22 jan 2017, 10:03

Autheo schreef: Doe je dat met de gratis versie, of heb je Tyre-pro aangeschaft? Want ik dacht dat je met de gratis versie de routes niet naar je Garmin kunt exporteren?
de gratis versie ;)

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Garmin Maps & More: Routes importeren

Bericht door Autheo » zo 22 jan 2017, 14:23

Guy schreef:
Autheo schreef: Doe je dat met de gratis versie, of heb je Tyre-pro aangeschaft? Want ik dacht dat je met de gratis versie de routes niet naar je Garmin kunt exporteren?
de gratis versie ;)
Interessant! Hoe laad je dan precies de routes in de M&M? Kopieer je de bestanden rechtstreeks vanaf je PC via bestandsbeheer, of maak je daarbij ook gebruik van Tyre?

Gebruikersavatar
Guy
Forum newbie
Berichten: 85
Lid geworden op: zo 26 apr 2015, 15:38

Re: Garmin Maps & More: Routes importeren

Bericht door Guy » zo 22 jan 2017, 15:16

Kopieer je de bestanden rechtstreeks vanaf je PC via bestandsbeheer,
klopt helemaal, rest van de stappen staan hierboven.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Garmin Maps & More: Routes importeren

Bericht door Autheo » zo 22 jan 2017, 18:22

Guy schreef:
Kopieer je de bestanden rechtstreeks vanaf je PC via bestandsbeheer,
klopt helemaal, rest van de stappen staan hierboven.
Dank je wel voor de info, zal het ook eens op die manier gaan proberen.

Plaats reactie