Ervaringen van gebruikers (Reviews)

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
UpDriver17
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: za 30 dec 2017, 15:50

Eerste maanden met.

Bericht door UpDriver17 » za 30 dec 2017, 16:40

Ik ben nu een paar maanden in bezit van een basis model Up! uit 2012 in nog altijd prachtig rode uitvoering :D

Het is echt een basis modelletje zonder de navigatie unit. Geen elektrisch bedienbare ramen of spiegels, parkeer sensoren, bluetooth en geen centrale deurvergrendeling.
Maar ik heb m kunnen oppikken met nog geen 50k op de teller voor ongeveer €5,5k. Ik had precies 3 dagen om een nieuwe auto te kopen, dus dit is natuurlijk niet de aller beste prijs die ik betaald heb. Maar ik had simpel weg niet meer tijd om rond te kijken.

Op een woensdag hiel mijn oude autootje (Fiat Sceicento Young uit 99) er mee op. Schakelen ging nog maar amper, en de garage schatte de reparatie tussen de 500 en 1500 euro. Dat was meer dan die Fiat waar was, dus moest er een andere auto komen. Dus die donderdag en vrijdag op internet gekeken en de up viel direct in de smaak. De zaterdag een aantal testritjes gemaakt maar de up stak er toch bovenuit wat betreft ontwerp, rijgedrag en comfort.
Toen heb ik de maandag erna op hoop van zegen (bijna continue in de 3de versnelling) de auto op de plaats van een paar dealers weten te krijgen. En toen die er stond was schakelen gewoon niet meer mogelijk :lol:

Zo begon mijn Up avontuur.

Nu na 3 maanden en een paar duizend kilometers verder is het wel leuk om mijn ervaringen met jullie te delen.

THE GOOD
- Het ontwerp van het dashboard en interieur is zeer stijlvol en tijdloos. Waar andere modellen uit 2012 echt al ouderwets aandoen, krijg
ik vaak genoeg de vraag of de Up nieuw is.

- Het ding rijdt echt heerlijk! Het stuur voelt zeer goed, net zoals het schakelen. Het geef je echt vertrouwen in de wagen wat ik bij andere merken in dit segment toch niet altijd had.

- Er is echt ruimte zat voorin. Geen klachten hierover.

- Het verbruik is redelijk goed. ik kom nu uit op gemiddeld 1:18, maar wellicht gaat zich dat in de zomer nog verbeteren. Het helpt natuurlijk ook niet dat ik vaak genoeg 160 rij op de Duitse autobahn. :mrgreen: Wellicht als ik niet over de 130 ga dat het verbruik nog wel wat omlaag kan, maarja dan kies ik toch liever om wat tijd te besparen in plaats van wat benzine.

- de boordcomputer laat zien wanneer je moet schakelen en laat zien in welke versnelling je zit. Dat is niet een essentieel feature, maar is wel een leuk detail.

- Er is behoorlijk wat bagageruimte achterin. Meer dan in vele andere kleine autootjes, en dit kan ik wel erg waarderen. Fink wat boodschappen doen is zo geen enkel probleem.


THE BAD

- de cd speler heeft geen pause knop? Tot op heden heb ik niet kunnen ontdekken hoe je een cd kunt pauzeren. Dit vind ik echt een vaag iets, het is niet alsof er niet genoeg knoppen beschikbaar zijn. Maar het lijkt erop dat ze het gewoon vergeten zijn :doh:

- Je kunt merken dat deze auto ontworpen is met centrale deurvergrendeling en afstandsbediening in gedachte. Ik kan namelijk niet met de sleutel de achterklep openmaken. Ik moet eerst de deur openmaken en daarna pas de achterklep. Een klein ongemak waar je wel aan went, maar alsnog niet een ideale situatie.

- De hoedenplank zit niet vast aan de achterklep met touwtjes zoals bij zoiets elke auto. Hoe vaak ik al wilde wegrijden en dan erachter kwam dat die hoedenplank niet omlaag is. Echt supper irritant. :x

- Ik heb de uitvoering zonder een fysieke toeren teller en brandstof meter, maar alleen 1 grote snelheidsmeter. Maar omdat die zo groot is heb ik nu het probleem dat het stuur het bovenste gedeelte van de snelheidsmeter bedekt. Dus 70 80 en 90 km is voor mij niet echt makkelijk te zien. Ik kan natuurlijk het stuur wat hoger zetten, maar dat werkt niet echt relaxt om met mijn elleboog op de armsteun van de deur te leunen.


THE UGLY

- Het opklappen van de stoelen is echt een drama. Het afstellen van je stoel en het opkiepen om mensen achterin te laten stappen is het zelfde hendeltje?!? Met als resultaat dat je dus elke keer weer je stoel mag afstellen zodra iemand achterin gezeten heeft. Niet echt een optimaal ontwerp. Mijn fiat had gewoon twee verschillende hendeltjes voor. 1 voor je stoel af te stellen en 1 voor de stoel op te klappen.

- Het afstellen van je stoel gaat in stapjes, en je hebt niet echt veel controle hierover. Dit doet erg basic aan en is iets wat mijn Fiat uit 99 al beter deed (die had gewoon een draaiknop welke je stoel traploos kon verstellen in welke stand je ook maar wilde)


CONCLUSIE
Al met al ben ik behoorlijk tevreden met de UP. Het is een gigantische vooruitgang in vergelijking met mijn oude fiat. Zowel in vermogen, veiligheid, comfort en rij plezier. Ik weet zeker dat ik nog heel wat jaartjes plezier uit de UP ga halen.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Ervaringen van gebruikers (Reviews)

Bericht door Autheo » za 30 dec 2017, 17:28

Vandaag verscheen er een review van een up!, van iemand die hem van z'n werk als lease-auto heeft gekregen. De hele review (cq klachtenlijst) wekt de indruk dat hij zich door z'n baas tekort gedaan voelt en liever een leaseauto uit een hogere klasse had willen hebben.
https://www.autoweek.nl/autoreview/4488 ... e-up-2016/

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Ervaringen van gebruikers (Reviews)

Bericht door Touchwood » za 30 dec 2017, 17:35

Wat een mopperaar. Jammer hoor.
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Eerste maanden met.

Bericht door Autheo » za 30 dec 2017, 17:35

UpDriver17 schreef:Ik ben nu een paar maanden in bezit van een basis model Up! uit 2012 in nog altijd prachtig rode uitvoering :D
Leuke review! Welkom hier op het forum.

Gebruikersavatar
Bertjuh
Vagling liefhebber
Berichten: 925
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 19:38
Locatie: Vriezenveen
Contacteer:

Re: Ervaringen van gebruikers (Reviews)

Bericht door Bertjuh » za 30 dec 2017, 17:40

Touchwood schreef:Wat een mopperaar. Jammer hoor.
Idd.. Zoals Autheo al zegt is een Up! Als lease auto misschien niet iets waar hij op gehoopt had.. Aan zijn manier van typen had hij gehoopt op een grotere middenklasser.. En denigrerend doen over een kleine auto is uiteraard erg makkelijk..

En alleen maar een gereedschapskoffertje in de kofferbak met de dubbele bodem naar beneden?? Had er vandaag nog 2 volle boodschappentassen in en 2 kratten bier.. met de bodem in hoogste stand.. :)

Wat voor gereedschapskoffer heeft deze meneer wel niet.. :shock:
Laatst gewijzigd door Bertjuh op za 30 dec 2017, 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Volkswagen Move Up! 60pk / Tornado Rood
matzwart gewrapt bumperstuk / inbouw mistlampen / inbouw kofferbakverlichting

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Ervaringen van gebruikers (Reviews)

Bericht door Autheo » za 30 dec 2017, 18:19

Bertjuh, helemaal mee eens ;)

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Ervaringen van gebruikers (Reviews)

Bericht door TwitNour » za 30 dec 2017, 20:08

Beetje en raar review... voldoet misschien niet aan z’n verwachtingen maar ik denk dat z’n verwachtingen ook niet helemaal kloppen.

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Ervaringen van gebruikers (Reviews)

Bericht door Touchwood » za 30 dec 2017, 20:25

TwitNour schreef:Beetje en raar review... voldoet misschien niet aan z’n verwachtingen maar ik denk dat z’n verwachtingen ook niet helemaal kloppen.
Misschien is het een teken, dat het te goed gaat. Verwend gedrag.
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Ervaringen van gebruikers (Reviews)

Bericht door Autheo » ma 01 jan 2018, 16:19

Vandaag een nieuwe review van een Mii by Mango, een 60 pk die rijdt als een kart:
https://www.autoweek.nl/autoreview/4489 ... ango-2015/

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Ervaringen van gebruikers (Reviews)

Bericht door Autheo » za 27 jan 2018, 15:13

Een weer een review van een Mii, nu van een Mii 60 pk Ecomotive Sport Intense, die de eigenaar totaal niet sportief maar eerder comfortabel vindt:
https://www.autoweek.nl/autoreview/4500 ... ense-2017/

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Ervaringen van gebruikers (Reviews)

Bericht door Tom Westendorp » za 27 jan 2018, 16:28

Bedankt voor het delen Autheo! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Ervaringen van gebruikers (Reviews)

Bericht door Autheo » zo 11 feb 2018, 18:14

Vandaag even de openingspost aangepast met de nieuwe modellen. Alvast de up! TSI en de up! GTI toegevoegd, om zodra elders een gebruikersreview verschijnt daar hier naar te kunnen linken. Van de GTI zal het nog wel even duren, maar van de TSI verwacht ik toch binnenkort wel iets te kunnen horen. Damian, jij had een leuke review van je vorige up!, wanneer is je nieuwe TSI aan de beurt? Ben jij de eerste die (buiten dit forum) een review plaatst, of gaat misschien Tom of Snowdude je voor? Wordt vervolgd!

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Ervaringen van gebruikers (Reviews)

Bericht door damianw26 » zo 11 feb 2018, 20:26

Zal binnenkort eens wat typen
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Ervaringen van gebruikers (Reviews)

Bericht door Autheo » zo 11 feb 2018, 21:10

Naast de al eerder aangehaalde review van een Citigo met meer dan 2 ton op de teller, is er inmiddels ook een up! Ecofuel (CNG) uit 2013 die probleemloos de 2 ton gepasseerd is:
http://www.autoweek.nl/autoreview/40823 ... mt-move-up

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Ervaringen van gebruikers (Reviews)

Bericht door Autheo » vr 06 apr 2018, 09:21

Het was weer een poosje rustig, maar hier weer een nieuwe review van een High up! :
https://www.autoweek.nl/autoreview/4527 ... h-up-2018/

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Ervaringen van gebruikers (Reviews)

Bericht door Autheo » za 21 apr 2018, 07:55

Vandaag een nieuwe review van een 60 pk Move up! waarover de rijder na 10 hele kilometers gematigd enthousiast is:
https://www.autoweek.nl/autoreview/4533 ... e-up-2018/

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Ervaringen van gebruikers (Reviews)

Bericht door damianw26 » za 21 apr 2018, 14:07

Is een renault liefhebber ;)
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Ervaringen van gebruikers (Reviews)

Bericht door Autheo » za 21 apr 2018, 20:45

Ja, daar is ie dan: de review van de up! TSI van Damian. De eerste TSI review in de lijst:
https://www.autoweek.nl/autoreview/4533 ... h-up-2018/

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Ervaringen van gebruikers (Reviews)

Bericht door Autheo » di 05 jun 2018, 21:08

En vandaag een review van iemand die de stoelen van de up! Take up vergelijkt met houten kistjes waar je op zit...
https://www.autoweek.nl/autoreview/4550 ... e-up-2017/

hutch
Vagling liefhebber
Berichten: 366
Lid geworden op: do 09 jun 2016, 18:40

Re: Ervaringen van gebruikers (Reviews)

Bericht door hutch » di 05 jun 2018, 22:41

Als je z'n profiel aanklikt, kun je zien wat het volgende merk is geworden.
https://www.autoweek.nl/profiel.php?id=724755" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.autoweek.nl/autoreview/4550 ... feel-2018/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie