Hallo,
Ik rij nu krap twee jaar in een Eco UP en moet zeggen dat dat tot nu toe goed beviel.
Vorig jaar mee naar Italie gereden en zonder problemen in Duitsland/ Zwitserland en Italie getankt. In afgelopen jaren ook meerdere keren in Belgie.
Afgelopen vakantie (weer naar Italie) liep ik echter tegen het volgende probleem aan:
Tot aan Zwitserland (toeval??) geen probleem, meerdere keren cng getankt. Vlak buiten Basel kwam er echter, bij zo goed als lege tank, geen gram cng meer in. Na een aantal stations tot de zelfde conclusie te zijn gekomen ben ik op benzine naar de eind bestemming gereden. Via de VW mobilitiets service heb ik vervolgens de auto laten repareren (had nog wel wat voeten in de aarde). De slang tussen de vulnippel en de tank moest vervangen worden (gelukkig onder garantie) Bij het ophalen bij de VW dealer in Italie zat de tank vol, ik heb toen nog twee keer in Italie getankt. Eenmaal in Zwitserland lukte het tanken wederom niet. De rest van de terug reis heb ik nog in Duitsland en uiteraard NL proberen te tanken, maar helaas geen resultaat.
a.s. vrijdag heb ik een afspraak bij mijn eigen VW dealer. Ik vraag me af wat dit kan zijn? Een probleem met 't verschil tussen hoog/laag calorisch gas? Druk verschillen? Geen idee. Ik ben uiteraard benieuwd wat de dealer er van zal vinden maar ben ook een beetje bang dat het zo voor Nederland gefixed is (Laag callorisch) en dat ik bij mijn volgende buitenland bezoek weer in de problemen kom.
Iemand met soortgelijke ervaringen?
Overigens wel een prima vakantie gehad hoor
vr. gr. Herman
VW ECO UP
UPDATE:
De auto heeft uiteindelijk nog 3 dagen bij de VW dealer gestaan. Eerst een vrijdag, men kon er niet achter komen en er is uiteindelijk besloten om de auto een week later op donderdag en vrijdag weer onder handen te nemen. Op vrijdag kreeg ik te horen dat de "Magneet Klep" het probleem was. Deze is nu (nog steeds onder garantie) ook vervangen. Nu maar hopen dat dit probleem voorgoed uit de wereld geholpen is, ook as ik weer in het buitenland (Zwitserland) ga tanken.
VW heeft er in ieder geval een flinke kluif aan gehad en er alle aandacht aan besteed. ik moet zeggen dat ze me goed geholpen hebben.
VW heeft dit in ieder geval uitvoerig onderzocht.