Vw UP! V.S. Golf Gti VI

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!

van Golf VI GTI naar een UP! een goede stap terug?

Je mag 1 optie selecteren

 
 
Bekijk resultaten

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Vw UP! V.S. Golf Gti VI

Bericht door Tom Westendorp » wo 04 apr 2012, 10:17

Ik merk aan JP dat hij een overstap overweegd. Wat vindt men er hier van? Is het met het oog op de kosten een juiste beslissing in deze tijden van belachelijke brandstof prijzen of ga je de power van de GTI missen in een UP! ?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: Vw UP! V.S. Golf Gti VI

Bericht door JuP ! » wo 04 apr 2012, 10:25

Nou...........ben benieuwd !!! :lol:
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vw UP! V.S. Golf Gti VI

Bericht door Tom Westendorp » wo 04 apr 2012, 10:30

Ik ook! wat stem jij?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
el coche SEAT
Donateur member
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 15 feb 2012, 15:25
Locatie: BrunssUP!m

Re: Vw UP! V.S. Golf Gti VI

Bericht door el coche SEAT » wo 04 apr 2012, 10:31

Ik zou zeggen, neem een UP! erbij !!!!!
Skoda CITIGOe IV Style, Crystal blue metallic 83 pk 2020 Afbeelding

SEAT Leon ST FR, Desire Red metallic, 150 PK 2017 Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vw UP! V.S. Golf Gti VI

Bericht door Tom Westendorp » wo 04 apr 2012, 10:33

Misschien nog wel een beter idee.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Bryan
Vagling liefhebber
Berichten: 429
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 17:55

Re: Vw UP! V.S. Golf Gti VI

Bericht door Bryan » wo 04 apr 2012, 10:33

Petrolhead Tom schreef:Ik merk aan JP dat hij een overstap overweegd. Wat vindt men er hier van? Is het met het oog op de kosten een juiste beslissing in deze tijden van belachelijke brandstof prijzen of ga je de power van de GTI missen in een UP! ?

Je gaat de power in elk geval missen dat is zeker. Je moet jezelf afvragen hoevaak je het gebruikt en dat de kosten die daar mee gepaard gaan opwegen tegen de baten.
Zelf heb ik twee jaar geleden mijn Honda Civic Type R verkocht en mis hem achteraf persoonlijk heel heel soms.
Vooral bij de stoplichten en net bochtenwerk was met die auto fenominaal, maar dit had ook zijn prijs die mij heeft doen besluiten voor iets betaalbaarders te gaan kijken.
Heb toen de toyota aygo gekocht en dat was toch even iets anders, want miste immers even 170 paarden extra onde de rechter voet :D ,want de Type R had een slordige 230 pk.

Persoonlijk heb ik toen gevoelsmatig de goede beslissing genomen want ook de aygo brengt me van A naar B en kan je er nog behoorlijk leuk mee smijten.
Wat ik alleen wel mis is het gevoel van een echte auto rijden qua grote en gedrag op het wegdek. Daarom een Up gekocht want die laat de andere kleine rakkers qua comfort en rijgedrag echt ver achter zich.
Ik wens je veel succes met je overweging and try to think smart uhh UP :D ;)

Bryan

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: Vw UP! V.S. Golf Gti VI

Bericht door JuP ! » wo 04 apr 2012, 10:43

Petrolhead Tom schreef:Ik ook! wat stem jij?
Als ik het zelf wist, was de keuze al gemaakt. Voor woon-werk vind ik de GTi te zonde in het gebruik en dan nog niet eens zo zeer vanwege de brandstofkosten. Zou een leuke Up! beter zijn.
el coche SEAT schreef:Ik zou zeggen, neem een UP! erbij !!!!!
Voor de vriendin heb ik ook al eens de Up! aangeprezen, maar op de een of andere manier is die Nissan Pixo ( :oops: ) niet uit haar gedachte te krijgen..... :shock:
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Vw UP! V.S. Golf Gti VI

Bericht door up! » wo 04 apr 2012, 10:45

Natuurlijk een goede stap! :) Zeer comfortabele auto, ook op de snelweg.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vw UP! V.S. Golf Gti VI

Bericht door Tom Westendorp » wo 04 apr 2012, 10:49

Ik ben wel van mening dat je geen bakken met vermogen nodig hebt om leuk te kunnen autorijden. Maar toch denk ik dat een up met 75 pk net niet genoeg voor me is. Het is niet de meest rev happy motor die ik ken. Dat valt misschien wel op te lossen met een paar modificaties zoals een spruitstukje maar ik zou toch wachten op een up GT maar die kost waarschijnlijk ook zo een K of 18 dus echt goedkoop is het dan nog steeds niet.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Vw UP! V.S. Golf Gti VI

Bericht door Up&Go » wo 04 apr 2012, 10:54

Met benzineprijzen van meer dan 2 euro straks zullen de "slurpers" steeds meer terrein verliezen. Ik heb aardig wat auto's gehad waarbij enkele nog geen 8 km/l haalden maar dat laat je nu wel. Natuurlijk is rijden in een Golf GTI anders dan in een Up! maar tijdens de proefrit was zo aangenaam verrast dat ik mijn Golf (6) 1,4 TSI met DSG zonder enig bedenken heb verkocht. Nu rijd ik straks kleiner maar leef nu in de veronderstelling dat ik erg erg blij van ga worden aan de pomp maar ook onderweg. En dat voor iets meer dan 1/3 van de prijs van de Golf.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vw UP! V.S. Golf Gti VI

Bericht door Tom Westendorp » wo 04 apr 2012, 11:00

Dat is natuurlijk zo. Het gaat er mij ook om dat ik blij wordt van een auto en daarin weeg ik alle aspecten tegen elkaar af. Mijn ex-Micra k11 1.3 met janspeed spruitstuk trok zo leuk door dat het elke keer een glimlach op mijn gezicht toverde.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
RoyVisser
Vagling liefhebber
Berichten: 218
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 18:18

Re: Vw UP! V.S. Golf Gti VI

Bericht door RoyVisser » wo 04 apr 2012, 11:10

Ik ga van een Cupra R naar een up! Ongeveer een gelijkzelfde stap :)

Bij mij is het echter wel de bedoeling dat er over een tijdje een auto naast komt voor de fun, wanneer je dit niet doet (maar wel enorm van autorijden en vooral sportief gebruik van de auto houd) dan denk ik niet dat je tevreden gaat zijn met een up! Al kun je wel enorm veel leuke dingen doen met het geld wat je overhoud. Ik denk dat dit echt een persoonlijke afweging en beslissing moet zijn, anders zul je er zelf misschien niet helemaal 100% achterstaan en dan kan je heel erg snel spijt van een beslissing krijgen.

Ik rijd nu een klein maandje in een Starlet van 350 euro uit 1991, maar heb de Cupra R nog geen een moment gemist, puur doordat ik weet wat voor mogelijkheden de up! me straks gaat geven :)
Pearl Black High Up 60pk BlueMotion met 16" Classic Velgen, Pearl Black Inleg, Titaanzwart Interieur, Geen Typeaanduiding, Plaatsvervangend Reservewiel, Drive Pakket en Executive Pakket

Gebruikersavatar
RoyVisser
Vagling liefhebber
Berichten: 218
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 18:18

Re: Vw UP! V.S. Golf Gti VI

Bericht door RoyVisser » wo 04 apr 2012, 11:10

RoyVisser schreef:Ik ga van een Cupra R naar een up! Ongeveer een gelijkzelfde stap :)

Bij mij is het echter wel de bedoeling dat er over een tijdje een auto naast komt voor de fun, wanneer je dit niet doet (maar wel enorm van autorijden en vooral sportief gebruik van de auto houd) dan denk ik niet dat je tevreden gaat zijn met een up! Al kun je wel enorm veel leuke dingen doen met het geld wat je overhoud. Ik denk dat dit echt een persoonlijke afweging en beslissing moet zijn, anders zul je er zelf misschien niet helemaal 100% achterstaan en dan kan je heel erg snel spijt van een beslissing krijgen.

Ik rijd nu een klein maandje in een Starlet van 350 euro uit 1991, maar heb de Cupra R nog geen een moment gemist, puur doordat ik weet wat voor mogelijkheden de up! me straks gaat geven (en wat voor een bakken geld ik ga overhouden) :)
Pearl Black High Up 60pk BlueMotion met 16" Classic Velgen, Pearl Black Inleg, Titaanzwart Interieur, Geen Typeaanduiding, Plaatsvervangend Reservewiel, Drive Pakket en Executive Pakket

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vw UP! V.S. Golf Gti VI

Bericht door Tom Westendorp » wo 04 apr 2012, 12:35

Heb je inmiddels al met de UP! Gereden JP?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: Vw UP! V.S. Golf Gti VI

Bericht door JuP ! » wo 04 apr 2012, 12:38

Shame on me...... :oops: nope!
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vw UP! V.S. Golf Gti VI

Bericht door Tom Westendorp » wo 04 apr 2012, 13:09

Dan wordt dat wel hoog tijd ja. Ik vind het een jofel rijdend karretje. Erg volwassen voelt alles aan.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: Vw UP! V.S. Golf Gti VI

Bericht door JuP ! » wo 04 apr 2012, 13:32

VdUdenhout heeft ze staan voor €20 per dag (100km vrij), weekend €40 (400km vrij)

Is een optie !
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vw UP! V.S. Golf Gti VI

Bericht door Tom Westendorp » wo 04 apr 2012, 13:55

Vraag gewoon of je een proefrit kunt maken daar hoef je toch geen auto voor te huren? Ik hoef geen dagen te sturen in een auto om aan te voelen hoe het een en ander werkt.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Vw UP! V.S. Golf Gti VI

Bericht door henri » wo 04 apr 2012, 13:59

Vanwege de brandstofkosten ben ik overgestapt naar een kleine zuinige auto. Mijn Up is de vervanger van een Ibiza FR 20VT. De Up heeft vele pluspunten t.o.v. de Seat; verbruik, geen wegenbelasting, minder kans op bekeuringen, meer veercomfort etc.

Wat ik mis van de FR is het extreem soepele motorkarakter (tussen 2000 rpm en 5500 rpm altijd vermogen) en de inhaalreserves bij in- en uitvoegen en op 80 km wegen. Even een auto voorbij knallen zonder enig gevaar voor jezelf of medeweggebruikers is er helaas niet meer bij... :(

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: Vw UP! V.S. Golf Gti VI

Bericht door JuP ! » wo 04 apr 2012, 14:17

Petrolhead Tom schreef:Vraag gewoon of je een proefrit kunt maken daar hoef je toch geen auto voor te huren? Ik hoef geen dagen te sturen in een auto om aan te voelen hoe het een en ander werkt.
De lokale dealers zijn niets hier, dus zou ik net zo goed ff naar Eindhoven gaan. Weekendje Up!en lijkt me wel wat. Uitgebreide rijtest maken. Of zouden we als succesvol forum al in aanmerking komen voor een Pers-Up! ?
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

Plaats reactie