Stuurprobleem

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
TOP UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 190
Lid geworden op: do 29 mar 2012, 19:21

Re: Stuurprobleem

Bericht door TOP UP! » di 17 apr 2012, 22:55

Hopelijk blijft het inderdaad bij die 2 keer! Is natuurlijk erg vervelend dat dit bij een nieuwe auto gebeurd...

Ik zie trouwens dat je de eerste op het forum bent met een Take Up! uitvoering :) ( Je staat alleen nog niet in de Poll vermeld ;) )

Gebruikersavatar
dubbel-UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 543
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
Locatie: het mooie Limburg

Re: Stuurprobleem

Bericht door dubbel-UP! » wo 18 apr 2012, 19:23

Is het wellicht mogelijk dat je een sterke (plaatselijke) zijwind had toen e.e.a. gebeurde. Harde wind merk je verder nagenoeg niet, maar heb vandaag zelf ondervonden dat met behoorlijke harde zijwind de auto naar 1 kant "drijft". Je merkt de wind verder amper, alleen de regen vloog dwars over de voorruit, vandaar dat ik de wind merkte.........
Toen naar vlaggen of iets dergelijks gekeken, en inderdaad: het waaide nogal hard.......
Zonder sterke zijwind ligt de auto als een baksteen op de weg, dus geen probleem. Alleen maar een verklaarbaar natuurverschijnsel bij mij. :P

Dus wellicht is dit bij jouw ook toen zo geweest? :roll: :?
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

Gebruikersavatar
Pieter
Forum newbie
Berichten: 59
Lid geworden op: di 13 mar 2012, 20:40

Re: Stuurprobleem

Bericht door Pieter » ma 23 apr 2012, 21:50

Ik zal er op letten, mocht het zich onverhoopt weer voordoen! Vanaf welke windkracht begon die bij jou te trekken? :shock:
Blij in m'n uppie!

Gebruikersavatar
Pieter
Forum newbie
Berichten: 59
Lid geworden op: di 13 mar 2012, 20:40

Re: Stuurprobleem

Bericht door Pieter » ma 23 apr 2012, 21:54

TOP UP! schreef:Ik zie trouwens dat je de eerste op het forum bent met een Take Up! uitvoering :) ( Je staat alleen nog niet in de Poll vermeld ;) )
Heel scherp gezien. Ik heb gelijk mijn stem uitgebracht.
Blij in m'n uppie!

TOP UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 190
Lid geworden op: do 29 mar 2012, 19:21

Re: Stuurprobleem

Bericht door TOP UP! » ma 23 apr 2012, 22:04

Pieter schreef:
TOP UP! schreef:Ik zie trouwens dat je de eerste op het forum bent met een Take Up! uitvoering :) ( Je staat alleen nog niet in de Poll vermeld ;) )
Heel scherp gezien. Ik heb gelijk mijn stem uitgebracht.
:) je rijdt in een unieke auto!!!

Gebruikersavatar
dubbel-UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 543
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
Locatie: het mooie Limburg

Re: Stuurprobleem

Bericht door dubbel-UP! » di 24 apr 2012, 08:47

Pieter schreef:Ik zal er op letten, mocht het zich onverhoopt weer voordoen! Vanaf welke windkracht begon die bij jou te trekken? :shock:
Geen idee, zit geen wind meter in m'n UP! :lol: :lol: :lol:

Maar het was heel behoorlijk!, zonder/weinig zijwind niks aan het handje. Maar met heel veel zijwind, kon je het merken zodra je het stuur losser vast hebt......
Verondrustend was het echter niet, mijn vorige VW Touran had het veel erger (maar vangt natuurlijk ook veel meer wind) ;)
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Stuurprobleem

Bericht door Ron UP » di 24 apr 2012, 09:33

dubbel-UP! schreef:
Pieter schreef:Ik zal er op letten, mocht het zich onverhoopt weer voordoen! Vanaf welke windkracht begon die bij jou te trekken? :shock:
Geen idee, zit geen wind meter in m'n UP! :lol: :lol: :lol:

Maar het was heel behoorlijk!, zonder/weinig zijwind niks aan het handje. Maar met heel veel zijwind, kon je het merken zodra je het stuur losser vast hebt......
Verondrustend was het echter niet, mijn vorige VW Touran had het veel erger (maar vangt natuurlijk ook veel meer wind) ;)
Dan heb je zeker nog nooit in een verlengde Transporter gereden, die vangt pas veeeeeeel wind ;)
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
dubbel-UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 543
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
Locatie: het mooie Limburg

Re: Stuurprobleem

Bericht door dubbel-UP! » di 24 apr 2012, 16:39

Ron UP schreef:
dubbel-UP! schreef:
Pieter schreef:Ik zal er op letten, mocht het zich onverhoopt weer voordoen! Vanaf welke windkracht begon die bij jou te trekken? :shock:
Geen idee, zit geen wind meter in m'n UP! :lol: :lol: :lol:

Maar het was heel behoorlijk!, zonder/weinig zijwind niks aan het handje. Maar met heel veel zijwind, kon je het merken zodra je het stuur losser vast hebt......
Verondrustend was het echter niet, mijn vorige VW Touran had het veel erger (maar vangt natuurlijk ook veel meer wind) ;)
Dan heb je zeker nog nooit in een verlengde Transporter gereden, die vangt pas veeeeeeel wind ;)
Nee, inderdaad. Merk je dan wellicht ook in je stuur :?
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

Gebruikersavatar
Pieter
Forum newbie
Berichten: 59
Lid geworden op: di 13 mar 2012, 20:40

Re: Stuurprobleem

Bericht door Pieter » wo 09 mei 2012, 20:24

Het probleem is nog niet teruggekeerd! Maar wat me bij die twee keer is opgevallen dat het de hele rit duurde. Ik ben linksaf geslagen, rechtsaf, maakte niet uit (ik reed m.a.w. dus steeds anders op de wind).
Blij in m'n uppie!

Plaats reactie