Remmen hakkelen.

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
Henri76
Forum newbie
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 19 nov 2012, 14:28
Locatie: Barendrecht

Remmen hakkelen.

Bericht door Henri76 » do 07 feb 2013, 20:13

Even een vraag of meer mensen dit hebben?,
als ik rustig afrem voor b.v. een stoplicht dan voel je hem hakkelen als je bijna stil staat.
Zouden de schijven krom kunnen zijn of ???

Gebruikersavatar
Ome Rolph
Vagling liefhebber
Berichten: 169
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 17:56
Locatie: Zwaag

Re: Remmen hakkelen.

Bericht door Ome Rolph » do 07 feb 2013, 20:30

Had ik ook met m'n 5e gen. Golf.
Sta je na het afremmen voor een stoplicht altijd met je voet op de rem? Zo ja, niet meer doen. ;) Schijf koelt dan op op de plek van de remblokken minder snel af. Daar worden je schijven krom van.
3-Deurs High Up!, Darksilver, Dynamic pakket, Executive pakket, Drive pakket, M&M en Eibach Pro verlagingsset.

Gebruikersavatar
Henri76
Forum newbie
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 19 nov 2012, 14:28
Locatie: Barendrecht

Re: Remmen hakkelen.

Bericht door Henri76 » do 07 feb 2013, 20:36

Ome Rolph schreef:Had ik ook met m'n 5e gen. Golf.
Sta je na het afremmen voor een stoplicht altijd met je voet op de rem? Zo ja, niet meer doen. ;) Schijf koelt dan op op de plek van de remblokken minder snel af. Daar worden je schijven krom van.
Nee dat niet,ben wel pas met een kant over een stoep gegaan dus zal wel oorzaak zijn.
Toch maar even laten nakijken bij dealer. :?

Gebruikersavatar
Ome Rolph
Vagling liefhebber
Berichten: 169
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 17:56
Locatie: Zwaag

Re: Remmen hakkelen.

Bericht door Ome Rolph » do 07 feb 2013, 21:54

Als je een stoepje hebt gepakt, zou je ook bij een bepaalde snelheid (meestal ergens tussen de 80 en 120km/u) een soort van vibratie in je stuur moeten voelen. Je wiel opnieuw balanceren zou dan de oplossing moeten zijn.
3-Deurs High Up!, Darksilver, Dynamic pakket, Executive pakket, Drive pakket, M&M en Eibach Pro verlagingsset.

Kevin #34#
Forum newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: di 23 okt 2012, 20:09

Re: Remmen hakkelen.

Bericht door Kevin #34# » do 07 feb 2013, 21:58

Heb ook het idee dat mijn schijven niet helemaal recht zijn, heb de Up vanaf 20 oktober en 13.000 km gereden. Moet over een paar weken toch voor een 15.000 beurtje naar de dealer, zal het er dan wel eens over hebben.

Kevin #34#
Forum newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: di 23 okt 2012, 20:09

Re: Remmen hakkelen.

Bericht door Kevin #34# » vr 08 mar 2013, 23:34

Zo vandaag is de Up naar de dealer geweest voor een 15.000 km beurt, ik had gemeld dat ik vermoede dat de remschijven krom waren. Vanmorgen werd ik gebeld dat idd de remschijven krom zijn en dat deze dan vervangen moesten worden en natuurlijk ook nieuwe remblokken. Deze kosten zouden voor rekening van mij komen want deze vielen niet meer onder de garantie. Voor de duidelijkheid: de auto is nog geen 5 maanden oud en heeft 15.000 km gereden, waarvan ± 12000 snelweg km waarbij niet of nauwelijks geremd wordt. Verder wordt er rustig mee gereden. Er werd verteld dat de remschijven onder de garantie vielen van 6 maanden of 10.000km. Ik heb de reparatie niet uit laten voeren. Ik heb verteld dat ik het hier niet mee eens ben en dat ik PON een mail ga sturen.
Ik vind het wel een beetje belachelijk, koop je een nieuwe auto en na 4 maanden moeten er al nieuwe remschijven en blokken op, dit is toch gewoon een garantie geval, of ben ik nou gek?

Wordt vervolgd.

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Remmen hakkelen.

Bericht door up! » za 09 mar 2013, 00:06

Het kan ook heel goed door een fout van jezelf zijn gekomen, bijv. doordat je te lang het rempedaal had ingedrukt na afremmen. Of er kan een andere externe oorzaak zijn geweest waardoor het niet reëel is dit onder de garantie te claimen.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Kevin #34#
Forum newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: di 23 okt 2012, 20:09

Re: Remmen hakkelen.

Bericht door Kevin #34# » za 09 mar 2013, 08:21

up! schreef:Het kan ook heel goed door een fout van jezelf zijn gekomen, bijv. doordat je te lang het rempedaal had ingedrukt na afremmen. Of er kan een andere externe oorzaak zijn geweest waardoor het niet reëel is dit onder de garantie te claimen.
Als ik stil sta houd ik eigenlijk nooit mijn voet op de rem, als de auto op een helling staat gebruik ik altijd de handrem. Bij normaal gebruik geloof ik niet in het verhaal van de rem vasthouden, indien je net van het TT-circuit in Assen afkomt en je hebt 10 rondjes met je Up volle gas gereden zodat je schijven roodgloeiend zijn, dan kan ik me er iets bij voorstellen.
Ik heb ook een A4, deze heeft een electromechanische handrem, als je bij deze auto het knopje omzet wordt hij op alle 4 de remschijven vastgezet, verklaar dan eens waarom deze schijven niet krom trekken. Er werd gisteren ook nog gezegd dat het kon gebeuren als je door een plas water had gereden, misschien moeten ze dan maar in het instructieboekje de tekst opnemen dat je niet mag rijden in de regen. ;)

Gebruikersavatar
aut5MIIsport60
Vagling liefhebber
Berichten: 212
Lid geworden op: vr 07 sep 2012, 11:29
Locatie: Almere-stad

Re: Remmen hakkelen.

Bericht door aut5MIIsport60 » za 09 mar 2013, 08:57

Nee ,hoort ook niet hoor.
Rijd/reed zelf de laatste 13 jaar automaten (de Mii is een semi-automaat, die niet kruipt bij stilstand),waarbij ik dan met veel snellere, zwaardere auto's ,die wel bij het stoplicht wegkropen (dus voet op de rem houden), maar heb nooit eerder dan 4 jaar remblokken moeten vervangen.

Maar 6 maanden of tot 10.000 km heeft dan toch nog garantie. Hadden ze er maar 'wat het eerst komt' erbij moeten zetten.
Ik snap trouwens niet, dat in deze tijd van fora en internet, dat importeurs/dealers zo met hun klanten en zich informerende potentiële klanten omgaan.
Anti-reclame.
MII style Sport 60pk semi-aut5

Kevin #34#
Forum newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: di 23 okt 2012, 20:09

Re: Remmen hakkelen.

Bericht door Kevin #34# » vr 29 mar 2013, 20:28

Kevin #34# schreef:Zo vandaag is de Up naar de dealer geweest voor een 15.000 km beurt, ik had gemeld dat ik vermoede dat de remschijven krom waren. Vanmorgen werd ik gebeld dat idd de remschijven krom zijn en dat deze dan vervangen moesten worden en natuurlijk ook nieuwe remblokken. Deze kosten zouden voor rekening van mij komen want deze vielen niet meer onder de garantie. Voor de duidelijkheid: de auto is nog geen 5 maanden oud en heeft 15.000 km gereden, waarvan ± 12000 snelweg km waarbij niet of nauwelijks geremd wordt. Verder wordt er rustig mee gereden. Er werd verteld dat de remschijven onder de garantie vielen van 6 maanden of 10.000km. Ik heb de reparatie niet uit laten voeren. Ik heb verteld dat ik het hier niet mee eens ben en dat ik PON een mail ga sturen.
Ik vind het wel een beetje belachelijk, koop je een nieuwe auto en na 4 maanden moeten er al nieuwe remschijven en blokken op, dit is toch gewoon een garantie geval, of ben ik nou gek?

Wordt vervolgd.
Vandaag schijfremmen en blokken kosteloos (garantie) vervangen door de dealer, top.

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Remmen hakkelen.

Bericht door GunSpeed » za 30 mar 2013, 07:02

Kevin #34# schreef: Vandaag schijfremmen en blokken kosteloos (garantie) vervangen door de dealer, top.
En is het probleem nu opgelost?
up! Black BMT 75pk 3d

Kevin #34#
Forum newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: di 23 okt 2012, 20:09

Re: Remmen hakkelen.

Bericht door Kevin #34# » za 30 mar 2013, 10:30

GunSpeed schreef:
Kevin #34# schreef: Vandaag schijfremmen en blokken kosteloos (garantie) vervangen door de dealer, top.
En is het probleem nu opgelost?

Proleem is opgelost

Gebruikersavatar
GrijzeUp
Vagling liefhebber
Berichten: 166
Lid geworden op: za 23 feb 2013, 19:16

Re: Remmen hakkelen.

Bericht door GrijzeUp » za 30 mar 2013, 19:53

Ben benieuwd voor hoelang.. Mijn Up en die van mijn moeder hebben er ook last van

Gebruikersavatar
Cynthiapinda
Forum newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: do 25 jul 2013, 12:05
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Remmen hakkelen.

Bericht door Cynthiapinda » do 25 jul 2013, 20:06

Mijn stuur trilt als ik rem, of ik nou 50 of 100 rijd. Heb mijn MII nu bijna een jaar en 18.000 op de klok. Mijn schoonvader heeft ook een MII en precies hetzelfde probleem.
Hij was al naar de dealer teruggeweest en zij hadden gezegd: kom over een maand of zo maar eens terug..... Nou was ik al sowieso niet te spreken over mijn eigen SEAT dealer dus ben ook voor de 15.000 beurt naar Auto Arena (VW) geweest. Ik ga ze morgen eens bellen over de remschijven, kijken wat ze zeggen. Wordt vervolgd. Ciao!
Love the life you live

FritsW
Forum newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 20 jan 2013, 19:19

Re: Remmen hakkelen.

Bericht door FritsW » ma 02 sep 2013, 09:19

Last van trillen bij afremmen vanaf ongeveer 9000km - bij 12000km naar dealer : kromme remschijven voor, valt niet meer onder Pon garantie, dealer (dago doetinchem) heeft uit coulance de schijven onder garantie vervangen.

Het probleem is nu geheel over. Het zou komen door de voet op de rem te houden bv. bij een stoplicht.
Wij rijden echter 75% lange afstand, zijn rustige rijders, en heb in de afgelopen 800000km sinds ik autorij nog nooit een kromme remschijf gehad.

Mijn gevoel is dus dat er toch ook iets van een materiaal of constructie zwakte moet zijn.

Gebruikersavatar
Patrick-Brand
Vagling liefhebber
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 22:59
Locatie: Drechtsteden

Re: Remmen hakkelen.

Bericht door Patrick-Brand » ma 02 sep 2013, 09:36

Het is wel een vreemd verhaal wat ik lees. Je zou idd bijna een een constructiefout gaan denken.
Ik weet het niet zeker.. maar volgens mij is het een heel duur geintje, nieuwe schijven en blokken.
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!

Gebruikersavatar
GrijzeUp
Vagling liefhebber
Berichten: 166
Lid geworden op: za 23 feb 2013, 19:16

Re: Remmen hakkelen.

Bericht door GrijzeUp » ma 02 sep 2013, 09:57

Patrick-Brand schreef:Het is wel een vreemd verhaal wat ik lees. Je zou idd bijna een een constructiefout gaan denken.
Ik weet het niet zeker.. maar volgens mij is het een heel duur geintje, nieuwe schijven en blokken.
Dat valt mee, als je handig bent heb je voor rond de 100 euro een nieuw (en beter) setje schijven + blokken

Bijvoorbeeld deze:
http://www.ebay.de/itm/ZIMMERMANN-Brems ... 53fa8e14a0

miiver
Forum newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 12 aug 2013, 18:41

Re: Remmen hakkelen.

Bericht door miiver » di 03 sep 2013, 14:59

ik heb een mii 4jaar garantie ook op de schijven hoop ik?

Gebruikersavatar
Paulus
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 06 mei 2012, 10:42
Locatie: Utrecht

Re: Remmen hakkelen.

Bericht door Paulus » wo 04 sep 2013, 09:00

Heel herkenbaar. Ik had bij +-19.000km last van schommelen tijdens het remmen. Heb er een paar weken door mee gereden en het werd alleen maar erger. In mijn 18jr autorijden, nog nooit kromme schijven gehad in deze mate. Met een vorige auto alleen heel iets, maar deze hadden ook al bijna 55.000km geremd. Dan is de schijf natuurlijk een stuk dunner. Maar het werd nooit erger.

En inderdaad, geen garantie meer. Slijtage onderdelen mr?!? Ik kreeg na veel praten 25% korting, woehoe! M.i. is het niet een heel degelijk stukje staal die ze ingekocht hebben. Was 265 euro kwijt (na korting) voor schijven en blokken. Als ik nu weer binnen 20.000km kromme schijven heb, dan zijn ze aan de beurt. Ik snap het fenomeen; na hard remmen je voet op de rem houden dat het dermate heet wordt, maar mag het wat hebben zeg...

Gebruikersavatar
--BUMP--
Vagling liefhebber
Berichten: 115
Lid geworden op: vr 03 mei 2013, 16:16

Re: Remmen hakkelen.

Bericht door --BUMP-- » wo 04 sep 2013, 14:41

Ik heb ook last van de beschreven symptomen. Trillend stuur en ongelijkmatig remmen als je het pedaal licht intrapt. Trap je harder, dan remt ie wel gelijkmatig (voor mijn gevoel).
Vrijdag gaat ie voor de 15.000 km beurt, ik ga het ook eens aankaarten bij de dealer.
Move up! Candy White | 60PK | Maps & More

Gesloten