Remmen hakkelen.

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
miiver
Forum newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 12 aug 2013, 18:41

Re: Remmen hakkelen.

Bericht door miiver » vr 06 sep 2013, 14:08

vandaag naar de seat garage in aalsmeer geweest de schijven moeten vervangen worden en ook de rem blokjes seat nederland geeft hierop geen garantie
men heeft de schijven opnieuw gedraaid? kosten 110 euro.
auto is van 12-1-2013 en heeft 8200km gereden schandalig dat men geen garantie geeft zo kan je wel 10 jaar garantie geven.

GasDwerg
Vagling liefhebber
Berichten: 238
Lid geworden op: wo 07 aug 2013, 21:23

Re: Remmen hakkelen.

Bericht door GasDwerg » vr 06 sep 2013, 15:39

x
Laatst gewijzigd door GasDwerg op zo 30 mar 2014, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
--BUMP--
Vagling liefhebber
Berichten: 115
Lid geworden op: vr 03 mei 2013, 16:16

Re: Remmen hakkelen.

Bericht door --BUMP-- » vr 06 sep 2013, 20:52

Bij mijn up! zijn vandaag ook de schijven vervangen, na 14.500 km. Bizar eigenlijk.....
Move up! Candy White | 60PK | Maps & More

UpSie
Vagling liefhebber
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 18:36

Re: Remmen hakkelen.

Bericht door UpSie » za 07 sep 2013, 04:37

Goedemorgen allemaal,

Nu bekend is dat in vele gevallen de remschijven niet onder garantie vallen als deze de genoemde trillingen vertonen tijdens het remmen.
Zou ik deze reparatie de dealers niet gunnen.
Ik liet het voor wat het was, en kocht een prachtig setje brembo schijven en dito blokken.
En monteerde deze zelf even, karweitje van een uurtje.
Resultaat verbluffend beter remvermogen en langere levensduur, plus de mooie looks van het gaatjes patroon in de schijven voor diegene die er van houden.
En als je zelf dit niet kan is er altijd wel iemand die bijklust in de buurt die het werk voor een schijntje uitvoerd, vergeleken met de VW dealers,
Bah wat een arrogantie eigenlijk om dit niet als een product qualiteits issue te behandelen.
Nee gun ze deze afgedwongen inkomsten niet.

Groetjes Leen.

Gebruikersavatar
--BUMP--
Vagling liefhebber
Berichten: 115
Lid geworden op: vr 03 mei 2013, 16:16

Re: Remmen hakkelen.

Bericht door --BUMP-- » za 07 sep 2013, 09:14

UpSie schreef:Goedemorgen allemaal,

Nu bekend is dat in vele gevallen de remschijven niet onder garantie vallen als deze de genoemde trillingen vertonen tijdens het remmen.
Zou ik deze reparatie de dealers niet gunnen.
Ik liet het voor wat het was, en kocht een prachtig setje brembo schijven en dito blokken.
En monteerde deze zelf even, karweitje van een uurtje.
Resultaat verbluffend beter remvermogen en langere levensduur, plus de mooie looks van het gaatjes patroon in de schijven voor diegene die er van houden.
En als je zelf dit niet kan is er altijd wel iemand die bijklust in de buurt die het werk voor een schijntje uitvoerd, vergeleken met de VW dealers,
Bah wat een arrogantie eigenlijk om dit niet als een product qualiteits issue te behandelen.
Nee gun ze deze afgedwongen inkomsten niet.

Groetjes Leen.
Hmm, bij mij zijn ze gewoon onder garantie vervangen! Geen gezeur, gewoon netjes afgehandeld. Bovendien kreeg ik een vervangende auto die twee klassen hoger lag dan nodig, ik kreeg een luxe Golf mee ipv een up! of Polo. Voor mij dus een goede eerste ervaring met de VW-dealer!
Move up! Candy White | 60PK | Maps & More

miiver
Forum newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 12 aug 2013, 18:41

Re: Remmen hakkelen.

Bericht door miiver » do 12 sep 2013, 17:56

Vandaag door Gerrit de verkoper gebeld dat auto maas alsnog de kosten vergoed geweldig,Seat (pon) wil niets vergoeden
daar ben ik nog niet klaar me ga ze een brief schrijven en wil heel graag weten hoe het nu pressies zit met de garantie
want als voor alles uitzonderingen zijn gemaakt heb je niet veel aan 4 jaar garantie, ben al jaren een lezer van auto week
en ook zij krijgen alle correspondentie.

Gebruikersavatar
--BUMP--
Vagling liefhebber
Berichten: 115
Lid geworden op: vr 03 mei 2013, 16:16

Re: Remmen hakkelen.

Bericht door --BUMP-- » za 14 sep 2013, 09:32

miiver schreef:Vandaag door Gerrit de verkoper gebeld dat auto maas alsnog de kosten vergoed geweldig,Seat (pon) wil niets vergoeden
daar ben ik nog niet klaar me ga ze een brief schrijven en wil heel graag weten hoe het nu pressies zit met de garantie
want als voor alles uitzonderingen zijn gemaakt heb je niet veel aan 4 jaar garantie, ben al jaren een lezer van auto week
en ook zij krijgen alle correspondentie.
Op de garantie kun je aanspraak maken via de dealer waar je de auto gekocht hebt. Het is dan ook niet meer dan logisch dat de dealer de kosten vergoedt en niet Pon. Hoe de dealer het vervolgens intern met de importeur regelt, moeten zij uitzoeken.
Move up! Candy White | 60PK | Maps & More

UpSie
Vagling liefhebber
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 18:36

Re: Remmen hakkelen.

Bericht door UpSie » za 14 sep 2013, 11:52

Goedemorgen,

Het is bij ons ook zo dat de klant garantie claimd bij de dealers.
De fabrikant is de garantiegever, de dealer claimt dus bij de fabrikant zijn kosten.
Als fabrikant kan je niet de relatie tussen de dealer en klant, en heb je geen invloed op de verkoop marge.
Het komt dus regelmatig voor dat de dealer zijn garantiekosten niet terug krijgt, en omwille van de relatie ervoor kiest dit zelf te vergoeden.

Groeten Leen.

miiver
Forum newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 12 aug 2013, 18:41

Re: Remmen hakkelen.

Bericht door miiver » do 19 sep 2013, 17:20

vandaag gebeld door seat vergoeden samen de kosten

dvh
Vagling liefhebber
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 20:23

Re: Remmen hakkelen.

Bericht door dvh » do 19 sep 2013, 17:36

Wat me opvalt aan de standaard 14'' LM velgen v/d Mii is dat deze echt gigantisch dicht op de remklauw zitten. Staat wel gaaf.. Maar daar zit echt maar een enkele millimeter tussen.
Kan me voorstellen dat wanneer je de velg hard raakt het doorgegeven wordt via de klauw aan de remschijf. En dat door herhaaldelijk gebruik de schijf hierdoor aangetast wordt.

Afbeelding

Heb er geen verstand van hoor... Maar 't zou kunnen... misschien.

Gebruikersavatar
--BUMP--
Vagling liefhebber
Berichten: 115
Lid geworden op: vr 03 mei 2013, 16:16

Re: Remmen hakkelen.

Bericht door --BUMP-- » do 19 sep 2013, 20:24

Op het moment dat je velgen gaan bewegen ten opzichte van de as, is er iets goed mis! Dan zouden kromme remschijven wel de minste zorg zijn, denk ik zo :mrgreen:
Move up! Candy White | 60PK | Maps & More

Jarno 84
Forum newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 26 sep 2016, 12:27

Re: Remmen hakkelen. 2 keer vervangen<20.000 km

Bericht door Jarno 84 » ma 26 sep 2016, 12:31

Na 6 maanden en 2 dagen (augustus/ september 2015) ben ik teruggegaan naar de A-point in Almere omdat mijn stuur en rempedaal begonnen te trillen als ik ging remmen. Zowel op hoge en lage snelheid. De dealer heeft ernaar gekeken, en inderdaad, kromme remschijven en blokken. Alles vervangen en ik kon weer op pad. Wielnaven hadden geen afwijking.

November 2015, aangegeven bij de wintercheck of er gekeken kan worden naar het continu beslaan van de auto als ik geen gebruik maak van de airco. Zelf aangegeven dat ik nu een vochtvreter in de auto heb staan. Terugkoppeling van A-point : De airco werkt goed, dus is er geen sprake van condens als de airco draait. Rubbers zijn goed, maar houd u er rekening mee dat dit een product eigenschap is. Kan ik in de winter met mijn airco aan rijden, terwijl mijn auto vochtig is van binnen.

Februari/Maart 2016 schade herstel laten uitvoeren bij A-point schade Almere. Schade aan de bumper en rechter armatuur c.q. koplamp.
Gevraagd aan de baliemedewerker of dat de koplamp opnieuw gesteld kon worden en dat er ook naar de stuurinrichting gekeken kon worden. Dat zou gebeuren, maar is niet uitgevoerd! 03-03-2016 de eerste beurt aan de auto laten uitvoeren. KM stand : 12.549 tijdens deze beurt hebben zij het achterstallige onderhoud van de schadeherstel meegenomen (koplamp stellen, stuur stellen). Een week later (10-03-2016) kon ik terug naar a-point schadeherstel omdat de auto niet goed was gespoten. Dezelfde baliemedewerker wilde in de eerste instantie niet overnieuw spuiten. Pas nadat ik zou aangeven dat ik een klacht zou indienen bij u, VW leasing, werd de auto opnieuw gespoten.

14 Juli 2016 had ik een zomercheck ingepland staan, met de klacht dat mijn remmen wederom slecht functioneren (sponzig aanvoelen) en herrie maakte. Toen zijn weer de schijven, blokken compleet vervangen. Nu waren de wielnaven wel krom, dus deze moesten ook vervangen worden. Tevens had de radio kuren en geen ontvangst. Dit is ook onder handen genomen, antennekabel compleet (van voor naar achteren) vervangen ivm roest. (1,5 jaar oud). Wellicht dat het komt dat mijn auto vaak vochtig is. (Zie nov 2015)

Vandaag, 26-09-2016 wederom naar de A-point geweest om aan te geven dat mijn remmen weer sponzig aanvoelen en dus minder remkracht hebben. Donderdag 29-09-2016 is de auto welkom in de werkplaats en zal er weer naar de remmen gekeken worden. De kilometerstand is nu 19.860.

Momenteel voel ik mij niet meer veilig in een auto die continu problemen heeft met een van de belangrijkste veiligheidsmiddelen aan boord. Een nieuwe auto die alleen bij de dealer in onderhoud is, en waarschijnlijk weer aan nieuwe remmen toe is.
Dat met een kilometrage onder de 20.000 km.

De dealer geeft aan dat er meerdere MII,s zijn die dezelfde klachten hebben. Dunnere remmen etc. Producteigenschap.

Gebruikersavatar
AlexVDL
Vagling liefhebber
Berichten: 232
Lid geworden op: za 09 aug 2014, 00:07

Re: Remmen hakkelen.

Bericht door AlexVDL » ma 26 sep 2016, 22:28

Gelukkig na 2 jaar en 23000km nergens last van.
2014 High UP! White BMT, 4-deurs, 75 PK, Climatic, wit/rood interieur, rood dashboard, e-UP LED DRL, 17" Brock RC28 7.5J ET35 rood, rood gewrapte dak, rode striping, rode spiegelkappen, carbon diffuser.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Remmen hakkelen.

Bericht door Tom Westendorp » wo 28 sep 2016, 11:50

Ga eens achteraf rijden en trap hem twee keer van 100 naar 0 met stevige remdruk. Doet wonderen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
HappyCamper
Forum newbie
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 21 aug 2016, 18:57
Locatie: Oss

Re: Remmen hakkelen.

Bericht door HappyCamper » di 11 okt 2016, 22:41

Petrolhead Tom schreef:Ga eens achteraf rijden en trap hem twee keer van 100 naar 0 met stevige remdruk. Doet wonderen.
Huh? die moet je me dan toch eens uitleggen want serieus, ik snap niet waarom dit goed is? Kun je dit toelichten?

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Remmen hakkelen.

Bericht door Tom Westendorp » wo 12 okt 2016, 07:06

Het staat allemaal al in dit topic beschreven: viewtopic.php?f=7&t=3542&hilit=remmen&start=280" onclick="window.open(this.href);return false;

We kunnen ook beter daar verdergaan. Dit topic heeft drie jaar stilgelegen en in het andere topic is veel informatie te vinden.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gesloten