Voorstellen is wenselijk.

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!

Verplicht voorstellen is een goed idee.

Je mag 1 optie selecteren

 
 
Bekijk resultaten

Gebruikersavatar
Witte Reus
Vagling liefhebber
Berichten: 200
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 13:10

Re: VOORSTELLEN VERPLICHT!

Bericht door Witte Reus » di 20 nov 2012, 00:42

De info in de voorstel-draadjes is vaak dusdanig beperkt dat je eigenlijk nog steeds niks weet over de betreffende gebruiker. Daarnaast is voorstellen geen garantie voor fatsoenlijk gedrag of zinnige bijdragen. Dus eerlijk gezegd ontgaat mij de toegevoegde waarde van het verplicht voorstellen.
High UP White Edition met Oxxio Razor 17” => KLIK

Gebruikersavatar
Savaan76
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: do 11 okt 2012, 19:58

Re: VOORSTELLEN VERPLICHT!

Bericht door Savaan76 » di 20 nov 2012, 07:27

Ik denk persoonlijk ook niet dat verplicht voorstellen helpt aan het leuk houden van het forum en er boven op gaan zitten als moderator al helemaal niet. Het forum leuk houden doe je met zijn allen juist, elkaar vriendelijk doorverwijzen naar een bestaand topic inderdaad. Vind het zelf ook wel fijn als mensen zich voorstellen maar verplichten gaat me net te ver.

Uiteindelijk ontstaat er toch wel een soort van harde forum kern die elkaar wel op de natuurlijke manier leren kennen en een groep die gewoon komt voor een specifieke vraag en daarna weer verdwijnen. Geeft in mijn ogen ook niets. Ik ben heel actief geweest op het Saabforum en daar werkt het ook zo.

Wat het verkopen betreft, ik zie er ook geen kwaad in om alleen iets te koop aan te komen bieden. Het aanbod is vaak nog schaars en als we op deze mier onze hand kunnen leggen op leuke upgrades is iedereen er toch mee geholpen?

Wat de reclame betreft, zolang het een balk bovenin is vind ik dat niet storend en ik denk dat je ergens inkomen vandaan moet halen. Er zijn misschien wel hostingkosten ofzo en deze beslissing ligt bij de beheerder vind ik.

Groet Sander

P.s.

Het Nazi verhaal is natuurlijk volstrekt ongepast en het getuigt niet van enig histories besef als je het voorstellen op een forum vergelijkt met de misdaden die Nazi Duitsland gepleegd heeft...
Laatst gewijzigd door Savaan76 op di 20 nov 2012, 07:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: VOORSTELLEN VERPLICHT!

Bericht door Tom Westendorp » di 20 nov 2012, 07:32

Thanks voor de input! Laten we het topic nog 24 uur openhouden. Ik vind dat er nuttige tips komen!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
bleuharry
Forum newbie
Berichten: 33
Lid geworden op: do 07 jun 2012, 08:23
Locatie: haarlem

Re: Voorstellen verplicht?

Bericht door bleuharry » di 20 nov 2012, 07:33

dat doe je goed

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Voorstellen verplicht?

Bericht door Tom Westendorp » di 20 nov 2012, 08:26

Dankje. Misschien kunnen we er verder over discussieren? Ik vind het goed dat er mensen zijn die inhoudelijk reageren en aangeven waarom iets niet juist is. Op dit moment is een nipte meerderheid wel voor verplicht voorstellen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
THID
Vagling liefhebber
Berichten: 125
Lid geworden op: di 26 jun 2012, 10:32

Re: Voorstellen verplicht?

Bericht door THID » di 20 nov 2012, 09:34

Wat mij betreft hoeft dit niet verplicht gesteld te worden, op een forum met een goede sfeer heb je dit niet nodig en kan iedereen elkaar de helpende hand bieden. Persoonlijk heb ik geen moeite met eerst voorstellen, maar het verplichten gaat wat mij betreft dus wat te ver. Uiteraard is het wel goed om gebruikers op de zoekfunctie te wijzen als er een dubbel topic wordt aangemaakt. De zoekfunctie heeft mij echter ook enkele malen niet geholpen omdat veel termen teveel voorkomen en dus geen geldig zoekresultaat opleveren.

Mogelijk is het een idee om uit te zoeken of er een add-on voor phpbb bestaat die op het moment dat je een topic aanmaakt het forum scant en kijkt naar gerelateerde topics zodat je op die manier mogelijk dubbele topics voorkomt.

Daarnaast zou het mogelijk moeten zijn om een minimum aantal posts in te stellen voordat iemand bij het verkoop-/koopforum kan of daar kan posten, zodat je op die manier alleen vaste gebruikers de mogelijkheid biedt met elkaar te handelen in up-gerelateerde goederen/diensten.
High up! BlueMotion Technologies 3drs 60pk Black Pearl | Dynamic | Executive | Drive | Panoramisch Dak
---
Afbeelding

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: VOORSTELLEN VERPLICHT!

Bericht door JuP ! » di 20 nov 2012, 10:11

Mikester schreef:Henri, je had t niet beter kunnen formuleren. Ik ben t helemaal met je eens. Verplicht voorstellen schrikt af en een moderator die in verschillende topics bedreigingen uit naar nieuwe leden met het verbannen van degene neem ik niet serieus. Als daar ook nog capslock voor gebruikt moet worden wordt t bijna lachwekkend en begint t op kinderlijk gedrag te lijken, die schreeuwen ook soms als ze hun zin niet krijgen.

Die 50 posts zijn een goed idee en daarnaast kunnen de moderators topics schoonhouden of verwijderen naar hun inzicht. Kansloze topics worden nl ook geopend door leden die zich wel netjes voorstellen
Als een moderator of de beheerder zelf (Tom) topics gaat schoonvegen of verwijderen, krijgen we daar straks weer commentaar op dat censuur toegepast wordt.....Wel kan een moderator of beheerder even "optreden" in een ontspoord draadje en vragen of het weer ontopic kan. Berichten verwijderen zou niet nodig moeten zijn als forummers gewoon ontopic blijven.
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Voorstellen verplicht?

Bericht door up! » di 20 nov 2012, 10:29

Verplicht voorstellen stelt niks voor (what's in a name). Je zegt bijvoorbeeld "ik ben up!, en heb zojuist mijn high-up! besteld, ik hoop hier nog lang te komen op het up!-forum." Is dit genoeg of moet je verplicht meer zeggen? Als het genoeg is, heb je hier toch niks aan? Door gewoon te posten leren mensen je ook wel kennen. Voorstellen is wel leuk, maar het moet niet verplicht zijn. Laat iedereen gewoon doen wat ie zelf wil (zonder overlast te veroorzaken)... Vrijheid, blijheid.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Voorstellen verplicht?

Bericht door Tom Westendorp » di 20 nov 2012, 10:49

Dat minimum aantal posts ga ik even onderzoeken dat is een goed idee.

Voor de rest vind ik het goed dat er feedback wordt gegeven op het idee om het voorstellen te verplichten. Het valt me verder wel op dat vrijwel alleen de mensen die tegen zijn reageren. Ik zie het nog steeds als iets onschuldigs: je stelt je even voor en gaat dan aan de slag met het forum. Ik zie het als een klein stukje normen en waarden. Ik ben het ook wel met mensen eens dat zo'n voorstel-topic vaak een wassen neus is. Voorlopig houden we het topic nog even open. Ik ben wel blij dat er inhoudelijk gereageerd word en dat het gooien met krachttermen achterwege wordt gelaten.

Dat is natuurlijk ook nergens voor nodig omtrent zo'n futiel onderwerp.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
MichelSchreurs
Forum newbie
Berichten: 62
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 14:00
Locatie: Wijchen

Re: Voorstellen verplicht?

Bericht door MichelSchreurs » di 20 nov 2012, 10:59

Ik vind verplicht voorstellen nogal ver gaan. Ik ben veel actief op het Skodaforum, en daar wordt met zachte hand verwezen naar het voorsteltopic. Hier reageren leden vaak met reacties als; 'Het is hier een ongeschreven regel om je even voor te stellen' of 'een nieuw lid die zich heeft voorgesteld krijgt eerder reactie'.

De sfeer blijft hierdoor beter en het lijkt vrijblijvender, terwijl het effect hetzelfde is. Waarom zou je iemand verplichten zich voor te stellen? Hoeveel meerwaarde haal je hieruit?

Ik ben zelf ook een nieuw lid, maar ik heb absoluut de 'Even voorstellen'-topics van de huidige leden niet gelezen. Als ik iemand kan helpen, of iemand mij kan helpen, hoef ik niet persé te weten wie er dan achter die computer zit.

Door het verplichten van voorstellen krijg je ook totaal nutteloze voorsteltopics, zoals laatst een nieuw lid. Een dergelijk topic hoort met enthousiasme geschreven te zijn omdat je graag wilt delen met andere leden, niet omdat je anders een ban krijgt.
Skoda Citigo 44kW Tour - Candy White - Mediapakket (6 speakers) - Zwarte Apus velgen

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Voorstellen verplicht?

Bericht door Tom Westendorp » di 20 nov 2012, 11:00

Eens Michel.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Voorstellen verplicht?

Bericht door Tom Westendorp » di 20 nov 2012, 11:10

Ik zal bovenstaande even verduidelijken.

Als ik het goed begrijp is er onder de gebruikers van het forum meer drang naar een vrijblijvend voorstellen en zal de sociale controle die beoogt wordt met het voorstellen vanzelf voortvloeien uit de postings van nieuwe gebruikers die zich mengen in bestaande topics of zelf topics gaan aanmaken?

Als dat het geval is kan ik daar prima mee leven. Ik vind het geen probleem om het wat vrijblijvender te houden. Wat helaas niet duidelijk is geworden aan het hele verhaal is dat ik het doe om het forum zo'n leuk mogelijke plek te houden en een goede sfeer te bewaken. Indien het toezicht op het voorstellen daar geen wezenlijk onderdeel van uit hoeft te maken zal ik het laten.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
High-up!
Vagling liefhebber
Berichten: 546
Lid geworden op: ma 06 feb 2012, 14:44
Locatie: Groningen

Re: Voorstellen verplicht?

Bericht door High-up! » di 20 nov 2012, 12:32

Verplicht stellen is m.i. een keuze die je beargumenteerd moet maken. Stel een regel als je de voors- en tegens- tegen elkaar hebt afgezet...

Over de sfeer: Ik ben het opzich eens met eens met de kroegopvatting die al eerder gegeven werd. Verschil is hierin wel, dat je als je een kroegsfeer wilt behouden je je voorstelt aan je gesprekspartner aan de bar. Niet omdat dat zo geschreven staat in een wet, maar omdat dat een norm is die je (met gebrek aan nuance en toon van een forum) als moderator voluit schrijft. Dit ter voorkoming van een slechte discotheeksfeer waar wel eens een knokpartijtje is.

Ik denk dat wanneer je als moderator last hebt van mensen die spulletjes verkopen, je daar wat over moet zeggen in je algemene voorwaarden. En daar op moet zitten (slotje) zodra het daarnaar ruikt. Of stel de regel dat verkopers zich kort voorstellen in een 'handel-topic'. Door het verplicht stellen van 'voorstellen', worden de kroegentochtlopers de dupe van de knokploegjes... Knokploegjes moeten worden aangepakt.

Oh ja, over die meneer die wat zegt over die nazi's.. ..das denk ik ook een soort knokploegje.. Aanpakken zo'n malloot.
||High-up! | Candy White | Executive Pakket | Drive Pakket | Maps & More | 75PK ||

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Voorstellen verplicht?

Bericht door Psycho_Mantis » di 20 nov 2012, 13:18

Wat mij wel veel opvalt is dat als iemand reageerd in een topic waar diegene nog niet heeft voorgesteld, dat het gelijk in dat zelfde topic die gebruiker aangepakt moet worden. Heel vervelend, want dan is het topic gelijk off-topic.
Dat is eigenlijk wat mij erg tegenstaat. Verstuur dan alleen een PB naar de gebruiker ipv alles in een topic te schrijven.

Van mij hoeft iemand zich niet persee voor te stellen, als iemand zich gewoon netjes gedraagt heb ik er geen enkel probleem mee. Natuurlijk vind ik het wel netjes als iemand zichzelf even voorsteld, wel zo sociaal.

Gebruikersavatar
MichelSchreurs
Forum newbie
Berichten: 62
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 14:00
Locatie: Wijchen

Re: Voorstellen verplicht?

Bericht door MichelSchreurs » di 20 nov 2012, 13:26

Wat ik wel érg goed vind, is dat deze regel bespreekbaar gemaakt wordt! Daarvoor kudos :)
Skoda Citigo 44kW Tour - Candy White - Mediapakket (6 speakers) - Zwarte Apus velgen

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Voorstellen verplicht?

Bericht door Tom Westendorp » di 20 nov 2012, 16:59

MichelSchreurs schreef:Wat ik wel érg goed vind, is dat deze regel bespreekbaar gemaakt wordt! Daarvoor kudos :)
Dat lijkt me eigenlijk ook niet meer dan normaal. Als er iets ingevoerd wordt of voorgesteld wordt dan moet dat bespreekbaar zijn. Een forum draait op de users dus is het belangrijk dat de users tevreden zijn en bereid zijn elkaar van antwoorden of tips te voorzien. Indien er een verandering wordt doorgevoerd die in korte tijd veel weerstand oproept dan vind ik het niet meer dan normaal dat zoiets besproken kan worden.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Bertje
Vagling liefhebber
Berichten: 161
Lid geworden op: za 13 okt 2012, 00:38
Locatie: Nijkerk

Re: Voorstellen verplicht?

Bericht door Bertje » di 20 nov 2012, 22:38

Voorstellen lijkt me een goed idee en denk ik goed om mensen te leren kennen.
Iedereen zou zich naar mijn mening even voor kunnen stellen. Het verplichten hiervan maakt het tot iets wat je doet omdat het 'moet' en dan gaat het spontane er misschien wat af.

Laten we het in ieder geval gezellig houden voor iedereen en elkaar niet uitschelden of beledigen enz. Hiervoor is het forum niet bedoeld. Het delen van kennis, (leuke) ervaringen uitwisselen en elkaar op de hoogte brengen van nieuwtjes of andere dingen zijn zo wat voorbeelden waarvoor het forum wel bedoeld is in mijn ogen.

Laten we het nu weer over onze leuke Up's gaan hebben, dan is het snel weer gezellig... :D
| High Up! 75 pk. Candy White | Executive | Drive | Dynamic | Panoramadak | Vier deuren | Nepleer ;-) met stoelverwarming | Winterbanden op Dezent F lichtmetaal | reservewiel |Polo 6R antenne|

Gebruikersavatar
High-up!
Vagling liefhebber
Berichten: 546
Lid geworden op: ma 06 feb 2012, 14:44
Locatie: Groningen

Re: Voorstellen verplicht?

Bericht door High-up! » di 20 nov 2012, 23:12

Bertje schreef:Voorstellen lijkt me een goed idee en denk ik goed om mensen te leren kennen.
Iedereen zou zich naar mijn mening even voor kunnen stellen. Het verplichten hiervan maakt het tot iets wat je doet omdat het 'moet' en dan gaat het spontane er misschien wat af.

Laten we het in ieder geval gezellig houden voor iedereen en elkaar niet uitschelden of beledigen enz. Hiervoor is het forum niet bedoeld. Het delen van kennis, (leuke) ervaringen uitwisselen en elkaar op de hoogte brengen van nieuwtjes of andere dingen zijn zo wat voorbeelden waarvoor het forum wel bedoeld is in mijn ogen.

Laten we het nu weer over onze leuke Up's gaan hebben, dan is het snel weer gezellig... :D
+1
||High-up! | Candy White | Executive Pakket | Drive Pakket | Maps & More | 75PK ||

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Voorstellen verplicht?

Bericht door Tom Westendorp » wo 21 nov 2012, 10:45

Ik denk dat alles wel gezegd is. Ik ga mee met het verhaal van Bertje.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Voorstellen is wenselijk.

Bericht door Tom Westendorp » wo 21 nov 2012, 10:46

Ik heb de titel nogmaals aangepast en denk dat iedereen zich hier wel in kan vinden toch?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie