Levertijden vervroegd?

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Jason
Forum newbie
Berichten: 82
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 12:44

Re: Levertijden vervroegd?

Bericht door Jason » ma 19 mar 2012, 22:44

Ik heb ook Pon gesproken.
Er staan inmiddels 1200 UP's 5 deurs in backorder..
Voorlopig staat mijn auto ook nog steeds op augustus leveren, al die data waar mee gestrooid is, zijn allemaal prognoses

Roy
Forum newbie
Berichten: 56
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 23:12

Re: Levertijden vervroegd?

Bericht door Roy » wo 28 mar 2012, 18:36

Vandaag dealer gebeld. In januari vertelde ze ons nog dat de black 4 deurs-versie pas in augustus verwacht werd. Nu is eind april/begin mei al de definitieve order. Daarna moet je ongeveer rekenen op 4 weken voor het maken/transporteren. Dus op zijn vroegst eind mei :D
Das toch 2 maandjes eerder..

Arie
Forum newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 19 mar 2012, 16:11

Re: Levertijden vervroegd?

Bericht door Arie » vr 30 mar 2012, 18:17

Begrijp er niets van mijn dealer blijft vasthouden na contact met pon aan juli/aug voor de5deurs up.

Gebruikersavatar
RonaldNL
Vagling liefhebber
Berichten: 480
Lid geworden op: ma 05 mar 2012, 20:49

Re: Levertijden vervroegd?

Bericht door RonaldNL » zo 01 apr 2012, 15:35

nou daarvan uitgaan dan kan het alleen maar meevallen :D
The Only Way is UP!

RODON
Forum newbie
Berichten: 87
Lid geworden op: ma 09 apr 2012, 17:21

Re: Levertijden vervroegd?

Bericht door RODON » wo 18 apr 2012, 09:48

Iemand met een 5deurs al een definitieve datum?
Of blijven het speculaties?
In het bezit van mijn gave donkerblauwe UP!

ser85
Forum newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01

Re: Levertijden vervroegd?

Bericht door ser85 » wo 18 apr 2012, 11:35

Mijn 5 deurs dark silver staat nog voorlopig op week 31/32

Gebruikersavatar
RonaldNL
Vagling liefhebber
Berichten: 480
Lid geworden op: ma 05 mar 2012, 20:49

Re: Levertijden vervroegd?

Bericht door RonaldNL » wo 18 apr 2012, 11:59

Ow das bijna ;-)
The Only Way is UP!

Brains
Forum newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 19:38
Locatie: Heerlen

Re: Levertijden vervroegd?

Bericht door Brains » wo 18 apr 2012, 20:00

Vandaag defenitieve productiedatum van onze 5drs Up is week 19. Terwijl Pon vanmorgen nog een mailtje naar dealers heeft gestuurd dat de 5drs pas in juni met productie gaat,lol.
Maargoed wordt vervolgd.....

Nico
Forum newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 20 apr 2012, 07:22

Re: Levertijden vervroegd?

Bericht door Nico » vr 20 apr 2012, 08:31

Ik heb gisteren een UP! besteld met 5 deuren. De dealer zegt dat hij binnen 8 weken geleverd wordt terwijl ik her en der lees dat het pas augustus wordt.
Ben benieuwd.
VW High UP! | 75pk | BMT | Deep Black Pearl | Drive pakket | Executive pakket | Dynamic Triangle | Kunstleer

RODON
Forum newbie
Berichten: 87
Lid geworden op: ma 09 apr 2012, 17:21

Re: Levertijden vervroegd?

Bericht door RODON » vr 20 apr 2012, 11:12

Nico schreef:Ik heb gisteren een UP! besteld met 5 deuren. De dealer zegt dat hij binnen 8 weken geleverd wordt terwijl ik her en der lees dat het pas augustus wordt.
Ben benieuwd.

Als jij hem eerder krijg dan mij... GRRRRR :lol:

Zit al vanaf begin jan. te wachten :)

Wel gefeliciteerd met je aankoop. Wat heb je precies gekocht?
In het bezit van mijn gave donkerblauwe UP!

Nico
Forum newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 20 apr 2012, 07:22

Re: Levertijden vervroegd?

Bericht door Nico » vr 20 apr 2012, 12:10

RODON schreef:
Nico schreef:Ik heb gisteren een UP! besteld met 5 deuren. De dealer zegt dat hij binnen 8 weken geleverd wordt terwijl ik her en der lees dat het pas augustus wordt.
Ben benieuwd.

Als jij hem eerder krijg dan mij... GRRRRR :lol:

Zit al vanaf begin jan. te wachten :)

Wel gefeliciteerd met je aankoop. Wat heb je precies gekocht?
75 pk high up!, black pearl, 5 deurs, dynamic, drive en excutive pakket, kunst lederenbekleding
VW High UP! | 75pk | BMT | Deep Black Pearl | Drive pakket | Executive pakket | Dynamic Triangle | Kunstleer

RODON
Forum newbie
Berichten: 87
Lid geworden op: ma 09 apr 2012, 17:21

Re: Levertijden vervroegd?

Bericht door RODON » vr 20 apr 2012, 14:38

Nico schreef:
RODON schreef:
Nico schreef:Ik heb gisteren een UP! besteld met 5 deuren. De dealer zegt dat hij binnen 8 weken geleverd wordt terwijl ik her en der lees dat het pas augustus wordt.
Ben benieuwd.

Als jij hem eerder krijg dan mij... GRRRRR :lol:

Zit al vanaf begin jan. te wachten :)

Wel gefeliciteerd met je aankoop. Wat heb je precies gekocht?
75 pk high up!, black pearl, 5 deurs, dynamic, drive en excutive pakket, kunst lederenbekleding
Goede keus! Ik heb dezelfde alleen donkerblauw en geen leer.
Pon geeft aan dat de eerste UP! 4deurs half juli bij de dealer staan!
In het bezit van mijn gave donkerblauwe UP!

kaboens
Vagling liefhebber
Berichten: 108
Lid geworden op: za 18 feb 2012, 13:35

Re: Levertijden vervroegd?

Bericht door kaboens » vr 20 apr 2012, 15:43

De 4 deurs die wij hebben besteld staat nog steeds voor uitleverig in de eerste week van juni. Betekend dus dat ie geproduceerd wordt ergens midden mei.

kaboens
Vagling liefhebber
Berichten: 108
Lid geworden op: za 18 feb 2012, 13:35

Re: Levertijden vervroegd?

Bericht door kaboens » za 21 apr 2012, 21:11

Vandaag brief van de dealer. Up wordt week 20 geproduceerd en staat 3 weken later bij de dealer :D

RODON
Forum newbie
Berichten: 87
Lid geworden op: ma 09 apr 2012, 17:21

Re: Levertijden vervroegd?

Bericht door RODON » ma 23 apr 2012, 12:24

kaboens schreef:Vandaag brief van de dealer. Up wordt week 20 geproduceerd en staat 3 weken later bij de dealer :D
Wow, dat zou tof zijn! Ik heb nog niks gehoord :( En theoretisch gezien zou ik hem eerder moeten krijgen ;)
In het bezit van mijn gave donkerblauwe UP!

Gebruikersavatar
Piedro
Vagling liefhebber
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:15

Re: Levertijden vervroegd?

Bericht door Piedro » za 28 apr 2012, 10:01

Al op 1 oktober wordt het hoge btw-tarief gewijzigd van 19 in 21 procent. Ook voor het kopen van een auto heeft dit gevolgen. Op een Up van zo'n tien mille scheelt het toch al gauw een goede 200 euro. Verhoudingsgewijs valt dat nog wel te overzien en de staatskas dient uiteraard ook gespekt te worden, maar ik koop er liever wat leukers voor ;)

Mijn huidige auto wilde ik uiterlijk in november vervangen hebben, maar dat zal nu dus een paar weken eerder gaan worden. Wat is dan zo ongeveer het uiterste moment om te bestellen, op basis van de huidige levertijden? Ik weet dat één en ander afhankelijk is van de keuze tussen drie en vijf deuren en welke kleur en eventueel bepaalde opties, maar wat is - met een veilige marge - in het uiterste geval realistisch? Ik wil het overigens niet op het allerlaatste moment aan laten komen, maar ik geniet nog dagelijks van m'n ouwe brik, dus er zit nog geen haast bij, maar toch... voor alle zekerheid! 8-)
Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------

Afbeelding

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Levertijden vervroegd?

Bericht door Up&Go » za 28 apr 2012, 10:42

In het geval van een btw-verhoging geldt altijd de prijs op het moment van bestellen omdat je dan een prijs overeenkomt en niet bij levering.

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Levertijden vervroegd?

Bericht door up! » za 28 apr 2012, 10:54

Up&Go schreef:In het geval van een btw-verhoging geldt altijd de prijs op het moment van bestellen omdat je dan een prijs overeenkomt en niet bij levering.
Nee, zo kun je dat niet zeggen. Of een BTW-verhoging wordt doorberekend of niet, is afhankelijk van wat je daarover bij de koop afspreekt. Volgens de standaard BOVAG-voorwaarden worden BTW-verhogingen gewoon aan de klant doorberekend. Zie artikel 4 lid 1 van deze Voorwaarden via bijgaande link: http://www.bovag.nl/media/Alg_Voorw_Aut ... culier.pdf
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Ben
Vagling liefhebber
Berichten: 276
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 07:37
Locatie: apeldoorn

Re: Levertijden vervroegd?

Bericht door Ben » za 28 apr 2012, 11:01

ik heb vrijdag nog een heel gesprek gehad over levertijden van onze geliefde UP
onze dealer en pon snappen niets meer van de levertijden die de fabriek hanteren
dan worden ze verlaat en dan weer vervroegd
je kunt er geen pijl op trekken
erg onduidelijk en niet meer te volgen
maar als het goed is is mijn dark silver deze week gebouwd en komt hij over 1,5 week bij ons
daarna heerlijk slopen en een super karretje maken
move-up dark silver drivers pakket en winter pakket getinte ramen carbon op bumper en spiegels

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Levertijden vervroegd?

Bericht door Up&Go » za 28 apr 2012, 11:07

Mijn dealer geeft nog steeds week 30 aan als productieweek voor dark silver zoals ik al eerder schreef. Laten we duimen dat jouw auto gewoon geleverd word. Dan ben je gewoon de eerste. Of de auto gebouwd is kan de dealer toch zien? Ik zat toevallig bij hem toen hij keek maar zag niks, twee minuten later "floepte" er ineens een chassisnummer in beeld wat aangaf dat de mijne gebouwd werd/of al was. Dus ..... als er een chassisnummer is dan is je auto er ook. Ik zou gewoon even bellen.........

Plaats reactie