radio ontvangst (slecht)

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
nnicolai
Forum newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 19 aug 2012, 13:29
Locatie: zeist

radio ontvangst (slecht)

Bericht door nnicolai » di 18 sep 2012, 09:58

hoi,
ik heb ene seat mii van 2 weken oud.
mijn radio ontvangs valt elke keer weg of kraak verschikkelijk.
hebben jullie hier ervaring mee.

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: radio ontvangst (slecht)

Bericht door Ron UP » di 18 sep 2012, 10:08

Had je maar Vw moeten kopen......

Hahaha geintje natuurlijk, kon t ff niet laten :D
Nee, onze ontvangst is kraakhelder, heb t eigenlijk nog niet eerder gehoord hoor.
Mss zit de antennekabel niet helemaal lekker. Gewoon ff terug gaan naar je dealer en niet zelf gaan pielen!!

Succes :D
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: radio ontvangst (slecht)

Bericht door Marantz » wo 19 sep 2012, 07:57

Als je de antenne eraf haalt en het word niet slechter dan is er iets mis met de radio cq aansluiting (massa ?).
Gebruik je wel de originel antenne, of zo'n fraai kort ding ?

Gebruikersavatar
Henri76
Forum newbie
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 19 nov 2012, 14:28
Locatie: Barendrecht

Re: radio ontvangst (slecht)

Bericht door Henri76 » di 27 nov 2012, 19:47

Hallo,
Al wat wijzer geworden wat de oorzaak is?
Ik heb er namelijk ook last van met mijn UP!

Grt

robert
Forum newbie
Berichten: 41
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 19:49
Locatie: Rotterdam

Re: radio ontvangst (slecht)

Bericht door robert » di 27 nov 2012, 21:27

Ook wij hebben last van slechte ontvangst met de originele antenne. Zou er iets bestaan als een antenne versterker voor een auto?

Gebruikersavatar
Antera
Vagling liefhebber
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 16 nov 2012, 21:14
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: radio ontvangst (slecht)

Bericht door Antera » wo 28 nov 2012, 06:52

Volgens elsa helaas geen standaard aantenne versterker te vinden
In het bezit van VCDS/VCP voor afspraak APP of Bel +31 6 15 22 87 09

Voor alle verlagingen ben je welkom al dan niet met montage

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: radio ontvangst (slecht)

Bericht door GunSpeed » wo 28 nov 2012, 10:20

robert schreef:Ook wij hebben last van slechte ontvangst met de originele antenne. Zou er iets bestaan als een antenne versterker voor een auto?
Volgens mij zit er toch al ééntje in de voet van de antenne. Weet niet of het een goed idee is om daar nog een extra versterker op aan te sluiten?

Mijn bevindingen zijn dat als ie het signaal goed vast heeft dat ie wel goed speelt. Maar ik woon ook in zo'n overgangszone tussen verschillende frequentiegebieden en hier heeft de radio het ook zeer moeilijk om éénzelfde frequentie vast te houden. Bijgevolg is de ontvangst redelijk slecht, geluidssterkte die veranderd, hoge tonen die verdwijnen waardoor alles opeens dof klinkt... helemaal niet aangenaam om naar te luisteren...

Btw, de radio in mijn Z4 doet het behoorlijk beter.
up! Black BMT 75pk 3d

robert
Forum newbie
Berichten: 41
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 19:49
Locatie: Rotterdam

Re: radio ontvangst (slecht)

Bericht door robert » wo 28 nov 2012, 13:34

Klopt helemaal. Geen hoge tonen, slechte klank, niet prettig om naar te luisteren. Nu nog een oplossing.

marcomoon
Forum newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: do 04 okt 2012, 13:48

Re: radio ontvangst (slecht)

Bericht door marcomoon » do 13 dec 2012, 13:16

Hallo,


Wij hebben ook een slechte ontvangts met de radio. De ene keer helemaal niet en de andere keer is het niet om aan te horen.
Wij hebben de originele radio die bij de highup zit.

De dealer heeft wel gezegd dat ik hiervoor terug kon komen, maar gezien de reacties hier op het forum, denk ik dat het weinig zin heeft.

Gebruikersavatar
MichelSchreurs
Forum newbie
Berichten: 62
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 14:00
Locatie: Wijchen

Re: radio ontvangst (slecht)

Bericht door MichelSchreurs » do 13 dec 2012, 16:27

De radio in mijn Citigo heeft - voor zover ik weet, ik luister er weinig naar - ook geen geweldig bereik. Aan de andere kant heeft de Volvo S60 van mijn ouders ook geen beter bereik. Daarvan vind ik het niet gek - die heeft de antenne onzichtbaar weggewerkt.

Vooral Radio 538 geeft veel storing, als ik naar Q-Music of 3FM switch is het al beter.

Edit: ik heb de originele radio, bij Skoda met de fantastische naam Radio Funky.
Skoda Citigo 44kW Tour - Candy White - Mediapakket (6 speakers) - Zwarte Apus velgen

Gebruikersavatar
Michel.oa
Vagling liefhebber
Berichten: 120
Lid geworden op: zo 29 apr 2012, 19:36

Re: radio ontvangst (slecht)

Bericht door Michel.oa » do 13 dec 2012, 19:33

Ik heb totaal geen problemen met het ontvangst in mijn Up.
in mijn vorige auto zat een dure pioneer radio in mijn polo maar die stoorde erg als ik in overganszone kwam. Nu met de up,.... stap ik in, in Oldenzaal en rij dan naar Zutphen.538 speelt op 102.6 bij wegrijden en in zutphen staat hij op 102.3 zonder een ruis of kraak of wat ook te hebben gehoord.
Eigenaar van een Black Up bmt 5 deurs

Roydebos
Forum newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 19 sep 2012, 12:08

Re: radio ontvangst (slecht)

Bericht door Roydebos » zo 16 dec 2012, 12:08

ik heb ook deze problemen gehad.

na ruzie met mijn vorige garage ben ik overgestapt naar een andere vw garage omdat zij dit probleem dit wel wilde oplossen.
na veel gebel en probeer acties zei de garage dat ik PON moest bellen (importeur) je moet er een officieele klacht van maken.
na 4 weken belde PON mij terug en kreeg ik te horen dat ik een volledige nieuwe radio kreeg. sinds dien heb ik nergens meer last van. wat je kan doen door je garage is ten eerste laten kijken of de bedrading wel bij de anntenne aan komt was bij mij in eerste instantie niet eens geval me bedrading stopte halve wegen.

pas op met het eruit halen van je hemel dak. bij mij hebben ze het bij de vorige garage volledig verneukt om het zo maar te zeggen.
overal zie je lijnen en vouwen en hier en daar hele kleine scheurtjes.

hoop dat je hier wat mee kan.

bastiaan66
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 08 feb 2013, 15:54

Re: radio ontvangst (slecht)

Bericht door bastiaan66 » vr 08 feb 2013, 16:08

Ook ik heb een mii met last van slechte ontvangst.
als de antenne eraf is doet ie helemaal niks, dus het lijkt ergens tussen de antenne en de radio te zitten.
De signaalsterkte (menu knopje 10 seconden inhouden en in het volgende menutje knop 6 1x indrukken) geeft aan dat er benoorden alkmaar bijna geen signalen bij de radio aankomen.

Zit er al een versterker in het circuit? het lijkt alsof er ergens flink wat signaal verloren gaat.

als ik zo de berichten lees kan het toch ook goed zijn. toch de radio er eens uittrekken en de kabels controleren.

bastiaan66
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 08 feb 2013, 15:54

Re: radio ontvangst (slecht)

Bericht door bastiaan66 » ma 11 mar 2013, 09:26

Bij mij is het probleem opgelost. Antenneversterker in het voetje van de antenne was de boosdoener. voetje vervangen en weer prima radio ontvangst.

helnij
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 22 feb 2016, 08:56

Re: radio ontvangst (slecht)

Bericht door helnij » ma 22 feb 2016, 09:06

Bij mij is de VW up voor de tweede keer naar de garage vandaag ivm slechte ontvangst radio. Voetje was eerst vervangen en probleem dacht ik verholpen maar laatste halfjaar opnieuw problemen. wordt vervolgd....

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: radio ontvangst (slecht)

Bericht door Tom Westendorp » ma 22 feb 2016, 09:22

Sommige zenders hebben bij mij ook op bepaalde plekken in het land slecht bereik maar dat heb ik ook met andere auto's dus dat is niet debet aan de ontvangst van de up!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie