Bluemotionvraag

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Bluemotionvraag

Bericht door Ron UP » di 28 feb 2012, 16:29

Ik had het mn dealer al gevraagd maar die wist het niet zeker. Of je de bluemotiontechniek ook evt uit kunt zetten dmv knop op je dash, net als bij de Polo bv
Pon scheen het ook nog niet te weten ....
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Bryan
Vagling liefhebber
Berichten: 429
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 17:55

Re: Bluemotionvraag

Bericht door Bryan » di 28 feb 2012, 17:57

Hi,

Interessante vraag maar ik zou het niet weten. Maar wat zou je uit willen zetten dan?
Lijkt me sterk dat je het bijladen van de accu uit wil zetten tijdems het remmen en het start/stop systeem bespaard alleen maar brandstof als je stil staat voor het verkeerslicht.
Of bedoel jij iets geheel anders???

Bryan

kaboens
Vagling liefhebber
Berichten: 108
Lid geworden op: za 18 feb 2012, 13:35

Re: Bluemotionvraag

Bericht door kaboens » di 28 feb 2012, 18:23

Bij de polo bluemotion, golf bluemotion, enz kun je inderdaad het start stop systeem uitschakelen. Of dat voor de up ook geldt weet ik niet. Lijkt me eigenlijk wel logisch of ze moeten er op bezuinigd hebben.

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Bluemotionvraag

Bericht door Ron UP » di 28 feb 2012, 19:15

Ik heb er voor alsnog geen ervaring mee, maar het schijnt dat t toch wel eens irritant kan wezen, dat automatisch afslaan en weer starten bij intrappen vd koppeling. Omdat de accu vd bluemotion ook bijgeladen word dmv het remmen, kan het wel eens voorkomen dat, als je auto stil staat en uit is, als je bv staat te wachten bij een brug ofzo, dat dan je motor spontaan aanspringt omdat je accu dan net te weinig opgeladen is door je remmen, je accu "denkt" ik moet spanning hebben en zorgt dat je dynamo moet gaan draaien.
Een collega van mij heeft nl een Fabia greenline en die ervaart dit nl zo. Lijkt mij dat het irritant kan zijn....daarom mss handig als er een knop op je dash zou zitten, net als bij de poloooos
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
Paashaas25
Vagling liefhebber
Berichten: 170
Lid geworden op: zo 05 feb 2012, 21:52

Re: Bluemotionvraag

Bericht door Paashaas25 » di 28 feb 2012, 20:04

Dat de auto zelf weer start gebeurt in alle gevallen dat er energie gevraagd wordt, dus ook bv indien de airco power nodig heeft. Het is wennen maar bij de BMW waar ik het langere tijd gehad heb had ik het eerst aan staan -- toen uit -- maar daarna toch weer aan. Dus echt een kwestie van wennen.
Mini Cooper--> 4 deuren-> VW-> UP-> Drive pakket-> Dynamic pakket-> 75 Pk-> High UP-> Black UP!

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Bluemotionvraag

Bericht door Ron UP » di 28 feb 2012, 21:44

Ja oke, dus dat klopt wel, mijn theorie :P Het zal inderdaad een kwestie van wennen zijn, dus vandaar mn eerste vraag: of er een knop zit om aan of uit te zetten :D
VW kennende zullen het wel universeel maken net als bij de andere BM's
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Bryan
Vagling liefhebber
Berichten: 429
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 17:55

Re: Bluemotionvraag

Bericht door Bryan » di 28 feb 2012, 22:12

Ron63 schreef:Ja oke, dus dat klopt wel, mijn theorie :P Het zal inderdaad een kwestie van wennen zijn, dus vandaar mn eerste vraag: of er een knop zit om aan of uit te zetten :D
VW kennende zullen het wel universeel maken net als bij de andere BM's
Jouw theorie klopt dus als een bus uhhhh Up :lol: ;)

Bryan

Gebruikersavatar
Paashaas25
Vagling liefhebber
Berichten: 170
Lid geworden op: zo 05 feb 2012, 21:52

Re: Bluemotionvraag

Bericht door Paashaas25 » di 28 feb 2012, 22:57

Goede vraag dus haha. Niet eens bij stil gestaan dat je daar een aan een uit knop voor nodig hebt haha :D
Mini Cooper--> 4 deuren-> VW-> UP-> Drive pakket-> Dynamic pakket-> 75 Pk-> High UP-> Black UP!

Plaats reactie