E-up!

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

E-up!

Bericht door JuP ! » ma 30 jan 2012, 14:14

Medio 2013 komt Volkswagen met een volledig elektrische versie van de up!, de E-up!

De eerste elektrische auto van het merk Volkswagen krijgt een elektromotor met een vermogen van 82 pk. De lithium-ionaccu zorgt ervoor dat de Volkwagen E-up onafgebroken 130 kilometer kan rijden. De topsnelheid van de elektrische auto, die een lengte heeft van 3,20 meter, is 135 kilometer per uur.

Om op te trekken van 0 tot 100 kilometer per uur heeft de Volkswagen E-up! precies 11,3 seconden nodig. De accu weegt zo’n 240 kilogram en is gemakkelijk op te laden door middel van een stekker.

De Volkswagen E-up is een prima auto voor in de stad, maar ook voor daarbuiten. De bediening van de auto gebeurt via een touchscreen en in de auto is ruimte voor vier personen. Daarnaast is er 180 liter bagageruimte. Als de achterbank wordt ingeklapt is er zelfs 320 liter ruimte voor bagage.

Afbeelding
Afbeelding

Meer info volgt...
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: e-up!

Bericht door Tom Westendorp » ma 30 jan 2012, 14:55

Geinig ding!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: e-up!

Bericht door up! » ma 30 jan 2012, 23:34

Leuke uitvoering! Apart dat ie ruim 30cm korter is dan een gewone up :lol:
JuP ! schreef:De topsnelheid van de elektrische auto, die een lengte heeft van 3,20 meter, is 135 kilometer per uur.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Crash
Vagling liefhebber
Berichten: 240
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 20:50

Re: e-up!

Bericht door Crash » ma 06 feb 2012, 17:53

| High Up! | Dark Silver | 75pk Bluemotion | Executive | Drive | Dynamic 'Triangle' | Kunstlederen stoelbekleding | Zonder type-aanduiding | Dashboardpad Dark Silver |

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: e-up!

Bericht door JuP ! » ma 06 feb 2012, 18:21

up! schreef:Leuke uitvoering! Apart dat ie ruim 30cm korter is dan een gewone up :lol:
JuP ! schreef:De topsnelheid van de elektrische auto, die een lengte heeft van 3,20 meter, is 135 kilometer per uur.
Dat moet dan een foutje zijn, want in de laatste link is het ook nog eens een 5 deurs... :lol:

Afbeelding
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: e-up!

Bericht door Tom Westendorp » ma 06 feb 2012, 18:32

Electro is niet mijn ding. Veel te weinig rijbereik voor een road trip.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Crash
Vagling liefhebber
Berichten: 240
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 20:50

Re: e-up!

Bericht door Crash » ma 06 feb 2012, 18:39

Petrolhead Tom schreef:Electro is niet mijn ding. Veel te weinig rijbereik voor een road trip.
Ik heb het wel overwogen om te wachten op de e-up, maar het elektrisch rijden staat nog te veel in de 'kinderschoenen'
Wellicht dat mijn volgende auto wel elektrisch wordt als de techniek verbeterd wordt.
| High Up! | Dark Silver | 75pk Bluemotion | Executive | Drive | Dynamic 'Triangle' | Kunstlederen stoelbekleding | Zonder type-aanduiding | Dashboardpad Dark Silver |

Bryan
Vagling liefhebber
Berichten: 429
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 17:55

Re: e-up!

Bericht door Bryan » ma 06 feb 2012, 18:41

Hi,

Leuke auto zoals de normale up maar de actie radius is nog steeds erg beperkt.
Wel leuk dat hier naar vorenkomt dat een elctromotor een hoger rendament heeft qua energie omzetting.
Sprintje van 0 naar 100 doet ie best vlot moet ik zeggen.

Bryan

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: e-up!

Bericht door Tom Westendorp » ma 06 feb 2012, 18:43

Crash schreef:
Petrolhead Tom schreef:Electro is niet mijn ding. Veel te weinig rijbereik voor een road trip.
Ik heb het wel overwogen om te wachten op de e-up, maar het elektrisch rijden staat nog te veel in de 'kinderschoenen'
Wellicht dat mijn volgende auto wel elektrisch wordt als de techniek verbeterd wordt.
Precies.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Crash
Vagling liefhebber
Berichten: 240
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 20:50

Re: e-up!

Bericht door Crash » ma 06 feb 2012, 18:46

Petrolhead Tom schreef:
Crash schreef:
Petrolhead Tom schreef:Electro is niet mijn ding. Veel te weinig rijbereik voor een road trip.
Ik heb het wel overwogen om te wachten op de e-up, maar het elektrisch rijden staat nog te veel in de 'kinderschoenen'
Wellicht dat mijn volgende auto wel elektrisch wordt als de techniek verbeterd wordt.
Precies.
Vooral de korte radius en opladen staat me tegen, als er nu een systeem in de e-up zat die de batterijen vanzelf continue oplaadt dan wordt het interessant :)
| High Up! | Dark Silver | 75pk Bluemotion | Executive | Drive | Dynamic 'Triangle' | Kunstlederen stoelbekleding | Zonder type-aanduiding | Dashboardpad Dark Silver |

Bryan
Vagling liefhebber
Berichten: 429
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 17:55

Re: e-up!

Bericht door Bryan » ma 06 feb 2012, 18:49

Vooral de korte radius en opladen staat me tegen, als er nu een systeem in de e-up zat die de batterijen vanzelf continue oplaadt dan wordt het interessant :)[/quote]

Inderdaad dat zou een uitvinding zijn. 8-) en volgens mij zeker te doen, maarja dan ligt de olie maatschappij weer op zijn gat. Zal er ook weer een andere melkkoe gevonden moeten worden :lol:

Bryan

Gebruikersavatar
Crash
Vagling liefhebber
Berichten: 240
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 20:50

Re: e-up!

Bericht door Crash » ma 06 feb 2012, 19:28

Bryan schreef:Vooral de korte radius en opladen staat me tegen, als er nu een systeem in de e-up zat die de batterijen vanzelf continue oplaadt dan wordt het interessant :)
Inderdaad dat zou een uitvinding zijn. 8-) en volgens mij zeker te doen, maarja dan ligt de olie maatschappij weer op zijn gat. Zal er ook weer een andere melkkoe gevonden moeten worden :lol:

Bryan[/quote]

Ik denk precies dat daar het probleem zit, het opladen moet nu ook via het stopcontact gebeuren en dat is niet gratis. Gaat iedereen elektrisch rijden dan zal de prijs voor elektriciteit wel stijgen, want de staatskas moet toch gevuld worden ;)
| High Up! | Dark Silver | 75pk Bluemotion | Executive | Drive | Dynamic 'Triangle' | Kunstlederen stoelbekleding | Zonder type-aanduiding | Dashboardpad Dark Silver |

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: e-up!

Bericht door JuP ! » ma 06 feb 2012, 19:29

De kennis is er zeker, zie maar die equippe (weet ff de naam niet) die laatst met de Dakar meereed. Die konden in die omstandigheden al 800km rijden.
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

Bryan
Vagling liefhebber
Berichten: 429
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 17:55

Re: E-up!

Bericht door Bryan » di 07 feb 2012, 21:04

Hi,

Heropladen duurt ook nog steeds te lang, plus dat de accu's met deze techniek snel zullen verouderen , en het fabriceren van de accu's is nu ook niet echt mileu bewust :D. Dus of het echt groen rijden word :?: .
Koude fusie, dat moeten ze voor elkaar krijgen.

Bryan

Plaats reactie