dagrijverlichting.

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Robintw78
Forum newbie
Berichten: 18
Lid geworden op: di 20 feb 2018, 09:15

dagrijverlichting.

Bericht door Robintw78 » vr 20 apr 2018, 11:30

Dag leden,

Ik weet niet of de vraag al eens gesteld , heb wel de zoekfunctie gebruikt, maar kon niet helemaal vinden wat ik zoek.

Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om de achterlichten te laten branden tegelijk met de dagrijverlichting.
Ik heb ooit een domme fout gemaakt en een Citroen Ds3 gekocht, en bij deze kon ik dat laten activeren bij de dealer.

Dus als je de sleutel omdraait en verder niet de verlichting aanzet, (dan brand bij mij voor de dagrijverlichting) , de achterlichten ook aan gaan.

Mocht dit kunnen, zou ik graag vernemen of iemand in omgeving Twente dat evt ook kan.

Gr Robin.

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: dagrijverlichting.

Bericht door TwitNour » vr 20 apr 2018, 11:40

Dit kan je aanpassen middels de vagcom instellingen. Hierover kun je meerdere topics vinden. Misschien dat je het wel vindt met die zoekterm

Robintw78
Forum newbie
Berichten: 18
Lid geworden op: di 20 feb 2018, 09:15

Re: dagrijverlichting.

Bericht door Robintw78 » vr 20 apr 2018, 12:38

Dank! dan heb je meteen het antwoord gegeven :) Dan zal ik even kijken of ik iemand kan vinden in Twente die het voor mij kan activeren :)

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: dagrijverlichting.

Bericht door TwitNour » vr 20 apr 2018, 14:05

Let er wel op dat samen met de achterverlichting de binneverlichting ook aanstaat (altijd). Binnen de auto kun je dus niet meer opmerken of je dimlicht aan of uit staat behalve door naar de draaiknop te kijken. Verder een fijne aanpassing als je het mij vraagt

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: dagrijverlichting.

Bericht door Autheo » vr 20 apr 2018, 17:01

TwitNour schreef:Let er wel op dat samen met de achterverlichting de binneverlichting ook aanstaat (altijd). Binnen de auto kun je dus niet meer opmerken of je dimlicht aan of uit staat behalve door naar de draaiknop te kijken. Verder een fijne aanpassing als je het mij vraagt
Dat herken ik niet, ik heb ook laten instellen dat bij dagrijverlichting ook de achterlichten branden, en dan brand m'n dashboardverlichting niet. Pas als ik m'n verlichting aanzet, gaat de dashboardverlichting branden. Misschien dat er sprake is van verschillende Vagcom instellingen?

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: dagrijverlichting.

Bericht door TwitNour » vr 20 apr 2018, 20:30

Dat is raar, bij mij is dat wel het geval. Mijn dashboardverlichting is altijd aan, en dat was pas sinds de vagcom verandering. Dat zou misschien betekenen dat dat een aparte optie is welke niet aan mij is gevraagd om te veranderen. Anderen hier ervaring mee?

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: dagrijverlichting.

Bericht door arnout84 » za 21 apr 2018, 16:51

Verschilt per type kennelijk. Bij mij staan m’n achterlichten aan bij de DRL en gaat mijn dashboard verlichting aan zodra ik m’n contact aan zet

Robintw78
Forum newbie
Berichten: 18
Lid geworden op: di 20 feb 2018, 09:15

Re: dagrijverlichting.

Bericht door Robintw78 » do 26 apr 2018, 10:13

Ik begrijp dus dat er verschillende mogelijkheden zijn, weet iemand of ik het ergens in Twente kan laten activeren?

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: dagrijverlichting.

Bericht door Autheo » do 26 apr 2018, 11:14

arnout84 schreef:Verschilt per type kennelijk. Bij mij staan m’n achterlichten aan bij de DRL en gaat mijn dashboard verlichting aan zodra ik m’n contact aan zet
Even nog over de werking van de dashboardverlichting: die gaat inderdaad altijd aan, zodra je het contact aanzet. Maar als je alleen dagrijverlichting voert, zal zodra het donker wordt de dashboardverlichting automatisch dimmen, waarmee je a.h.w. een seintje krijgt dat je de gewone verlichting moet inschakelen. Dat voorkomt dat je ongemerkt alleen met je dagrijverlichting blijft doorrijden in het donker.
Bij mijn weten is dat gewoon de standaardoptie in elke Vagling. Bij mij is dat niet veranderd toen ik ook de achterverlichting bij de dagrijverlichting heb laten inschakelen.

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: dagrijverlichting.

Bericht door TwitNour » do 26 apr 2018, 22:29

Het verhaal wat je vertelt is precies hoe het bij mijn Up was voordat ik de vagcom veranderde.

Kicker106
Forum newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 01 jun 2018, 09:47

Re: dagrijverlichting.

Bericht door Kicker106 » vr 01 jun 2018, 09:53

Goedendag, ik heb gezocht maar kom steeds uit bij vagtechniek.

Ik zou graag wat aanpassingen willen laten doen zodat de nieuwe auto weer net zo naar wens is als de oude, ben er alleen vandaag achter gekomen dat vagtechniek geen vagcom aanpassingen meer doen.

Heeft iemand een idee waar ik anders terecht zou kunnen voor deze instellingen?

De optie achterlichtenen aan met dagrijverlichting, konden ze bij de dealer weer niet aanzetten. Ook zou ik mijn dakje willen laten sluiten als ik mijn auto op slot doe.

Plaats reactie