Black up! GunSpeed

Laat hier je nieuwe trots zien.
Jos Bosch
Vagling liefhebber
Berichten: 772
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 21:05

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door Jos Bosch » zo 25 mei 2014, 12:55

Petrolhead Tom schreef:Is het geheim niet gewoon: één keer goed poetsen en daarna bijhouden, bijhouden, bijhouden? :lol: :mrgreen:

Ja en de bospaadjes vermijden :shock: :lol: :lol: :lol:
Laatst gewijzigd door Jos Bosch op zo 25 mei 2014, 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door Tom Westendorp » zo 25 mei 2014, 13:12

Ook dat uiteraard! :mrgreen:
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door GunSpeed » ma 26 mei 2014, 10:04

swiebs up schreef:vond het leu k je even gesproken te hebben,en wil toch het geheim weten hoejou up, zo kan glimmen
Haha, glimmen doet ie wel :D
Ik zou het je graag verklappen maar zit zelf een alternatief te zoeken omdat het product dat ik gebruikte op is. Dit is echter alleen te bestellen door pro's en niet door particulieren, ik had het namelijk meegekregen van de carrosserie afdeling van mijn BMW-dealer. ;)
Meguiar's zou iets dergelijks hebben maar de juiste naam van dat product moet ik nog zien te weten te komen. Ik denk dat vele merken zo iets dergelijks hebben maar het leuke aan dit product is dat je het ook op je ramen en rubbers mag aanbrengen zonder sporen achter te laten. Ik hou jullie op de hoogte... tips zijn natuurlijk ook altijd welkom :)
up! Black BMT 75pk 3d

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door N!jntje » ma 26 mei 2014, 12:48

Noem is welk product het is? Misschien kan ik je met wat ideeën op weg helpen ;)
Zoek je met fillers? Of het liefst een zo blanco mogelijk product waarmee je puur glans krijgt?

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door GunSpeed » wo 28 mei 2014, 07:06

N!jntje schreef:Noem is welk product het is? Misschien kan ik je met wat ideeën op weg helpen ;)
Zoek je met fillers? Of het liefst een zo blanco mogelijk product waarmee je puur glans krijgt?
Haha,daar vraag je me wat want ik ben helemaal niet thuis in de wereld van wax & polish. Eigenlijk ben ik een leek op dit vlak want ik heb nooit zo'n producten gebruikt tot verleden jaar :shock: :D


Dit product gebruikte ik : Novatio Novacare & Protect

Afbeelding

En volgens een kennis van me die professioneel hiermee bezig is zou dit product van Meguiar's ongeveer hetzelfde doen : Meguiar's Last Touch Spray Detailer

Afbeelding

Hij had het ook nog over een ander product dat ie nu meer en meer gebruikt maar die naam ben ik even kwijt ;)
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door Inge » wo 28 mei 2014, 10:06

Volgens mij kun je dan net zo goed je auto goed in ene mooie wetlook gevend wax zetten en deze onderhouden met een shampoo waar wax in zit. Daar deze QD's (quick detailers) ook een laagje wax erin hebben zitten. De QD spray je op een mf doek en daarna wrijf je hem over het gewassen paneel. Heeft alleen een standtijd van .... niet veel. Dus beter een goede wax aanschaffen (bijv. collinite 845 daar die een hele lange standtijd heeft) en als je extra glans/ boost wil incidenteel de QD gebruiken. Ik zou trouwens zelf eerder voor een QD van Poorboys http://www.carclean.nl/product/Poorboys ... _32_101020 / http://www.carclean.nl/product/Dodo_Jui ... 500_101244kiezen dan van Meg... maar ben dan ok niet zo een meg fan. Vind ze te overprijst. Beste keuze zou voor mij deze zijn http://www.carclean.nl/product/Auto_Fin ... 500_102150 omdat die de auto meteen een goede beschermlaag geeft die het wel een tijdje uithoud. En de glans is waanzinnig goed van AF.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door Tom Westendorp » wo 28 mei 2014, 10:07

Is dat echt iets voor de poets fanaten? Die afkortingen? Ik moet de posts met poetsproducten altijd extra goed lezen om te zien waar welke afkorting ook alweer voor staat. :lol:
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door N!jntje » wo 28 mei 2014, 13:15

Petrolhead Tom schreef:Is dat echt iets voor de poets fanaten? Die afkortingen? Ik moet de posts met poetsproducten altijd extra goed lezen om te zien waar welke afkorting ook alweer voor staat. :lol:
Ik vraag. Inge antwoord. :P Tsja afkortingen... Scheelt een hoop typewerk!

Om even Inge dr verhaal aan te vullen: Ik denk dat Gunspeed bij de basis moet beginnen.
1. Een glaze en/of sealant met daaroverheen een goeie wax (evt een kleurgerelateerde wax).
2. Een standaard shampoo om de auto schoon te houden.
3. Evt een shampoo om je waxlaag te onderhouden.
4. In principe alleen voor meetings een Quick detailer+ Dit product heet met de afkorting QD+. Dit product is in principe niet noodzakelijk en daarom gebruik ik deze zelf nagenoeg nooit. Ik denk zelf dat je aan stap 1 t/m 3 voldoende hebt.

In het verhaal van Gunspeed wil ik wel iets aangeven. Het product wat je gebruikt is een QD+ vorm waarin ook carnauba bestandsdelen worden opgespoten. De last touch spray van meguiars is dit ook alleen heeft niet tot nauwelijks carnauba erdoorheen zitten. Ik heb hem ooit eens gebruikt en ik vind het effect van de last touch spray onder de maat.

Over producten wil ik zelf nog even niets aanraden. Dit omdat ik niet weet wat Gunspeed op het moment gebruikt aan poetsspullen en ik weet niet helemaal wat hij zelf wilt. Wanneer ik daar meer info over heb dan wil ik gerust nogmaals een reply geven.

Over de producten die Inge noemt: Alles wat ze aangeeft aan producten zijn goeie producten. Zelf heb ik alleen een iets andere gedachte bij deze producten.
1: QD+ zoals eerder aangegeven in mijn ogen niet noodzakelijk. Tenzij je veel meetings bezoekt. Anders voldoen eerder genoemde stappen 1t/m3. Mocht je een gelijkwaardige willen hebben (ivm Novatio). Riwax heeft de RX20 in het systeem zitten. QD+ van poorboys was in mijn ogen te vettig wanneer je hem in de zon gebruikt. Wanneer geen zon dan is de QD+ van poorboys perfect.
2:Collinite 845 is een hele fijne wax. Kwa beading (druppelvorming) en sheeting (druppels die van je lak afrollen) in prijs kwaliteit echt super! Zelf gebruik ik hem alleen voor de winter. Dit omdat deze naar mijn idee minder glans geeft dan dat een kleurgerelateerde wax geeft. Voor de zomer en winter gebruik ik dus een andere wax.
3: Megs. Je betaald voor het merk. Net zoals Inge geen fan van.
4: Kijk nogmaals of je basis goed is. Zet deze dus evt neer zodat we met je mee kunnen kijken.

Jos Bosch
Vagling liefhebber
Berichten: 772
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 21:05

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door Jos Bosch » wo 28 mei 2014, 13:56

Moet nog een hoop leren zo te lezen.Gaat niet meevallen.
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door GunSpeed » wo 28 mei 2014, 19:40

Jos Bosch schreef:Moet nog een hoop leren zo te lezen.Gaat niet meevallen.
Haha, ik ook :twisted:

Thx voor de uitgebreide uitleg van jullie beiden. Maar ik ben helemaal geen poetsfanaat, komt ook vooral door medische redenen. ;) Maar ik heb wel graag een propere wagen en dus ga ik één tot twee maal per week mijn wagentje snel afspuiten met de hogedrukreiniger bij de selfcarwash (zonder borstel!!). En één of twee keer per maand doe ik dan het scenario met de QD (heb al iets bijgeleerd :D ). Drie tot vier keer per jaar was ik hem met de hand (altijd twee-emmer systeem natuurlijk) omdat er na een tijdje toch zo'n vettig filmpje komt op te zitten wat er met de hogedrukreiniger niet af gaat. Meer dan dat doe ik niet aan een wagen, heb ik ook nooit gedaan. En toch komt men mij telkens opnieuw zeggen dat mijn wagen er schitterend uit ziet en al helemaal sinds ik Novatio gebruik... ik blij dus :D

Die Novatio blijft er trouwens wel een hele tijd opzitten. Zaterdag, voor de meeting, heb ik hem nog eens gedaan en toen was het van Oktober geleden dat ie nog een QD-beurt gekregen had en het water parelde nog altijd mooi over de wagen. Ik ben echt op zoek naar iets gelijkaardig maar zo te lezen is die Last Touch niet echt hetzelfde.
Laatst gewijzigd door GunSpeed op do 29 mei 2014, 06:37, 1 keer totaal gewijzigd.
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door Tom Westendorp » wo 28 mei 2014, 19:46

Hij stond er sowieso super netjes bij zaterdag! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door GunSpeed » do 29 mei 2014, 06:39

Vond ik ook Tom haha :twisted:
up! Black BMT 75pk 3d

GertjanBE
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 09:28

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door GertjanBE » wo 17 sep 2014, 12:57

Hey GunSpeed, wanneer komen er nog eens nieuwe foto's van je Up!? :(

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door GunSpeed » di 23 sep 2014, 07:39

GertjanBE schreef:Hey GunSpeed, wanneer komen er nog eens nieuwe foto's van je Up!? :(
Echt hé!! :twisted: Zou er eens werk moeten van maken :D
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door GunSpeed » vr 03 okt 2014, 14:07

Ondertussen al 2 jaar en 20.000km super tevreden van mijn Up!! :D
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door GuidoUp » za 04 okt 2014, 06:34

Ik ook nu 2 jaar en 5 maanden... 52000 erop
Nog altijd lekker rijden!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
vwupassen
Donateur member
Berichten: 406
Lid geworden op: za 26 okt 2013, 23:26
Locatie: Groningen

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door vwupassen » za 04 okt 2014, 08:59

Ik zit op 49K ook niets te klagen. GunSpeed 't wordt wel tijd voor wat nieuwe foto's :p
Bluemotion Up....17 inch Porsche Cayenne Gloss Black,17 inch X-treme Zero, 17 inch RH ZW 1 vanaf volgende week (Y) , Hifonics Audio, Leer/Alcantara, Schroefset en meer!

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door GunSpeed » wo 08 okt 2014, 14:19

Haha, ik heb heel wat nieuwe foto's maar voorlopig geen nieuwe van mijn Upje ;)
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
PR010
Vagling liefhebber
Berichten: 289
Lid geworden op: za 08 nov 2014, 15:25
Locatie: Rotterdam

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door PR010 » za 08 nov 2014, 18:55

Gaaf ding zeg [THUMBS UP SIGN][THUMBS UP SIGN]
Black on Black

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door Tom Westendorp » za 08 nov 2014, 20:29

GunSpeed schreef:Haha, ik heb heel wat nieuwe foto's maar voorlopig geen nieuwe van mijn Upje ;)
Nieuw project? :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie