Mijn VW Beats Up! TSI

Laat hier je nieuwe trots zien.
Gebruikersavatar
daanvanderuit
Forum newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 12 mar 2017, 16:34
Locatie: Gelderland

Mijn VW Beats Up! TSI

Bericht door daanvanderuit » ma 11 dec 2017, 22:01

Beste Up! liefhebbers,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik aankondigde een Up! te gaan bestellen. Ik heb allerlei foto's beloofd, maar verder niet waargemaakt. Dus bij deze, alsnog de foto's :P
Ik zal er ook een stukje verslag bij tikken voor de geïnteresseerden.

Voorafgaand aan de Up!
Zoals sommigen van jullie misschien gelezen hadden in mijn eerste bericht %28http%3A//vwupforum.nl/viewtopic.php?f=3&t=5723%22%20onclick=%22window.open%28this.href%29;return%20false;), heb ik begin/midden dit jaar een nieuwe Volkswagen Up! besteld. Het is een Beats uitvoering, 5 deurs, met 90pk (de turbo variant). Ik had het geluk dat ik de auto zelf af mocht halen bij de Volkswagen-fabriek in Wolfsburg - Voor de scherpe kenners onder ons, helaas niet de fabriek waar de Up! gemaakt wordt. Hier zullen de aankomende woorden en foto's vooral mee te maken hebben. Onderstaande foto's zijn gemaakt tijdens en in de nasleep van het ophalen van de auto.

Het ophalen
De fabriek in Wolfsburg is écht een attractie waar je als Volkswagen liefhebber je ogen uit kijken kunt. Naast een kijkje in de fabriek, is het ook mogelijk om naar verschillende "paviljoens" te gaan. Van elk merk uit de Volkswagen-Groep is daar één van. Ook het museum is een hele belevenis, met zelfs een stukje Up-Geschiedenis, namelijk dat Walter De Silva de tekenaar was van de eerste Up! variant.
Als je je auto op halen komt, arriveer je in de grote hal van volkswagen. Naast dat hier diverse show-modellen staan, komen hier alle namen op van eigenaars van gloed nieuwe auto's. Onder deze hal, die eigenlijk op de eerste verdieping is, staan de auto's klaar.
Afbeelding
Na het overhandigen van de sleutel en een korte uitleg door een medewerker van 'Autostadt', mag je eindelijk rijden! Raad de eerste bestemming? Inderdaad! Het tankstation. De tank zat na aflevering namelijk niet vol. Aangezien de rit naar huis zo'n 500km was, is wat benzine in de tank tóch wel handig.
Afbeelding

Verblijf
Het leuke aan het ophalen van je Volkswagen is, dat ook de overnachting is geregeld. En hoe kan dat beter dan in Autostadt's eigen, jawel, 5 sterren hotel het Ritz-Carlton. Naast de dikke Porsches, Bentleys en Jaguar's, mag jij je nieuwe auto daar ook voorrijden! Dat levert een leuk plaatje op natuurlijk;

Afbeelding
(Hoewel die andere auto's ook aantrekkelijk waren, heb ik toch die witte mee naar huis genomen)

Na een leuke twee dagen met een tour door de fabriek en natuurlijk het ophalen van de Up!, kwam er toch helaas een eind aan en begonnen we aan de reis naar huis. Om de auto in te rijden en natuurlijk voor ons eigen plezier, zijn we deels over de provinciale wegen gereden en deels over de snelweg gegaan. Dat leverde mooie plaatjes op. Ik zal hier onder de rest van de plaatjes die ik heb neerzetten, en daar wat tekst en uitleg bij geven.
Alvast hartelijk bedankt voor jullie interesse. Mochten jullie vragen hebben, stel ze dan gerust! Ik doe graag mijn best om zo veel mogelijk te beantwoorden.
Morgen zal ik nog wat interieur-foto's maken voor de liefhebbers. Houd het topic in de gaten!

Afbeelding
Een toepasselijke sticker op het witte dak van de Up! (Deze is achteraf door de Volkswagen dealer gemonteerd)

Afbeelding
De sleutel met bijpassende 'Cover' en hanger

Afbeelding
Nog een foto van een prachtige auto (en daarachter een Bentley) voor het Ritz-Carlton

Afbeelding
Een stoere foto onderweg

Afbeelding
Tijd voor een boterhammetje, en dan ook maar meteen wat foto's

Afbeelding
Een foto langs de Autobahn

Afbeelding
Nog een foto van de voorkant

Afbeelding
Uitzicht uit het hotel over 'Autostadt'. In de torens (links in beeld), de nieuwe auto's die staan te wachten afgehaald te worden
Afbeelding
Volkswagen Up! Beats 90PK 1.0 TSI
5 deurs, met multifunctioneel stuurwiel, getinte achterruiten en een ‘This-Side-Up!’ sticker

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Mijn VW Beats Up! TSI

Bericht door damianw26 » ma 11 dec 2017, 22:14

Toch nog ervan gekomen, super ervaring lijkt me! Geniet van de kilometers in de tsi, hoe lang heb je hem nu? Die van mij ga ik over 3 weken ophalen
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Mijn VW Beats Up! TSI

Bericht door Autheo » ma 11 dec 2017, 22:23

Leuk verslag van het ophalen van de up! Kan natuurlijk makkelijk als je zelf in Duitsland woont. Vraag me af of wij vanuit Nederland ook zo een nieuwe up! uit Autostadt kunnen halen. Zal wel lastig zijn met kenteken, invoeren etc.
Maar ook zonder up! op te halen is Autostadt zeker aan te bevelen!

Gebruikersavatar
daanvanderuit
Forum newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 12 mar 2017, 16:34
Locatie: Gelderland

Re: Mijn VW Beats Up! TSI

Bericht door daanvanderuit » ma 11 dec 2017, 22:29

damianw26 schreef:Toch nog ervan gekomen, super ervaring lijkt me! Geniet van de kilometers in de tsi, hoe lang heb je hem nu? Die van mij ga ik over 3 weken ophalen
Wat gaaf! Heel leuk om te horen! Ik heb de auto nu sinds begin juni. Ik heb er alleen niet al te veel mee kunnen rijden omdat ik pas sinds een aantal dagen 18 ben en alleen mag rijden.
Veel plezier met het ophalen van de Up!!
Afbeelding
Volkswagen Up! Beats 90PK 1.0 TSI
5 deurs, met multifunctioneel stuurwiel, getinte achterruiten en een ‘This-Side-Up!’ sticker

Gebruikersavatar
daanvanderuit
Forum newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 12 mar 2017, 16:34
Locatie: Gelderland

Re: Mijn VW Beats Up! TSI

Bericht door daanvanderuit » ma 11 dec 2017, 22:30

Autheo schreef:Leuk verslag van het ophalen van de up! Kan natuurlijk makkelijk als je zelf in Duitsland woont. Vraag me af of wij vanuit Nederland ook zo een nieuwe up! uit Autostadt kunnen halen. Zal wel lastig zijn met kenteken, invoeren etc.
Maar ook zonder up! op te halen is Autostadt zeker aan te bevelen!
Bedankt!
Da’s een hele goede vraag. Mij werd het aangeboden omdat ik inderdaad in Duitsland de Up! heb gekocht. Hoe het in Nederland zou werken, weet ik niet precies. Ophalen bij de dealer is uiteraard ook altijd leuk!
Afbeelding
Volkswagen Up! Beats 90PK 1.0 TSI
5 deurs, met multifunctioneel stuurwiel, getinte achterruiten en een ‘This-Side-Up!’ sticker

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Mijn VW Beats Up! TSI

Bericht door Tom Westendorp » ma 11 dec 2017, 22:50

Wat een supergaaf verslag! Helemaal te gek! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
daanvanderuit
Forum newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 12 mar 2017, 16:34
Locatie: Gelderland

Re: Mijn VW Beats Up! TSI

Bericht door daanvanderuit » ma 11 dec 2017, 22:59

:D
Petrolhead Tom schreef:Wat een supergaaf verslag! Helemaal te gek! :D
:D Bedankt!
Afbeelding
Volkswagen Up! Beats 90PK 1.0 TSI
5 deurs, met multifunctioneel stuurwiel, getinte achterruiten en een ‘This-Side-Up!’ sticker

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Mijn VW Beats Up! TSI

Bericht door Tom Westendorp » ma 11 dec 2017, 23:17

Heb je verder nog plannen met de auto? Ik heb sinds kort ook een TSI en moet zeggen dat hij echt top bevalt! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
daanvanderuit
Forum newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 12 mar 2017, 16:34
Locatie: Gelderland

Re: Mijn VW Beats Up! TSI

Bericht door daanvanderuit » di 12 dec 2017, 11:11

Petrolhead Tom schreef:Heb je verder nog plannen met de auto? Ik heb sinds kort ook een TSI en moet zeggen dat hij echt top bevalt! :D
Ik ben niet van plan er heel veel aftermarket aan te modden/tunen. Ik vind m'n autootje mooi zoals ie is! Wel ga ik 'm over een tijdje misschien chiptunen naar 110pk, maar daar wacht ik sowieso nog even mee tot ik de auto echt ingereden heb! Fijn dat je blij bent met je Up! Ik vind de TSI motor echt geweldig rijden.
Afbeelding
Volkswagen Up! Beats 90PK 1.0 TSI
5 deurs, met multifunctioneel stuurwiel, getinte achterruiten en een ‘This-Side-Up!’ sticker

Gebruikersavatar
jaappie
Forum eindbaas
Berichten: 1047
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 19:12

Re: Mijn VW Beats Up! TSI

Bericht door jaappie » di 12 dec 2017, 12:45

Mooi verhaal zo!

Gebruikersavatar
Down
Vagling liefhebber
Berichten: 398
Lid geworden op: ma 01 okt 2012, 16:54
Locatie: Beuningen

Re: Mijn VW Beats Up! TSI

Bericht door Down » di 12 dec 2017, 13:05

Leuk verhaal/verslag.
Exen.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km

Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.

Gebruikersavatar
Bertjuh
Vagling liefhebber
Berichten: 925
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 19:38
Locatie: Vriezenveen
Contacteer:

Re: Mijn VW Beats Up! TSI

Bericht door Bertjuh » di 12 dec 2017, 13:27

Mooi verlag.. lijkt me een erg leuke ervaring..!!
Volkswagen Move Up! 60pk / Tornado Rood
matzwart gewrapt bumperstuk / inbouw mistlampen / inbouw kofferbakverlichting

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
daanvanderuit
Forum newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 12 mar 2017, 16:34
Locatie: Gelderland

Re: Mijn VW Beats Up! TSI

Bericht door daanvanderuit » di 12 dec 2017, 13:43

Down schreef:Leuk verhaal/verslag.
jaappie schreef:Mooi verhaal zo!
Bedankt!
Afbeelding
Volkswagen Up! Beats 90PK 1.0 TSI
5 deurs, met multifunctioneel stuurwiel, getinte achterruiten en een ‘This-Side-Up!’ sticker

Gebruikersavatar
daanvanderuit
Forum newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 12 mar 2017, 16:34
Locatie: Gelderland

Re: Mijn VW Beats Up! TSI

Bericht door daanvanderuit » di 12 dec 2017, 13:44

Bertjuh schreef:Mooi verlag.. lijkt me een erg leuke ervaring..!!
Dat was het zeker!
Afbeelding
Volkswagen Up! Beats 90PK 1.0 TSI
5 deurs, met multifunctioneel stuurwiel, getinte achterruiten en een ‘This-Side-Up!’ sticker

Gebruikersavatar
arend van duijn
Vagling liefhebber
Berichten: 586
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 17:04
Locatie: Katwijk

Re: Mijn VW Beats Up! TSI

Bericht door arend van duijn » di 12 dec 2017, 16:24

Das inderdaad een hele belevenis !! Ziet er piekfijn uit ! ik rij ook TSI is genieten man ! Veel veilige km toegewenst !

Gebruikersavatar
daanvanderuit
Forum newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 12 mar 2017, 16:34
Locatie: Gelderland

Re: Mijn VW Beats Up! TSI

Bericht door daanvanderuit » di 12 dec 2017, 16:27

arend van duijn schreef:Das inderdaad een hele belevenis !! Ziet er piekfijn uit ! ik rij ook TSI is genieten man ! Veel veilige km toegewenst !
Bedankt! Leuk dat jij ook mag ervaren hoe de TSI rijdt. Geniet ervan!
Afbeelding
Volkswagen Up! Beats 90PK 1.0 TSI
5 deurs, met multifunctioneel stuurwiel, getinte achterruiten en een ‘This-Side-Up!’ sticker

Gebruikersavatar
daanvanderuit
Forum newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 12 mar 2017, 16:34
Locatie: Gelderland

Re: Mijn VW Beats Up! TSI

Bericht door daanvanderuit » di 12 dec 2017, 21:16

Hier nog een paar interieur foto's:
Afbeelding
Het multifunctionele stuurwiel. Helaas handmatige climaatcontrole

Afbeelding
Het Beats Dashpad. Ook de rode spiegels zijn mooi zichtbaar nu
Afbeelding
Volkswagen Up! Beats 90PK 1.0 TSI
5 deurs, met multifunctioneel stuurwiel, getinte achterruiten en een ‘This-Side-Up!’ sticker

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mijn VW Beats Up! TSI

Bericht door TwitNour » wo 13 dec 2017, 01:18

Ziet er echt geweldig uit! Kleur valt ook zeker niet tegen.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Mijn VW Beats Up! TSI

Bericht door Tom Westendorp » wo 13 dec 2017, 10:59

Ik vind die rode accenten op de wielen gaaf. Echt een hele leuke auto om te zien. :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie