Vaglingdagboek: We gaan er voor!

Laat hier je nieuwe trots zien.

Welke vagling moet ik kopen?

Je mag tot 2 opties selecteren

 
 
Bekijk resultaten

Gebruikersavatar
mvgard
Donateur member
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 10 apr 2015, 18:21
Locatie: Veenendaal

Re: Vaglingdagboek

Bericht door mvgard » ma 10 apr 2017, 11:14

Petrolhead Tom schreef:Als je een auto van meer dan 15 jaar oud gaat kopen moet je rekening houden met flink wat onderhoudskosten. Dat is gewoon niet zo lastig te bedenken. Kijk naar een Arosa omdat de Lupo nog steeds dusdanig populair is dat je er de hoofdprijs voor moet bepalen.
Inderdaad, onderhoudskosten blijven. doe je niks aan, al is het wel zo dat ik geen enorme hoeveelheden ga rijden.
Een japanner krijg je mij niet in, En aan VAG zit nou eenmaal het een en ander. Dat hoort er gewoon bij :lol:
Look Up!/mii/citigo.

RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG

Gebruikersavatar
jaappie
Forum eindbaas
Berichten: 1047
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 19:12

Re: Vaglingdagboek

Bericht door jaappie » ma 10 apr 2017, 13:45

Een lupo/arosa blijft leuk, zie je volgens mij ook niet echt veel met automaten, een FSI heeft standaard een automaat en heeft 105pk.

Ik heb zelf de 1.0 gehad met 50pk en adviseer toch om de 1.4 8v (60pk) te zoeken. Redelijk betrouwbare blokjes die wel leuk met het verkeer kan meekomen. Het verbruik is van de 1.4 ook beter dan een 1.0 blok :D

Een lupo/arosa wordt ook al snel een kart met een set andere veren/schroefset :mrgreen:

Gebruikersavatar
mvgard
Donateur member
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 10 apr 2015, 18:21
Locatie: Veenendaal

Re: Vaglingdagboek

Bericht door mvgard » ma 10 apr 2017, 14:03

jaappie schreef:Een lupo/arosa blijft leuk, zie je volgens mij ook niet echt veel met automaten, een FSI heeft standaard een automaat en heeft 105pk.

Ik heb zelf de 1.0 gehad met 50pk en adviseer toch om de 1.4 8v (60pk) te zoeken. Redelijk betrouwbare blokjes die wel leuk met het verkeer kan meekomen. Het verbruik is van de 1.4 ook beter dan een 1.0 blok :D

Een lupo/arosa wordt ook al snel een kart met een set andere veren/schroefset :mrgreen:
Ik wilde eerst ook de "FSI route" gaan, maar na wat onderzoek leken de automaat en motor zelf nogal onderhoudsgevoelig te zijn.

Als het een Arosa wordt, (wat best wel aannemelijk is ;) ) dan wel de MK1, want de MK2 heeft me nooit een leuk gevoel gegeven.

Lijkt me wel wat:
Bijlagen
seat_arosa_mk1_by_lukomodius-d507wdj-1.jpg
Look Up!/mii/citigo.

RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG

Gebruikersavatar
jaappie
Forum eindbaas
Berichten: 1047
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 19:12

Re: Vaglingdagboek

Bericht door jaappie » ma 10 apr 2017, 15:57

De mk2 oogt van binnen wel een stuk moderner!

Was zelf ook erg blij met mijn mk1 hoor :mrgreen:

Gebruikersavatar
mvgard
Donateur member
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 10 apr 2015, 18:21
Locatie: Veenendaal

Re: Vaglingdagboek

Bericht door mvgard » ma 10 apr 2017, 16:23

Ik zie het ja! nu is het alleen even de vraag of ik uit de UK zal importeren, of niet... Om de reden dat ik met mijn rechterkant niets kan bedienen, dan is een echts gestuurde auto voor mij wel "handig" :lol:... Daar hebben de lupo's (want als t maar ff kan, heb ik die toch liever) veel minder gereden, en gaan ze voor schappelijkere prijzen weg dan hier... keuzes keuzes.
Look Up!/mii/citigo.

RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG

Gebruikersavatar
mvgard
Donateur member
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 10 apr 2015, 18:21
Locatie: Veenendaal

Re: Vaglingdagboek

Bericht door mvgard » za 15 apr 2017, 19:38

Nou! Het is weer tijd voor een update!

Vandaag ben ik met Kenneth a.k.a Citikenny1702 weer op stap gegaan, maar nu met een missie, namelijk de Lupo markt verkennen!

De dag startte goed, zat al heerlijk in de trein om 8:30, en na 1,5 uur kwam ik dan eindelijk aan op Rotterdam Centraal.

Vanuit hier eigenlijk meteen naar ons eerste adresje gereden. Jetcars.
Nu, hoor ik je denken... Jetcars, ken ik dat niet ergens van? jawel! Jetcars heeft een goede reputatie opgebouwd in de "nogal louche maar toch legale" autohandel. Na even lekker rondgestruind te hebben tussen de vele parels die er stonden. Kwamen we eigenlijk maar voor een ding:

AfbeeldingIMG_20170415_120045 by mvgard, on Flickr

Deze parel bleek toch in slechtere staat te zijn dan vooraf gedacht. We zijn dus maar gauw doorgelopen, en hebben even de lupo's bewonderd, maar helaas waren deze allemaal handgeschakeld

Na hevig geschokt te zijn door de aftandse staat van de auto's (en dan vooral de lupo's vond ik gewoon zielig :cry:) zijn we z.s.m doorgelopen naar de Citigo terug.

Met wat verdere Marktplaats gezoek zijn we voor onze tweede "lupo" in Ridderkerk uitgekomen.
Maar uiteindelijk daar aangekomen, bleek de uitstekend functionerende Lupo ineens veranderd te zijn in een knalrode Arosa met slippende koppeling. Helaas weer niks dus:

AfbeeldingIMG_20170415_132629 by mvgard, on Flickr

Na deze miskleun hebben we nog één ultieme poging gedaan om ergens een Lupo te kunnen rijden, Marktplaats weer opgepakt.
Deze keer mochten we naar Hazerswoude-Dorp, en jazeker! hier stond een super mooie 3L met 270k op de teller:

AfbeeldingIMG_20170415_144139 by mvgard, on Flickr

En ja, ik heb voor het eerst in 5 maanden ook weer een kilometer gereden :lol: (op een leeg industrieterrein :))

Impressies dan... Zo'n Tiptronic heeft naast zijn elle lange list aan problemen toch wel een heel lekkere zachte overschakeling. Zo zacht dat je hem zelfs minder voelde dan de Citigo automaat. En door de Diesel in het vooronder waren de lage toeren een pretje!

Helaas is een 3L niet te doen in maandelijkse kosten en onderhoud aan de speciale bak, want diesel, maar wie weet... Het rijdt té lekker :)

Na deze pret zijn wij via de grote gouden M, met een Big Mac in de buik weer huiswaarts vertrokken.

Al met al weet ik nu écht waar ik het voor doe, want alleen maar vanaf je scherm fantaseren is ook niet alles.
Nogmaals hartelijk dank Kenneth!
Look Up!/mii/citigo.

RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vaglingdagboek

Bericht door Tom Westendorp » zo 16 apr 2017, 10:10

Leuk om deze avonturen te lezen. Wat ik alleen niet begrijp is dat je met een beperkt budget op bezoek gaat bij handelaren. Je weet dat je dan vrijwel altijd meer betaald dan bij een particulier, immers de verlichting moet daar ook branden. Je zoekt een speld in een hooiberg als ik jou was zou ik eens bij onze oosterburen gaan kijken daar vind je vast eerder wat je zoek dan hier in Nederland. Je hebt niets in te ruilen dus dat lijkt me de meest voor de hand liggende keuze.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vaglingdagboek

Bericht door Tom Westendorp » zo 16 apr 2017, 10:11

case in point: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Vaglingdagboek

Bericht door damianw26 » zo 16 apr 2017, 11:44

Minstens net zo leuk als in een auto rijden is de zoektocht naar een leuke wagen! De genoemde arosa van tom is inderdaad een hele mooie, zeker voor het geld
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
mvgard
Donateur member
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 10 apr 2015, 18:21
Locatie: Veenendaal

Re: Vaglingdagboek

Bericht door mvgard » zo 16 apr 2017, 11:53

Petrolhead Tom schreef:case in point: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Super! Ik denk dat ik toch bij de Lupo blijf. Helaas vind ik de Arosa zo in het echt minder mooi, ik ga hard werken voor de mooiste Lupo die er in Nederland staat. Een euro of 3, 4k mag zeker besteedt worden over een paar maanden.

Maar die versie in Lupo vorm, dat is hoe ik hem wil! Thanks Tom!
Look Up!/mii/citigo.

RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vaglingdagboek

Bericht door Tom Westendorp » zo 16 apr 2017, 12:31

Waarom in Nederland als je in Duitsland voor hetzelfde geld een mooiere auto kunt kopen?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vaglingdagboek

Bericht door Tom Westendorp » zo 16 apr 2017, 12:33

Case in point: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false; dit ga je in Nederland simpelweg niet vinden en al helemaal niet voor dat geld.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
mvgard
Donateur member
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 10 apr 2015, 18:21
Locatie: Veenendaal

Re: Vaglingdagboek

Bericht door mvgard » zo 16 apr 2017, 12:36

Petrolhead Tom schreef:Case in point: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false; dit ga je in Nederland simpelweg niet vinden en al helemaal niet voor dat geld.
Ja oké! Ook UK is een goede optie ;)
Look Up!/mii/citigo.

RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vaglingdagboek

Bericht door Tom Westendorp » zo 16 apr 2017, 12:58

Ik begrijp dat de UK voor jou prettig zou kunnen zijn. Voor een eventuele wederverkoop na een paar jaar is het dramatisch. Misschien ook iets om mee te nemen. Ik zou alleen naar een RHD auto gaan kijken als het echt niet anders kan.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
mvgard
Donateur member
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 10 apr 2015, 18:21
Locatie: Veenendaal

Re: Vaglingdagboek

Bericht door mvgard » zo 16 apr 2017, 13:47

Petrolhead Tom schreef:Ik begrijp dat de UK voor jou prettig zou kunnen zijn. Voor een eventuele wederverkoop na een paar jaar is het dramatisch. Misschien ook iets om mee te nemen. Ik zou alleen naar een RHD auto gaan kijken als het echt niet anders kan.
Lastig lastig. Daar moet inderdaad goed overna gedacht worden. Is het ook een stukje lonend in de portemonnee, of gaat het duurder worden? Tja. Allemaal van die punten. RHD rijden in Nederland is natuurlijk ook wat onnatuurlijk.

Het komt iig steeds een stukje dichterbij :D
Look Up!/mii/citigo.

RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Vaglingdagboek

Bericht door arnout84 » zo 16 apr 2017, 14:22

Petrolhead Tom schreef:Case in point: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false; dit ga je in Nederland simpelweg niet vinden en al helemaal niet voor dat geld.
Komt nog wat bij he ;)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vaglingdagboek

Bericht door Tom Westendorp » zo 16 apr 2017, 14:38

Ophalen en keuren. Rest BPM is nul. Vrijwel niets dus.

Deze in eigen land is trouwens wel het koopje van de week lijkt me zo. https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/vol ... =lr&pos=16" onclick="window.open(this.href);return false; Toevallig niet nog ergens een ouwe sok liggen MvGard? Dit is een buitenkansje.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Vaglingdagboek

Bericht door damianw26 » zo 16 apr 2017, 14:57

NU KOPEN zou ik zeggen, al is dat makkelijk gezegd vanaf de zijlijn natuurlijk, maar een zeer unieke auto die je niet zomer weer gaat vinden!!!!
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Vaglingdagboek

Bericht door Autheo » zo 16 apr 2017, 15:55

mvgard schreef:
Petrolhead Tom schreef:....... Ik zou alleen naar een RHD auto gaan kijken als het echt niet anders kan.
........ RHD rijden in Nederland is natuurlijk ook wat onnatuurlijk.
RHD in Nederland is voor dagelijkse routine beslist af te raden. Je mist er heel veel overzicht mee op de weg. Alleen wanneer het een bestelbus of vrachtwagen(tje) betreft, heb je met RHD nog wat overzicht. Maar het drukke verkeer hier in Nederland en Europa is volledig ingesteld op LHD, en met een RHD leg je jezelf in het verkeer veel beperkingen op. Zelfs bijvoorbeeld een keer een langzame traktor (of een stel scholieren op de dijk) in willen halen, wordt een riskante onderneming (zeker als je alleen in de auto rijdt). Behalve als het om fysieke redenen echt niet anders kan, zou het een punt van overwegen kunnen zijn. Maar in jouw geval, waarbij je je rijbewijs toch ook in een LHD hebt gehaald, zou ik toch adviseren om als het even kan beslist een LHD te kiezen en die RHD 'links' laten liggen ;)

Gebruikersavatar
mvgard
Donateur member
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 10 apr 2015, 18:21
Locatie: Veenendaal

Re: Vaglingdagboek

Bericht door mvgard » zo 16 apr 2017, 16:18

Daarom is LHD beter ;) ik snap "um"! Het linkerglaspedaal wordt morgen of overmorgen besteld, dus snel een update!
Look Up!/mii/citigo.

RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG

Plaats reactie