Vaglingdagboek: We gaan er voor!

Laat hier je nieuwe trots zien.

Welke vagling moet ik kopen?

Je mag tot 2 opties selecteren

 
 
Bekijk resultaten

Gebruikersavatar
mvgard
Donateur member
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 10 apr 2015, 18:21
Locatie: Veenendaal

Re: Vaglingdagboek

Bericht door mvgard » vr 21 apr 2017, 09:00

Ik mag bijna rijden!

Eindelijk na 5 maanden nu concrete stappen genomen om mezelf in een auto te krijgen binnen een week of twee.

Verwachte levering staat op 9 mei, dus dat is nog even wachten, maar ik heb het gevoel dat het er iets korter over doet... Ligt nu al in LA (is er iig nog een stukje van mij in de USA geweest :dance:) dus ik verwacht dat het allemaal wat sneller zal gaan als dat USPS beweert op het moment.
Het "apparaat" heeft mij tweedehands ook maar $100 gekost, dus deze kwam inclusief shipping op 150 euro uit, al met al niet slecht voor iets dat me normaal zo'n 600 euro zou kosten...

Afbeeldingmps-left-foot-gas-pedal-with-guard-1 by mvgard, on Flickr

AfbeeldingScreen Shot 2017-04-21 at 9.46.23 AM by mvgard, on Flickr

Ik ben van plan om een up/mii/citigo mat te kopen, en hem hier in te schroeven, zodat het in iedergeval vast zit, en niet kan schuiven.

We gaan er wat moois van maken, mijn dagen kunnen sowieso niet meer stuk. :clap:
Look Up!/mii/citigo.

RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Vaglingdagboek

Bericht door TwitNour » vr 21 apr 2017, 13:20

Klinkt goed allemaal! Mooi dat je stukje bij beetje steeds dichterbij komt.

Gebruikersavatar
jaappie
Forum eindbaas
Berichten: 1047
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 19:12

Re: Vaglingdagboek

Bericht door jaappie » zo 23 apr 2017, 18:38

Zie ook dat je nu op 100% staat van je doel.

Ook al een goeie lupo/arosa gevonden?

Gebruikersavatar
blastaway
Vagling liefhebber
Berichten: 530
Lid geworden op: di 24 jan 2017, 12:42

Re: Vaglingdagboek

Bericht door blastaway » zo 23 apr 2017, 18:51

Leuk je vandaag gesproken te hebben! Ben blij voor je dat je auto bijna werkelijkheid gaat worden. Naar mijn idee dik verdient! Volgende keer met jouw auto erbij!
- Mii 75 pk full option; ap schroefset and Helix soundsystem.
- Volvo xc60 r-design d5 240 pk 490nm full option

Gebruikersavatar
mvgard
Donateur member
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 10 apr 2015, 18:21
Locatie: Veenendaal

Re: Vaglingdagboek

Bericht door mvgard » zo 23 apr 2017, 19:29

Dankjewel ik hoop hem ook erg snel te hebben! Super leuk jou en je zoontje nog even gesproken te hebben.
Look Up!/mii/citigo.

RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Vaglingdagboek

Bericht door TwitNour » zo 23 apr 2017, 23:46

100%? Waar blijft die update ;)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vaglingdagboek

Bericht door Tom Westendorp » ma 24 apr 2017, 06:26

Auto gekocht?!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
mvgard
Donateur member
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 10 apr 2015, 18:21
Locatie: Veenendaal

Re: Vaglingdagboek

Bericht door mvgard » ma 24 apr 2017, 07:54

Nog niet, ik ga alles uitleggen in een update!
Look Up!/mii/citigo.

RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vaglingdagboek

Bericht door Tom Westendorp » ma 24 apr 2017, 09:54

Ben wel benieuwd hoe je dan aan 100% komt. ;)

Wanneer komt de update?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
mvgard
Donateur member
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 10 apr 2015, 18:21
Locatie: Veenendaal

Re: Vaglingdagboek

Bericht door mvgard » ma 24 apr 2017, 09:55

De 100% is puur financieel haha! betekent niet persee dat hij hier al staat :)
Look Up!/mii/citigo.

RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG

Gebruikersavatar
mvgard
Donateur member
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 10 apr 2015, 18:21
Locatie: Veenendaal

Re: Vaglingdagboek

Bericht door mvgard » di 25 apr 2017, 10:29

Daar zijn we dan weer met nu een leuke update!
Het financiële doel voor de auto is gehaald, dus ik ben voor dat deel klaar met het sparen.

Nu is het alleen zo dat ik mijn eigen bedrijf heb, en ik dus niet elke maand beschikking heb over hetzelfde saldo op m'n bankrekening, en daar zit 'm net de de crux.
Er moet dus nog even geregeld worden dat ik over voldoende geld beschik zodat ik mijn "maand"lasten per jaar kan betalen. De stap is weer iets hoger, maar nog geen ramp.

Gelukkig ben ik met dat deel ook al redelijk gevorderd, en heb ik in dit tempo in een maand of 2 een lupo voor het huis staan.
Ik merk wel dat het nu écht kriebelt. het gaat nu echt bijna gebeuren!

Heb al verschillende 1.4 16V's bekeken, en ook 3L's zijn de dans niet ontsprongen.
Jammer is dat de 3L problemen heeft met de bak anders zou ik, ondanks de hogere "maand"lasten toch diesel gaan rijden, en toch wil ik de 3L nog niet opgeven, zou het met de 10k die ik ga rijden per jaar écht zoveel problemen geven? ik vind diesel veel rustiger rijden dan de springerige benzines, en ik kom toch al niet in de milieuzones. Als dat wel het geval zou zijn heb ik altijd mijn StudentenOV nog :dance:

Al met al, we zijn er bijna, en serieus aan het rondkijken! :lol:
Look Up!/mii/citigo.

RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG

Gebruikersavatar
blastaway
Vagling liefhebber
Berichten: 530
Lid geworden op: di 24 jan 2017, 12:42

Re: Vaglingdagboek

Bericht door blastaway » di 25 apr 2017, 12:01

Diesel is vooral duurder in de wegenbelasting natuurlijk. Als je zo weinig gaat rijden loont het dus niet echt.
De bak van de 3l is echt gewoon KAK. Ik weet dat JB autoservice er geregeld een ombouwd naar handbak, maar daarheb jij niks aan natuurlijk. Denk goed na voor je een beslissing neemt en laat je auto gewoon even keuren bij een garagebedrijf voor aankoop.
- Mii 75 pk full option; ap schroefset and Helix soundsystem.
- Volvo xc60 r-design d5 240 pk 490nm full option

Gebruikersavatar
mvgard
Donateur member
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 10 apr 2015, 18:21
Locatie: Veenendaal

Re: Vaglingdagboek

Bericht door mvgard » di 25 apr 2017, 12:53

blastaway schreef:Diesel is vooral duurder in de wegenbelasting natuurlijk. Als je zo weinig gaat rijden loont het dus niet echt.
De bak van de 3l is echt gewoon KAK. Ik weet dat JB autoservice er geregeld een ombouwd naar handbak, maar daarheb jij niks aan natuurlijk. Denk goed na voor je een beslissing neemt en laat je auto gewoon even keuren bij een garagebedrijf voor aankoop.
Het zou me niet eens gaan om het "lonen" van het diesel rijden, gaat me puur om hóé het rijdt ;)
Alleen vervelend dat die bak niet meewerkt helaas. dan toch maar de 1.0 of 1.4.
FSI lijkt me dan wel wat, 105 pk, of 118 gechipt, op 900 kilo. meh, niet slecht.
Look Up!/mii/citigo.

RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG

Gebruikersavatar
jaappie
Forum eindbaas
Berichten: 1047
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 19:12

Re: Vaglingdagboek

Bericht door jaappie » di 25 apr 2017, 13:30

1.4 16v hebben vaak last van kantelende zuigers en flink olie gebruik.

Dus lekker opzoek naar een 1.4 8v (60pk versie)

Gebruikersavatar
mvgard
Donateur member
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 10 apr 2015, 18:21
Locatie: Veenendaal

Re: Vaglingdagboek

Bericht door mvgard » di 25 apr 2017, 13:48

jaappie schreef:1.4 16v hebben vaak last van kantelende zuigers en flink olie gebruik.

Dus lekker opzoek naar een 1.4 8v (60pk versie)
Dat wordt dan héél goed zoeken, want in Nederland en Duitsland zijn ze moeilijk te vinden, en te duur. Ga uit van ±2000 euro, en sinds ik een doel van <1000-1250 euro gesteld heb, gaat dat iig niet werken... :)

Hebben alle 1.4's hier last van? anders zou ik een Polo 6n met een 1.4 of 1.6 ook overwegen.
Look Up!/mii/citigo.

RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG

Gebruikersavatar
jaappie
Forum eindbaas
Berichten: 1047
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 19:12

Re: Vaglingdagboek

Bericht door jaappie » di 25 apr 2017, 19:00

vooral de 1.4 16v hebben er last van dus de 75 en 101 pk van de arosa/lupo voor de rest valt het allemaal wel mee!

Gebruikersavatar
mvgard
Donateur member
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 10 apr 2015, 18:21
Locatie: Veenendaal

Re: Vaglingdagboek

Bericht door mvgard » di 25 apr 2017, 19:08

Kijk! Dan kijk ik even verder ;) 1.0 lupo/arosa of Polo 6N(2)... keuzes keuzes...

(ohja! hier gooi ik alle hersenspinsels die door m'n hoofd gaan, dus in real life ben ik lang niet zo chaotisch, maar het lijkt me zo leuk om na dit hele verhaal alles terug te lezen, de overwegingen, het enthousiasme, de tegenslagen. goed document! :))
Look Up!/mii/citigo.

RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vaglingdagboek

Bericht door Tom Westendorp » wo 26 apr 2017, 06:41

Voor rond de 1250 euro lijkt het me echt heel erg moeilijk om een goede auto te kunnen vinden. Ik wil je niet ontmoedigen maar je kunt beter even doorsparen voor de best mogelijke basis in plaats van een goedkoop hok met achterstallig onderhoud te kopen. Wat jij zoekt is iets dat te mooi is om waar te zijn. Als je al een auto vind die dat is dan is er waarschijnlijk mee geklooid of is er een ton of meer van de teller gewaaid.

Ik zou op zoek gaan naar een auto van minimaal 2k daar onder lijkt het me onmogelijk om een nette Lupo te scoren.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
lupocor
Vagling liefhebber
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 09:30

Re: Vaglingdagboek

Bericht door lupocor » wo 26 apr 2017, 07:16

ho ho jongens.
een lupo 3l is zeker niet een slechte auto.
ook is de bak is niet slechter dan een andere bak van welke auto dan ook.
onderhoud is het toverwoord, maar dat geld voor elke auto.
ikzelf heb 7 jaar in een 3l gereden ongeveer 18.000 km per jaar zonder bakproblemen.
je moet de schakelrobot wel goed afgesteld houden zodat hij goed en zuiver voor je blijft schakelen.
de mrb is ongeveer 54 euro per maand en voor de up is dat 20 euro.
dat verschil haal je er zo weer uit omdat de lupo 3l altijd wel 1 op 25 haalt.
grootste nadeel van het kopen van een 3l is toch wel de leeftijd en de hoge km standen.
als je er een koopt wees er dan zeker van dat de km stand klopt en dat de auto goed is onderhouden en de bak al een keer gereviseerd is gezien de leeftijd van de auto.
met elke auto kun je pech hebben en ja de 3l is wat onderhoud gevoeliger dan een gewone lupo maar een slechte auto is het zeker niet.
en bakproblemen is helemaal niet nodig , de mijne had na 227.000 km nog steeds de originele bak en koppeling.
zou ik hem weer kopen?
zeker wel, maar de hoge km standen en de leeftijd houden mij tegen (ik heb hem verkocht omdat ik na 7 jaar wel weer eens wat anders wou.

Gebruikersavatar
mvgard
Donateur member
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 10 apr 2015, 18:21
Locatie: Veenendaal

Re: Vaglingdagboek

Bericht door mvgard » wo 26 apr 2017, 12:23

Het is moeilijk allemaal hahaha! Zie ik weer een paar citi's in de UK staan die me hetzelfde kosten in verzekering per jaar. maar natuurlijk wel 3000 pond zijn. Al mag ik daar niet over klagen, want 20000 miles. sounds tempting....
https://www.gumtree.com/p/skoda/skoda-c ... 1211929973" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik wil té graag, aan de andere kant wordt sparen ook beloond. Lupo's en andere auto's zijn dan ook "the cheap way out", maar dat is voor mij niet "the good way out".
En na 5 maanden niet normaal rijden is het accepteren daarvan dan ook niet gemakkelijk. Maar oh, wat zal het lonen op het moment dat ik het voor elkaar heb. :clap:
Laatst gewijzigd door mvgard op wo 26 apr 2017, 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Look Up!/mii/citigo.

RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG

Plaats reactie