Tom zijn UP! Verkocht!

Laat hier je nieuwe trots zien.
Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Tom zijn UP! Afscheid P.42?

Bericht door damianw26 » za 03 dec 2016, 13:24

lupocor schreef:moet toegeven dat een up/mii/citygo best wel goed rijden.
maar ook ik ben niet weg van het vermogen.
je moet elke keer veel terugschakelen om goed vooruit te komen, niks mis mee als je geen sportieve rijstijl hebt.
naast de up heb ik nog een audi a1 wat mijn dagelijkse auto is (de mii word door mijn vriendin gebruikt).
deze audi is natuurlijk niet te vergelijken met de vag drieling.
de a1 licht zeer goed op de weg en in bochten is hij zeer stabiel,verbruik is nu gemiddeld 1op 17 met toch wel een sportieve rijstijl.
de a1 word nog een keertje gechipt naar 140 pk want ook in deze auto mis ik wat koppel onderin.
dat is ook hetgeen ik bij de vag drieling van 60/75 pk jammer vind, deze zijn niet te chippen zodat je meer koppel onderin krijgt.

Precies dit, daarom is mijn wens voor nu een up turbo, lekker lichtvoetig en veel power (onderin door het koppel). Ook lijkt het mij dat de verbruikscijfers zeer te overzien zullen zijn. In het blad autoweek testte men de up tsi tegen de twingo 90 pk, en daar kwamen ze uit op een verbruik van 1 op 13,5 :roll: . Ook vonden ze dat de up een comfortabel onderstel heeft :?: :?:
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom zijn UP! Afscheid P.42?

Bericht door Tom Westendorp » do 29 dec 2016, 22:50

Nieuwe look voor 2017! De up! Blijft!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Tom zijn UP! Afscheid P.42?

Bericht door Autheo » do 29 dec 2016, 22:53

Petrolhead Tom schreef:Nieuwe look voor 2017! De up! Blijft!
:lol:
:clap:
;)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom zijn UP! Blijft! P.43

Bericht door Tom Westendorp » do 29 dec 2016, 23:07

Zal morgen even een fatsoenlijke update typen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom zijn UP! Blijft! P.43

Bericht door Tom Westendorp » vr 30 dec 2016, 07:46

Goed, even tijd voor een uitgebreide update! De up! blijft. Afgelopen week ben ik begonnen met het werken bij een grote dealer in de regio. Ik hoef niet ver te rijden en daarom tuf ik voorlopig door in de up!

Wat was het aanvankelijke plan? Begin november wist ik het zeker: de up! gaat eruit en er komt een Mini one D voor terug. Chipje, intercooler en uitlaat en je zit op zo'n 140 pk en een perfect onderstel. De extra wegenbelasting neem ik voor lief. Min of meer de up! verkocht aan een bevriende handelaar met de intentie om er snel een klap op te geven. Mijn ideale auto kwam te koop in Keulen. Op een mooie zaterdagmorgen daar dus maar even naartoe gereden met de M135i omdat de up! geen kilometers meer mocht maken. De Mini was nog mooier dan beschreven en echt in prima staat. Toch klikte het niet helemaal. Nog maar eens over nadenken dan. De up! stond ondertussen dik drie weken stil. Uiteindelijk heeft de up! van medio oktober tot eind november stilgestaan omdat ik er nog niet over uit was wat ik wilde.

Steeds meer begon het idee te knagen: bij twijfel doorrijden. Dat werd het dus ook! Na een dikke maand stil te hebben gestaan op de oprit (en ik elke dag met een groter schuldgevoel langs de up! liep) startte ze alsof er niets gebeurd was. Ik heb de auto volgegooid met Euro 98 en ben er direct mee naar Den Bosch gereden om de up! TSI en E-Up! te testen. Op de terugweg kreeg ik een klapband. Het was net of mijn up! wraak wilde nemen op mijn verkoopplannen. Uiteraard weet ik ook wel dat het niet de schuld van de auto was. De band liep hard leeg maar leek nog aardig intact. Gelukkig was de ANWB snel ter plaatse, kon er een prop in en kon ik mijn weg snel vervolgen. De band is wel afgeschreven dus daar gaat binnenkort een nieuwe op.

Van de nood een deugd maken heet dat mooie oude gezegde dus de volgende dag heb ik de winterbanden maar direct onder mijn up! gezet. De up! loopt nog mooier dan eerst en inmiddels heb ik deze maand alweer dik 2.000 kilometer gereden en is het plezier in de auto weer helemaal terug.

Omdat iets dat goed is nooit genoeg is heb ik besloten nieuwe velgen voor 2017 aan te schaffen. Uiteraard weer in 14 inch en nog lichter dan wat er onder zit. Ik ben heel benieuwd hoe dit setje gaat staan! Verdere plannen zijn het aansluiten van een olietemperatuurmeter en misschien nog wat aanvullende zaken die mijn Tour du Force mogelijk kunnen maken. Zoals een datalog systeem en wat meer OBD2 informatie.

Voorlopig is dat het wel weer dus volgas door naar 2017! :D

Plaatje van de velgen alvast:
Bijlagen
IMG_5566.jpeg
Sparco Pista
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
lupocor
Vagling liefhebber
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 09:30

Re: Tom zijn UP! Nieuwe wielen P.43

Bericht door lupocor » vr 30 dec 2016, 09:47

goed besluit.
en mooie velgen.
tuurlijk wil iedereen wel weer eens wat anders dan jaren lang in dezelfde auto te rijden.
maar uit ervaring blijkt dat als het goed bevalt je er veel langer in blijft rijden dan vooraf gedacht.
ik snap best dat je een wat snellere kleine auto wou kopen zodat je er meer plezier aan zou beleven.
de mini is daar uitstekend geschikt voor.
toen ik een andere auto wou (lupo 3l na 7 jaar verkocht) heb ik ook naar de mini gekeken maar vond hem te klein en binnenin niet ruim genoeg.
toen ik een proefrit ging maken in een audi a1 en ford fiesta sport kwam ik tot de conclusie dat de audi a1 mijn voorkeur had.
1.2 tsi en 86 pk is niet echt veel om af en toe eens lekker te gaan scheuren (snelle bochtjes en snel weg).
dus besloten om te chippen naar 140 pk en meer koppel.
tot nu toe rijd ik er met zeer veel plezier in en bevalt hij mij boven verwachting.
het grootste nadeel van de drieling met 60/75 pk is toch echt wel het vermogen war je eigenlijk niks aan kunt doen om er meer uit te halen.
nu met de komst van de 1.0 tsi word het een heel ander verhaal.
nu kun je er wel een leuke snelle en goedrijdende bochtenvreter van maken.

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Tom zijn UP! Nieuwe wielen P.43

Bericht door damianw26 » vr 30 dec 2016, 12:50

Klinkt als een wijs besluit Tom, had toevallig gisteren een soortgelijk moment toen ik voor het eerst in +- 2 maanden (ik rijd dit jaar naar mijn zin veel en veel en veel en veel te weinig, waarschijnlijk slechts zo'n 6000km omdat ik de auto maar 3 dagen in de week nodig heb voor een ritje van 10km heen en 10 weer terug, en dan rijd ik heel zuinig, vanwege de korte afstand...). Maar goed de up stond al 1 week stil op de oprit en het begon echt te knagen dus had ik een goede lange plezierrit gepland waaronder over mijn favoriete bochtige stuk hier in de omgeving. Het begon al bij het instappen want wat zitten de stoelen toch lekker laag en zo veel beter dan de die van de audi q3 die ik ook regelmatig rijd (ik zet m altijd op de laagste stand en dan 1 keer omhoog met de hendel, en de rugleuning redelijk rechtop en dicht bij de pedalen). En wat had ik weer een plezier met het ding, het voelde alsof hij nog nooit zo goed oppakte boven de 2500 toeren en zo soepel schakelde, en wat een directe stuuruitslag heeft het ding toch (al zit dit nogal tussen de oren vermoedelijk maar goed). En na 80 km aardig hard gereden te hebben ook nog een verbruik van 1 op 16 gerealiseerd, verbazingwekkend blijft het. Ook snel even gewassen en dan merk je toch wel dat 3,5 meter lengte wel erg makkelijk schoon te maken is.


Genoeg offtopic geblabla, ik heb ook best wel interesse in een olietemperatuurmeter, alleen geen idee hoe je zoiets moet aanpakken/kopen.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: Tom zijn UP! Nieuwe wielen P.43

Bericht door JuP ! » vr 30 dec 2016, 13:27

Jij weet ook niet wat je wil :lol: :lol:
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Tom zijn UP! Nieuwe wielen P.43

Bericht door henri » vr 30 dec 2016, 14:17

Ben benieuwd hoe je er over een maand over denkt... 8-)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom zijn UP! Nieuwe wielen P.43

Bericht door Tom Westendorp » vr 30 dec 2016, 16:14

Binnenkort waarschijnlijk even een bomvolle tsi uit Duitsland trekken. Is die behoefte ook bevredigd.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Tom zijn UP! Nieuwe wielen P.43

Bericht door damianw26 » vr 30 dec 2016, 20:38

Petrolhead Tom schreef:Binnenkort waarschijnlijk even een bomvolle tsi uit Duitsland trekken. Is die behoefte ook bevredigd.
De plannen worden steeds spannender :lol:
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom zijn UP! Nieuwe wielen P.43

Bericht door Tom Westendorp » za 31 dec 2016, 11:51

Niet voor mezelf hoor. ;)
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Tom zijn UP! Nieuwe wielen P.43

Bericht door Autheo » za 31 dec 2016, 11:54

Petrolhead Tom schreef:Binnenkort waarschijnlijk even een bomvolle tsi uit Duitsland trekken. Is die behoefte ook bevredigd.
Tom, we weten inmiddels dat 'binnenkort' bij jou een tamelijk rekbaar begrip is ;)
Maar juist zolang lekkere voorpret hebben kan ook heel bevredigend werken! Wel vermoed ik dat een bomvolle TSI uit Duitsland op korte termijn toch ook nog een hele bom duiten zal kosten, al zal de kop er af zijn. Veel succes met zoeken!

Gebruikersavatar
lupocor
Vagling liefhebber
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 09:30

Re: Tom zijn UP! Nieuwe wielen P.43

Bericht door lupocor » zo 01 jan 2017, 10:00

als je nog wat vuurwerk bommen over hebt dan zal een bomvolle up niet veel hoeven kosten hoor. :D :D

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom zijn UP! Nieuwe wielen P.43

Bericht door Tom Westendorp » ma 02 jan 2017, 19:48

De TSI zou niet voor mezelf zijn. Misschien ook wel. Je weet niet hoe het kan lopen. :D Hopelijk deze week even tijd voor de centreerringen zodat de nieuwe wielen er zaterdag onder kunnen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom zijn UP! Nieuwe wielen P.43

Bericht door Tom Westendorp » ma 02 jan 2017, 20:58

Krijg ik net weer mail binnen van iemand die de up! mogelijk wil kopen. WAAAAAAAAAAA.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Tom zijn UP! Nieuwe wielen P.43

Bericht door damianw26 » ma 02 jan 2017, 21:01

......


Het kan/blijft gek lopen in het leven he :lol:
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
citikenny1702
Vagling liefhebber
Berichten: 178
Lid geworden op: za 06 sep 2014, 18:19
Locatie: Vlaardingen

Re: Tom zijn UP! Nieuwe wielen P.43

Bericht door citikenny1702 » ma 02 jan 2017, 21:06

Misschien is toch wel een stille hint Tom! iets met een UP en TSI ofzo? :)
Skoda Citigo Sport ASG -> 3 deur's -> Sprint! -> Alba Leder interieur -> Serpens LM -> ST-X Schoefset
-> TT-Rubbers -> W8 Skoda Verlichting -> VAGcom -> Citigo ready to GO

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom zijn UP! Nieuwe wielen P.43

Bericht door Tom Westendorp » ma 02 jan 2017, 21:28

We gaan zien hoe het loopt. Als er nu een serieus iemand komt dan weet ik dat het tijd is om te verkopen en ga ik op zoek naar iets anders.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Tom zijn UP! Nieuwe wielen P.43

Bericht door GunSpeed » do 05 jan 2017, 10:24

Petrolhead Tom schreef:We gaan zien hoe het loopt. Als er nu een serieus iemand komt dan weet ik dat het tijd is om te verkopen en ga ik op zoek naar iets anders.
Haha zo blijft het spannend :)
up! Black BMT 75pk 3d

Plaats reactie