Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek

Laat hier je nieuwe trots zien.
Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18-> Chip + Eibach-> MILLTEK YES!!!

Bericht door Tom Westendorp » do 08 mar 2018, 22:28

Top!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18-> Chip + Eibach-> MILLTEK YES!!!

Bericht door damianw26 » vr 09 mar 2018, 20:09

Oké alle adressen afgeweest, iedereen weigert een uitlaat te monteren die niet door het bedrijf zelf is geleverd helaas. Enkel kwikfit kan het doen, maar pas over 6(!!!!) weken.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18-> Chip + Eibach-> MILLTEK YES!!!

Bericht door Tom Westendorp » vr 09 mar 2018, 20:31

Pfffffff
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Damian's HighUp Tsi'18-> Chip + Eibach-> MILLTEK YES!!!

Bericht door GuidoUp » za 10 mar 2018, 07:14

vandaag D-Day damian??
bij die maat van je op de brug toch...???
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
Bertjuh
Vagling liefhebber
Berichten: 925
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 19:38
Locatie: Vriezenveen
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18-> Chip + Eibach-> MILLTEK YES!!!

Bericht door Bertjuh » za 10 mar 2018, 08:16

Das balen Damian..!! En zoals Guido vraagt.. je doet hem vandaag zelf?
Volkswagen Move Up! 60pk / Tornado Rood
matzwart gewrapt bumperstuk / inbouw mistlampen / inbouw kofferbakverlichting

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Snowdude
Vagling liefhebber
Berichten: 227
Lid geworden op: di 20 jun 2017, 20:29

Re: Damian's HighUp Tsi'18-> Chip + Eibach-> MILLTEK YES!!!

Bericht door Snowdude » za 10 mar 2018, 09:09

damianw26 schreef:Oké alle adressen afgeweest, iedereen weigert een uitlaat te monteren die niet door het bedrijf zelf is geleverd helaas. Enkel kwikfit kan het doen, maar pas over 6(!!!!) weken.
Balen man.

Vreemd dat bedrijven niets "extra's" willen verdienen. Aan de ene kant kan ik ze begrijpen (iets met minder eraan verdienen, mankracht en tijd) maar aan de andere kan zou ik zeggen monteren en cashen. Er vast wel een leerling monteur die dit leuk vind om te doen.
VW Polo GTI (AW) 2.0 TSI
Audi A3 Cabriolet Sport Edition S-Line Dakotagrijs/bruine kap
MGB Roadster 1979 Oranje/zwarte kap

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Damian's HighUp Tsi'18-> Chip + Eibach-> MILLTEK YES!!!

Bericht door dennuus1 » za 10 mar 2018, 09:45

Heb het al eerder gezegd hier, je neemt ook geen bier mee naar het café.. :mrgreen:

Een garage waar je zelf jarenlang klant bent zal er misschien minder moeilijk over doen, maar ik snap de bedrijven wel die het niet willen doen.

We hebben het zelf ook wel eens meegemaakt, klanten leveren zelf een uitlaat aan, of een setje koplampen oid... 9 van de 10 keer is het imitatie spul wat voor geen meter past. Uiteindelijk ben je er veel langer mee bezig dan gepland, levert alleen maar ergernissen op, en als het uiteindelijk niet 100% fijn past krijg je nog commentaar van de klant ook.

Ik snap dat je als particulier zijnde gewoon een adresje zoekt om het er 'even' onder te zetten, maar je moet zo'n situatie van 2 kanten bekijken.

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18-> Chip + Eibach-> MILLTEK YES!!!

Bericht door damianw26 » za 10 mar 2018, 11:43

Gaat niks worden vandaag, maat van mij moet vandaag invallen op t circuit.
Overigens snap ik het wel van de bedrijven, maar kom op zeg, het is een bolt off bolt on principe van kwaliteitsmerk milltek, zou zo klaar kunnen zijn. Bij 1 bedrijf viel men me zelfs in de reden en weigerde me verder te helpen na de vraag of de uitlaat bij het bedrijf zelf was besteld, onbegrijpelijk in deze tijd om als garage zo ontzettend arrogant te kunnen zijn.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

hutch
Vagling liefhebber
Berichten: 366
Lid geworden op: do 09 jun 2016, 18:40

Re: Damian's HighUp Tsi'18-> Chip + Eibach-> MILLTEK YES!!!

Bericht door hutch » za 10 mar 2018, 13:23

Heeft Tom geen adresje voor je?

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18-> Chip + Eibach-> MILLTEK YES!!!

Bericht door damianw26 » za 10 mar 2018, 13:27

Jawel, alleen heeft die ook pas over 3 weken tijd, denk dat het dus gewoon dat adres blijft.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: Damian's HighUp Tsi'18-> Chip + Eibach-> MILLTEK YES!!!

Bericht door kgroot.nl » za 10 mar 2018, 16:26

Snowdude schreef:
damianw26 schreef:Oké alle adressen afgeweest, iedereen weigert een uitlaat te monteren die niet door het bedrijf zelf is geleverd helaas. Enkel kwikfit kan het doen, maar pas over 6(!!!!) weken.
Balen man.

Vreemd dat bedrijven niets "extra's" willen verdienen. Aan de ene kant kan ik ze begrijpen (iets met minder eraan verdienen, mankracht en tijd) maar aan de andere kan zou ik zeggen monteren en cashen. Er vast wel een leerling monteur die dit leuk vind om te doen.
Heeft niets met niets extra's verdienen te maken. Onze werkplaats zit ook gewoon 4 weken helemaal vol en dan lopen er 15 monteurs.
Het niet willen monteren als je het er niet gekocht hebt begrijp ik in zekere zin ook wel. Stel er komt gezeur zijn zij aansprakelijk en kom je bij hen terug ipv de leverancier van je uitlaat
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Gebruikersavatar
Snowdude
Vagling liefhebber
Berichten: 227
Lid geworden op: di 20 jun 2017, 20:29

Re: Damian's HighUp Tsi'18-> Chip + Eibach-> MILLTEK YES!!!

Bericht door Snowdude » do 15 mar 2018, 21:54

kgroot.nl schreef:
Snowdude schreef:
damianw26 schreef:Oké alle adressen afgeweest, iedereen weigert een uitlaat te monteren die niet door het bedrijf zelf is geleverd helaas. Enkel kwikfit kan het doen, maar pas over 6(!!!!) weken.
Balen man.

Vreemd dat bedrijven niets "extra's" willen verdienen. Aan de ene kant kan ik ze begrijpen (iets met minder eraan verdienen, mankracht en tijd) maar aan de andere kan zou ik zeggen monteren en cashen. Er vast wel een leerling monteur die dit leuk vind om te doen.
Heeft niets met niets extra's verdienen te maken. Onze werkplaats zit ook gewoon 4 weken helemaal vol en dan lopen er 15 monteurs.
Het niet willen monteren als je het er niet gekocht hebt begrijp ik in zekere zin ook wel. Stel er komt gezeur zijn zij aansprakelijk en kom je bij hen terug ipv de leverancier van je uitlaat
Als hij 4 weken vol zit heb je de overige weken toch tijd :lol: :mrgreen:
VW Polo GTI (AW) 2.0 TSI
Audi A3 Cabriolet Sport Edition S-Line Dakotagrijs/bruine kap
MGB Roadster 1979 Oranje/zwarte kap

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18-> Chip + Eibach-> A3 rijdt heerli

Bericht door damianw26 » zo 18 mar 2018, 19:40

Sinds woensdag is de audi eindelijk voorzien van de kentekenplaten, sindsdien ook al 400km mee gereden. Wat een heerlijke auto, echt zoveel meer rijplezier t.o.v de Q3, niets dan voordelen afgezien van het vermogen puur op benzine. Ik dacht dat het qua rijeigenschappen wel wat inleveren was, van 4wd naar fwd met 1500kg schoon aan de haak. Echter heb ik me flink vergist, de combinatie van stevige veren en dempers, en een laag zwaartepunt door de zware accu's in de bodem zorgen ervoor dat de auto echt goed de bocht om wil, onderstuur treedt stukken later op dan bij de Q3, heerlijk uitnodigend om lekker mee te rijden. Iets wat bij de Q3 eigenlijk wel ontbrak eerlijk gezegd, deze auto nodigt uit tot rijden. Hij heeft 3 modi, EV, hybrid, en battery hold. Puur elektrisch rijdt ie nu bij deze lage temperaturen zo'n 25km, straks als het wat warmer is moet 35 puur elektrisch lukken. Het rijdt comfortabel en best snel, maar wel wat saai eerlijk gezegd. Eigenlijk staat de auto altijd in hybride modus, dan trekt hij altijd naar gelang belasting elektrisch op, en daarna helpt de brandstofmotor verder mee. Wanneer de motor en elektromotor samen vol vermogen leveren is de auto op zijn best en beestachtig snel, binnenkort eens wat acceleratievideo's delen. De auto is gekocht om brandstof te besparen, met veel spelen staat het gemiddeld verbruik op 4L/100km. Verder heeft de auto allemaal mooie speeltjes, bij uitstek is de virtual cockpit echt de leukste gimmick, perfect werkend en mooi systeem, musthave voor iedere audi m.i. De actieve cruise control is in file tijd ook een genot, daarbuiten werkt het ook subliem. Echter is het soms wat irritant gezien de auto altijd een bepaalde afstand wil houden t.o.v de voorligger, daardoor remt hij vaak bij als je een voorligger wil inhalen of er iemand te dicht voor jou invoegt. Ook de sportstoelen zitten echt fantastisch, die zou ik ook wel in de up willen!

Echter snap ik 1 ding niet in deze auto, hoe de motor ooit heel kan blijven in de toekomst. Zodra de ijskoude motor de eerste keer start blijft hij ongeveer 1 min lang stationair draaien of hij helpt de accu ondersteunen bij accelereren. Echter gaat de motor iedere keer bij gas los en heel weinig belasting uit. Daardoor start de auto heel vaak met olie die nog verre van op temperatuur is. Op mijn route naar Driebergen van 60 km gaat de motor zeker wel een keer of 40 aan en uit, wat overigens wel ongemerkt en naadloos gaat, knap gedaan maar hoe blijft het heel ;)

Tenslotte nog wat foto's:

AfbeeldingNew etron by Damian Willemsen, on FlickrAfbeeldingNew etron by Damian Willemsen, on Flickr AfbeeldingUntitled by Damian Willemsen, on FlickrAfbeeldingNew etron by Damian Willemsen, on FlickrAfbeeldingNew etron by Damian Willemsen, on FlickrAfbeeldingNew etron by Damian Willemsen, on FlickrAfbeeldingNew etron by Damian Willemsen, on FlickrAfbeeldingNew etron by Damian Willemsen, on Flickr
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
JPstyle
Vagling liefhebber
Berichten: 134
Lid geworden op: zo 28 jan 2018, 07:41
Locatie: Noord-Brabant

Re: Damian's HighUp Tsi'18-> Chip + Eibach-> A3 rijdt heerli

Bericht door JPstyle » zo 18 mar 2018, 19:47

Mooi ding! Ander soort klasse als een up! ;)
Ford Fiesta ST-Line Vignale | Juli 2022 | 1.0 Ecoboost Mild-Hybrid 125PK
EX: Volkswagen High Up! | juli 2018 | 1.0 TSI 90PK
EX: Renault Espace IV Phase II | augustus 2006 | 2.0 Turbo 170PK Dynamique
EX: Volkswagen Passat 35i B3 | september 1993 | 1.8 90PK CL Design Edition

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18-> Chip + Eibach-> A3 rijdt heerli

Bericht door Tom Westendorp » zo 18 mar 2018, 19:58

Lekkere uitvoering. Het lekkere rijden kan ik me echter helemaal niets bij voorstellen. Ik vind het een prima cruiser en fijne reisauto maar zodra er een bocht in zicht komt is de e-tron echt werkelijk dramatisch. Golf GTE is niet anders trouwens.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18-> Chip + Eibach-> A3 rijdt heerli

Bericht door damianw26 » zo 18 mar 2018, 20:21

Ieder auto kent zijn grenzen, helemaal comfortabele auto's als deze die niet sportief in de markt gezet worden. Overigens kan ik me er niet helemaal in vinden, hij is log maar wil best rond. Hoeveelheid onderstuur valt alleszins mee. Je kan niet ontkennen dat dit veel beter rijdt t.o.v een tiguan/q3 m.i
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18-> Chip + Eibach-> A3 rijdt heerli

Bericht door Tom Westendorp » zo 18 mar 2018, 22:11

Damian begrijp me niet verkeerd maar waaraan hang jij je claims op? Je zegt regelmatig dat een auto niet veel onderstuur heeft of dat de modicifacties die je hebt gedaan voor aanmerkelijk minder onderstuur zorgen maar waar basseer je dat op? Heb je wel eens met een écht goede FWD auto gereden? Een Golf GTI? megane RS of mogelijk een Integra of Civic ek3 Type R? Dat zijn auto's die uitblinken in goed rijden. Een gewone Golf of A3 is best een prettige auto maar een hele matige stuurmansauto op zijn best.

Een Type R is bijvoorbeeld echt een wapen. Een e-tron is een hele matige stuurmansauto met 300 kilo overgewicht het is gewoon een prima auto om vlot mee rechtdoor te rijden maar bochten zijn gewoon echt niet goed, en als er één product in de VAG stal zit dat bekend staat om terminaal onderstuur dan is het de e-tron/Golf GTE wel.

Wat is je referentiekader? Heb je wel eens met een Lotus Elise gereden? Of een BMW M3? Of een MX-5?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18-> Chip + Eibach-> A3 rijdt heerli

Bericht door damianw26 » zo 18 mar 2018, 22:28

Volgens mij begrijp je de strekking van het verhaal niet. Allemaal ervaringen logischerwijs gebaseerd op hoe de situatie voorheen was, lijkt me duidelijk. Gezien de modificaties aan de up t.o.v van standaard rijdt die daadwerkelijk beter ja, of je het daar mee eens bent of niet is aan jezelf. Hetzelfde geldt dan ook voor de e-tron, absoluut minder onderstuurd dan de Q3. Tuurlijk kent de a3 onderstuur, zo is hij buiten het gewicht om ook afgesteld. Hij nodigt gewoon uit tot rijden en ligt als een huis, is het daarmee een golf r? Natuurlijk niet. Ik heb niet de beschikking over, noch met een scherpe i30N, elise of nsx gereden natuurlijk, had ik het maar. Auto's die wel als rijdersauto bedoelt zijn en die ik heb gereden zijn een 320i en een tts en een abarth 500c, maar dat is dan ook niet te vergelijken nogmaals
Laatst gewijzigd door damianw26 op zo 18 mar 2018, 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Damian's HighUp Tsi'18-> Chip + Eibach-> A3 rijdt heerli

Bericht door dennuus1 » zo 18 mar 2018, 22:31

Het is ook net wat je ervan verwacht natuurlijk, en wat je persoonlijke ervaring is.

Megane RS word door veel mensen de hemel in geprezen, ik zou hem nog niet willen ruilen tegen mijn Upje..

Hij vergelijkt hem vooral met een Q3, en ik kan me zeker voorstellen dat dit dan beter rijd..

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18-> Chip + Eibach-> A3 rijdt heerli

Bericht door Tom Westendorp » ma 19 mar 2018, 11:12

Nogmaals het is geen persoonlijke aanval maar als je concludeert dat onderstuur ver weg ligt bij een e-tron dan ben je ofwel mensen verkeerd aan het informeren of je bent stapvoets de bocht om gegaan. Alles wat een S3, GTD, GTI, Cupra en dergelijke zo leuk maakt is afwezig bij de stekker broertjes. Dat zijn op hun beurt weer prima hot hatches maar vallen weer helemaal door de mand zodra er een 1-serie aan te pas komt. ;) Voor mijn gevoel haal je namelijk het op de weg drukken van een auto en onderstuur door elkaar. Ga je bochten aanvallen in een e-tron dan ben je in 15 kilometer door de stroomvoorraad, geeft verder niet want op dat moment zijn de remmen ook klaar en ben je de elektro-DSG ook wel zat.

Vergelijk met Q3 snap ik dan wel weer helemaal, onderstuur van de Q3 kun je "omheen" rijden echter wordt dat lastig op de openbare weg.

@Dennis, qua dashboard ook totaal niet mijn auto maar qua rijden echt ongelooflijk bizar goed.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie