Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek

Laat hier je nieuwe trots zien.
Gebruikersavatar
blastaway
Vagling liefhebber
Berichten: 530
Lid geworden op: di 24 jan 2017, 12:42

Re: Damian's HighUp'15 ->Led dimlichten pag 13

Bericht door blastaway » wo 19 jul 2017, 13:18

Herkenbaar gebaar van Pon. Was ook de reden dat we eigenlijk geen VAG meer zouden nemen. Zoveel kosten aan auto's gehad die net 2 a 3 jaar oud waren en onder de 40k km stonden. Ze laten je in de kou staan.

Ik wilde met de MII het nog eens proberen omdat in het A segment niets leukers was te krijgen, maar hoop dat ellende bespaard blijft.
- Mii 75 pk full option; ap schroefset and Helix soundsystem.
- Volvo xc60 r-design d5 240 pk 490nm full option

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp'15 ->Led dimlichten pag 13

Bericht door damianw26 » wo 19 jul 2017, 18:52

Tot op heden geen nare vag ervaringen, zelfs de q3 met 2.0t uit 2014 verbruikt niet veel ondanks dat ie ingezet wordt als boodschappenkar. De remmen kan men niks mee want 'het is een slijtage onderdeel' dat kan ik zeker begrijpen, maar gezien het zo veel voorkomt is het vreemd dat men er niks aan doet...
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Damian's HighUp'15 ->Led dimlichten pag 13

Bericht door Xanderv » wo 19 jul 2017, 21:05

Als je denkt dat andere dealers wel meer coulance zullen geven kom je bedrogen uit denk ik. Ik heb een Kia en die 7 jaar garantie is alleen op dingen waarvan ze weten dat ze niet kapot gaan, de rest vinden ze wel iets op.

Ik had roest aan de bovenkant van de portieren achter. Dit zat achter de rubbers, dus aan de binnenkant. Nou hier kan in 5 jaar naar mijn weten nooit roest komen tenzijn het ene ontwerpfout is. Na 5 jaar gemeld en werd niks mee gedaan. Lakgarantie is maar 5 jaar.... wordt niet gedaan binnen de garantie. We kunnen het wel repareren als coulance voor 700 euro ..... nou lekkere coulance.

Die kromme schijven, ken je niet een handig iemand? Dan ben je voor 200 euro wel klaar ipv 450.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp'15 ->Led dimlichten pag 13

Bericht door damianw26 » wo 19 jul 2017, 22:01

Dat hoor je vaker 'koop toch een picanto, 7 jaar garantie!!!' maar kia doet niet aan betalen als het een slijtage deel is :? Nee het gebrek aan coulance ligt niet bij de dealers, daar verwacht ik dus niks van. Misschien is vagtechniek schappelijker met de prijzen?
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

enie-up
Vagling liefhebber
Berichten: 512
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 00:00

Re: Damian's HighUp'15 ->Led dimlichten pag 13

Bericht door enie-up » do 20 jul 2017, 00:07

470 euro :shock: :shock: :shock: :shock:
https://www.kfzteile24.de/ersatzteile-v ... ypnr=11816" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier even brembo schijven bestellen a 36.99 per stuk =74 euro
https://www.kfzteile24.de/ersatzteile-v ... ypnr=11816" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier even setje brembo blokken a 29.99 per set
104 euro ben je klaar en NOOIT meer gezeik
Als je het zelf niet kan heb je nog 366 euri over om het te laten doen 8-)
uurtje werk maximaal dus dat gaat lukken
Laat pon die troep lekker in een plek stoppen waar de zon nooit schijnt :mrgreen:

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Damian's HighUp'15 ->Led dimlichten pag 13

Bericht door Tom Westendorp » do 20 jul 2017, 06:47

*Zucht* zoals altijd: ga naar een afgelegen terrein trek op tot 100 kilometer per uur, maak één of twee noodstops en vervolg je weg om de remmen koel te rijden. Trillen is weg.

Kosten: vrijwel niets.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: Damian's HighUp'15 ->Led dimlichten pag 13

Bericht door kgroot.nl » do 20 jul 2017, 08:01

Is ook maar net bij welke dealer je zit.
De ene dealer is wat coulanter dan de ander
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp'15 ->Led dimlichten pag 13

Bericht door damianw26 » do 20 jul 2017, 14:27

Toptip enie-up, als het trillen erger wordt (nu alleen bij een flinke noodstop) komt er wat anders op..
Petrolhead Tom schreef:*Zucht* zoals altijd: ga naar een afgelegen terrein trek op tot 100 kilometer per uur, maak één of twee noodstops en vervolg je weg om de remmen koel te rijden. Trillen is weg.

Kosten: vrijwel niets.
Ja wist ik, heeft helaas niks uitgehaald.

@kgroot absoluut, eigen dealer is dat wal, was nu bij een dealer uit huissen.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp'15 ->Led dimlichten pag 13

Bericht door damianw26 » zo 23 jul 2017, 09:11

Met de fiat panda lach je iedereen uit, ik heb hem de komende 2 weken en we zullen zien:T Besturing en 1.2 motor zijn niet geweldig, wel is ie ruim en echt alles behalve de ventilatie openingen is vierkant*-)

AfbeeldingUntitled by Damian Willemsen, on Flickr

AfbeeldingUntitled by Damian Willemsen, on Flickr

AfbeeldingUntitled by Damian Willemsen, on Flickr
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Damian's HighUp'15 ->Led dimlichten pag 13

Bericht door Autheo » zo 23 jul 2017, 19:58

damianw26 schreef:.... als het trillen erger wordt (nu alleen bij een flinke noodstop) komt er wat anders op..
Weet je wel zeker dat het 'trillen' bij die noodstop door kromme velgen kwam? Bij een noodstop geeft de ABS ook al een behoorlijk 'tril' effect, dus lijkt het me wel slim om dat niet met elkaar te verwarren.

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp'15 ->Led dimlichten pag 13

Bericht door damianw26 » zo 23 jul 2017, 21:34

Autheo schreef:
damianw26 schreef:.... als het trillen erger wordt (nu alleen bij een flinke noodstop) komt er wat anders op..
Weet je wel zeker dat het 'trillen' bij die noodstop door kromme velgen kwam? Bij een noodstop geeft de ABS ook al een behoorlijk 'tril' effect, dus lijkt het me wel slim om dat niet met elkaar te verwarren.
De monteur reed en stelde het vast, de kromme schijven, niet velgen ;) Bij heel hard remmen, dus wanneer de schijf en de rem elkaar echt flink raken trilt de auto wat minimaal, hetgeen niet hoort en geen abs is, maar ik begrijp wat je bedoelt.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp'15 ->Led dimlichten pag 13

Bericht door damianw26 » ma 07 aug 2017, 17:05

Zo we zijn weer terug, top vakantie gehad! De up heeft 15 dagen in de parkeerkelder van mijn werk gestaan, was bang dat ie gejat zou worden als ik m 2 weken open en bloot op de oprit zou laten staan, gezien de halve straat ook op vakantie is. Na 2 weken en 800 km in een panda valt alles in de up qua rijden direct weer positief op, de wegligging, de motor, de zit, het gevoel in pook en koppeling etc etc etc. Meteen ook even 150km getoerd en toch echt wel tot de conclusie gekomen dat het zonde is om de up in te ruilen. Was voordat ik wegging heel veel aan het kijken naar briljante 208 gti's maar met mijn budget gaat dat er een van 3-4 jaar oud en 60K km worden (waarschijnlijk net iets te oud om zonder flinke kosten die 4 jaar en 100K km te blijven rijden, en voor mijn gevoel is het het net niet, liever een nog jongere 208 30th). En met het rationele oog op de zeer nabije toekomst is het zonde van zowel de up als de gti gezien ik er 20K km's mee ga maken enkel en alleen op de snelweg, en die paar duizend plezier km's lukt ook echt wel in de up. Dus dat idee gaat voorlopig weer de ijskast inB)

Geheel on topic over de up, na 2 weken stilstaan in de parkeergarage lag er een flinke laag stof op, tijd om te poetsen:
AfbeeldingUntitled by Damian Willemsen, on Flickr


En nog een vraagje, hoe krijg ik het uitlaatsierstuk weer mooi glimmend? Er zit een stroeve doffe laag op die er maar niet af wil:AfbeeldingUntitled by Damian Willemsen, on FlickrAfbeeldingUntitled by Damian Willemsen, on Flickr
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
FUP!
Forum newbie
Berichten: 80
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 10:59

Re: Damian's HighUp'15 ->Led dimlichten pag 13

Bericht door FUP! » ma 07 aug 2017, 17:19

damianw26 schreef: En nog een vraagje, hoe krijg ik het uitlaatsierstuk weer mooi glimmend? Er zit een stroeve doffe laag op die er maar niet af wil
Was ik laatst nog vergeten te zeggen, maar ik gebruik zelf van die chrome poetsmiddel voor al t chrome van mn 208. Vanaf het begin gedaan en glimt nog steeds heel mooi. Weet niet of dit ook met terugwerkende kracht werkt om bestaand vuil weg te krijgen, maar het werkt in elk geval om het mooier te krijgen. Weet even zo gauw het merk niet, maar geloof dat het van Turtle was.
White High! UP!|DAB+|AP|Automatic LED Dim|US Lights|Summer: OZ Superturismo WRC Matt Black|Winter: Ronal R38

Black High! EcoUP!|DAB+|Sun Roof|Automatic LED Dim|US Lights|Summer: VW E-UP! Blade|Winter: VW Spoke Grey

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp'15 ->Led dimlichten pag 13

Bericht door damianw26 » di 08 aug 2017, 00:06

Top, dank!
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp'15 ->Led dimlichten pag 13, SCHADE....

Bericht door damianw26 » ma 04 sep 2017, 17:15

Helaas een waardeloze update,
gisteren mooi gepoetst en alles en vandaag rijdt iemand zo achteruit tegen mij aan. Ik stond stil op het parkeerterrein van school in een rij voor de uitgang. En een jonge knul voor mij in een oude alfa 156 zet m in de achteruit om even snel de rij voorbij te rijden, wat al idioot asociaal is!! En je raad het al, zo in de achteruit zonder te kijken en bam. Maar ja ik stond al de hele tijd achter hem waardoor het een nog achterlijkere dan achterlijke actie is, hoe stom kun je wezen! Ik zag het gebeuren dus ram ook nog eens op de toeter. Helaas geen snelle reactie en Bonk... Eerste reactie van die gozer 'Ach volgens mij heb ik je niet eens geraakt man!" Nou explosie vanbinnen, maar uiteindelijk toch wat geregeld, heb zijn nummer en een half schade formulier gezien hij de auto op naam van zijn moeder heeft verzekerd, we gaan het weer meemaken wat nu....... Maar ja de schade, paar erg lelijke plekken en een kapotte nummerbord rand, het kon dus vele malen erger. Wel nog vele kleine krassen die je door de belichting niet ziet, verdomme!!!!!

AfbeeldingSchade by Damian Willemsen, on FlickrAfbeeldingSchade by Damian Willemsen, on FlickrAfbeeldingSchade by Damian Willemsen, on FlickrAfbeeldingSchade by Damian Willemsen, on Flickr
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Damian's HighUp'15 ->Led dimlichten pag 13, SCHADE....

Bericht door TwitNour » ma 04 sep 2017, 19:16

Verschrikkelijk :( gekukkig is het niet jouw schuld dus in principe zou het allemaal goed moeten komen. Desalniettemin is het natuurlijk heel vervelend. Succes met de verdere afhandeling

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp'15 ->Led dimlichten pag 13, SCHADE....

Bericht door damianw26 » ma 04 sep 2017, 21:46

Ik baal als een stekker, helaas gezien de idiote manier waarop het is gebeurd. Ik hoop dat het net opgelost zal worden. Gezien de waarde van de andere auto verwacht ik dat ie cash wil betalen. Weet alleen niet wat er precies moet gebeuren, spuiten of toch een hele nieuwe bumper, aardig wat lak is eraf namelijk.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Damian's HighUp'15 ->Led dimlichten pag 13, SCHADE....

Bericht door TwitNour » di 05 sep 2017, 06:17

Wordt dit geen verzekeringenwerk dan? Aangezien het zijn schuld is zou ik het persoonlijk allemaal via de verzekering laten lopen, anders komt 'hij' er wel makkelijk vanaf

Gebruikersavatar
Lepeltje
Forum newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 21 aug 2017, 17:15
Locatie: Hoorn

Re: Damian's HighUp'15 ->Led dimlichten pag 13, SCHADE....

Bericht door Lepeltje » di 05 sep 2017, 11:49

Zou er zeker wel verzekeringswerk van maken, laat die de schade taxeren en het netjes laten repareren. Straks komt ie er wel heel makkelijk af en blijf je misschien met restschade zitten wat je niet had verwacht.
¨´s morgens voor de koffie niet zeuren¨

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp'15 ->Led dimlichten pag 13, SCHADE....

Bericht door damianw26 » di 05 sep 2017, 12:14

Inderdaad klote, maar gelukkig toch volledige medewerking van de tegenpartij, gezien de schade wil hij graag cash betalen, prima. Mijn dealer zet de auto altijd bij boekhorst neer, Audi is daar ook prima opnieuw gespoten, gelukkig is zwart niet zo moeilijk om zonder kleurverschil te doen. Volgens de tegenpartij is boekhorst te duur en die wil het even een vriend laten doen. Daar heb ik geen trek in, ik wil graag dat het goed gespoten gaat worden. Iemand dus een leuk adresje in het oosten/ midden van het land? Als het niet goedkoper kan dan heeft de tegenpartij maar pech hoor
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Plaats reactie