Even voorstellen - Joch3m - Seat Mii Sport 2012

Laat hier je nieuwe trots zien.
Joch3m
Vagling liefhebber
Berichten: 116
Lid geworden op: za 29 aug 2015, 09:44
Locatie: Purmerend

Even voorstellen - Joch3m - Seat Mii Sport 2012

Bericht door Joch3m » za 29 aug 2015, 09:57

Hoi,

Ik ben Jochem uit Purmerend, 41 jaar, getrouwd en 3 kinderen. Ik ben sinds gisteren de trotse eigenaar van een witte Seat Mii Sport met Drive pakket en trekhaak :dance: hahaha. Deze gebruik ik voor ww verkeer. Daarnaast rij ik een Ford S-Max 2,5 turbo als gezinsauto. De afgelopen 3 jaar reed ik in een VW Lupo 3L 1.2 TDi met 410.000km op de teller waar ik een hoop plezier van heb gehad. Ook heel veel aan verbouwd en geklust.
Afbeelding

Deze kon ik voor een mooie prijs verkopen en toen begon de zoektocht naar een vervangende auto. In eerste instantie wilde ik een Audi TT kopen, fantastische auto maar was bang dat het verbruik het plezier uiteindelijk ging vergallen.

Dus dan valt de keuze al snel op een paar klasses lager, eerst nog wezen zoeken naar een Polo 6R 1.2TSi maar die waren net boven budget dus dan kom je al snel uit op de UP! of een Mii. De citygo vond ik niet mooi dus die viel al snel af.

Na wat auto's te hebben bekeken viel mijn oog op een advertentie van een witte Mii Sport met bijna full optie's met een zeer schappelijke prijs. Afgelopen woensdag wezen kijken en het was precies wat ik zocht en dus tot koop over gegaan.

Hier is dus mijn witte Seat Mii Sport met drive pakket uit 2012 met 79.000km en volledig dealer onderhouden, grote beurt is net 2000 km geleden gedaan. Ook zit er een panoramadak ik en heeft een trekhaak (!) die ik oerlelijk vind en er dus waarschijnlijk onderuit gaat. Er zat ook nog een set goede winterbanden bij op stalen velg. Helaas heeft hij wel een klein deukje linksachter die ik nog laat repareren, hopelijk kan dat zonder spuiten.
Afbeelding

Daarnaast wil ik wat optie's laten aanzetten maar Nuenen is voor mij nog best een eindje rijden dus zoek nog iemand in de buurt (Purmerend) die dit voor me kan doen. Dacht op MP te zien dat er iemand in Haarlem zit die dat ook kan. Ik heb helaas alleen een oude vagcom die vast niet werkt.

Groetjes,
Jochem
Seat Mii 2012 Sport met drivepakket

Afbeelding

Joch3m
Vagling liefhebber
Berichten: 116
Lid geworden op: za 29 aug 2015, 09:44
Locatie: Purmerend

Re: Even voorstellen - Joch3m - Seat Mii Sport 2012

Bericht door Joch3m » za 29 aug 2015, 10:14

Hmm, ik zie dat mijn voorstelrondje verkeerd staat :oops: Misschien dat een van de mods hem kan verplaatsen? :clap:
Seat Mii 2012 Sport met drivepakket

Afbeelding

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Even voorstellen - Joch3m - Seat Mii Sport 2012

Bericht door Autheo » za 29 aug 2015, 11:23

Welkom Jochem! Mooie Mii heb je. Zal niet zo zuinig rijden als je Lupo, maar dat is ook eigenlijk niet te vergelijken. Met mijn Mii rijd ik voornamelijk woon-werk (dus helaas ook met spitsverkeer), met het verbruik zoals in m'n onderschrift te vinden valt. Die trekhaak, hoe lelijk is die eigenlijk? Komt die onder de bumper door, of is het zo'n exemplaar waar de bumper voor is aangepast?

Gebruikersavatar
jaappie
Forum eindbaas
Berichten: 1047
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 19:12

Re: Even voorstellen - Joch3m - Seat Mii Sport 2012

Bericht door jaappie » za 29 aug 2015, 15:05

Bekende van de lupoclub :D

Veel plezier met de Mii!

Joch3m
Vagling liefhebber
Berichten: 116
Lid geworden op: za 29 aug 2015, 09:44
Locatie: Purmerend

Re: Even voorstellen - Joch3m - Seat Mii Sport 2012

Bericht door Joch3m » zo 30 aug 2015, 18:41

Hey Jaap, zag jou post ook op de lupoclub forum. Er zullen er wel meer volgen neem ik aan :D

de Mij is inderdaad niet zo zuinig als je 3l maar het scheelt niet veel hoor, denk dat 1 op 22 a 23 zeker haalbaar moet zijn. Mis wel het vermogen van mn 3l, mii is toch wel wat trager.

Die trekhaak komt onder de bumper vandaan zonder aanpassing, heb de kogel er nu dus de lelijjkheid valt wel mee nu :roll:
Seat Mii 2012 Sport met drivepakket

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Even voorstellen - Joch3m - Seat Mii Sport 2012

Bericht door Tom Westendorp » wo 02 sep 2015, 06:34

Welkom! Mooie configuratie!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Joch3m
Vagling liefhebber
Berichten: 116
Lid geworden op: za 29 aug 2015, 09:44
Locatie: Purmerend

Re: Even voorstellen - Joch3m - Seat Mii Sport 2012

Bericht door Joch3m » wo 02 sep 2015, 15:13

Thx Tom,

Ik heb even contact gehad met vagcomservice Haarlem, kreeg op maktplaats en facebook goede reviews. Ik ga daar binnenkort even langs om wat optie's aan te laten zetten. Liefst had ik naar VAG techniek gegaan maar dat ik 200km enkele reis. Denk wel dat ik daar mn eerste APK laat doen volgend jaar en meteen de update van 60 naar 75pk want op de snelweg mis ik toch wel wat paardjes.
Seat Mii 2012 Sport met drivepakket

Afbeelding

Joch3m
Vagling liefhebber
Berichten: 116
Lid geworden op: za 29 aug 2015, 09:44
Locatie: Purmerend

Re: Even voorstellen - Joch3m - Seat Mii Sport 2012

Bericht door Joch3m » ma 21 sep 2015, 15:37

Vandaag aan de slag gegaan met de 'kleine' achterschade, klein deukje naast het linker achterlicht en een bumper die niet mooi aansloot met het zijspatscherm. Eerst maar even de bumper eraf halen want ik wilde de trekhaak toch ook eraf hebben en de achterlichten ook maar meteen er even uit gehaald en de trekhaak verwijdert

Afbeelding
Afbeelding

Het was behoorlijk vies achter de bumper en lichten dus eerst maar even schoonspuiten met de karcher, leuk detail ook, originel VAG zakjes opvulling voor in de kokerbalken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En de losse trekhaak die de verkoop in gaat

Afbeelding

Als snel werd het duidelijke dat de schade aanzienlijk is, veel meer als de bumper verraadde. Het scherm achter de bumper is helemaal ingedeukt en uit het lood getrokken. Ook het knikje naast het achterlicht is een moeilijke omdat je er gewoon niet achter komt. Toch maar even goed nadenken doe ik dit ga aanpakken.

deuk:
Afbeelding

Geen deuk:
Afbeelding
Seat Mii 2012 Sport met drivepakket

Afbeelding

Gebruikersavatar
lupocor
Vagling liefhebber
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 09:30

Re: Even voorstellen - Joch3m - Seat Mii Sport 2012

Bericht door lupocor » ma 21 sep 2015, 19:41

uitslijpen dan uitdeuken en weer terug vastlassen lijkt mij een optie.
hoop werk dat wel maar makkelijker dan uitdeuken aan de auto lijkt mij.
paarden zul je met een update er wel bij krijgen maar ben bang dat het koppel in de lage toeren niet veel zal toenemen.
neemt niet weg dat je als je flink in toeren doortrekt hij vast sneller zal zijn.
is natuurlijk wel weer slecht voor het verbruik.
bij mij liggen er nu wielen onder van 16 inch met banden van 195/50.
denk dat ik een hoop winst kan maken met smallere banden en een hogere bandendruk.
mooie mii heb je.

Joch3m
Vagling liefhebber
Berichten: 116
Lid geworden op: za 29 aug 2015, 09:44
Locatie: Purmerend

Re: Even voorstellen - Joch3m - Seat Mii Sport 2012

Bericht door Joch3m » di 22 sep 2015, 19:29

Hey Cor, ik heb de bumper met een dotje 2k lijm weer op zn plek gezet, omdat er wat afgebroken is moet er eigenlijk een nieuwe bumper op, ik wacht totdat er eentje langs komt op mp of dat iemand bij mij achterin knalt :)

Daarna gaat hij gewoon naar een autoschade bedrijf voor een goede fix.

Vandaag ook mijn Chinese vagcom 12.12 kabel met vcds binnen gekregen, om een apparte computer geinstalleerd vanwege alle virussen die in de VCDS zitten :)
Maar werkt prima, heb al een aantal optie's aangezet, moet nog even naar de Scandinavische drl optie zoeken en wil dat mijn richting aanwijzers langer knipperen bij 1x aanraken. :dance:

De 75 pk update ga ik trouwens niet doen, nu ik de auto wat langer heb merk ik dat ik heel veel op lage toeren rij, netzoals bij de 3L. Dus die 75 pk update heeft helemaal geen zin omdat ik nooit in dat toerengebied rij. Ding rijdt trouwens wel heerlijk zuinig, volgens de boordcomputer rij ik ca 4,1 l/100km, heb me voor spiritmonitor aangemeld, ga een bij houden wat hij op de langere termijn doet.
Seat Mii 2012 Sport met drivepakket

Afbeelding

Gebruikersavatar
lupocor
Vagling liefhebber
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 09:30

Re: Even voorstellen - Joch3m - Seat Mii Sport 2012

Bericht door lupocor » di 22 sep 2015, 19:55

ik zal op internet wel rondneuzen of er ergens een witte achterbumper te koop word aangeboden.

Gebruikersavatar
lupocor
Vagling liefhebber
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 09:30

Re: Even voorstellen - Joch3m - Seat Mii Sport 2012

Bericht door lupocor » di 22 sep 2015, 20:20

hier een te koop voor 60 euro
http://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anze ... 9-223-1936" onclick="window.open(this.href);return false;

Joch3m
Vagling liefhebber
Berichten: 116
Lid geworden op: za 29 aug 2015, 09:44
Locatie: Purmerend

Re: Even voorstellen - Joch3m - Seat Mii Sport 2012

Bericht door Joch3m » do 24 sep 2015, 19:26

Dank je Cor, maar die is verre van mooi :)

Bumper zit inmiddels weer op zijn plek, zal er morgen even een plaatje van schieten.

Vandaag bezig geweest met de vagcom, helaas kan ik bepaalde dingen niet aanzetten (zoals bochten verlichting en Scandinavische DRL's) terwijl ik wel zo'n model met stop/start heb. Optie is er wel onder coding, kan het ook aan zetten maar werken doet het helaas niet.
Seat Mii 2012 Sport met drivepakket

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Even voorstellen - Joch3m - Seat Mii Sport 2012

Bericht door Tom Westendorp » zo 27 sep 2015, 19:37

Aparte schade zeg.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Joch3m
Vagling liefhebber
Berichten: 116
Lid geworden op: za 29 aug 2015, 09:44
Locatie: Purmerend

Re: Even voorstellen - Joch3m - Seat Mii Sport 2012

Bericht door Joch3m » zo 27 sep 2015, 21:53

Ja, vooral omdat de bumper nagenoeg schadevrij is. Met zo'n schade aan het ijzeren deel had de bumper veel meer schade moeten hebben lijkt me.
Petrolhead Tom schreef:Aparte schade zeg.
Seat Mii 2012 Sport met drivepakket

Afbeelding

Joch3m
Vagling liefhebber
Berichten: 116
Lid geworden op: za 29 aug 2015, 09:44
Locatie: Purmerend

Re: Even voorstellen - Joch3m - Seat Mii Sport 2012

Bericht door Joch3m » wo 07 okt 2015, 19:46

Gisteren weer zoals gebruikelijk vanaf mijn werk naar huis gereden, is een ritje van 25km. Omdat de A7 afgesloten was ben ik door landsmeer-den ilp-purmerland naar huis gereden, je mag daar 50km/u. Lekker rustig met een gangetje van 60 in zijn 5e versnelling er doorheen gereden (was 5u 's ochtends) en een mooi verbruik gescoord.

Afbeelding
Afbeelding

Dit zijn waardes (als ze kloppen) die ik met mn Lupo 3L ook scoorde.

Afgelopen week ook de auto geheel gekleid en in de wax gezet, was waarschijnlijk nog nooit gebeurt veel kleine gele en zwarte vlekjes. Hij is nu weer vlekkeloos schoon.
Seat Mii 2012 Sport met drivepakket

Afbeelding

Joch3m
Vagling liefhebber
Berichten: 116
Lid geworden op: za 29 aug 2015, 09:44
Locatie: Purmerend

Re: Even voorstellen - Joch3m - Seat Mii Sport 2012

Bericht door Joch3m » za 07 mei 2016, 16:36

Nou, vandaag naar mijn werk gereden. Had haast dus wat harder dan normaal gereden en merkte op dat ik wat licht geklapper hoorde rechtsvoor. Dit werd erger en ergen totdat ik het door mijn hele auto voelde. Het klinkt het hardst als ik het gas los laat en is weg bij het remmen. Even gestopt en wielen gechecked maar die zaten vast, remmen zagen er goed uit. Ook onder de auto kon ik niks geks ontdekken.

Op mijn werk maar de ANWB gebelt en die komen straks, hopelijk is het iets simpels. Ik hou jullie op de hoogte.
Seat Mii 2012 Sport met drivepakket

Afbeelding

Joch3m
Vagling liefhebber
Berichten: 116
Lid geworden op: za 29 aug 2015, 09:44
Locatie: Purmerend

Re: Even voorstellen - Joch3m - Seat Mii Sport 2012

Bericht door Joch3m » zo 08 mei 2016, 12:40

1 voorwiel zat los, heel vaag. Maand geleden mijn wintervelgen vervangen voor zomervelgen en alle wielbouten met 120nm vast gezet zoals ik altijd doe. Linksvoor kon je gewoon met de hand los draaien. Voortaan dus na hij vervangen en rijden alle wielen nog 1x na lopen.
Seat Mii 2012 Sport met drivepakket

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Even voorstellen - Joch3m - Seat Mii Sport 2012

Bericht door Tom Westendorp » ma 09 mei 2016, 09:06

Dat is link! Dat heb ik ook al eens gehad. Niet prettig.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

-bassie-
Forum newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: za 26 dec 2015, 22:21

Re: Even voorstellen - Joch3m - Seat Mii Sport 2012

Bericht door -bassie- » ma 09 mei 2016, 22:24

Gebeurt wel dat je die verschillende velgen wat roest op het draad intern krijg en dan draai je daar tegen je wielbouten vast.
Waardoor je momentsleutel wel klikt maar je de bout dus niet met 120nm tegen de velg aandraait maar ook in de roest.

daarbij is het ook belangrijk dat je momentsleutel wel goed is geijkt en goed gebruikt ;)

Plaats reactie