Even voorstellen UPsmurf (maarten)

Laat hier je nieuwe trots zien.
Texpert
Forum newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 01 mei 2015, 21:25

Re: Even voorstellen UPsmurf (maarten)

Bericht door Texpert » ma 04 mei 2015, 20:36

Bijzonder mooi Up! Gaaf kleurtje! Voor mij iets te heftig, maar wel super :clap:

Gebruikersavatar
UPsmurf
Vagling liefhebber
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 18 feb 2015, 20:31
Contacteer:

Re: Even voorstellen UPsmurf (maarten)

Bericht door UPsmurf » do 07 mei 2015, 19:15

Nou vandaag voor het eerst moeten tanken, 596,5km op 1 tank (32liter) dat komt dan neer op een gemiddeld verbruik van 1:18,5. We hebben de eerste paar dagen een paar toertjes gemaakt en niet op het verbruik gelet, op woensdag avond moest ik weer een pakketje ophalen bij mijn tante :twisted: toen haalde ik met rustig rijden 1:24 op de binnen weggetjes (4,2/100km).

Ik merk dat hij 's ochtends naar mijn werk minder efficiënt is dan 's middags, 's ochtends rij ik 5/100 gemiddeld, 's middags terug 4,8/100. gemiddeld. tijdens het opwarmen van de motor kun je zien dat er nieuwe software op de motoren van tegenwoordig zit, hij rijdt on zuinig om zo de motor snel op temperatuur te krijgen om zo, zo snel mogelijk aan de milieu eisen te voldoen... 16/100 draait hij de eerste km's 's ochtends.

Nou en waarom moest ik dan nu naar mijn tante :?: :arrow: de spoiler is binnen :) Op de foto's leek die beschadigd en slecht gespoten (telefoon kwaliteit), in het echt is die echt super netjes gespoten, alleen in het rood.... dus (tenzij iemand met een rode (of witte) auto wil ruilen tegen een on gespoten spoiler) moet die op nieuw gespoten worden. ff uitzoeken wat de kleur code is.

(pictures or it didn't happen :P)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en nog even een foto van de auto's samen :) moet nog een keer goede foto's maken van de auto's samen eerst beide maar weer eens wassen en uitstofzuigen.... pfft

Afbeelding
High UP! smurf blauw

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Even voorstellen UPsmurf (maarten)

Bericht door Tom Westendorp » do 07 mei 2015, 19:30

Gaaf die spoiler!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Even voorstellen UPsmurf (maarten)

Bericht door Autheo » do 07 mei 2015, 19:43

UPsmurf schreef: de spoiler is binnen :) Op de foto's leek die beschadigd en slecht gespoten (telefoon kwaliteit), in het echt is die echt super netjes gespoten, alleen in het rood.... dus (tenzij iemand met een rode (of witte) auto wil ruilen tegen een on gespoten spoiler) moet die op nieuw gespoten worden. ff uitzoeken wat de kleur code is.
Waarom opnieuw spuiten? Dat rode accent combineert m.i. subliem met het blauw! :clap:

Gebruikersavatar
UPsmurf
Vagling liefhebber
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 18 feb 2015, 20:31
Contacteer:

Re: Even voorstellen UPsmurf (maarten)

Bericht door UPsmurf » do 07 mei 2015, 19:48

Heb je mijn polo gezien ;) :P die is matrood met blauwe lampen deze wordt iets subtieler :P
High UP! smurf blauw

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Even voorstellen UPsmurf (maarten)

Bericht door Tom Westendorp » vr 08 mei 2015, 15:48

Spoilertje is echt gaaf. Ik ben echt benieuwd hoe het straks staat als hij gemonteerd is.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
UPsmurf
Vagling liefhebber
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 18 feb 2015, 20:31
Contacteer:

Re: Even voorstellen UPsmurf (maarten)

Bericht door UPsmurf » zo 24 mei 2015, 16:04

vandaag even de auto's gewassen en een test foto met de Borbet's er onder gemaakt, ik ga voor de 16inch in verband met het comfort (ik rij minimaal 600km in de week).

Hoe haal je die witte kapjes er af van de spoke velgen? ik zie wel een klein gaatje zitten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
16x7,5 et 35 voor et 30 achter ik moet het dus nog passen of het echt past, dan de velgen laten controleren en de oude banden eraf. Dan polijsten en spuiten.... er komen dan vlakke centre caps op met borbet er in gedrukt, of helemaal gladde.

Afbeelding

beetje extra zwaartekracht...
Afbeelding

lijkt wel dik wat mij betreft.
High UP! smurf blauw

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Even voorstellen UPsmurf (maarten)

Bericht door JoVe » zo 24 mei 2015, 16:22

UPsmurf schreef:vandaag even de auto's gewassen en een test foto met de Borbet's er onder gemaakt, ik ga voor de 16inch in verband met het comfort (ik rij minimaal 600km in de week).

Hoe haal je die witte kapjes er af van de spoke velgen? ik zie wel een klein gaatje zitten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
16x7,5 et 35 voor et 30 achter ik moet het dus nog passen of het echt past, dan de velgen laten controleren en de oude banden eraf. Dan polijsten en spuiten.... er komen dan vlakke centre caps op met borbet er in gedrukt, of helemaal gladde.

Afbeelding

beetje extra zwaartekracht...
Afbeelding

lijkt wel dik wat mij betreft.
De wielnaafkapjes haal je eraf met een speciaal haakje. Als je een reservewiel hebt zit dit erbij geleverd anders bij de dealer voor ik dacht 2.50 euro. Je kunt ook in 1 van de hoeken drukken, klikt ie er zo uit.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
UPsmurf
Vagling liefhebber
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 18 feb 2015, 20:31
Contacteer:

Re: Even voorstellen UPsmurf (maarten)

Bericht door UPsmurf » za 06 jun 2015, 09:30

Even een updateje van mijn kant, gisteren geprobeerd de borbet a velgen te monteren, en toen liep ik tegen een probleem aan. De 16inch velgen hebben een dieper bed, en daardoor staan de spaken anders, hierdoor komen ze voor tegen de remklauw aan en passen dus niet. Achter is het geen probleem maar goed dan gaat het feestje niet op.

Afbeelding

Toen de 17inch er maar op gedaan, minder diep bed, en past makkelijk ongeveer een centimeter over bij de remklauw, en nog net iets meer bij de veerpoot.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik had het voorwiel iets naar buiten gestuurd staan, daarom lijkt het iets extremer, en de auto is niet verlaagd, daardoor lijkt het wiel naar buiten te staan, maar als de auto in veert wordt de negatieve camber groter en valt die mooi in de wielkast.

Afbeelding

Afbeelding
High UP! smurf blauw

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Even voorstellen UPsmurf (maarten)

Bericht door Tom Westendorp » za 06 jun 2015, 12:05

Vet!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Oteeling
Vagling liefhebber
Berichten: 448
Lid geworden op: do 24 apr 2014, 11:18

Re: Even voorstellen UPsmurf (maarten)

Bericht door Oteeling » ma 08 jun 2015, 13:57

Komt die dak spoiler via Ebay uit duitsland?? :roll:
"van hoog naar laag is een natuurlijke beweging"

VW UP! 1.0i 3drs - Deep Black Pearl - BBS RC323 - AP schroefset - K&N - Bi Xenon -

Gebruikersavatar
UPsmurf
Vagling liefhebber
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 18 feb 2015, 20:31
Contacteer:

Re: Even voorstellen UPsmurf (maarten)

Bericht door UPsmurf » ma 08 jun 2015, 13:59

ja klopt als je interesse hebt mag je hem van mij overkopen als je een goed bod doet
High UP! smurf blauw

Gebruikersavatar
Oteeling
Vagling liefhebber
Berichten: 448
Lid geworden op: do 24 apr 2014, 11:18

Re: Even voorstellen UPsmurf (maarten)

Bericht door Oteeling » ma 08 jun 2015, 14:03

UPsmurf schreef:ja klopt als je interesse hebt mag je hem van mij overkopen als je een goed bod doet
Dacht ik al, haha. Heb niet zo zeer interesse maar zag het voorbij komen op Ebay maar niet geboden. Ben niet echt weg van spoilers :roll:
"van hoog naar laag is een natuurlijke beweging"

VW UP! 1.0i 3drs - Deep Black Pearl - BBS RC323 - AP schroefset - K&N - Bi Xenon -

Gebruikersavatar
UPsmurf
Vagling liefhebber
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 18 feb 2015, 20:31
Contacteer:

Re: Even voorstellen UPsmurf (maarten)

Bericht door UPsmurf » ma 08 jun 2015, 14:09

ja ik vind het wel tof maar mijn vriendin vind het jammer van de auto ze vind hem nu al mooi zat :p ik had gedacht dat die slecht gespoten zou zijn zo zag het er op de foto's uit, maar hij is heel netjes gespoten, ik moet hem dan weer opnieuw laten spuiten vind ik ook wel weer jammer op zich. Dus voorlopig ligt hij nog op het schap te wachten op wat er gaat gebeuren :p

Ik ga binnenkort eerst solar plexus raam blindering halen (in Duitsland :P) zodat ik wat stickers op de achterruit kan maken, de ramen geblindeerd heb, maar ze in de winter als het metname donker is, achter kan verwijderen, anders denk ik dat mijn vriendin er niet mee instemt als ze een keer mijn auto gebruikt voor boodschappen :P zwaar leven heb ik toch ;) Koop je een nieuw auto moet die nieuw blijven pffft :p
High UP! smurf blauw

Gebruikersavatar
JCC
Vagling liefhebber
Berichten: 244
Lid geworden op: za 01 feb 2014, 10:49

Re: Even voorstellen UPsmurf (maarten)

Bericht door JCC » ma 08 jun 2015, 14:18

Die 17" borbet staat echt goed. Ik zeg doen. :D

Gebruikersavatar
UPsmurf
Vagling liefhebber
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 18 feb 2015, 20:31
Contacteer:

Re: Even voorstellen UPsmurf (maarten)

Bericht door UPsmurf » ma 08 jun 2015, 14:20

weet ik gaat ook wel gebeuren maar wordt waarschijnlijk wel pas volgend jaar als deze banden op zijn dan worden de spokes de winter set. en de borbets de zomer set.
High UP! smurf blauw

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Even voorstellen UPsmurf (maarten)

Bericht door Tom Westendorp » ma 08 jun 2015, 15:32

Die eco banden rij je niet zomaar even op. :mrgreen:
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
UPsmurf
Vagling liefhebber
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 18 feb 2015, 20:31
Contacteer:

Re: Even voorstellen UPsmurf (maarten)

Bericht door UPsmurf » ma 08 jun 2015, 15:37

Ik rij 45.000km per jaar dus dat lukt wel hoor ;)
High UP! smurf blauw

Gebruikersavatar
JCC
Vagling liefhebber
Berichten: 244
Lid geworden op: za 01 feb 2014, 10:49

Re: Even voorstellen UPsmurf (maarten)

Bericht door JCC » ma 08 jun 2015, 15:37

Die spoke velgen zijn toch voor zo lang ook prima.

Gebruikersavatar
UPsmurf
Vagling liefhebber
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 18 feb 2015, 20:31
Contacteer:

Re: Even voorstellen UPsmurf (maarten)

Bericht door UPsmurf » ma 08 jun 2015, 15:44

ja vind ik ook ziet er gewoon leuk uit zo straks langzaam wat aanpassingen maken als de nieuwigheid er een beetje af is.

maar goed we moeten ook even kijken wat we gaan doen met de auto, of we hem straks inruilen voor een grotere gezinsauto, of dat dit de 2de auto in het gezin wordt. Dat bepaald ook welke aanpassingen we gaan doen. Zeg ik na dat ik de auto nog geen 1,5maand in me bezit heb :P
High UP! smurf blauw

Plaats reactie