Skoda Citigo sport tornado rood (Arnout84)

Laat hier je nieuwe trots zien.
arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Skoda Citigo sport tornado rood (Arnout84)

Bericht door arnout84 » zo 07 dec 2014, 22:56

Jsantpoort schreef:
arnout84 schreef:
Jsantpoort schreef:@Arnout84

Ik heb zelf in m'n Up! Ook Bi-Xenon ingebouwd maar bij werkt de bochtverlichting niet. Waarschijnlijk omdat de aansluiting loopt via 1 aansluiting van de H4

Kan je me vertellen hoe je dit hebt gedaan??
Ik heb ervoor gekozen om het niet te plaatsen maar ik weet wel een simpele oplossing.

Gewoon een H4 lampje plaatsen in de stekker die niet gebruikt wordt vanwege de xenon kabelboom. Je hebt dan als ware motorruimte verlichting haha


Die ga ik morgen proberen. Tnx ;)

Laat even weten...ben wel benieuwd of het werkt maar lijkt mij wel!

Jsantpoort
Forum newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 12 nov 2014, 19:37

Re: Skoda Citigo sport tornado rood (Arnout84)

Bericht door Jsantpoort » di 09 dec 2014, 16:09

Ik heb de H4 lamp erin gedaan en verrekt het werkt dacht ik even. Totdat ik het stuur links draaide en de bochtverlichting links aan hoorde te gaan. Dit gebeurde dus niet. Nu heb ik ik via navshop deze link gekregen voor een diode voor de niet gebruikte H4 aansluiting

http://www.navaudio.nl/products/H4--Xen ... diode.html

Nu ben ik alleen bang dat als ik deze erop zet dat alleen de rechterkant dan werkt en de linker alsnog niet. Iemand hier toevallig al iets mee gedaan

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Skoda Citigo sport tornado rood (Arnout84)

Bericht door arnout84 » di 09 dec 2014, 18:03

Jsantpoort schreef:Ik heb de H4 lamp erin gedaan en verrekt het werkt dacht ik even. Totdat ik het stuur links draaide en de bochtverlichting links aan hoorde te gaan. Dit gebeurde dus niet. Nu heb ik ik via navshop deze link gekregen voor een diode voor de niet gebruikte H4 aansluiting

http://www.navaudio.nl/products/H4--Xen ... diode.html

Nu ben ik alleen bang dat als ik deze erop zet dat alleen de rechterkant dan werkt en de linker alsnog niet. Iemand hier toevallig al iets mee gedaan
Thanks voor de feedback! Vaag hoor...kennelijk beinvloed de xenon de boordcomputer op een of andere manier. Is het een canbus set?

Jsantpoort
Forum newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 12 nov 2014, 19:37

Re: Skoda Citigo sport tornado rood (Arnout84)

Bericht door Jsantpoort » di 09 dec 2014, 18:15

arnout84 schreef:
Jsantpoort schreef:Ik heb de H4 lamp erin gedaan en verrekt het werkt dacht ik even. Totdat ik het stuur links draaide en de bochtverlichting links aan hoorde te gaan. Dit gebeurde dus niet. Nu heb ik ik via navshop deze link gekregen voor een diode voor de niet gebruikte H4 aansluiting

http://www.navaudio.nl/products/H4--Xen ... diode.html

Nu ben ik alleen bang dat als ik deze erop zet dat alleen de rechterkant dan werkt en de linker alsnog niet. Iemand hier toevallig al iets mee gedaan
Thanks voor de feedback! Vaag hoor...kennelijk beinvloed de xenon de boordcomputer op een of andere manier. Is het een canbus set?
Ja het is een canbus set. En als ik dus aan de niet aangesloten zijde een h4 aansluit werkt de bochtverlichting voor die kant goed. Maar de zijde waar de xenonset zit aangesloten werkt nog steeds niet.

Zit er hard over na te denken de set er weer uit te halen.

Weet iemand welke set is dan zou kunnen plaatsen. Hoeft niet per se een bi xenon te zijn

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Skoda Citigo sport tornado rood (Arnout84)

Bericht door arnout84 » di 09 dec 2014, 18:45

Jsantpoort schreef:
arnout84 schreef:
Jsantpoort schreef:Ik heb de H4 lamp erin gedaan en verrekt het werkt dacht ik even. Totdat ik het stuur links draaide en de bochtverlichting links aan hoorde te gaan. Dit gebeurde dus niet. Nu heb ik ik via navshop deze link gekregen voor een diode voor de niet gebruikte H4 aansluiting

http://www.navaudio.nl/products/H4--Xen ... diode.html

Nu ben ik alleen bang dat als ik deze erop zet dat alleen de rechterkant dan werkt en de linker alsnog niet. Iemand hier toevallig al iets mee gedaan
Thanks voor de feedback! Vaag hoor...kennelijk beinvloed de xenon de boordcomputer op een of andere manier. Is het een canbus set?
Ja het is een canbus set. En als ik dus aan de niet aangesloten zijde een h4 aansluit werkt de bochtverlichting voor die kant goed. Maar de zijde waar de xenonset zit aangesloten werkt nog steeds niet.

Zit er hard over na te denken de set er weer uit te halen.

Weet iemand welke set is dan zou kunnen plaatsen. Hoeft niet per se een bi xenon te zijn
Ga maar een paar pagina's terug. Ik heb geprobeerd een niet bi-xenon te installeren maar het lichtbeeld was zo slecht dat je de mede weggebruikers er alleen maar hinder van ondervinden.

Jsantpoort
Forum newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 12 nov 2014, 19:37

Re: Skoda Citigo sport tornado rood (Arnout84)

Bericht door Jsantpoort » di 09 dec 2014, 18:48

Ja had ik al gezien. Lijkt dus wel dat het kiezen word tussen of bochtverlichting of xenon. Vind het wel raar van de VAG om dit zo te doen

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Skoda Citigo sport tornado rood (Arnout84)

Bericht door arnout84 » di 09 dec 2014, 19:28

Jsantpoort schreef:Ja had ik al gezien. Lijkt dus wel dat het kiezen word tussen of bochtverlichting of xenon. Vind het wel raar van de VAG om dit zo te doen
Maar wat doet die diode dan? Is toch gewoon een weerstandje die het lampje vervangt. Je kunt het altijd proberen toch?

Jsantpoort
Forum newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 12 nov 2014, 19:37

Re: Skoda Citigo sport tornado rood (Arnout84)

Bericht door Jsantpoort » wo 10 dec 2014, 18:23

Heb er 2 besteld. Krijg ze morgen binnen. Ik laat weten of dit de oplossing is

Jsantpoort
Forum newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 12 nov 2014, 19:37

Re: Skoda Citigo sport tornado rood (Arnout84)

Bericht door Jsantpoort » wo 17 dec 2014, 17:19

Nou ik ze binnengekregen. Getest en 1 van de 2 werkte.

Het enige is dat ze beide van elkaar verschillen. Dus heb ik de krimpkous eraf gehaald en tot mijn verbazing zit er 1 met een relais en 1 met 2 weerstandjes aan elkaar gekoppeld. De gene met de weerstandjes werkte wel en met het relais werkte niet

Nu heb ik al eens gelezen dat dit al geprobeerd was door iemand en dat de weerstand na enkele minuten zou doorbranden. Dat is bij mij nog niet gebeurd maar heb ze er ook nog niet langer dan een anderhalve minuut opgehad. Ik merkte wel dat ze iets wat warm werden maar niet bloedheet.

Ik heb nu via een electronica winkel nog een aantal weerstandjes besteld en bouw de gene met het relais om tot de gene die wel werkt

De weerstandswaarde is 5W 68OhmJ

En met deze aangesloten werkte de bochtverlichting dus wel

Jsantpoort
Forum newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 12 nov 2014, 19:37

Re: Skoda Citigo sport tornado rood (Arnout84)

Bericht door Jsantpoort » wo 17 dec 2014, 17:21

Hierbij nog de foto
Bijlagen
image.jpg

Jsantpoort
Forum newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 12 nov 2014, 19:37

Re: Skoda Citigo sport tornado rood (Arnout84)

Bericht door Jsantpoort » vr 19 dec 2014, 13:24

Ik heb de bochtverlichting werkend. Heb nog een "diode" besteld bij navaudio. De gene met de 2 weerstanden van 5W 68OhmJ.

De ene is natuurlijk gewoon inprikken bij op de lege H4

De andere moet je de contra stekker eraf knippen er de kabels met kroonsteentjes of van de blauwe kabelknijpers aan de bekabeling van het relaiskastje van de xenon maken

Natuurlijk wel goed opletten dat je de kabels er goed aan maakt en niet kruist. Heb er ongeveer een half uur mee gereden en de weerstanden worden alleen wat warm maar zeker niet heet.

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Skoda Citigo sport tornado rood (Arnout84)

Bericht door arnout84 » wo 24 dec 2014, 16:04

Vandaag een setje wielbouten binnen gehad via marktplaats. Nog wel uit de tijd dat Skoda geen VAG was en het ijzeren gordijn net verdwenen was :D
Bijlagen
image.jpg
image.jpg

Gebruikersavatar
Justin1992
Forum newbie
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 08 dec 2014, 00:10

Re: Skoda Citigo sport tornado rood (Arnout84)

Bericht door Justin1992 » za 03 jan 2015, 17:25

Mooie bak hoor! Velgen en het sportpakketje staan echt heel erg mooi!

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Skoda Citigo sport tornado rood (Arnout84)

Bericht door arnout84 » za 03 jan 2015, 22:53

Justin1992 schreef:Mooie bak hoor! Velgen en het sportpakketje staan echt heel erg mooi!
Thanks! ;)

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Skoda Citigo sport tornado rood (Arnout84)

Bericht door arnout84 » vr 16 jan 2015, 16:05

Vandaag de LED mistlampen gemonteerd. Viel op zich wel mee...wel gaan er wat plastic nokjes van de binnenkuip sneuvelen (maakt niks uit, zit toch geschroeft)

Werken erg mooi! Ook de bochtverlichting werkt perfect!

Link naar product http://pages.ebay.com/link/?nav=item.vi ... 1495160661
Bijlagen
image.jpg
image.jpg
image.jpg

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Skoda Citigo sport tornado rood (Arnout84)

Bericht door N!jntje » vr 16 jan 2015, 16:25

Leuke update.
Als je weet hoe je de binnenkuip moet loshalen dan hoef je in de basis niks af te breken. Trek hem voorzichtig naar de motor toe en je breekt niks af. Tip voor als je nog een x iets aan die kant moet vervangen ;)

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Skoda Citigo sport tornado rood (Arnout84)

Bericht door arnout84 » za 17 jan 2015, 20:06

Even wat foto's gemaakt in het donker. Ook even gekeken hoe de bochtverlichting werkt als je ervoor staat. Ze gaan niet direct uit maar dimmen als het ware. Ziet er wel apart uit....
Bijlagen
image.jpg
image.jpg

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Skoda Citigo sport tornado rood (Arnout84)

Bericht door Tom Westendorp » zo 18 jan 2015, 00:04

Dik!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Skoda Citigo sport tornado rood (Arnout84)

Bericht door arnout84 » ma 09 feb 2015, 20:20

Van het weekend de H4 led lampen gemonteerd. Al eerder genoemd in een ander topic maar ik zet de foto's hier ook neer.

Tevens is het "audio pack plus" pakker gemonteerd. VAKWERK! was wel een hel om de radio eruit te krijgen maar het is gelukt. Morgen even de stekkers aansluiten en klaar!
Bijlagen
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Skoda Citigo sport tornado rood (Arnout84)

Bericht door N!jntje » ma 09 feb 2015, 21:48

Wat een hel... die radio van jou...
Ik dacht hem er even uit te halen....
Ben blij dat jij er blij mee bent:)

Plaats reactie