Nour's Move Up! topic: Verbruik 2018 p.15

Laat hier je nieuwe trots zien.
Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door damianw26 » do 26 jan 2017, 17:16

Ik rijd iedere tank brandstof anders, soms veel stoplichten mee, soms tegen. Soms wat vaker een zeer korte rit en dan weer een redelijk lange. En als ie warm is wil ik wel eens het gas intrappen. Ik heb nog nooit op 2 tankbeurten hetzelfde gereden, dat kan ook niet ;)
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door TwitNour » vr 10 mar 2017, 13:39

Laatste tijd blijft de handrem van m'n Up hangen als hij een dag of twee gestaan heeft. Kan dan niet wegrijden omdat de handrem er gewoon op blijft staan. Door een beetje met de handremgreep te friemelen of de koppeling te laten komen met wat gas (het zal er niet goed voor zijn maar anders komt ie niet van z'n plaats)

Herkenbaar? Kan ik hier zelf wat aan doen? Ik heb het idee dat het aan de trommels ligt. Daar hoor ik ook wat 'kreunen' vandaan komen als ik de eerste paar keer rem als ik net wegrijd. Anders even langs de garage

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door damianw26 » vr 10 mar 2017, 13:48

Hoe strak trek je hem aan? Ik niet echt heel strak gewoon tot je weestand voelt en dat gaat al 2 jaar goed. Op een vlakke ondergrond laat ik hem in de 1 of R staan.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door TwitNour » vr 10 mar 2017, 15:32

Ja eigenlijk niet zo heel strak, maar wel strak genoeg, want onze parkeerplaats is niet mooi recht maar loopt wat af voor de waterafvoering.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door Autheo » vr 10 mar 2017, 18:16

TwitNour schreef:Laatste tijd blijft de handrem van m'n Up hangen als hij een dag of twee gestaan heeft. Kan dan niet wegrijden omdat de handrem er gewoon op blijft staan. Door een beetje met de handremgreep te friemelen of de koppeling te laten komen met wat gas (het zal er niet goed voor zijn maar anders komt ie niet van z'n plaats)

Herkenbaar? Kan ik hier zelf wat aan doen? Ik heb het idee dat het aan de trommels ligt. Daar hoor ik ook wat 'kreunen' vandaan komen als ik de eerste paar keer rem als ik net wegrijd. Anders even langs de garage
Wat kan helpen is dat je de trommels even probeert 'schoon te remmen'. Even een rustig weggetje opzoeken, en langzaam in de tweede versnelling rijden en alleen de handrem aantrekken. Rusti gas blijven geven tegen de weerstand van het remmen in. Dat kan wel eens helpen. Bij gewoon rijden en normaal remmen worden de trommelremmen achter nauwelijks belast, waardoor ze wat plakkerig kunnen worden.
Zelf zet ik de auto nooit op de handrem, maar altijd in de 1 of R.

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door TwitNour » za 11 mar 2017, 11:58

Dat is een goede tip die ik zeker ga proberen. Dat 'plakkerige' kan ik mij heel goed voorstellen.

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door TwitNour » za 11 mar 2017, 12:10

Iemand heeft (waarschijnlijk onbewust) krassen veroorzaakt op de linkerachterdeur van m'n Up. Super balen natuurlijk, en van vorige keren weet ik dat dit grapje veel kost als je het opnieuw laat spuiten. Nou zijn de krassen niet al te diep, en denk ik dat er wel een andere oplossing voor is. Ik ga eens rondkijken naar een poetser en kijken of ze er daar wat mee kunnen. Of hebben jullie nog een aan te raden bedrijf?
Bijlagen
IMG_5670.jpg

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door damianw26 » za 11 mar 2017, 13:10

Als je de krassen niet kunt voelen met de nagel is het meer dan prima te polijsten, zo goed als onzichtbaar op te lossen. Ik heb het ook laten doen op mijn a stijl toen ik met een stuk keukenrol vogelpoep weghaalde, maar door het zand wat lange krassen maakte. En op de deur zat ook een kras veroorzaakt door een fietser of wat dan ook, voor 75 euro was het weer keurig. Volgens mij heb je het resultaat gezien tijdens een meeting vorig jaar.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door JoVe » za 11 mar 2017, 15:36

Kijk eens op autokrassen.nl ga ik volgende keer ook heen voor een kras weg te werken. Was nu via dealer 328 euri kwijt voor 10 cm diepe kras op achterklep.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
blastaway
Vagling liefhebber
Berichten: 530
Lid geworden op: di 24 jan 2017, 12:42

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door blastaway » za 11 mar 2017, 21:16

Ik wil best even met de rotary en excenter er over voor je.
- Mii 75 pk full option; ap schroefset and Helix soundsystem.
- Volvo xc60 r-design d5 240 pk 490nm full option

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door Tom Westendorp » zo 12 mar 2017, 21:26

Moet te doen zijn dit!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door TwitNour » ma 13 mar 2017, 11:53

Offertes binnengekregen en de prijzen varieren van 269 tot 350 euro. Dat moet toch goedkoper kunnen?

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door JoVe » ma 13 mar 2017, 12:10

TwitNour schreef:Offertes binnengekregen en de prijzen varieren van 269 tot 350 euro. Dat moet toch goedkoper kunnen?
vind dit best wel meevallen voor de hoeveelheid krassen. Ik had er maar 1 van 10 cm lang en was al 328 euro via de dealer.
Bij autokrassen.nl kost 1 kras 75 euro afhankelijk van de grootte.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door Tom Westendorp » ma 13 mar 2017, 12:18

Veel geld. Je kunt ook op zoek naar een poetser. PB Maico even die schijnt ook aardig handig te zijn met een poetsapparaat.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door TwitNour » ma 13 mar 2017, 12:29

Ja zat ook aan een poetser te denken, hoop alleen dat de krassen daarvoor niet te diep zitten. Ik heb eergisteren dr auto gewassen omdat ie ook nogal vuil was, omdat ik ze wat beter wilde bekijken. Ik zal er vanavond misschien nog even paar nieuwe foto's van maken.

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door TwitNour » ma 13 mar 2017, 12:37

Op de vraag hoe Carglass (€269) het wil repareren krijg ik het volgende:

"Onze expert zal dit doen door middel van plamuren, spuitglad schuren, het vloeiend uitspuiten van de definitieve kleur en blanke lak voor een duurzaam resultaat."

Dit lijkt me wel het beste qua oplossing maar niet de goedkoopste dus.

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door JoVe » ma 13 mar 2017, 13:15

Je ziet het wit van de onderlaag dus zal poetsen weinig zijn hebben. De kras moet worden opgevuld met verf en daarna de poets/polijst machine er over heen
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door Tom Westendorp » ma 13 mar 2017, 13:49

Helemaal wegpoetsen zal waarschijnlijk niet lukken maar als het vrijwel weg is kan het ook toch?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
blastaway
Vagling liefhebber
Berichten: 530
Lid geworden op: di 24 jan 2017, 12:42

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door blastaway » ma 13 mar 2017, 13:58

Is natuurlijk volledig aan jezelf. Ik ben ook een enorme azijnzeiker op autogebied. Goed, is niet goed genoeg, maar ik zou hier wel veel uit kunnen krijgen. Ik heb ook wel eens gevuld met een tandenstoker en dan wetsanden en weer opbouwen. Is een tijdrovende klus omdat ik minimaal 3 dagen wachte na aanbrengen lak.
- Mii 75 pk full option; ap schroefset and Helix soundsystem.
- Volvo xc60 r-design d5 240 pk 490nm full option

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door JoVe » ma 13 mar 2017, 15:52

blastaway schreef:Is natuurlijk volledig aan jezelf. Ik ben ook een enorme azijnzeiker op autogebied. Goed, is niet goed genoeg, maar ik zou hier wel veel uit kunnen krijgen. Ik heb ook wel eens gevuld met een tandenstoker en dan wetsanden en weer opbouwen. Is een tijdrovende klus omdat ik minimaal 3 dagen wachte na aanbrengen lak.

De professional droogt razendsnel met infrarood en vult de kras met speciale verf, zie het filmpje op autokrassen.nl en is toevallig ook een zwarte auto.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Plaats reactie