Nour's Move Up! topic: Verbruik 2018 p.15

Laat hier je nieuwe trots zien.
Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door TwitNour » do 24 aug 2017, 10:29

Petrolhead Tom schreef:Je site ziet er verder echt heel erg goed uit. Wat ik vooral heel prettig vind is dat ik een punt kan gebruiken in plaats van een komma. Mocht je nog verder willen uitbreiden dan zou een afdeling voor overige kosten en maandelijkse kosten interessant kunnen zijn om nog meer inzicht in je totale voertuigkosten te hebben.

Tevens zou ik kijken of je ook motoren kunt toevoegen, zo kun je een nog veel grotere groep aanspreken. Ten slotte zou ik je nog willen adviseren om screenshots aan de voorkant van je site te plaatsen. Mensen moeten eerst registreren voordat ze kunnen zien hoe het eindproduct er uitziet.
Bedankt voor je feedback. Hier zie ik zeker wel dingen inderdaad. Wat betreft je maandelijkse kosten, dat is er al bij 'Historie'. Ik zit erover na te denken om dit te vernoemen naar simpelweg 'kosten'. Dat maakt het waarschijnlijk veel duidelijker. Daar kun je je maandelijse kosten opgeven en deze ook automatisch laten herhalen. Tevens kun je daar je onderhoudsbeurten etc in kwijt, en eventueel erbij noteren of er bijzonderheden waren.

Voor motoren ga ik kijken wat ik kan doen. Lijkt me niet zo heel erg moeilijk om toe te voegen.

Wat betreft screenshots, ja dat ik daar niet eerder aan heb gedacht. Goed idee!
Laatst gewijzigd door TwitNour op do 24 aug 2017, 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door TwitNour » do 24 aug 2017, 10:32

Petrolhead Tom schreef:
TwitNour schreef:Odometer is in te stellen bij je voorkeuren in plaats van dagteller, als je dat bedoelt? Dan hoef je bij de tankbeurten niet je dagteller op te geven en die te resetten maar gewoon de odometer.
Ik snap wat je bedoelt maar het zou handig zijn als je bij het instellen van een auto direct de eerst afgelezen kilometerstand kunt invoeren.
Wat je in de plaats daarvan kunt doen is een lege tankbeurt instellen met 0L getankt en je odo stand. Dan zal die bij de volgende keer dat gaan vergelijken met je tankbeurt, etc. Maar is inderdaad iets wat er eventueel nog bij kan

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door JoVe » do 24 aug 2017, 11:08

Samen komen we er wel uit toch, leuk zo al die reacties om tot een beter product te komen. Feedback is belangrijk.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door TwitNour » do 24 aug 2017, 11:24

Ik hecht grote waarde aan de feedback die ik krijg. Soms zie je dingen niet, en dan is het handig dat anderen je erop wijzen. Aan de andere kant is positieve feedback ook heel belangrijk, zodat je weet dat bepaalde keuzes die hebt gemaakt uiteindelijk toch goede keuzes bleken te zijn en je ook daaruit weer kunt leren.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door Tom Westendorp » do 24 aug 2017, 13:25

Je zou eens naar de app Car Manager kunnen kijken voor inspiratie. Gebruik hem al jaren. :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door TwitNour » do 24 aug 2017, 18:04

Bedankt voor de tip!

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door TwitNour » vr 08 dec 2017, 02:15

Ik ben inmiddels al een paar maanden verhuisd naar Rotterdam. In deze grote stad neem ik nog maar zelden de auto aangezien je soms gewoon letterlijk een uur rijdt over een stuk van nog geen 10 kilometer als je pech hebt. Om die reden heb ik voor de korte ritjes binnen Rotterdam een scooter aangeschaft. Verder rijd ik in het weekend terug naar 'huis'. Zo nu en dan moet ik 'helaas' wel de Up nemen binnen Rotterdam, en dan zie je dat het verbruik echt bar-slecht is. Dit zie je tevens aan de statistieken van Phuel. Naast het feit dat de temperaturen dalen, rijd ik nu ontzettend onzuinig door de grote stad. Soms kom ik aan met 1 op 13 op de boorcomputer (laat staan echte verbruik...). Ik kan mijn verbruik nog gedeeltelijk rechttrekken met de lange snelwegritten in het weekend (zo'n 150km heen en weer)
Schermafbeelding 2017-12-08 om 02.09.10.png
De scooter rijdt overigens heel zuinig (makkelijk 1 op 26 a 27 en altijd met iemand achterop).

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door damianw26 » vr 08 dec 2017, 06:38

Dat is het nadeel van een grote stad helaas. Wat voor scooter heb je aangeschaft?
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door Tom Westendorp » vr 08 dec 2017, 09:11

Gelukkig is het nog steeds goedkoop. ;)
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Bertjuh
Vagling liefhebber
Berichten: 925
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 19:38
Locatie: Vriezenveen
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door Bertjuh » vr 08 dec 2017, 09:20

Scooters of brommers zijn inderdaad een goed alternatief voor relatief korte stukjes..
Mijn vrouw gaat ook meestal met de brommer naar het werk.. Zelfs hier in het dorp is dat sneller..
En zuiniger dan de Up!..
Volkswagen Move Up! 60pk / Tornado Rood
matzwart gewrapt bumperstuk / inbouw mistlampen / inbouw kofferbakverlichting

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door TwitNour » vr 08 dec 2017, 15:58

Ik heb een La Souris Vespelini. Relatief goedkoop in aanschaf. Er bestaan zeker degelijkere scooteres maar ik wilde er qua aanschaf niet te veel aan uitgeven aangezien ik ook gewoon een auto ernaast heb en het anders een beetje te veel van het goede is. Ideale is gewoon dat ik niet hoef te betalen voor parkeren, want je stalt ‘m gewoon in een fietsenstalling of aan een paal en klaar. Voor de kort stukken is het ideaal. De verzekering is veruit het duurst, omdat ik nog nul schadevrije jaren heb. De Up staat momenteel op naam van mijn moeder (met mij als hoofdbestuurder). Dat betekent dat als ik de verzekering straks echt op mijn naam zet, de opgebouwde schadevrijejaren van de Up op mijn naam komen te staan, en dan wordt zowel de autoverzekering als scooterverzekering een heel stuk goedkoper voor mij.

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door damianw26 » vr 08 dec 2017, 17:23

Hmmm la souris, niets dan ellende verhalen vanuit mijn omgeving eerlijk gezegd. Service heeft la souris ook nog nooit van gehoord, net als kwaliteit. Ik hoop uiteraard voor je dat het allemaal heel blijft! Overigens, lukt geneeskunde een beetje?
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door TwitNour » vr 08 dec 2017, 17:39

De service in Rotterdam is eerlijk gezegd prima. Werken aardige mensen, vragen altijd of alles naar wens is. De scooter zelf rijdt nu ook echt prima en ik zie er ontelbaar veel rondrijden in de omgeving, ook van verschillende merken (is allemaal hetzelfde uit China). We gaan het zien, ik hoop op het beste.

Geneeskunde gaat goed, het is erg zwaar en kost veel tijd en energie. Het is wel heel erg leuk en uitdagend. Ik mis farmacie wel een beetje, het zijn toch wel twee heel verschillende studies. Ik hoop dat ik het eerste jaar goed

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door TwitNour » zo 17 dec 2017, 22:03

Ben op zoek naar nieuwe ruitenwissers voor. Welk merk raden jullie aan?

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door Autheo » zo 17 dec 2017, 22:17

TwitNour schreef:Ben op zoek naar nieuwe ruitenwissers voor. Welk merk raden jullie aan?
Heb zelf laatst de Bosch Aerotwins besteld. Bij mijn weten komt de originele wisser daar ook vandaan. Alleen is die dan wel duurder, omdat er 'VW' op staat. Zelf heb ik ze via 123autoparts, bij de dealer betaal je zowat het dubbele.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door Tom Westendorp » zo 17 dec 2017, 22:51

Dit dus.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door TwitNour » zo 17 dec 2017, 23:42

Bedankt! :)

Ik neem aan 400 en 600mm?

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door Tom Westendorp » ma 18 dec 2017, 09:21

Maten staan wel in je handleiding. ;) Weet ik niet uit mijn hoofd. Ik koop altijd Volkswagen dealer wissers. ;)
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Bertjuh
Vagling liefhebber
Berichten: 925
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 19:38
Locatie: Vriezenveen
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door Bertjuh » ma 18 dec 2017, 10:06

Als ik het goed heb onthouden is de wisser aan de bestuurderskant 600mm aan de passagierskant 400mm en de achterwisser is 250mm
Volkswagen Move Up! 60pk / Tornado Rood
matzwart gewrapt bumperstuk / inbouw mistlampen / inbouw kofferbakverlichting

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door Tom Westendorp » ma 18 dec 2017, 10:17

Bertipedia! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie