Helemaal in mijn nUp!jes

Laat hier je nieuwe trots zien.
Gebruikersavatar
RoyVisser
Vagling liefhebber
Berichten: 218
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 18:18

Re: Helemaal in mijn nUp!jes

Bericht door RoyVisser » ma 26 mar 2012, 15:59

RonaldNL schreef:BMT heeft geen problemen , dat was alleen met de allereersteversie van BMT die uitkwam en dat is al weer even geleden was geeneens echt BMT maar wel voorloper start/stop in de jawel Golf-3 , denk dat die monteur daar een trauwma van heeft overgehouden ;-)
Die Eco golf was overigens een behoorlijke flop en zijn tijd eigenlijk iets te ver vooruit. De meerprijs lag volgens mij zo hoog dat je het pas bij km standen boven de 250.000 eruit haalde in winst :)

De eerste echte bluemotion type wagen was de lupo 3l, welke nu echt nog steeds belachelijk duur is als tweedehands en helaas een behoorlijk slechte automatische bak heeft. Stond ook nog op mijn lijstje ipv een nieuwe Up, maar de vele problemen die je er over las bij hogere km-standen hebben me weg doen stappen.

Er zijn nu zoveel BlueMotion/Greenline/Ecomotives op de markt dat ik niet verwacht dat er problemen zijn/komen met het Start/Stop systeem :)
Pearl Black High Up 60pk BlueMotion met 16" Classic Velgen, Pearl Black Inleg, Titaanzwart Interieur, Geen Typeaanduiding, Plaatsvervangend Reservewiel, Drive Pakket en Executive Pakket

Gebruikersavatar
High-up!
Vagling liefhebber
Berichten: 546
Lid geworden op: ma 06 feb 2012, 14:44
Locatie: Groningen

Re: Helemaal in mijn nUp!jes

Bericht door High-up! » ma 26 mar 2012, 16:26

RonaldNL schreef:BMT heeft geen problemen , dat was alleen met de allereersteversie van BMT die uitkwam en dat is al weer even geleden was geeneens echt BMT maar wel voorloper start/stop in de jawel Golf-3 , denk dat die monteur daar een trauwma van heeft overgehouden ;-)
Beste RonaldNL, ik waardeer je VW-toewijding maar ik heb geen aanleiding om mijn dealer te wantrouwen in z'n uitspraken. Dit is zijn informatie en daar doe ik het mee. ;)
||High-up! | Candy White | Executive Pakket | Drive Pakket | Maps & More | 75PK ||

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Helemaal in mijn nUp!jes

Bericht door henri » ma 26 mar 2012, 16:43

Met een start-stop-systeem is het handig om er bewust mee om te gaan.

Als je continu 150 km/u op de snelweg rijdt, je neemt een afslag en onderaan de afrit laat je de motor direct stoppen, dan kan ik me voorstellen dat de motor thermisch behoorlijk belast wordt. De waterpomp wordt dan namelijk ook stopgezet. De temperatuur van olie en koelwater zijn dan hoger dan normaal. Geleidelijke afkoeling door circulatie van het koelwater is dan wel gewenst ter voorkoming van motorschade.

Bij rustig gebruik zonder hogere toerentallen en zware belasting van de motor voorzie ik geen problemen met het SS-systeem voor de levensduur van de motor. Bij de BMT is er een aangepaste accu en startmotor gemonteerd. Van deze twee componenten mag je dus verwachten dat ze op hun taak berekend zijn.

Gebruikersavatar
eas
Vagling liefhebber
Berichten: 941
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 18:43
Locatie: krommenie

Re: Helemaal in mijn nUp!jes

Bericht door eas » ma 26 mar 2012, 16:59

+1
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013

Gebruikersavatar
dubbel-UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 543
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
Locatie: het mooie Limburg

Re: Helemaal in mijn nUp!jes

Bericht door dubbel-UP! » ma 26 mar 2012, 17:02

Draai de vraag eens om:

Waarom zou je kiezen voor een start/stop systeem?

Als je (zeer) WEINIG/NIET in stadsverkeer rijdt, waarom zou je dan dit systeem willen hebben?
Is alleen maar extra gewicht en het systeem brengt nagenoeg geen voordeel dan...............

Airco werkt ook niet als de motor niet draait, lekker in de zomer................

Ik wil niet negatief overkomen, maar de start/stop systemen worden soms teveel eer aangedaan.
Overweeg het of het voor je persoonlijk wel zin heeft, tenminste als je nog de keuze hebt ivm BPM.
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

Bryan
Vagling liefhebber
Berichten: 429
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 17:55

Re: Helemaal in mijn nUp!jes

Bericht door Bryan » ma 26 mar 2012, 17:31

Hi,

Ik heb alleen maar bleumotion genomen omdat hij dan standaard verlaagd is 8-) :D

Bryan

Gebruikersavatar
eas
Vagling liefhebber
Berichten: 941
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 18:43
Locatie: krommenie

Re: Helemaal in mijn nUp!jes

Bericht door eas » ma 26 mar 2012, 17:36

mijn dealer heeft hem omgezet naar bm , omdat er sneller te leveren zou zijn ...
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013

Gebruikersavatar
Crash
Vagling liefhebber
Berichten: 240
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 20:50

Re: Helemaal in mijn nUp!jes

Bericht door Crash » ma 26 mar 2012, 17:50

eas schreef:mijn dealer heeft hem omgezet naar bm , omdat er sneller te leveren zou zijn ...
Welke productieweek is jou dan gezegd ?
| High Up! | Dark Silver | 75pk Bluemotion | Executive | Drive | Dynamic 'Triangle' | Kunstlederen stoelbekleding | Zonder type-aanduiding | Dashboardpad Dark Silver |

Gebruikersavatar
eas
Vagling liefhebber
Berichten: 941
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 18:43
Locatie: krommenie

Re: Helemaal in mijn nUp!jes

Bericht door eas » ma 26 mar 2012, 18:06

dark grey niet bm zou mischien nog langer duren dan de week 30 voor de dark grey wel bm .....
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Helemaal in mijn nUp!jes

Bericht door Ron UP » ma 26 mar 2012, 20:19

Erik, het verhaal rondom de dark silver word al vreemder vind je niet ????
Weet je zeker dat je bij deze kleur blijft :D :D :D
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
eas
Vagling liefhebber
Berichten: 941
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 18:43
Locatie: krommenie

Re: Helemaal in mijn nUp!jes

Bericht door eas » ma 26 mar 2012, 20:26

van mij mag het ook wel wat sneller ... maar ik ga van de 6 dagen dat ik werk ( per cyclus , 5 ploegendienst ) er al 4 op de fiets
en ik rij nog uitermate plezierig in mijn polo , en ja voor dat je het weet staat hij voor deur ... en voor dat je het weet is het weer kerst :lol:
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013

Gebruikersavatar
Crash
Vagling liefhebber
Berichten: 240
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 20:50

Re: Helemaal in mijn nUp!jes

Bericht door Crash » ma 26 mar 2012, 21:10

Het wordt het wachten waard eas ;)
| High Up! | Dark Silver | 75pk Bluemotion | Executive | Drive | Dynamic 'Triangle' | Kunstlederen stoelbekleding | Zonder type-aanduiding | Dashboardpad Dark Silver |

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Helemaal in mijn nUp!jes

Bericht door Ron UP » ma 26 mar 2012, 21:31

Het wachten word wel beloond hoor, helemaal goed dan :D
Zelf werk ik ook in de 5 ploegendienst ook regelmatig op de fiets :lol:
Jij werkt zeker bij de cacao fabriek of Forbo?
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
eas
Vagling liefhebber
Berichten: 941
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 18:43
Locatie: krommenie

Re: Helemaal in mijn nUp!jes

Bericht door eas » di 27 mar 2012, 06:51

Cacao de zaan ,en jij ?
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Helemaal in mijn nUp!jes

Bericht door Ron UP » di 27 mar 2012, 07:44

Tata steel ijmuiden, 2 ochtenddiensten (6-14 uur), 2 middagdiensten (14-22 uur), 1 dag vrij, 2 nachtdiensten (22-6 uur), 3 dagen vrij
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
eas
Vagling liefhebber
Berichten: 941
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 18:43
Locatie: krommenie

Re: Helemaal in mijn nUp!jes

Bericht door eas » di 27 mar 2012, 14:38

Ron UP schreef:Tata steel ijmuiden, 2 ochtenddiensten (6-14 uur), 2 middagdiensten (14-22 uur), 1 dag vrij, 2 nachtdiensten (22-6 uur), 3 dagen vrij
adm cacao zaandijk 2 ochtenddiensten (6:45 -14:45 uur), 2 middagdiensten (14:45-22:45uur), 2 nachtdiensten (22:45-6:45 uur), 4dagen vrij :roll:
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013

Gebruikersavatar
RoyVisser
Vagling liefhebber
Berichten: 218
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 18:18

Re: Helemaal in mijn nUp!jes

Bericht door RoyVisser » di 27 mar 2012, 15:24

Ron UP schreef:Tata steel ijmuiden, 2 ochtenddiensten (6-14 uur), 2 middagdiensten (14-22 uur), 1 dag vrij, 2 nachtdiensten (22-6 uur), 3 dagen vrij
Collega! :mrgreen:

Warmband 2 WGR hier ;)
Pearl Black High Up 60pk BlueMotion met 16" Classic Velgen, Pearl Black Inleg, Titaanzwart Interieur, Geen Typeaanduiding, Plaatsvervangend Reservewiel, Drive Pakket en Executive Pakket

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Helemaal in mijn nUp!jes

Bericht door Ron UP » di 27 mar 2012, 16:34

Haha ik werk bij kofa 1 gele ploeg!

Wat is WGR dan ?
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
RoyVisser
Vagling liefhebber
Berichten: 218
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 18:18

Re: Helemaal in mijn nUp!jes

Bericht door RoyVisser » di 27 mar 2012, 17:06

Ron UP schreef:Haha ik werk bij kofa 1 gele ploeg!

Wat is WGR dan ?
Rayon Eindwals/Haspels :)

Ik zit zelf op Blauw, en Geel lost ons 3 keer af, kans is groot dat als ik vroeg ben en jij laat, we naar elkaar kunnen zwaaien bij poort Rooswijk :lol:
Pearl Black High Up 60pk BlueMotion met 16" Classic Velgen, Pearl Black Inleg, Titaanzwart Interieur, Geen Typeaanduiding, Plaatsvervangend Reservewiel, Drive Pakket en Executive Pakket

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Helemaal in mijn nUp!jes

Bericht door Ron UP » di 27 mar 2012, 17:29

Ok dan zal ik opletten naar een zwarte Up !

Enne Eric, dat zijn mooiere tijden vind ik !!
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Plaats reactie