Insane inda Brain goes Up!

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
Brains
Forum newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 19:38
Locatie: Heerlen

Insane inda Brain goes Up!

Bericht door Brains » do 16 feb 2012, 20:41

Hallo
Ik ben Brian alias Brains :ugeek: . Omdat wij rond maart 2012 een tweede kind verwachten, vond m'n vrouw het tijd om haar 3 deurs Toyota IQ in te ruilen voor een 5 deurs "kleine auto".
Ik moet zeggen dat we erg verwend zijn qua rij-comfort met onze IQ. Het was(en is) de enige echte kleine auto met rijcomfort en techniek van auto van een klasse groter. Mag ook wel want de nieuwprijs gaat echt nergens over(een leuke IQ kost gemiddeld zo'n 17.000 euro). Maargoed met pijn in m'n hart heb ik onze IQ ingeruild voor een waardig alternatief.
Het is de VW Up Black edition geworden. De Up geeft me volwassen gevoel qua rijden en die 60pk 3-cylinder van VW is erg soepel.
We krijgen onze Up pas rond augustus en probeer voor die tijd de IQ particulier te verkopen, maar dat zal niet makkelijk worden ben ik bang.

De Up zal bij mij niet lang standaard blijven. Ik ben bv. nogal led-freak en daar zal de Up niet aan ontkomen. Allereerst verwissel ik meteen die vreselijk uitziende oranje knipperlicht lampjes in de koplamp unit door "silvervision" van Phillips. Dat zijn zilvere bolletjes die gewoon oranje licht geven. Daarna komt er ledlicht in de kofferbakruimte en wat "voetruimte-leds" die ik aansluit op de binnenverlichting, zodat die mooi vertraagd mee aan en uit gaan. Onder de bestuurderstoel komt een sub-woofer van pioneer, die zit nu nog in de IQ.
Dussssss...... :lol:
We zullen elkaar hier dus nog wel vaker tegenkomen.

Slogan van vandaag:

"Wenn everything is going down, go UP !"

Gebruikersavatar
Crash
Vagling liefhebber
Berichten: 240
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 20:50

Re: Insane inda Brain goes Up!

Bericht door Crash » do 16 feb 2012, 20:47

Welkom Brain! :mrgreen:
| High Up! | Dark Silver | 75pk Bluemotion | Executive | Drive | Dynamic 'Triangle' | Kunstlederen stoelbekleding | Zonder type-aanduiding | Dashboardpad Dark Silver |

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: Insane inda Brain goes Up!

Bericht door JuP ! » do 16 feb 2012, 20:50

Welkom Brian op hét Up! forum van de Benelux !!!
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

Gebruikersavatar
Paashaas25
Vagling liefhebber
Berichten: 170
Lid geworden op: zo 05 feb 2012, 21:52

Re: Insane inda Brain goes Up!

Bericht door Paashaas25 » do 16 feb 2012, 20:56

Welkom
Mini Cooper--> 4 deuren-> VW-> UP-> Drive pakket-> Dynamic pakket-> 75 Pk-> High UP-> Black UP!

Bryan
Vagling liefhebber
Berichten: 429
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 17:55

Re: Insane inda Brain goes Up!

Bericht door Bryan » do 16 feb 2012, 21:33

Welkom naamgenoot en gefeliciteerd met je aankoop, enuhhh oja welkom op het forum ;)

Bryan

Gebruikersavatar
High-up!
Vagling liefhebber
Berichten: 546
Lid geworden op: ma 06 feb 2012, 14:44
Locatie: Groningen

Re: Insane inda Brain goes Up!

Bericht door High-up! » do 16 feb 2012, 21:53

Welkom Br(i)a(i)n(s)!

En hoe zien Led's er op een IQ uit??
Waar ben je in de up! nog meer voornemens Led's te plaatsen?
||High-up! | Candy White | Executive Pakket | Drive Pakket | Maps & More | 75PK ||

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Insane inda Brain goes Up!

Bericht door Up&Go » do 16 feb 2012, 22:25

Ben erg benieuwd naar die LED montages en de resultaten, misschien wel iets om ook te gaan doen. En niet te vergeten een subwoofer!

Gebruikersavatar
High-up!
Vagling liefhebber
Berichten: 546
Lid geworden op: ma 06 feb 2012, 14:44
Locatie: Groningen

Re: Insane inda Brain goes Up!

Bericht door High-up! » do 16 feb 2012, 22:29

Een lampje in de kofferbak lijkt mij sowiezo niet overbodig..
||High-up! | Candy White | Executive Pakket | Drive Pakket | Maps & More | 75PK ||

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Insane inda Brain goes Up!

Bericht door Up&Go » do 16 feb 2012, 22:33

Nee inderdaad maar ik ben nooit zo "verbouwerig" met nieuwe auto's dus kijk het eerst even aan.

Brains
Forum newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 19:38
Locatie: Heerlen

Re: Insane inda Brain goes Up!

Bericht door Brains » wo 22 feb 2012, 20:21

@highup
De ledstrips in de IQ zie je niet echt. Ik heb 1 setje strips boven tegen vooruit zodat dashboard indirect belicht wordt. Er zit ook een setje ledstrips aan de onderkant vh dashboard. Zo wordt voetruimte beetje verlicht. Ik kan ff geen tijd maken om foto's te maken en/of plaatsen.

Bij de Up moet ik eerst ff checken of binnenverlichting via canbus loopt. Ik weet überhaubt nog niet of de Up volledig canbus is. Onze skoda fabia heb ik de canbus " voor de gek" moeten houden door flinke weerstanden in kabelboom te solderen om bv led dagrijverlichting te plaatsen. Anders krijg je steeds zo'n foutmelding in dashboard dat er een lampje kapot is.
Maargoed onze Up komt pas eind augustus. Kep nog tijd zat, en heb tijd voorlopig nodig voor andere bezigheden.

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Insane inda Brain goes Up!

Bericht door Up&Go » wo 22 feb 2012, 22:02

Kun je eens uitleggen wat canbus precies is en waaraan je dat herkent, bijvoorbeeld in een Up!

Brains
Forum newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 19:38
Locatie: Heerlen

Re: Insane inda Brain goes Up!

Bericht door Brains » vr 24 feb 2012, 21:18

Tja simpel vertelt komt het er op neer dat canbus inhoud dat het (de auto) computer gestuurd is. Hierdoor kun je erg complexe schakelingen maken. Maargoed ff googlen is misschien beter, lol.

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Insane inda Brain goes Up!

Bericht door Up&Go » vr 24 feb 2012, 21:21

Is dat bij de Up niet alleen al zo omdat de maps&more met de auto communiceert?

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Insane inda Brain goes Up!

Bericht door Up&Go » vr 24 feb 2012, 21:23

Effe gegoogled:
Wat is CAN ?


CAN staat voor Control Area Network het is een 2 aderig (twisted pair)
bi-directionele seriëel bussysteem met de mogelijkheid om meerdere (sub-) stations aan elkaar te koppelen.
CAN bus werd midden 1980 ontwikkeld door Bosch voor de auto industrie.
De hoeveelheid data die de moderne auto dient te verwerken blijft alsmaar stijgen.
De CAN bus dient ter vervanging van de hoeveelheid kilometers kabels en het gewicht aan koper die de
auto mee moet dragen en de ruimte die nodig is voor al deze kabels.

Als imitatie op de andere netwerktypen zoals Local Area Network (LAN), Wide Area Network (WAN)
of Personal Area Network (PAN) gaven zij dit bussysteem de naam CAN.
In 1991 werd de CAN-bus voor het eerst geintroduceerd in de serieproductie van auto's.
In de praktijk wordt de CAN bus sinds 1992 als low- en high-speed data overdrachtsysteem
in duurdere personen auto's van Mercedes ( S- klasse ) gebruikt.

High-speed CAN toepassingen: bij Engine Management Systems (EMS), Electronic Control Transmission (ECT)
of bij een Electronic Stability Program(ESP) is real-time datatransmissie noodzakelijk.
Low-speed CAN toepassingen in auto's: instelbare spiegels, schuifbare daksysteem,
automatische verstelbare stoelen, elektrische ramen en verstelbare koplampen.
De noodzaak van real-time datatransmissie minder belangrijk.
Tegenwoordig is CAN-bus de facto standaard in de autoindustrie.

Gebruikersavatar
eas
Vagling liefhebber
Berichten: 941
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 18:43
Locatie: krommenie

Re: Insane inda Brain goes Up!

Bericht door eas » vr 24 feb 2012, 21:40

het nadeel van dat al is dat een kabelboompje voor je trekhaak duurder is dan trekhaak zelf ...
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013

Plaats reactie