Peter stelt zich voor

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
PeterUp
Forum newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: do 28 jun 2012, 07:55

Peter stelt zich voor

Bericht door PeterUp » do 28 jun 2012, 09:06

Goede morgen!

De afgelopen maanden heb ik al veel rond gekeken op dit forum.
Maandag heb ik mijn Up! ontvangen en nu vond ik het hoog tijd om ook maar eens een account aan te maken.

Zoals aan mijn naam te zien is: ik ben Peter.
22 jaar en de Up! is mijn eerste auto.
Ik ben niet bepaald een autokenner, maar dit forum zal daar wellicht iets aan meehelpen.

Iets meer over mijn Up!:
- Move up! BMT 60 pk
- Metallic Black
- Vier deuren
- Executive pakket
- Soundpakket

Als jullie nog vragen hebben hoor ik het wel. ;)

Gebruikersavatar
eas
Vagling liefhebber
Berichten: 941
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 18:43
Locatie: krommenie

Re: Peter stelt zich voor

Bericht door eas » do 28 jun 2012, 10:43

welkom !
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013

jUPiter
Vagling liefhebber
Berichten: 457
Lid geworden op: wo 06 jun 2012, 19:39
Locatie: Achterhoek

Re: Peter stelt zich voor

Bericht door jUPiter » do 28 jun 2012, 10:48

Welkom Peter, goede keuze voor je eerste auto. mag ik vragen waarom je voor een 4-deurs hebt gekozen :?:
Van een Passat Variant 1.8 Turbo naar een UP!

PeterUp
Forum newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: do 28 jun 2012, 07:55

Re: Peter stelt zich voor

Bericht door PeterUp » do 28 jun 2012, 10:54

Dank jullie wel!

@jUPiter: Hier heb ik een paar redenen voor:
- Ik vind het altijd vervelend als ik ergens in stap en ik moet me door de voordeur naar achteren wurmen. Nog vervelender vind ik het als ik op de bijrijdersstoel zit en ik moet uitstappen om iemand in te laten stappen.
- Ik begreep dat het handiger in- en uitstappen is bij een 4-deurs als je naast andere auto's geparkeerd staat, omdat de voordeur korter is bij een 4-deurs dan bij een 2-deurs.
- 4-deurs is ongeveer € 300 duurder dan 2-deurs. Ik vermoed dat hij dit al (bijna) terugverdiend aan restwaarde, waardoor ik de investering voor een 4-deurs erg laag vind.

Gebruikersavatar
Up-Jury
Donateur member
Berichten: 638
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 14:06
Locatie: Heerhugowaard

Re: Peter stelt zich voor

Bericht door Up-Jury » do 28 jun 2012, 11:10

Welkom Peter!

jUPiter
Vagling liefhebber
Berichten: 457
Lid geworden op: wo 06 jun 2012, 19:39
Locatie: Achterhoek

Re: Peter stelt zich voor

Bericht door jUPiter » do 28 jun 2012, 12:46

PeterUp schreef:Dank jullie wel!

@jUPiter: Hier heb ik een paar redenen voor:
- Ik vind het altijd vervelend als ik ergens in stap en ik moet me door de voordeur naar achteren wurmen. Nog vervelender vind ik het als ik op de bijrijdersstoel zit en ik moet uitstappen om iemand in te laten stappen.
- Ik begreep dat het handiger in- en uitstappen is bij een 4-deurs als je naast andere auto's geparkeerd staat, omdat de voordeur korter is bij een 4-deurs dan bij een 2-deurs.
- 4-deurs is ongeveer € 300 duurder dan 2-deurs. Ik vermoed dat hij dit al (bijna) terugverdiend aan restwaarde, waardoor ik de investering voor een 4-deurs erg laag vind.
Duidelijk, ik hoop alleen dat je geen gelijk hebt wat de restwaarde betreft want ik heb een 3- deurs gekocht ;) :D
Van een Passat Variant 1.8 Turbo naar een UP!

PeterUp
Forum newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: do 28 jun 2012, 07:55

Re: Peter stelt zich voor

Bericht door PeterUp » do 28 jun 2012, 12:50

Ik kan ook niet heel erg onderbouwen waarom ik dat denk hoor, is een beetje een gokje. ;)
Kwestie van vraag en aanbod, er zijn veel meer 3-deurs dus denk (lees: hoop) ik dat 5-deurs qua restwaarde iets meer waard zijn.

jUPiter
Vagling liefhebber
Berichten: 457
Lid geworden op: wo 06 jun 2012, 19:39
Locatie: Achterhoek

Re: Peter stelt zich voor

Bericht door jUPiter » do 28 jun 2012, 15:20

Ik heb ook geen flauw idee en het zal me eigelijk ook een zorg zijn, ik moet mijn Up! nog krijgen en wat ik er in de toekomst voor krijg als ik de auto inruil is voor later zorg, eerst wil ik jaren plezier hebben van mijn eerste nieuwe auto
Van een Passat Variant 1.8 Turbo naar een UP!

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Peter stelt zich voor

Bericht door up! » do 28 jun 2012, 15:47

PeterUp schreef:er zijn veel meer 3-deurs dus denk (lees: hoop) ik dat 5-deurs qua restwaarde iets meer waard zijn.
Ik denk dat er nieuw uiteindelijk meer 5-deurs zullen worden verkocht, is volgens mij de voorspelling van PON. Verhouding iets van 60-40 als ik het me goed herinner, in het voordeel van de 5-deurs. Overigens, hoe beter een auto in de markt ligt bij de nieuwverkoop, hoe meer gevraagd de auto zal zijn in de occassionmarkt.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

PeterUp
Forum newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: do 28 jun 2012, 07:55

Re: Peter stelt zich voor

Bericht door PeterUp » do 28 jun 2012, 15:56

up! schreef:
PeterUp schreef:er zijn veel meer 3-deurs dus denk (lees: hoop) ik dat 5-deurs qua restwaarde iets meer waard zijn.
Ik denk dat er nieuw uiteindelijk meer 5-deurs zullen worden verkocht, is volgens mij de voorspelling van PON. Verhouding iets van 60-40 als ik het me goed herinner, in het voordeel van de 5-deurs. Overigens, hoe beter een auto in de markt ligt bij de nieuwverkoop, hoe meer gevraagd de auto zal zijn in de occassionmarkt.
Oké! Ik baseerde me op de grote hoeveelheid 3-deurs-eigenaren hier op het forum. Maar dat is dus waarschijnlijk puur omdat de 3-deurs een stuk eerder leverbaar was dan de 5-deurs.

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Peter stelt zich voor

Bericht door Ron UP » do 28 jun 2012, 21:28

Welkom Peter! Ik denk eerder dat t anders is: als JIJ vragen hebt horen we t wel :D
Goede keus gemaakt!!!
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Plaats reactie