Budha stelt zich voor

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
Budha
Forum newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 16 apr 2018, 15:14

Budha stelt zich voor

Bericht door Budha » ma 16 apr 2018, 16:51

Hallo allemaal,

Ik ben altijd een beetje voorzichtig met mijn identiteit op het internet, maar dat betekent niet dat er niets valt voor te stellen. :D

Tien jaar geleden heb ik een Mazda MX-5 gekocht. Fantastische wagen om mee te toeren en een erg leuke auto om mee te rijden. Maar helaas niet heel economisch. De meeste kilometers maak ik met woon-werkverkeer en dat tikt best wel aan, met privékilometers erbij zit ik over de 20.000 per jaar.

Daarom besloot ik zes jaar geleden om een tweedehands Citroën C1 erbij te nemen voor de zakelijke kilometers. Dat was een schot in de roos. Het verbruik was laag (1:18,5), onderhoud en verzekering waren spotgoedkoop en ook de wegenbelasting, die er op een gegeven moment bij kwam, was erg betaalbaar. Het rijgedrag was natuurlijk niet vergelijkbaar met de MX-5, maar die was er voor de weekenden.

De Mazda is inmiddels verkocht en de jaren beginnen zwaarder te wegen voor de C1. Met bijna 225.000 kilometer op de teller en verschillende aankomende kosten is het tijd om afscheid te nemen. Dat zuinige rijden bevalt mij echter wel, dus wordt het zoeken naar een waardige opvolger. De Spritmonitor app heb ik altijd gebruikt om mijn autokosten mee te registreren en volgens hun databank is de VAG drieling ongeveer even dorstig. Uit de vergelijkende tests moet je eigenlijk concluderen dat de Hyundai i10 een completere auto is, maar die conclusie houdt geen rekening met het verbruik.

Uiteindelijk valt mijn keuze op een Move Up! Bluemotion uit 2015 met 45.000 kilometer ervaring in de parkeerplaatsvriendelijke kleur Hot Orange. De informatie op dit forum heeft mij enorm geholpen bij die keuze, dus dank daarvoor! Ik heb hier gelezen over aansluiten van speakers in de achterportieren, verlichting aanbrengen in de kofferbak, cruise control inbouwen, vermogen opschroeven naar 75PK, etc. Die extra speakers en verlichting zijn uiteindelijk niet nodig, want dat zit er al op.

Wat ik nog wil doen aan de auto is een leren stuur plaatsen en de extra paardjes loslaten voor als ik eens haast heb op de autobahn. Cruise control moet ik voor dat geld nog even over nadenken. Wat wel echt moet worden opgelost is de rooklucht van de vorige eigenaar. :sick:

Ervaring met de auto en z'n weggedrag heb ik nog niet, maar de eerste indrukken zijn heel positief. Hopelijk weer veel onbezorgde jaren.
[Move Up! Bluemotion | 2015 | 5-drs | 60PK | Hot Orange ]

HighUp!Hans
Forum newbie
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 16 mar 2018, 18:07

Re: Budha stelt zich voor

Bericht door HighUp!Hans » ma 16 apr 2018, 17:13

Welkom Budha
Vw High Up! 2016 5drs 75 PK Blueberry metallic

16 inch classic velgen, chroom pakket, Executive pakket, zwarte hemel

Gebruikersavatar
Bertjuh
Vagling liefhebber
Berichten: 925
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 19:38
Locatie: Vriezenveen
Contacteer:

Re: Budha stelt zich voor

Bericht door Bertjuh » ma 16 apr 2018, 17:19

Welkom..!!
Volkswagen Move Up! 60pk / Tornado Rood
matzwart gewrapt bumperstuk / inbouw mistlampen / inbouw kofferbakverlichting

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Budha stelt zich voor

Bericht door TwitNour » ma 16 apr 2018, 18:37

Welkom hier! Leuk verhaal. Heb je de auto nu al gekocht of staat dat nog noet vast?

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Budha stelt zich voor

Bericht door damianw26 » ma 16 apr 2018, 19:56

Welkom, rooklucht eruit krijgen is een hele uitdaging, ben benieuwd of het je lukt!
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Budha
Forum newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 16 apr 2018, 15:14

Re: Budha stelt zich voor

Bericht door Budha » di 17 apr 2018, 08:36

TwitNour schreef:Welkom hier! Leuk verhaal. Heb je de auto nu al gekocht of staat dat nog noet vast?
Dank je. Ik heb de auto afgelopen vrijdag gekocht.

Bijzondere kleur dat Hot Orange, het is bijna niet vast te leggen. Op alle foto's lijkt het rood te zijn.
[Move Up! Bluemotion | 2015 | 5-drs | 60PK | Hot Orange ]

Budha
Forum newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 16 apr 2018, 15:14

Re: Budha stelt zich voor

Bericht door Budha » di 17 apr 2018, 08:39

damianw26 schreef:Welkom, rooklucht eruit krijgen is een hele uitdaging, ben benieuwd of het je lukt!
Dat zal op den duur wel lukken, toch? Ik heb een fles van HG leeggespoten en dat helpt een beetje, maar ik moet nog goed ventileren.

Als dergelijke middeltjes niet helpen, dan ga ik wel naar een reinigingsbedrijf voor een ozonbehandeling.
[Move Up! Bluemotion | 2015 | 5-drs | 60PK | Hot Orange ]

kawazxr
Vagling liefhebber
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 18:40

Re: Budha stelt zich voor

Bericht door kawazxr » zo 22 apr 2018, 09:54

Welkom en veel leesplezier.
VW 1.0 High UP Bluemotion

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Budha stelt zich voor

Bericht door Tom Westendorp » ma 23 apr 2018, 09:14

Ik heb zelf een keer een Smart Brabus gehad die volledig was uitgerookt.

Ozon apparaat huren, een dag en een nacht laten draaien met de ventilator op recirculatie zonder filters en vervolgens het hele interieur reinigen. Nooit meer last gehad van de lucht.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Budha
Forum newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 16 apr 2018, 15:14

Re: Budha stelt zich voor

Bericht door Budha » ma 23 apr 2018, 16:49

Kijk, dat klinkt bemoedigend!

Als je eenmaal in de auto zit, dan ruik je de lucht al vrij snel niet meer. Echter, ik heb de oude matten eruit gehaald en in de tuin onder een afdak gelegd. Zelfs na een week in de buitenlucht rook ik het nog iedere keer wanneer ik erlangs liep.

Weet iemand toevallig een goed adres in omgeving Utrecht?
[Move Up! Bluemotion | 2015 | 5-drs | 60PK | Hot Orange ]

Plaats reactie