Even voorstellen: Spacemonkey

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
Gebruikersavatar
spacemonkey
Forum newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 21 aug 2017, 11:10

Even voorstellen: Spacemonkey

Bericht door spacemonkey » do 24 aug 2017, 04:19

Hallo,

Mijn naam is Jacob en ik ben eigenaar van een (nieuwe 2017) witte VW Up; een (1.0 60 PK BMT) 5-deurs Move Up met executive pakket.

De Up! is niet mijn 1e VW; ooit een Polo 6N en Golf IV in bezit gehad. Hoewel ik ook andere merken auto's heb gehad, ben ik toch een VW-man (misschien omdat de 1e auto van mijn ouders een VW Kever was?!) en heb bijvoorbeeld de fabrieken in Dresden ("Glazen Fabriek"), Emden en Wolfsburg bezocht.

Over mijn Up! kan ik nog weinig zinnigs melden, de km-stand geeft nog niet eens 100 aan. Maar ik hoop hier op het forum leuke en interessante dingen te lezen en indien mogelijk zal ik daar ook aan bijdragen!
Move Up! | Candy White | 1.0 BMT 60 PK | Executive pakket | 5-drs

Caddykaatje
Vagling liefhebber
Berichten: 622
Lid geworden op: wo 27 apr 2016, 20:41

Re: Even voorstellen: Spacemonkey

Bericht door Caddykaatje » do 24 aug 2017, 06:19

Welkom :-)
Volkswagen UP GTI

roobaaro
Forum newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 20 aug 2017, 17:55

Re: Even voorstellen: Spacemonkey

Bericht door roobaaro » do 24 aug 2017, 06:34

Welkom.
Welke witte kleur heb je, de standaard of de pure white?

Gebruikersavatar
spacemonkey
Forum newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 21 aug 2017, 11:10

Re: Even voorstellen: Spacemonkey

Bericht door spacemonkey » do 24 aug 2017, 09:20

roobaaro schreef:Welkom.
Welke witte kleur heb je, de standaard of de pure white?
Standaard wit.
Move Up! | Candy White | 1.0 BMT 60 PK | Executive pakket | 5-drs

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Even voorstellen: Spacemonkey

Bericht door TwitNour » do 24 aug 2017, 10:49

Welkom!

Gebruikersavatar
spacemonkey
Forum newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 21 aug 2017, 11:10

Re: Even voorstellen: Spacemonkey

Bericht door spacemonkey » do 24 aug 2017, 11:04

Dit forum bewijst z'n nut nu al, want ik een uitgebreidere interieurverlichtingsunit besteld (via Ebay). En de bevestiging dat het onderweg is uit China ook al, dus binnenkort even daarmee stoeien. Zo te zien niet heel veel werk en heel moeilijk.

Iemand verder goede tips m.b.t. een zonnegordijn (vaste montage, géén zuignappen) voor de achterruit?
Move Up! | Candy White | 1.0 BMT 60 PK | Executive pakket | 5-drs

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Even voorstellen: Spacemonkey

Bericht door Tom Westendorp » do 24 aug 2017, 13:45

Is dat een foto van je eigen auto? Dan komt hij waarschijnlijk bij Huiskes-Kokkeler weg. ;) Welkom!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Even voorstellen: Spacemonkey

Bericht door Autheo » do 24 aug 2017, 17:17

spacemonkey schreef: ...
Iemand verder goede tips m.b.t. een zonnegordijn (vaste montage, géén zuignappen) voor de achterruit?
Bedoel je de achterruit zelf of de zijruiten achter? Als ik het goed zie op je avatar, heb je toch al getinte achterruiten? Dan heb je m.i. echt geen zonnegordijn nodig.
Mijn vorige Mii had geen getinte achterruiten. Daar had ik voor de achterruit twee zonneschermpjes tussen de ruit en de klep geklemd (zonder zuignappen). Ik vond dat vooral 's winters prettig, om de lichten van de achterliggers te 'dimmen'. Mijn huidige Mii heeft getinte ruiten, en die dimmen het licht van buitenaf zowel 's zomers als 's winters prima.

Gebruikersavatar
avreenen
Donateur member
Berichten: 234
Lid geworden op: wo 15 jul 2015, 20:22
Locatie: velserbroek

Re: Even voorstellen: Spacemonkey

Bericht door avreenen » do 24 aug 2017, 20:30

Welkom!

Gebruikersavatar
spacemonkey
Forum newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 21 aug 2017, 11:10

Re: Even voorstellen: Spacemonkey

Bericht door spacemonkey » vr 25 aug 2017, 10:12

Petrolhead Tom schreef:Is dat een foto van je eigen auto? Dan komt hij waarschijnlijk bij Huiskes-Kokkeler weg. ;) Welkom!
Nee en nee ;) De foto misschien wel, dat was een "google search"
Move Up! | Candy White | 1.0 BMT 60 PK | Executive pakket | 5-drs

Gebruikersavatar
spacemonkey
Forum newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 21 aug 2017, 11:10

Re: Even voorstellen: Spacemonkey

Bericht door spacemonkey » vr 25 aug 2017, 10:19

Autheo schreef:
spacemonkey schreef: ...
Iemand verder goede tips m.b.t. een zonnegordijn (vaste montage, géén zuignappen) voor de achterruit?
Bedoel je de achterruit zelf of de zijruiten achter? Als ik het goed zie op je avatar, heb je toch al getinte achterruiten? Dan heb je m.i. echt geen zonnegordijn nodig.
Mijn vorige Mii had geen getinte achterruiten. Daar had ik voor de achterruit twee zonneschermpjes tussen de ruit en de klep geklemd (zonder zuignappen). Ik vond dat vooral 's winters prettig, om de lichten van de achterliggers te 'dimmen'. Mijn huidige Mii heeft getinte ruiten, en die dimmen het licht van buitenaf zowel 's zomers als 's winters prima.
Foto was van een soortgelijke Up!. Mijn Up! heeft geen getinte ruiten.

In m'n Golf had ik ook zo'n zonnescherm/rolgordijn die je met schroefjes (zelftappers) vastzet op de hoedenplank en bovenin met 2 haaktjes die je ook met schroefjes vastzet. Dat vind ik mooier.

Bij (bijvoorbeeld) Halfords heb je ze van Carpoint, maar dat merk associeer ik niet met hoge kwaliteit (hoewel ik mij kan vergissen). Ook bij Amazon (Duitsland) heb je soortgelijke zonneschermen ("rollo's in 't Duits). Ik zou blij zijn als iemand hier de goede kwaliteit van die Carpoint schermen zou kunnen bevestigen (of juist kan ontkennen). https://www.halfords.nl/halfords-halfor ... 90-cm.html
Move Up! | Candy White | 1.0 BMT 60 PK | Executive pakket | 5-drs

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Even voorstellen: Spacemonkey

Bericht door Autheo » vr 25 aug 2017, 12:30

spacemonkey schreef:...

In m'n Golf had ik ook zo'n zonnescherm/rolgordijn die je met schroefjes (zelftappers) vastzet op de hoedenplank en bovenin met 2 haaktjes die je ook met schroefjes vastzet. Dat vind ik mooier.

Bij (bijvoorbeeld) Halfords heb je ze van Carpoint, maar dat merk associeer ik niet met hoge kwaliteit (hoewel ik mij kan vergissen). Ook bij Amazon (Duitsland) heb je soortgelijke zonneschermen ("rollo's in 't Duits). Ik zou blij zijn als iemand hier de goede kwaliteit van die Carpoint schermen zou kunnen bevestigen (of juist kan ontkennen). https://www.halfords.nl/halfords-halfor ... 90-cm.html
Ik heb geen ervaring met de zonneschermen van Carpoint, onder die merknaam worden auto-accessoires van uiteenlopende kwaliteit aangeboden. Ik heb zelf een camper-hoes van dat merk, en die is van uitstekende kwaliteit. Mij lijkt, dat je je geen buil zult vallen met zo'n scherm van 15 euro. Maar ja, je zou ook voor de originele set van Volkswagen kunnen gaan, dan ben je wel zo'n 180 euro kwijt (inclusief de schermen voor de achter zijruiten). 't Is maar wat je er voor over hebt.

Gebruikersavatar
spacemonkey
Forum newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 21 aug 2017, 11:10

Re: Even voorstellen: Spacemonkey

Bericht door spacemonkey » za 02 sep 2017, 19:21

Autheo schreef: Ik heb geen ervaring met de zonneschermen van Carpoint, onder die merknaam worden auto-accessoires van uiteenlopende kwaliteit aangeboden. Ik heb zelf een camper-hoes van dat merk, en die is van uitstekende kwaliteit. Mij lijkt, dat je je geen buil zult vallen met zo'n scherm van 15 euro. Maar ja, je zou ook voor de originele set van Volkswagen kunnen gaan, dan ben je wel zo'n 180 euro kwijt (inclusief de schermen voor de achter zijruiten). 't Is maar wat je er voor over hebt.
Ondertussen een zonnerolgordijn opgehaald (besteld via de site, geen reactie dus zelf maar heen gereden. Bagger dus daar bij Halfords). Meevallertje dat in de winkel het scherm € 9,99 kostte, terwijl het op de site € 14,99 kost :o

Het scherm is van redelijk kwaliteit. Niet meer en niet minder. Wel compleet met schroefjes geleverd, dus schroevendraaier erbij en monteren die handel. Het rolgordijn loopt niet heel soepel (naar beneden als je de achterklep weer wilt sluiten), dus wat bandenlood aan de onderkant van de hoedenplank geplakt et voila. Je moet toch wat..

Eindresultaat is op 't eerste oog prima. Jammer dat Halfords totaal geen reactie geeft op m'n bestelling in hun webshop en dat er plaklood aan de onderkant van de hoedenplank moet, maar het zij zo..
Move Up! | Candy White | 1.0 BMT 60 PK | Executive pakket | 5-drs

Plaats reactie