Even voorstellen

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
Alexander
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: di 15 aug 2017, 08:08

Even voorstellen

Bericht door Alexander » do 17 aug 2017, 22:02

Dag ik stel me even voor. Maar heb helaas een negatieve ervaring met een vag dealer precies over de vag drieling die ik wilde kopen. Hierdoor weinig vertrouwen in PON en de vag dealers. Hoop dat het nog veranderd want ik vind de Up, citigo en Mii zeer leuke auto's maar de risico op gebreken op koppeling en remschijven houden mij nu tegen. :think:

Thommygun
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: do 16 jul 2015, 19:35

Re: Even voorstellen

Bericht door Thommygun » do 17 aug 2017, 22:14

Mmm. Heb zelf gekozen voor leasen XD. Ik heb geen zorgen over een kapotte auto.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Even voorstellen

Bericht door Autheo » do 17 aug 2017, 22:20

Hallo Alexander, jammer dat je een negatieve ervaring met een PON dealer hebt gehad. En wat de Vagling betreft zijn er inderdaad wat klachten bekend over de remschijven en de 'knak' in de koppeling, maar het gevaar van een forum is dat die soms wel erg in het oog springen. Verreweg de meesten hebben er geen klachten over, maar ja, dat valt dan minder op.
Zelf rijd ik al zo'n 150.000 km's met de Vagling (nu mijn tweede Mii, zie de links naar mijn reviews in het onderschrift), en ik ben er nog steeds bijzonder tevreden over. En daarnaast heb ik ook prima ervaringen met mijn dealer.
Misschien dat je eens bij een andere dealer kunt kijken die je wat meer vertrouwen geeft?

Alexander
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: di 15 aug 2017, 08:08

Re: Even voorstellen

Bericht door Alexander » vr 18 aug 2017, 06:59

Bij proefrijden in een aantal 2de handse Mii's en Ups van 2014 tot 2016 heb ik de kromme schijven en knak in de koppeling gevoeld. De kromme schijven waren van heel heftig trillen en schudden van stuur op elke snelheid tot een klein beetje op lage snelheid. Dan wordt je er niet blij van. Zeker niet als ze eerst aangeven dat ze het probleem gaan bekijken en oplossen en later na nog meer doorvragen en eisen dat het onder garantie gaat vallen als de auto er weer last van krijgt het afdoen als "product eigenschap". :liar:

Als het bij de onderhandeling van de auto al zo gaat dan is het hoogst waarschijnlijk dat het veel negatieve energie kost als je de auto eenmaal hebt en je er problemen mee krijgt.

Maar ik ben nog steeds aan het kijken en zoekende naar o.a. een Mii die die problemen niet heeft gehad want inderdaad niet elke vagling heeft die problemen.

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: Even voorstellen

Bericht door JuP ! » vr 18 aug 2017, 16:33

Welkom Alexander !!
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

kawazxr
Vagling liefhebber
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 18:40

Re: Even voorstellen

Bericht door kawazxr » za 19 aug 2017, 06:34

Welkom en veel leesplezier.
VW 1.0 High UP Bluemotion

Gebruikersavatar
jaappie
Forum eindbaas
Berichten: 1047
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 19:12

Re: Even voorstellen

Bericht door jaappie » zo 20 aug 2017, 14:21

Welkom!

Wij hebben hier thuis 3 vaglings, 2x een mii en een citigo. Alleen een mii heeft het probleem met de remschijven gehad maar is keurig opgelost.

Gewoon lekker proberen en kijken of de auto wat voor je is!

Plaats reactie