Re: Snowdude's TSi: De Aanpassing
Geplaatst: za 04 nov 2017, 12:42
De Up-date.
Na een tijdje geleden een afspraak te hebben gemaakt met een bekende VAG Tuner was het afgelopen vrijdag dan zover.
Eerst nog in de ochtend een afspraak afhandelen en rond 11 uur was het zover om te gaan rijden.
Zoals altijd netjes de Up warm gereden en toen richting de andere kant van het land.
De navi gaf een reistijd aan van ongeveer 2 uurtjes en een afstand van 185 km. Over de M+M navi gesproken. Ik vind het maar niks, het is gewoon geen fijn systeem. Maar we zullen het ermee moeten doen helaas.
Jullie kennen het wel ,je favoriete muziek op, 120-130 op de teller waar het kan, en rijden maar.
Nu zullen jullie al een vermoeden hebben waar ik heen ga. Juist ja, Lochem JD Engineering.
Ik was wat te vroeg maar dacht misschien dat ze eerder aan de Up kunnen beginnen.
Draaide het terrein op bij JD en zag dat er een heel stuk was aangebouwd. Laatste keer dat ik daar ben geweest was met de witte A3 sedan en dat is alweer meer dan 2 jaar geleden.
Groter en meer ruimte dus bij JD.
Eenmaal binnen werd de sleutel van de Up afgegeven en ging met een proefrit (voor de diagnose) maken. Denk na een kleine 15-20 min kwam men weer terug.
Alles was ok en prima in orde voor een kleine anabolen kuurtje.
Nog even met de jongens daar staan kletsen over de Up en dat de facelift versie een verbetering is ten opzichte van de oude versie. Positieve reacties over de kleur en de vele opties. Laat er nu bij JD toevallig een bord aan de muur hangen met stalen om je auto te wrappen. En welke kleur stond er ook bij?? Een kleur die wel heel dicht in de buurt komt van Honey Yellow.
Ondertussen was men al klaar met de aanpassingen. Ik vroeg nog gaat hij op de rollerbank? Normaal niet bij stage 1 maar het was niet druk dus hij kon er wel op.
Normaal doe ik altijd de auto’s op de rollerbank om te zien of hij een beetje in de buurt komt van wat er is opgegeven. Moet zeggen ze halen het met gemak. De VAG blokjes hebben zelfs standaard al meer dan is opgegeven. Zo ook mijn Up. Die bleek al 95.5 pk en 182 nm te hebben i.p.v. de fabrieksopgave 90 pk en 160 nm. Jullie begrijpen al dat ik daar al erg vrolijk van werd.
De Up werd naar binnen gereden en ging toch maar op de rollerbank.
Nu begreep ik dat die nieuwe blokken veel beter zijn dan van een paar jaar geleden en dat men de problemen die er waren zo goed als onder controle heeft.
Daar ging hij dan. Eerst kijken naar de “standaard” fabrieksopgave. En wat ik al eerder schreef, 95.5 pk en 182 nm. Niet slecht toch voor een Up!
Toen werd het tijd voor wat meer power. Zag ik daar 125 pk voorbij komen? 137? Koppel ging ook lekker omhoog naar 220 nm. Netjes toch.
Maar wat blijkt…….. net als dat Usian Bolt nog even wat extra power laat zien blijkt de Up nog meer in huis te hebben.
Jullie begrijpen dat ik met een big smile weer naar huis ben gereden. Helaas was het te druk onderweg om hem echt lekker uit te proberen. Ik merk wel dat hij in de tussensprintjes een stuk rapper is dan voorheen. En om af te zijn van die vervelende bumperklevers, even terug naar 4 en gas erop. Hij is echt rap voor zo een kleine auto.
Na een tijdje geleden een afspraak te hebben gemaakt met een bekende VAG Tuner was het afgelopen vrijdag dan zover.
Eerst nog in de ochtend een afspraak afhandelen en rond 11 uur was het zover om te gaan rijden.
Zoals altijd netjes de Up warm gereden en toen richting de andere kant van het land.
De navi gaf een reistijd aan van ongeveer 2 uurtjes en een afstand van 185 km. Over de M+M navi gesproken. Ik vind het maar niks, het is gewoon geen fijn systeem. Maar we zullen het ermee moeten doen helaas.
Jullie kennen het wel ,je favoriete muziek op, 120-130 op de teller waar het kan, en rijden maar.
Nu zullen jullie al een vermoeden hebben waar ik heen ga. Juist ja, Lochem JD Engineering.
Ik was wat te vroeg maar dacht misschien dat ze eerder aan de Up kunnen beginnen.
Draaide het terrein op bij JD en zag dat er een heel stuk was aangebouwd. Laatste keer dat ik daar ben geweest was met de witte A3 sedan en dat is alweer meer dan 2 jaar geleden.
Groter en meer ruimte dus bij JD.
Eenmaal binnen werd de sleutel van de Up afgegeven en ging met een proefrit (voor de diagnose) maken. Denk na een kleine 15-20 min kwam men weer terug.
Alles was ok en prima in orde voor een kleine anabolen kuurtje.
Nog even met de jongens daar staan kletsen over de Up en dat de facelift versie een verbetering is ten opzichte van de oude versie. Positieve reacties over de kleur en de vele opties. Laat er nu bij JD toevallig een bord aan de muur hangen met stalen om je auto te wrappen. En welke kleur stond er ook bij?? Een kleur die wel heel dicht in de buurt komt van Honey Yellow.
Ondertussen was men al klaar met de aanpassingen. Ik vroeg nog gaat hij op de rollerbank? Normaal niet bij stage 1 maar het was niet druk dus hij kon er wel op.
Normaal doe ik altijd de auto’s op de rollerbank om te zien of hij een beetje in de buurt komt van wat er is opgegeven. Moet zeggen ze halen het met gemak. De VAG blokjes hebben zelfs standaard al meer dan is opgegeven. Zo ook mijn Up. Die bleek al 95.5 pk en 182 nm te hebben i.p.v. de fabrieksopgave 90 pk en 160 nm. Jullie begrijpen al dat ik daar al erg vrolijk van werd.
De Up werd naar binnen gereden en ging toch maar op de rollerbank.
Nu begreep ik dat die nieuwe blokken veel beter zijn dan van een paar jaar geleden en dat men de problemen die er waren zo goed als onder controle heeft.
Daar ging hij dan. Eerst kijken naar de “standaard” fabrieksopgave. En wat ik al eerder schreef, 95.5 pk en 182 nm. Niet slecht toch voor een Up!
Toen werd het tijd voor wat meer power. Zag ik daar 125 pk voorbij komen? 137? Koppel ging ook lekker omhoog naar 220 nm. Netjes toch.
Maar wat blijkt…….. net als dat Usian Bolt nog even wat extra power laat zien blijkt de Up nog meer in huis te hebben.
Jullie begrijpen dat ik met een big smile weer naar huis ben gereden. Helaas was het te druk onderweg om hem echt lekker uit te proberen. Ik merk wel dat hij in de tussensprintjes een stuk rapper is dan voorheen. En om af te zijn van die vervelende bumperklevers, even terug naar 4 en gas erop. Hij is echt rap voor zo een kleine auto.