Even Voorstellen...

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
Gebruikersavatar
daanvanderuit
Forum newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 12 mar 2017, 16:34
Locatie: Gelderland

Even Voorstellen...

Bericht door daanvanderuit » zo 12 mar 2017, 17:04

Hi forum,

Ik heb de afgelopen maanden een hoop op dit forum gelezen over zowel de Up! als de Mii. Mijn beslissing staat vast en daarom zal ik jullie toelichten over wat ik, Daan, besloten heb.

Wie ben ik?
Zoals hierboven al gezegd, heet ik Daan. Ik ben een 17-jarige havist, die over een jaartje als het goed is rechten studeert in Arnhem. Mijn interesse voor auto's is altijd al heel groot geweest. Het doornemen van autosites als Auto-Week en de Duitse variant Auto Bild is altijd al een hobby van me geweest.
Eind 2016 ben ik 17 geworden, en heb ik 4 dagen voor mijn verjaardag mijn (Duitse) proefrijbewijs gehaald. Ik zeg hier 'Duitse' bij, omdat ik zelf woonachtig ben in Duitsland. Sinds dien rijd ik vaak in de Volkswagen Polo (2014) van mijn moeder en de Mercedes C-Klasse (2014) van mijn vader. ( :D ).

Auto?
Ik weet wat je denkt. "Goh, Daan, hoe zit dat? Je bent 17 en je koopt een auto?" Klopt. Ik heb vanaf mijn 16e verjaardag elke dag minimaal 25 kilometer naar school gereden, op mijn scootertje. Dit is echter een enorm drama. Voor de technische onder ons; de bougies stierven bij bosjes, de scooter startte heel vaak niet, hij werd enorm heet en ga zo maar door. Na het omzetten van 25 naar 45 km/h van de scooter ging het iets beter, maar toch nog niet zo gek succesvol.
Om een lang verhaal kort te houden, mijn ouders riepen me beneden en vroegen mij of het niks was om een autootje te kopen. Ik natuurlijk helemaal blij. Blijer werd ik echter, toen het bericht van mijn vader kwam dat het een gloednieuwe werd. En dát, Up! vrienden, brengt mij hier.

Mijn Up'je
Na dus een tijd lang twijfelen, proefrijden en lezen heb ik een beslissing gemaakt. De Citygo vond ik toch net ietwat te kaal. De Mii wat te onvolwassen. De Hyundai i10 was 'm toch ook niet he-le-maal. De keuze bleef eigenlijk uit de Kia Picanto, en de Up!.

Na in beide een ritje gereden te hebben en ik tot de constatering gekomen ben dat de Up! met de toen gereden 60pk nagenoeg hetzelfde reed als de Polo waar ik al bekend mee was, was het voor mij eigenlijk duidelijk. De 1.0 67pk van de Koreanen trok nauwelijks en was erg luidruchtig binnenin. Nu was dit de verkeerde motor. Ik was van plan om bij de Kia sowieso voor de 1.2 87pk te gaan.
Er kwam (een paar dagen geleden gepresenteerd op de autoshow van Genève) een nieuwe Picanto. Toch was en ben ik verliefd op de Up!.

Maar goed, ik zal het niet langer op zich laten wachten. Wat heb ik gedaan?
Mijn Up! ziet er als volgt uit:

Volkswagen Beats Up! (2016)
Handgeschakelde (5-bak), 90pk tsi motor
Uitgerust met, jawel, 4 deuren
Multifunctioneel, met leer bekleed stuurwiel
15 inch 'Beats Up!' lichtmetaalvelgen
(Handbediende) Klimaatcontrole

Afbeelding
(Nog een voorbeeldweergave van mijn Up!)

Dus dát, is wat ik van plan ben. Ik heb de auto afgelopen vrijdag besteld. Het enige dingetje wat wel een punt van aandacht is: Ik haal de auto waarschijnlijk pas in oktober af. Dat heeft te maken met vakantie en het feit dat ik, helaas, in december pas zonder begeleiding rijden mag.

Omdat ik de auto in Duitsland heb gekocht, is het leuke dat ik 'm ook daadwerkelijk bij de fabriek zelf afhalen mag. Ik zal op dit forum (of ergens anders, ik weet niet wat de bedoelding is, een soort blog-topic-achtig-iets bijhouden met daarin foto's en verhalen van mij en mijn ervaring met het ophalen, rijden en ervaren van de nieuwe, Volkswagen Up!

Als jullie vragen hebben, stuur dan gerust een berichtje of laat wat achter!

-Daan
Afbeelding
Volkswagen Up! Beats 90PK 1.0 TSI
5 deurs, met multifunctioneel stuurwiel, getinte achterruiten en een ‘This-Side-Up!’ sticker

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Even Voorstellen...

Bericht door TwitNour » zo 12 mar 2017, 17:56

Leuk verhaal! Veel plezier op het forum

kawazxr
Vagling liefhebber
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 18:40

Re: Even Voorstellen...

Bericht door kawazxr » zo 12 mar 2017, 20:02

Welkom Daan wel tof om de UP bij de fabriek op te mogen halen :D
VW 1.0 High UP Bluemotion

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Even Voorstellen...

Bericht door Tom Westendorp » zo 12 mar 2017, 21:22

Wat een binnenkomer! Super gaaf!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
blastaway
Vagling liefhebber
Berichten: 530
Lid geworden op: di 24 jan 2017, 12:42

Re: Even Voorstellen...

Bericht door blastaway » zo 12 mar 2017, 23:10

Welkom Daan en veel plezier hier en met je Uppie
- Mii 75 pk full option; ap schroefset and Helix soundsystem.
- Volvo xc60 r-design d5 240 pk 490nm full option

Gebruikersavatar
jaappie
Forum eindbaas
Berichten: 1047
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 19:12

Re: Even Voorstellen...

Bericht door jaappie » ma 13 mar 2017, 17:25

welkom!

Gebruikersavatar
daanvanderuit
Forum newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 12 mar 2017, 16:34
Locatie: Gelderland

Re: Even Voorstellen...

Bericht door daanvanderuit » ma 13 mar 2017, 18:58

Bedankt voor de leuke reacties allemaal!
Afbeelding
Volkswagen Up! Beats 90PK 1.0 TSI
5 deurs, met multifunctioneel stuurwiel, getinte achterruiten en een ‘This-Side-Up!’ sticker

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Even Voorstellen...

Bericht door damianw26 » ma 13 mar 2017, 21:51

Welkom! Ik had nooit verwacht zo'n ontzettend herkenbaar verhaal aan te treffen! Eigenlijk direct sinds ik 16 was mij verplaatst van en naar de havo op een vespa lx25 2 takt met de begrenzer eraf, was en is een leuk ding maar als autoliefhebber toch niet het einddoel. Ik heb mijn up van mijn opa en oma gekregen na het halen van mijn rijbewijs, rond februari 2015 samengesteld en eind april 2015 werd de hagelnieuwe up afgeleverd. Klein detail ik werd in februari 2016 pas 18 dus 10 maanden met mijn ouders samen gereden in mijn eigen auto, het is verdomde lastig om je eigen auto op de oprit te hebben staan en er nog niet in te mogen rijden, zeer blij dus dat het eindelijk februari 2016 werd! Nu een jaar verder en ik weet al niet eens meer hoe het is om geen rijbewijs/auto te hebben, zo fijn zo gemakkelijk! Zo te lezen heb je een van de dikkere auto's van het forum, sowieso heerlijk die 1.0 tsi zeer jaloers! Heel veel succes met afwachten want ik weet hoe moeilijk het is!
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
avreenen
Donateur member
Berichten: 234
Lid geworden op: wo 15 jul 2015, 20:22
Locatie: velserbroek

Re: Even Voorstellen...

Bericht door avreenen » di 14 mar 2017, 20:20

Welkom!

Gebruikersavatar
daanvanderuit
Forum newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 12 mar 2017, 16:34
Locatie: Gelderland

Re: Even Voorstellen...

Bericht door daanvanderuit » vr 17 mar 2017, 13:28

damianw26 schreef:Welkom! Ik had nooit verwacht zo'n ontzettend herkenbaar verhaal aan te treffen! Eigenlijk direct sinds ik 16 was mij verplaatst van en naar de havo op een vespa lx25 2 takt met de begrenzer eraf, was en is een leuk ding maar als autoliefhebber toch niet het einddoel. Ik heb mijn up van mijn opa en oma gekregen na het halen van mijn rijbewijs, rond februari 2015 samengesteld en eind april 2015 werd de hagelnieuwe up afgeleverd. Klein detail ik werd in februari 2016 pas 18 dus 10 maanden met mijn ouders samen gereden in mijn eigen auto, het is verdomde lastig om je eigen auto op de oprit te hebben staan en er nog niet in te mogen rijden, zeer blij dus dat het eindelijk februari 2016 werd! Nu een jaar verder en ik weet al niet eens meer hoe het is om geen rijbewijs/auto te hebben, zo fijn zo gemakkelijk! Zo te lezen heb je een van de dikkere auto's van het forum, sowieso heerlijk die 1.0 tsi zeer jaloers! Heel veel succes met afwachten want ik weet hoe moeilijk het is!
Wat leuk om zo'n bijna zelfde verhaal te horen! Het klinkt alsof wij beiden even verwend zijn :-P. Fijn dat iemand mijn positie begrijot en meegemaakt heeft, namelijk dat ik een half jaar naar mijn Upje mag kijken zonder er mee te mogen rijden... Bevalt de up! je een beetje?
Afbeelding
Volkswagen Up! Beats 90PK 1.0 TSI
5 deurs, met multifunctioneel stuurwiel, getinte achterruiten en een ‘This-Side-Up!’ sticker

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Even Voorstellen...

Bericht door damianw26 » vr 17 mar 2017, 14:53

Zonder twijfel ontzettend verwend inderdaad ;) , ook genoeg gezeur/afgunst mee gehad maar daar ontkom je niet aan. De tsi up zal je niet teleurstellen want die motor lost mijn grootste irritatie op. Eigenlijk zoals bij velen hier het grootste gemis is, is een gebrek aan koppel onderin waardoor de auto niet snel is als je relatief weinig toeren maakt, je blijft aan het schakelen als je power zoekt. Doe je dat eenmaal dan zijn de prestaties ruim voldoende van de turboloze mpi die ik heb. Zeker met de eibach veren heb ik helemaal niets te klagen hij biedt meer rijplezier dan menig auto die 2-3-4x zo duur is. Ook kost ie geen fluit om te rijden, 1 op 20-24 over provinciale wegen en 1 op 18 op de snelweg bij max 120km/h, en 20 euro wegenbelasting tikt ook niet echt aan. Verder is het maar net wat je gewend bent/verwacht, ik vind hem afgezien qua snelheid en grootte niet slechter dan de audi q3 die mijn ouders hebben, tenzij je naar lakdikte en kwaliteit etc gaat kijken. Puur op het rijden wat toch wel het belangrijkste is is ie al meerdere jaren de beste a segmenter.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
daanvanderuit
Forum newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 12 mar 2017, 16:34
Locatie: Gelderland

Re: Even Voorstellen...

Bericht door daanvanderuit » vr 17 mar 2017, 15:52

damianw26 schreef:Zonder twijfel ontzettend verwend inderdaad ;) , ook genoeg gezeur/afgunst mee gehad maar daar ontkom je niet aan. De tsi up zal je niet teleurstellen want die motor lost mijn grootste irritatie op. Eigenlijk zoals bij velen hier het grootste gemis is, is een gebrek aan koppel onderin waardoor de auto niet snel is als je relatief weinig toeren maakt, je blijft aan het schakelen als je power zoekt. Doe je dat eenmaal dan zijn de prestaties ruim voldoende van de turboloze mpi die ik heb. Zeker met de eibach veren heb ik helemaal niets te klagen hij biedt meer rijplezier dan menig auto die 2-3-4x zo duur is. Ook kost ie geen fluit om te rijden, 1 op 20-24 over provinciale wegen en 1 op 18 op de snelweg bij max 120km/h, en 20 euro wegenbelasting tikt ook niet echt aan. Verder is het maar net wat je gewend bent/verwacht, ik vind hem afgezien qua snelheid en grootte niet slechter dan de audi q3 die mijn ouders hebben, tenzij je naar lakdikte en kwaliteit etc gaat kijken. Puur op het rijden wat toch wel het belangrijkste is is ie al meerdere jaren de beste a segmenter.
Erg leuk om te horen. Ben heel erg benieuwd naar hoe de auto rijd en ik ga er ongetwijfeld heel veel plezier van hebben.

Update voor geïnteresseerden:
Door een wijziging is de bestelling sneller gegaan dan verwacht. De auto is besteld en ik haal hem zeer waarschijnlijk het tweede weekend van juni op. Nog 85 daagjes wachten dus :-P
Afbeelding
Volkswagen Up! Beats 90PK 1.0 TSI
5 deurs, met multifunctioneel stuurwiel, getinte achterruiten en een ‘This-Side-Up!’ sticker

Plaats reactie