Alweer een UP!

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
NoTVR
Vagling liefhebber
Berichten: 333
Lid geworden op: vr 08 jun 2012, 12:09

Alweer een UP!

Bericht door NoTVR » zo 10 jun 2012, 21:51

Ik stel me ook maar even voor: Arthur.

Toen ik vorig jaar de poster van de UP! op het raam van de showroom zag, was ik er al bijna zeker van dat er een UP! zou komen.

Je kunt dan alleen nog maar hopen op slechte recensies.., maar die kwamen niet. Toch vond ik het onzinnig om zo'n ding te kopen, dus eerst maar eens in wat andere auto's gereden, zoals de DS3 en de Polo BM. Maar ook dat is onzinnig, want we hebben een grotere auto nodig, ter vervanging van een Touran die echt de miskoop van de eeuw was (en toch van een VW-dealer).

Maar die UP! he. Toen 'ie er ein-de-lijk stond een paar keer wezen kijken, maar niet in gaan rijden. Eigenlijk was ik er uit: er komt toch maar geen UP! De auto die ik al langer als gezinsauto op het oog had moest het dan maar worden, want die had ook hele goede recensies. Proefrit: oei... dat was hem dus niet: toch te log, en beter dan 1:15 was simpelweg niet haalbaar.

Dan maar weer, voor de zoveelste keer op de VW site zitten configureren, en naar de dealer (wel een andere uiteraard) die een offerte heeft gemaakt voor een Move UP! Toch weer zitten twijfelen. Maar ik wist wel welke het moest worden indien de auto zo zou rijden als ze in al die tests beschrijven. Touran verkocht.

Goed, dan toch die proefrit, en ik was wel goed overtuigd. Het is toch leuk als je een auto op een poster ziet die je eigenlijk gewoon wilt hebben, die je uiteindelijk ook koopt omdat 'ie lekker rijdt, terwijl het een keuze is die puur economisch volledig verantwoord is, omdat je hiermee net zo goedkoop rijdt als met een 15 jaar oude Corolla of zo.


Ben benieuwd wanneer 'ie wordt geleverd, want het zou september worden, maar ik heb de eerste week april besteld.
Het wordt een White UP! BM 5d met volgens mij alles erop behalve een rokerspakket. De volgende eigenaar moet maar een asbak meenemen.
Verwacht er 35000km/jaar mee te gaan rijden, 50% snelweg, 49% buitenweg, 1% in de stad, dus ik hoop de goede keuze te hebben gemaakt met deze stadsauto. Wel de 60pk, aangezien deze net iets zuiniger is en een langere eindoverbrenging heeft en dus stiller zal zijn. De koppelkrommes zijn tot 4500RPM gelijk, en daarboven kom ik toch nooit.
Dat was het wel, ben benieuwd of ik deze maand, juni dus, nog wat hoor over de leverdatum.

Gebruikersavatar
bleuharry
Forum newbie
Berichten: 33
Lid geworden op: do 07 jun 2012, 08:23
Locatie: haarlem

Re: Alweer een UP!

Bericht door bleuharry » zo 10 jun 2012, 22:08

daar krijg je geen spijt van met de up kom je er wel.
maar nu eerst ff wachten he tot hij er is

Gebruikersavatar
eas
Vagling liefhebber
Berichten: 941
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 18:43
Locatie: krommenie

Re: Alweer een UP!

Bericht door eas » ma 11 jun 2012, 08:29

welkom ! dat is een mooie uitvoering

en meteen wat vragen :)
En wat was er met de touran ?
en welke gezinsauto viel er tegen ?
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: Alweer een UP!

Bericht door JuP ! » ma 11 jun 2012, 09:22

Welkom Arthur !!
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Alweer een UP!

Bericht door Ron UP » ma 11 jun 2012, 13:15

Wat een mooi voorstelling geef je hier zeg, top, zou men meer moeten doen, in de eerste post!

Goed en dapper ook, dat je de up hebt gekocht, ook omdat je een miskoop had met de touran! Als ik nl een merk koop en die bevalt me niet, zou ik niet snel hetzelfde merk terugkopen hoor. Maar je hebt toch een verstabdige beslissing genomen, de Up rijd werkelijk super, je krijgt er geen spijt van!!

En nu maar wachten....
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
Up-Jury
Donateur member
Berichten: 638
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 14:06
Locatie: Heerhugowaard

Re: Alweer een UP!

Bericht door Up-Jury » ma 11 jun 2012, 14:34

Erg leuk verhaal om te lezen, Welkom!

NoTVR
Vagling liefhebber
Berichten: 333
Lid geworden op: vr 08 jun 2012, 12:09

Re: Alweer een UP!

Bericht door NoTVR » ma 11 jun 2012, 17:15

Bedankt voor het warme welkom ;-)
De Touran TDI had meedere issues in korte tijd: radiator lek, sproei-installatie van de koplampen stuk (had Xenon), en een verwarmingssyteem dat niet meer reageerde op de knoppen. Bij uitlezen bleken er 5 stelmotoren van de ventilatie vast te zitten, was er iets met de schakelaar van de rem. Dat werd alleen al €1000, en dan kwam de APK er nog aan, waar ook altijd al een waslijst aan problemen uit voortkwam.
Daarnaast vertrouwde ik de koppeling niet, en met dat dual mass vliegwiel zou dat wel eens een heel duur geintje kunnen worden. Verder klapperde de achterwielophanging op slechte wegen, en zat er een nare piep in de stuurbekrachtigingsinstallatie bij bochten naar rechts. Ik heb de auto dan ook niet aan een partikulier verkocht, omdat ik geen huilende moeder aan de deur wilde hebben, of haar man, met een honkbalknuppel.

De Skoda Yeti was de gezinsauto die toch teveel aanvoelde als een busje, ondanks de berichten uit de recensies die spreken over een rijgedag als van een personenauto. De 1.2TSi die ik reed was ook bepaald niet zuinig, ik dacht dat ik zuiniger zou kunnen dan de cijfers die je vind op Spritmonitor, maar nee. Als met al een combinatie die me niet langer aansprak.
De UP! heeft toch wel de beste cijfers op Spritmonitor, en dat bevalt me wel. Ben erg benieuwd wat ik ga halen. Ik rijd nu tijdelijk een Lancia Y 1.1 uit 1998, en daarmee rijd ik nu, 5000km in 2,5 maand, 1:19,3 mee. Als de UP! dát niet haalt, nou! Dan is er niets bereikt in 15 jaar.

Plaats reactie