Mijn nieuwe witte Up!

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
Gebruikersavatar
FUP!
Forum newbie
Berichten: 80
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 10:59

Mijn nieuwe witte Up!

Bericht door FUP! » di 11 okt 2016, 13:43

Hallo allemaal, mijn naam is Stef en sinds augustus dit jaar in het bezit van een mooie witte Up! uit 2013. Jarenlang heb ik enkel Peugeots gereden maar zal voor mn werk nu zo’n 20000 km/jaar in de Up! gaan rijden.

Na aanschaf heb ik een aantal zaken vervangen:
  • - Koplampen vervangen, lampen met een gelere gloed (Rainbow Gold)
    - Knipperlichten vervangen, knipperlichten voor zijn nu wit, rode achterknipperlichten zijn onderweg
    - Standaard lichtschakelaar vervangen voor automatische verlichting
In de planning staan de volgende zaken:
  • - Standaard stalen velgen vervangen voor 15” 1982 Beetle velgen, welke zullen worden aangepast om ze passend te krijgen op de Up!, waarna ze compleet worden gemaakt met whitewalls en eventueel chromen doppen
    - Kleine verlaging, ongeveer 20 mm, door middel van nieuwe vering
Ben bij dit forum terecht gekomen door mijn zoektocht naar info over het vervangen van de lichtschakelaar. Tot nu toe echt veel info gevonden hierover en over andere zaken, top! Hoop dat ik ook weer van meerwaarde kan zijn voor anderen!
Bijlagen
IMG_7773_b.jpg
White High! UP!|DAB+|AP|Automatic LED Dim|US Lights|Summer: OZ Superturismo WRC Matt Black|Winter: Ronal R38

Black High! EcoUP!|DAB+|Sun Roof|Automatic LED Dim|US Lights|Summer: VW E-UP! Blade|Winter: VW Spoke Grey

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Mijn nieuwe witte Up!

Bericht door Tom Westendorp » di 11 okt 2016, 13:54

Welkom op het forum! Mooie up! en gave plannen ook!

Ik weet niet precies wat je wilt weten betreffende de lichtschakelaar maar als je op zoek bent naar een metalen dan heb ik er nog twee liggen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
FUP!
Forum newbie
Berichten: 80
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 10:59

Re: Mijn nieuwe witte Up!

Bericht door FUP! » di 11 okt 2016, 15:08

Petrolhead Tom schreef:Welkom op het forum! Mooie up! en gave plannen ook!

Ik weet niet precies wat je wilt weten betreffende de lichtschakelaar maar als je op zoek bent naar een metalen dan heb ik er nog twee liggen.
Dankje Tom! Het verwisselen is ondertussen gelukt, daar maak ik al volop gebruik van! Of juist niet, daar ie automatisch is ;) Zou bij wijze van een tut'je kunnen schrijven hoe ik t gedaan heb want t is even puzzelen.

De focus ligt nu op het verlagen, ik hoop dat er mensen zijn die daar ervaring mee hebben.
White High! UP!|DAB+|AP|Automatic LED Dim|US Lights|Summer: OZ Superturismo WRC Matt Black|Winter: Ronal R38

Black High! EcoUP!|DAB+|Sun Roof|Automatic LED Dim|US Lights|Summer: VW E-UP! Blade|Winter: VW Spoke Grey

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Mijn nieuwe witte Up!

Bericht door Tom Westendorp » di 11 okt 2016, 18:24

Die zijn er zeker. Veel mensen (waaronder ondergetekende) zijn bij VAG Techniek geweest om de up! te verlagen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
avreenen
Donateur member
Berichten: 234
Lid geworden op: wo 15 jul 2015, 20:22
Locatie: velserbroek

Re: Mijn nieuwe witte Up!

Bericht door avreenen » di 11 okt 2016, 20:20

Welkom!

Gebruikersavatar
mvgard
Donateur member
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 10 apr 2015, 18:21
Locatie: Veenendaal

Re: Mijn nieuwe witte Up!

Bericht door mvgard » za 15 okt 2016, 13:52

Welkom! Nette up! Veel plezier gewenst!
Look Up!/mii/citigo.

RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Mijn nieuwe witte Up!

Bericht door damianw26 » zo 16 okt 2016, 16:37

Welkom, veel succes met de plannen uitvoeren
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
FUP!
Forum newbie
Berichten: 80
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 10:59

Re: Mijn nieuwe witte Up!

Bericht door FUP! » di 03 okt 2017, 12:32

Ruim een jaar verder is het wel eens tijd om de updates tot nu te showen. Een aantal van mijn destijds geplande aanpassingen uitgevoerd, en enkele aanpassingen zijn er gaandeweg nog bijgekomen.

Ondertussen ben ik verhuisd naar Amsterdam, waardoor ik nu op jaarbasis 30.000 km mag sturen. Absoluut geen straf, er zijn dagen dat ik 's morgens wakker word en gewoon zin heb om die 45 a 50 minuten te rijden. Door mijn nieuwe woonplek ook besloten om mn vagling iedere avond/nacht veilig en droog weg te zetten in een parkeergarage, waardoor ik me niet druk hoef te maken om eventuele schade.

Aanpassingen exterieur:
  • 17" OZ Superturismo WRC Matt Black zomervelgen met Hankook Ventus S1 Evo banden
    16" Ronal R38 wintervelgen met 195/55 Continental Wintercontact banden
    AP schroefset (met dank aan Blastaway)
    Achterste ruiten getint
    Achterruitenwisser verwijderd
    Emblemen achterkant verwijderd
    LED dimlichten
    LED knipperlichten
    LED kentekenverlichting
    US dagrijverlichting
Aanpassingen interieur:
  • DAB+ radio (met dank aan Arnout84)
    Automatische verlichting
    LED interieurverlichting
    Stoelverwarming
    Draadloos laden in dashboard
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

OZ Superturismo WRC zomervelgen:
Afbeelding

Ronal R38 wintervelgen:
Afbeelding

Ben voor nu wel even klaar met aanpassen, al kun je er nooit echt klaar mee zijn.. Achterlichten wrappen zoals deze zit nog steeds in mn achterhoofd:
Afbeelding
White High! UP!|DAB+|AP|Automatic LED Dim|US Lights|Summer: OZ Superturismo WRC Matt Black|Winter: Ronal R38

Black High! EcoUP!|DAB+|Sun Roof|Automatic LED Dim|US Lights|Summer: VW E-UP! Blade|Winter: VW Spoke Grey

Plaats reactie