Nieuwe High Up! Black Pearl

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
Gebruikersavatar
LNY
Forum newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 25 sep 2016, 20:18

Nieuwe High Up! Black Pearl

Bericht door LNY » ma 26 sep 2016, 09:56

Natuurlijk stel ik me even netjes voor.

Vandaag gaan we onze "nieuwe" High Up! ophalen.
Nieuw tussen aanhalingstekens, omdat ie niet meer helemaal nieuw is. Het is namelijk een ex demo.
5 maandjes oud en net 5.000 km gereden.

Het is vooral de auto van mijn vrouw. Ik rij zelf namelijk een SuperB combi en rij veel langere afstanden. Voor de kortere stukjes zal ik het vast en zeker niet kunnen laten om regelmatig de up mee te pakken voor de fun

Ik heb al een klein lijstje met dingetjes die moeten gebeuren:
- Kunststof wielkuipen achter monteren
- Vaste montage van een TomTom 6200 aan de linker A-stijl met Brodit houder (over Navigon/ Garmin en andere rommel navigatie hebben we nogal een uitgesproken negatieve mening). De TomTom 6100 zit in de SuperB op dezelfde manier.
- Kortere antenne
- Velgjes met winterbanden.

Hier wat fotootjes nog van voor het poetsen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Caddykaatje
Vagling liefhebber
Berichten: 622
Lid geworden op: wo 27 apr 2016, 20:41

Re: Nieuwe High Up! Black Pearl

Bericht door Caddykaatje » ma 26 sep 2016, 10:33

Welkom mooie auto.
Volkswagen UP GTI

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nieuwe High Up! Black Pearl

Bericht door TwitNour » ma 26 sep 2016, 12:07

Welkom!

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Nieuwe High Up! Black Pearl

Bericht door damianw26 » ma 26 sep 2016, 19:40

Welkom gave up, ik heb afgezien van de getinte ruiten letterlijk dezelfde :lol:
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
avreenen
Donateur member
Berichten: 234
Lid geworden op: wo 15 jul 2015, 20:22
Locatie: velserbroek

Re: Nieuwe High Up! Black Pearl

Bericht door avreenen » ma 26 sep 2016, 20:40

Welkom!

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nieuwe High Up! Black Pearl

Bericht door Tom Westendorp » di 27 sep 2016, 07:37

Welkom! Veel geluk met de nieuwe aanwinst!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
LNY
Forum newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 25 sep 2016, 20:18

Re: Nieuwe High Up! Black Pearl

Bericht door LNY » za 15 okt 2016, 11:34

damianw26 schreef:Welkom gave up, ik heb afgezien van de getinte ruiten letterlijk dezelfde :lol:
Logisch dat je het dan een gave up vindt :D

Gebruikersavatar
LNY
Forum newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 25 sep 2016, 20:18

Re: Nieuwe High Up! Black Pearl

Bericht door LNY » za 15 okt 2016, 11:35

Caddykaatje schreef:Welkom mooie auto.

Thx!!
We zijn er ook heel blij mee.

Gebruikersavatar
LNY
Forum newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 25 sep 2016, 20:18

Re: Nieuwe High Up! Black Pearl

Bericht door LNY » za 15 okt 2016, 11:42

Omdat het de auto van mijn vrouw is, heb ik er zelf nog niet veel mee gereden.
Wel een paar korte stukjes en ik moet zeggen dat ik er wel echt lol mee heb dan.
Vergeleken met de SuperB, waar ik normaal zelf in rij, voelt het als een kart. Waardoor de Up er ook om vraagt om mee gegooid en gesmeten te worden.

Vanmorgen de zomerbanden, waar de up standaard van voorzien was, laten vervangen voor Vredestein Quatrac 5 4-seizoenenbanden.
Niet omdat ik een voorstander ben van dit soort banden, maar uit economische overwegingen. Scheelt per jaar 2x wisselen, opslaan en de aanschaf van een extra set velgen.
Daarnaast vind mijn vrouw de Triangle velgen dusdanig mooi dat ze alleen die velgen er onder wil. Dat is met de Quatrac's zo mooi gelijk opgelost.

Dus als er iemand interesse heeft in 4 bijna nieuwe Bridgestone Turanza's T001's (185/50/16)......ze liggen in de berging te wachten op een nieuwe eigenaar.
Ze hebben pas 6000 km gedaan en hebben alle 4 nog 7 mm.

Gebruikersavatar
LNY
Forum newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 25 sep 2016, 20:18

Re: Nieuwe High Up! Black Pearl

Bericht door LNY » za 15 okt 2016, 11:48

Ook langzaam begonnen met wat kleine klusjes:
- Brodit steun voor de TomTom aan de A-stijl gemonteerd.
- Wielkuipen achter gemonteerd.

Ik heb me trouwens echt verbaasd over dat Maps & More. Wat een bagger slecht systeem. Overbodige functies (vooral spielerei) en slechte oude en trage navigatie, met een lelijke interface.
De TomTom 6200 biedt veel betere functies (inclusief handsfree bellen), ziet er beter uit, werkt intiutiever en levert een echte oplossing voor navigeren. Zeker door de live traffic functie. De verkeersinfo van de maps & more maakt er een potje van. Logisch ook, want dat is gebaseerd op ouderwetse techniek (tmc)

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Nieuwe High Up! Black Pearl

Bericht door JoVe » zo 23 okt 2016, 11:57

Hoi LNY.
Ben het toch niet helemaal met je eens dat de M&M een bagger slecht systeem is.
Als je nieuw (auto) aanschaft kun je voor 19.95 voor 2 jaar updates (Q1 tm Q4) aanschaffen.
De navigatie werkt bij mij prima, zelfs in Oostenrijk/ Duitsland.
Er zit ook handsfree bellen op en dat systeem werkt prima.
Verkeersinfo werkt ook goed, gisteren toevallig nog gebruikt vanwege afsluiten van de A9.
Ik heb in ieder geval geen slechte ervaringen met dit systeem en zelfs de telefoon is goed en duidelijk te verstaan onder het rijden.
Dit systeem had ik in zowel de High Up! als in mijn huidige Seat Ibiza FR Dynamic.
Ik had er ook een micro SD kaartje in voor de muziek en ook dat ging prima.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
LNY
Forum newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 25 sep 2016, 20:18

Re: Nieuwe High Up! Black Pearl

Bericht door LNY » zo 23 okt 2016, 12:39

Ik denk dat het aan het referentiekader ligt en wat je gewend bent.
De file-informatie van Maps en More haalt het by far niet bij de traffic info van de TomTom.
Mijn vader vond een vaatwasser onzin, omdat met de hand afwassen altijd prima ging en de vaat ook schoon werd.
Totdat ie wel een vaatwasser had en hij ineens niet begreep waarom hij het zo lang met de hand is blijven doen.
Met maps en more is dat denk ik een beetje hetzelfde. Zolang je niet beter gewend bent, is het een prima systeem.

M.b.t. de kosten:
Betalen voor kaartupdates en traffic info vind ik een beetje gek. Zeker als je een nieuwe auto koopt.
Bij de iets duurdere modellen binnen de volkswagen groep krijg je de eerste 3 jaar gewoon gratis updates bij je onderhoudsbeurten.
Zeker als je bedenkt dat de kaartupdates van Garmin veel minder uitgebreid zijn en er veel nieuwe wegen nog steeds ontbreken. Dat is bij TomTom wel anders. Nieuwe wijk zat binnen 2 maanden in de nieuwe update. En de updates bij TomTom zijn altijd gratis, net als traffic.
Bellen en muziek afspelen kan ook via de TomTom.

Als je de onvriendelijke en omslachtige interface en mogelijkheden van de Garmin navigatie daarbij optelt, kan ik niet anders dan maps en more een zinloze toevoeging aan de auto noemen.

Maar dit is slechts mijn mening en voorkeur. Geen feit dus
Net als dat sommigen Mercedes beter vinden dat BMW.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nieuwe High Up! Black Pearl

Bericht door Tom Westendorp » ma 24 okt 2016, 10:02

Afgelopen week weer 3.500 kilometer genavigeerd door Europa met de TomTom van mijn vriendin inclusief flitsers en live services. Weergaloos veel beter de navi van de up!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Nieuwe High Up! Black Pearl

Bericht door damianw26 » di 25 okt 2016, 10:15

De M&M is ontzettend traag met routes berekenen, en ook de fresh software op de pc is waardeloos en ook zoooooo ontzettend langza-a-a-a-a-am. Ook de stembediening is niet goed in vergelijking met audi's MMI. Maar als de navi eenmaal aan de gang is vind ik m niet slecht qua interface en duidelijkheid.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Nieuwe High Up! Black Pearl

Bericht door JoVe » di 25 okt 2016, 10:58

damianw26 schreef:De M&M is ontzettend traag met routes berekenen, en ook de fresh software op de pc is waardeloos en ook zoooooo ontzettend langza-a-a-a-a-am. Ook de stembediening is niet goed in vergelijking met audi's MMI. Maar als de navi eenmaal aan de gang is vind ik m niet slecht qua interface en duidelijkheid.

Jammer, ben het hier niet helemaal mee eens.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Nieuwe High Up! Black Pearl

Bericht door damianw26 » di 25 okt 2016, 12:38

JoVe schreef:
damianw26 schreef:De M&M is ontzettend traag met routes berekenen, en ook de fresh software op de pc is waardeloos en ook zoooooo ontzettend langza-a-a-a-a-am. Ook de stembediening is niet goed in vergelijking met audi's MMI. Maar als de navi eenmaal aan de gang is vind ik m niet slecht qua interface en duidelijkheid.

Jammer, ben het hier niet helemaal mee eens.
De navi is gewoon wat langzaam, maar daarna werkt ie prima. Dat fresh is echt een drama, het loopt vast, de updates komen niet door en dan opeens wel en dat soort rare bugs. En het is ook echt langzaaaaam met opstarten.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Nieuwe High Up! Black Pearl

Bericht door JoVe » di 25 okt 2016, 15:58

damianw26 schreef:
JoVe schreef:
damianw26 schreef:De M&M is ontzettend traag met routes berekenen, en ook de fresh software op de pc is waardeloos en ook zoooooo ontzettend langza-a-a-a-a-am. Ook de stembediening is niet goed in vergelijking met audi's MMI. Maar als de navi eenmaal aan de gang is vind ik m niet slecht qua interface en duidelijkheid.

Jammer, ben het hier niet helemaal mee eens.
De navi is gewoon wat langzaam, maar daarna werkt ie prima. Dat fresh is echt een drama, het loopt vast, de updates komen niet door en dan opeens wel en dat soort rare bugs. En het is ook echt langzaaaaam met opstarten.

Heb van de week nog Q3 erop gezet met FRESH en totaal geen problemen. Zelfs nog enkele van de geschrapte landen toegevoegd vanwege verkoop/inruil.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nieuwe High Up! Black Pearl

Bericht door Tom Westendorp » zo 30 okt 2016, 09:38

Maps and more is ook antiek. Toch verkies ik het nog steeds boven het nieuwe systeem waarin je telefoon alles moet doen. Ik draai nu altijd de navi en flitsmeister naast elkaar. Dat kan straks niet meer en dat vind ik erg jammer moet ik zeggen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Nieuwe High Up! Black Pearl

Bericht door Autheo » zo 30 okt 2016, 13:26

Petrolhead Tom schreef:Maps and more is ook antiek. Toch verkies ik het nog steeds boven het nieuwe systeem waarin je telefoon alles moet doen. Ik draai nu altijd de navi en flitsmeister naast elkaar. Dat kan straks niet meer en dat vind ik erg jammer moet ik zeggen.
Kan straks ook, en echt niet voor meer geld. Nu heb je ook twee apparaten, een hele dure Garmin of Navigon, en je smartphone. Je kunt dan kiezen voor of een goedkopere losse navi (Tom Tom of Garmin heeft ze los al veel goedkoper) of een tweede smartphone naast je huidige (vind je ook al voor 99,-, want die hoeft niet alle dure features te hebben).

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Nieuwe High Up! Black Pearl

Bericht door damianw26 » zo 30 okt 2016, 13:44

Dat staat mij inderdaad ook niet aan van de nieuwe up maar bovenstaande is een goede oplossing, ik heb hier in de kast een oude iPhone 4 liggen, dan zou ik die gebruiken als 'maps&more'.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Plaats reactie