Mijn nieuwe UP automaat

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
AMD64
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 23 sep 2016, 22:09

Mijn nieuwe UP automaat

Bericht door AMD64 » vr 23 sep 2016, 22:15

Sinds vandaag ben ik ook een trotse UP bestuurder uit 2013, maar er is toch één vraag waar ik mee zit. Ik heb een automaat maar het schakelen van z'n 1 naar zijn 2 gaat een beetje tak, zoals een magneetschakelaar word bediend. is dit normaal of moet ik de garantie al aanroepen. Kan natuurlijk ook bij mijn plaatselijke VW dealer binnen stappen.
Maar ik ben er wel blij mee.

gr. Peter.

Afbeelding

Gebruikersavatar
avreenen
Donateur member
Berichten: 234
Lid geworden op: wo 15 jul 2015, 20:22
Locatie: velserbroek

Re: Mijn nieuwe UP automaat

Bericht door avreenen » za 24 sep 2016, 20:40

Welkom!

DaanRoor
Forum newbie
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 17 feb 2016, 22:07
Locatie: Zoetermeer

Re: Mijn nieuwe UP automaat

Bericht door DaanRoor » di 27 sep 2016, 22:04

Ik weet niet precies wat je bedoeld met "tak" maar je weet wel dat het geen echte automaat is toch? Het is slechts een gerobotiseerde handbak met bijbehorend gedrag.
Auto van mijn vriendin: Citigo automaat 2013, diverse Vagcom opties, cruise control, stoelverwarming, airco, getinte ramen achter, 60 naar 75 pk upgrade, LED achteruitrijlampen & hoedenplanktouwtjes.

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mijn nieuwe UP automaat

Bericht door TwitNour » di 27 sep 2016, 22:34

DaanRoor schreef:Ik weet niet precies wat je bedoeld met "tak" maar je weet wel dat het geen echte automaat is toch? Het is slechts een gerobotiseerde handbak met bijbehorend gedrag.
Dat is toch de definitie van een automaat? Of versta jij CVT onder de "echte" automaat?

DaanRoor
Forum newbie
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 17 feb 2016, 22:07
Locatie: Zoetermeer

Re: Mijn nieuwe UP automaat

Bericht door DaanRoor » wo 28 sep 2016, 00:16

Cvt is eveneens een automaat, weliswaar met andere techniek. Maar een gerobotiseerde handbak zoals in de Up (dus met enkele koppeling) is wat mij betreft qua schakelgedrag niet wat je van een echte automaat verwacht. En aangezien de vraag gaat over schakelgedrag wat overeen lijkt te komen met de gerobotiseerde handbak, niet zozeer over ieders persoonlijke definitie van een automaat....
Auto van mijn vriendin: Citigo automaat 2013, diverse Vagcom opties, cruise control, stoelverwarming, airco, getinte ramen achter, 60 naar 75 pk upgrade, LED achteruitrijlampen & hoedenplanktouwtjes.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Mijn nieuwe UP automaat

Bericht door Tom Westendorp » wo 28 sep 2016, 11:47

Welkom! veel geluk met de nieuwe aanwinst! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie