Vanuit de verpakking zo naar -25

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
Noorwegen
Forum newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 18:48
Locatie: 1929 Auli, Noorwegen

Vanuit de verpakking zo naar -25

Bericht door Noorwegen » zo 07 feb 2016, 19:17

Nu wij in Noorwegen wonen was het toch wel tijd om de Agila waar mijn vrouw al 15 jaar rond reed in Nederland te vervangen voor iets moderners. Nu is de keuze hier wat beperkter als je een betaalbare 2e wagen zoekt (een Panda is hier bij voorbeeld al euro 25.000). Zo kwamen wij bij Volkswagen en vielen op deze wat 'hoger op de poten' uitvoering. Geen 4-motion, maar toch zeker wat stoerder dan de oude Agila..... De dealer heeft voor de winterbanden er gelijk maar nette velgen opgezet en zo is 'ie zo uit de doos het winterse weer ingerold vorige week. In een Nordic uitvoering (weet nog niet precies wat het verschil is maar in ieder geval verwarmde stoelen !) en een technic pakket. Eerste ritje gemaakt naar Zweden om in te rijden. Prima auto en ik denk dat ik toch wat vaker de Volvo zal laten staan en deze Snow-Crosser pak.

Coen.
Bijlagen
image.jpeg
Zo de sneeuw in.....

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vanuit de verpakking zo naar -25

Bericht door Tom Westendorp » zo 07 feb 2016, 19:23

Wat gaaf! Welkom hier en veel geluk met de nieuwe aanwinst! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Vanuit de verpakking zo naar -25

Bericht door damianw26 » zo 07 feb 2016, 22:10

Wow mooie crossup, normaal vind ik het er een beetje geknutseld en suffig uitzien die crossup maar dit ziet er goed uit, mooie velgen ook! Veel plezier ermee :)
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Noorwegen
Forum newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 18:48
Locatie: 1929 Auli, Noorwegen

Re: Vanuit de verpakking zo naar -25

Bericht door Noorwegen » zo 07 feb 2016, 22:54

Dank je wel ! Mee eens, daarom ook voor deze kleur gekozen. Hierdoor vallen de zilveren vlakken aan de voor en achterkant weg en ook de dakrail is dan minder dominant. De standaard Up kan er wat 'vermoeid' uit zien om maar zo min mogelijk luchtweerstand te krijgen... Die paar centimeters bij deze maakt toch wel verschil, in combinatie met de zwarte kappen. De winter-velgen was een initiatief van de dealer. Pakt ook goed uit met de 16inch. Vullen goed de wielbakken en rijden toch niet oncomfortabel. De enige concessie is dat er geen open dak standaard kon, maar eens met Webasto bellen... Kortom missie geslaagd denk ik.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vanuit de verpakking zo naar -25

Bericht door Tom Westendorp » di 09 feb 2016, 07:36

Ik heb hem ook even op de Facebook pagina van het vwupforum.com gedeeld. Volgens mij bent u wel het lid dat het verst weg woont van Nederland. :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Vanuit de verpakking zo naar -25

Bericht door TwitNour » di 09 feb 2016, 13:42

Geweldig zeg!

Gebruikersavatar
BartvanD
Forum newbie
Berichten: 87
Lid geworden op: di 12 jan 2016, 15:23
Locatie: Zuid Holland

Re: Vanuit de verpakking zo naar -25

Bericht door BartvanD » di 09 feb 2016, 17:27

:shifty: koud man!!!!

Welkom!!
Seat Mii 2016# SportConnect# 60pk# CandyWhite# 5-deurs# panoramisch schuifdak# 15" Ania# Seat Soundsystem# Seat Armsteun# LED upgrade+X-tremevision#

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Vanuit de verpakking zo naar -25

Bericht door Autheo » di 09 feb 2016, 21:04

Ben eigenlijk wel benieuwd of de Nordic-uitvoering van huis uit voorzien is van een standkachel (of motorverwarming o.i.d.). Veel auto's in Scandinavië worden immers 's nachts aan de stekker gelegd, om de motor voor de sterkste koude te behoeden.
Hier in Nederland kun je ook eventueel een Webasto inbouwen. Zelf vind ik dat niet nodig, maar bij strenge vorst zet ik 's morgen voor het wegrijden een minuut of tien een elektrisch ventilatorkacheltje in de auto. Je hoeft dan niet te krabben, en je stapt in een verwarmde auto (al moet de motor dan nog wel zelf op temperatuur komen). Maar ja, 'strenge vorst' is hier heel wat minder streng dan in Noorwegen, lijkt me.

Noorwegen
Forum newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 18:48
Locatie: 1929 Auli, Noorwegen

Re: Vanuit de verpakking zo naar -25

Bericht door Noorwegen » di 09 feb 2016, 23:31

Leuk dat je dat vraagt, want dat was ook mijn eerste gedachte. Bij de meeste (Duitse) merken wordt de standkachel als extra aangeboden al dan niet vanaf fabriek (Webasto). Ook zaken als stuurverwarming en voorruit verwarming. Wat mij inmiddels wel is opgevallen dat ik nauwelijks hoef te krabben omdat het meer een landklimaat is met drogere kou denk ik. Wat je wel op heel veel auto's ziet is verwarming van DEFA.com Naast de motorverwarming hebben die ook een soort straalkacheltje die snel het interieur opwarmt. Volkswagen levert voor de Up! niks af fabriek anders dan de stoelverwarming als standaard. Voor de grotere modellen heb je wel volop keuze in standkachels etc. Ben wel aan het kijken op de Webasto alsnog in te laten bouwen maar heb al ontdekt dat het goedkoper is om hiervoor terug naar NL te rijden dan het hier lokaal te laten doen.....gelukkig hebben we een ruime verwarmde garage onder ons huis dus tot nu toe valt het allemaal nog wel mee.
Alleen s'avond terug vanaf kantoor zou af en toe die standkachel wel fijn zijn :-)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vanuit de verpakking zo naar -25

Bericht door Tom Westendorp » wo 10 feb 2016, 07:37

De eerste paar kilometer met de verwarming op de koudste stand zorgt er ook voor dat de motor een stuk sneller opwarmt! Misschien is dat een idee? :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie