Ik ben Alex en ik heb (binnenkort) een UP!

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
Gebruikersavatar
AlexVDL
Vagling liefhebber
Berichten: 232
Lid geworden op: za 09 aug 2014, 00:07

Re: Ik ben Alex en ik heb (binnenkort) een UP!

Bericht door AlexVDL » ma 22 sep 2014, 12:19

En ja hoor, verkoper is deze week met vakantie, dus kan ik weer een week wachten. Ik zou al lang een bericht gehad moeten hebben als de auto deze week werd uitgeleverd. Dus de 24e is dus weer uitgesteld... dacht ik lekker over 2 dagen mijn nieuwe UP te hebben... getver! :evil:
2014 High UP! White BMT, 4-deurs, 75 PK, Climatic, wit/rood interieur, rood dashboard, e-UP LED DRL, 17" Brock RC28 7.5J ET35 rood, rood gewrapte dak, rode striping, rode spiegelkappen, carbon diffuser.

Gebruikersavatar
Frank1020
Vagling liefhebber
Berichten: 192
Lid geworden op: di 14 jan 2014, 21:08

Re: Ik ben Alex en ik heb (binnenkort) een UP!

Bericht door Frank1020 » ma 22 sep 2014, 20:46

hmm, dat is balen zeg! Ook niet echt netjes lijkt me zo :(

Gebruikersavatar
AlexVDL
Vagling liefhebber
Berichten: 232
Lid geworden op: za 09 aug 2014, 00:07

Re: Ik ben Alex en ik heb (binnenkort) een UP!

Bericht door AlexVDL » di 30 sep 2014, 21:05

Zou hem donderdag krijgen, maar het is weer uitgesteld. Inbouwen van de e-UP LEDs duur wat langer omdat de nieuwe bumper nog gespoten moet worden... dus naar verwachting morgen over een week. Het wachten is onverdraaglijk!!! :D
2014 High UP! White BMT, 4-deurs, 75 PK, Climatic, wit/rood interieur, rood dashboard, e-UP LED DRL, 17" Brock RC28 7.5J ET35 rood, rood gewrapte dak, rode striping, rode spiegelkappen, carbon diffuser.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Ik ben Alex en ik heb (binnenkort) een UP!

Bericht door Tom Westendorp » do 02 okt 2014, 06:20

Dat kan ik me voorstellen. Maar wel dubbel en dwars waard! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
AlexVDL
Vagling liefhebber
Berichten: 232
Lid geworden op: za 09 aug 2014, 00:07

Re: Ik ben Alex en ik heb (binnenkort) een UP!

Bericht door AlexVDL » za 11 okt 2014, 21:58

Pfff na tig weken wachten heb ik hem gisteren eindelijk opgehaald. Wow, geweldig! Hij is echt supergaaf met dat interieur en die e-UP LEDs. Ze hebben er zelfs de reflectors van de e-UP aan de achterkant gemonteerd, erg leuk! Heb er sinds gisteren een dikke 300 km op zitten, korte stukjes en snelweg. Natuurlijk even doorgetrapt maar nog niet zijn max bereikt. Ik moet zeggen dat ik wel een duidelijk verschil merk tussen deze 75 pk versie en de 60 pk waarmee ik heb testgereden. Deze lijkt sneller op te trekken en heeft gewoon meer over als je nog even wil doortrappen. Garmin dingetje werkt perfect, telefoon via bluetooth is echt super makkelijk. Navigatie werkt ook als een zonnetje, alleen de parkeersensoren reageren erg langzaam. Je moet echt heel rustig achteruit rijden, anders zit je alsnog ergens bovenop.

Al mijn vrienden zijn weg van mijn nieuwe karretje, en iedereen verbaast het dat hij zo ruim is aan de binnenkant. Ik heb al met 4 man gereden en ze zaten allemaal prima en comfortabel. Je merkt dan wel dat de auto iets meer moeite heeft om vooruit te komen, maar eenmaal op gang rijdt hij stug door. Binnenkort maar eens mijn to do lijstje afwerken:

- 17 inch velgen
- dak, spoiler en 'diffuser' zwart wrappen
- rode spiegelkappen
- ergens nog een rood accent toevoegen aan de buitenkant
- wielkuipen achter
- w8 verlichting rood
- witte dimlichten ipv geel

Verder wil ik dat de LEDs ook aan blijven staan als ik de dimlichten aanzet. Volgens de garage mag dit wettelijk niet, maar ik zie zoveel auto's, waaronder ook VW golf etc., waarbij de LEDs ook gewoon aanstaan als het dimlicht gevoerd wordt. Dus ff uitzoeken hoe of wat en dan wat draadjes omsolderen :D

Anyways, hier zijn wat pics.

Zo trof ik hem aan in de showroom
Afbeelding

Champagne
Afbeelding

Interieur
Afbeelding

Voorlopig nog even de originele 15 inch velgjes
Afbeelding

Lekker kontje
Afbeelding

Leuk smoeltje
Afbeelding

LEDs
Afbeelding

In het donker geven de LEDs nog behoorlijk wat licht
Afbeelding
2014 High UP! White BMT, 4-deurs, 75 PK, Climatic, wit/rood interieur, rood dashboard, e-UP LED DRL, 17" Brock RC28 7.5J ET35 rood, rood gewrapte dak, rode striping, rode spiegelkappen, carbon diffuser.

broker
Forum newbie
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 29 jun 2014, 01:44

Re: Ik ben Alex en ik heb (binnenkort) een UP!

Bericht door broker » za 11 okt 2014, 22:56

Fijn dat het wachten nu voorbij is en je kunt genieten van je nieuwe Up. Mooi man, die DRL's. Kost wat maar dan heb je ook wat. Het valt voor de heren dealers niet mee als je wat buitengewoons wilt hebben op je Up. Ik heb achter wielkuipen van een E-Up laten monteren. Geeft veel minder bandengeluid naar binnen toe, vooral bij regen en een bescherming tegen modder en vuil. Wisten ze ook niet dat dat kon. Vergeten ze ook nog adapters aan de voorzijde te monteren zodat ze aan één kant loszitten. Komende maandag wordt dat rechtgetrokken en de adapters alsnog gemonteerd.

Heel veel fijne en veilige kilometers gewenst met je nieuwe Up. Ik ben ook zeer tevreden met mijn Groove Up. Een hele verbetering qua comfort t.o.v. mijn oude C1.

Groeten, Jan.
Groove UP,hot orange,75pk,semi-automaat,panoramadak,ypsilon velgen,DAB+ Fenderaudio.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Ik ben Alex en ik heb (binnenkort) een UP!

Bericht door Tom Westendorp » zo 12 okt 2014, 20:01

Echt vet die lampjes! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Frank1020
Vagling liefhebber
Berichten: 192
Lid geworden op: di 14 jan 2014, 21:08

Re: Ik ben Alex en ik heb (binnenkort) een UP!

Bericht door Frank1020 » di 14 okt 2014, 17:27

Ziet er strak uit :D Veel plezier ermee!!

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Ik ben Alex en ik heb (binnenkort) een UP!

Bericht door RobertJ » wo 15 okt 2014, 08:52

Zeer mooie drl's. Wat doen de gewone drl lampen nu? Niets?

Gebruikersavatar
AlexVDL
Vagling liefhebber
Berichten: 232
Lid geworden op: za 09 aug 2014, 00:07

Re: Ik ben Alex en ik heb (binnenkort) een UP!

Bericht door AlexVDL » wo 15 okt 2014, 23:47

Nee die hebben ze losgekoppeld. Ik zit nog steeds uit te zoeken of ik de LED drl aan kan laten met mijn dimlicht. Ik lees dat het wel mag mits de LEDs 50% gedimd zijn. Zou wel leuk zijn, ik heb niet voor niks zoveel geld betaald. Ik ga in het donker naar mijn werk en kom in het donker terug hahaha... zie je ze nog niet!
2014 High UP! White BMT, 4-deurs, 75 PK, Climatic, wit/rood interieur, rood dashboard, e-UP LED DRL, 17" Brock RC28 7.5J ET35 rood, rood gewrapte dak, rode striping, rode spiegelkappen, carbon diffuser.

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Ik ben Alex en ik heb (binnenkort) een UP!

Bericht door RobertJ » vr 17 okt 2014, 01:17

Zou me er niet zo druk om maken, gewoon aanlaten. Vraag me af of agenten daarvoor mogen bekeuren zonder een officiele meting :)

Gebruikersavatar
AlexVDL
Vagling liefhebber
Berichten: 232
Lid geworden op: za 09 aug 2014, 00:07

Re: Ik ben Alex en ik heb (binnenkort) een UP!

Bericht door AlexVDL » za 18 okt 2014, 15:56

Heb ff snel zitten shoppen. Ik wil wat rode accenten, maar niet teveel. DIt lijkt me wel gaaf:
Afbeelding
2014 High UP! White BMT, 4-deurs, 75 PK, Climatic, wit/rood interieur, rood dashboard, e-UP LED DRL, 17" Brock RC28 7.5J ET35 rood, rood gewrapte dak, rode striping, rode spiegelkappen, carbon diffuser.

Gebruikersavatar
Frank1020
Vagling liefhebber
Berichten: 192
Lid geworden op: di 14 jan 2014, 21:08

Re: Ik ben Alex en ik heb (binnenkort) een UP!

Bericht door Frank1020 » za 18 okt 2014, 21:10

Dat ziet er wel strak uit!

garminni
Forum newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 10:20

Re: Ik ben Alex en ik heb (binnenkort) een UP!

Bericht door garminni » zo 16 nov 2014, 15:37

je kan een module tussen de Leds zetten zodat ze dimmen als je je gewone lichten aan zet.
audi gebruikt dat ook. ff google n
je moet alleen nog zoeken naar de contact/aan draad uit de zekeringbox
de rest is appeltje eitje.. plaats wel een zwevende zekering tussen module en accu.
ikzelf heb het ook op mijn Qashqai hhmm :D

wel een leuk idee voor de Up. :clap:

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Ik ben Alex en ik heb (binnenkort) een UP!

Bericht door Tom Westendorp » zo 16 nov 2014, 19:11

Cool! Weer eens wat anders! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

garminni
Forum newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 10:20

Re: Ik ben Alex en ik heb (binnenkort) een UP!

Bericht door garminni » zo 16 nov 2014, 19:36

http://www.nlpower.nl/drl-module-dimmer.html

zoiets heb ik ook.
alleen even kijken hoe ze je gewone lampen hebben onderbroken.
waarschijnlijk alleen draadjes doorgeknipt/ doorverbonden naar de DRL's

succes,
Arno

Gebruikersavatar
AlexVDL
Vagling liefhebber
Berichten: 232
Lid geworden op: za 09 aug 2014, 00:07

Re: Ik ben Alex en ik heb (binnenkort) een UP!

Bericht door AlexVDL » di 02 dec 2014, 22:30

Super thanks, ga ik eens nalezen. Wil ook gelijk dat mijn achterlichten branden bij dagrijverlichting. Soms is het net licht genoeg om DRL te gebruiken, maar dan heb ik toch wel liever dat ze mij van achteren ook kunnen zien. Nu heb ik wel coole reflectors aan de achterkant :P

Afbeelding
2014 High UP! White BMT, 4-deurs, 75 PK, Climatic, wit/rood interieur, rood dashboard, e-UP LED DRL, 17" Brock RC28 7.5J ET35 rood, rood gewrapte dak, rode striping, rode spiegelkappen, carbon diffuser.

pkfreak
Vagling liefhebber
Berichten: 356
Lid geworden op: ma 23 jun 2014, 18:45

Re: Ik ben Alex en ik heb (binnenkort) een UP!

Bericht door pkfreak » wo 03 dec 2014, 07:24

Je geeft aan dat ze de draden hebben losgekoppeld, waarom koppel je ze er dan niet gewoon weer aan. Je pakt dan de draad van de drl in combinatie met dimlicht en klaar is Kees of Alex natuurlijk. Alles is in de auto aanwezig.
Gr. Michel

Gebruikersavatar
AlexVDL
Vagling liefhebber
Berichten: 232
Lid geworden op: za 09 aug 2014, 00:07

Re: Ik ben Alex en ik heb (binnenkort) een UP!

Bericht door AlexVDL » ma 08 dec 2014, 20:32

Ik heb er geen bal verstand van... ik neem aan dat ze de originele drl hebben losgekoppeld, aangezien die het niet meer doen. Wel icm met dimlicht.
2014 High UP! White BMT, 4-deurs, 75 PK, Climatic, wit/rood interieur, rood dashboard, e-UP LED DRL, 17" Brock RC28 7.5J ET35 rood, rood gewrapte dak, rode striping, rode spiegelkappen, carbon diffuser.

pkfreak
Vagling liefhebber
Berichten: 356
Lid geworden op: ma 23 jun 2014, 18:45

Re: Ik ben Alex en ik heb (binnenkort) een UP!

Bericht door pkfreak » ma 08 dec 2014, 21:25

Is zo allemaal moeilijk te beoordelen.
Het is een kwestie van kijken en meten, maar ik kan begrijpen dat het voor sommige erg lastig is.
Misschien bij een meeting even door iemand laten bekijken. Mocht ik er ook zijn dan doe dat graag.
Gr. Michel

Plaats reactie