Een groove to go als newbie

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
Gebruikersavatar
Kelvinator
Forum newbie
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 30 apr 2014, 23:02
Locatie: 020

Re: Een groove to go als newbie

Bericht door Kelvinator » ma 02 jun 2014, 18:12

Die vind ik dus echt helemaaal niks...zit al te kijken om het te schuren en zwart te spuiten danwel andere velgen er onder te zetten.
Ik vind die zwarte triangle velgen van de high up dus mooi. Hoekeriger en zwart....
Maar goed, nieuwe velgen kost ca. 400+ e.
VW Groove Up 1.0 60pk hot orange / panoramadak / Maps + More

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Een groove to go als newbie

Bericht door Xanderv » ma 02 jun 2014, 18:29

Schuren en spuiten? Waarom dan niet poedercoaten als je er al iets mee gaat doen.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Altos
Vagling liefhebber
Berichten: 215
Lid geworden op: ma 14 apr 2014, 15:00

Re: Een groove to go als newbie

Bericht door Altos » ma 02 jun 2014, 19:03

Of Plastidippen, makkelijk te verwijderen zonder beschadigingen...schuren zou ik iig nooit doen...

Gebruikersavatar
StefanK-Mii
Vagling liefhebber
Berichten: 138
Lid geworden op: za 15 feb 2014, 21:46
Locatie: Assen

Re: Een groove to go als newbie

Bericht door StefanK-Mii » ma 02 jun 2014, 20:34

Is een 2e set geen optie ? hier winterbanden op en een nieuwe set met zomerbanden!
Afbeelding Volvo V40 D2 R-Design MY13, Black Sapphire, Intro, Winter, Dynamic Line

Afbeelding Seat Mii Dynamic Sport MY14, Tornado Red, Drive Pack

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Een groove to go als newbie

Bericht door Tom Westendorp » ma 02 jun 2014, 22:21

Tenzij je heel goed weet wat je doet zou ik ook niet zomaar een nieuwe set velgen gaan schuren.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Kelvinator
Forum newbie
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 30 apr 2014, 23:02
Locatie: 020

Re: Een groove to go als newbie

Bericht door Kelvinator » ma 16 jun 2014, 22:16

Bij naderinzien begin ik de velgen steeds meer te waarderen en wacht ik voorlopig met het aanpassen/vervangen van de velgen.

Inmiddels heb ik hem al een maandje en bevalt de groove up me nog super!
Ik ben inmiddels een kleine 1500 km verder en heb nog helemaal geen minpuntjes ontdekt dan wel tegenvallende dingen meegemaakt.
Het 'zuinig' rijden lukt aardig en ik kan op een benzine beurt van gem. 32 liter de 550/575 km halen.
Ik merk wel dat hij wat zuiniger wordt, maar zuiniger dan 1 op 20 lukt me nog niet echt.
Wellicht heeft dat met mijn rijstijl danwel het inrijden van de auto te maken.
Ik voorzie echter wel dat de zuinigheid nog wat beter gaat worden.
De maps and more gaat super (lekker streamen met spotify op mn s3 en zappend via de maps and more, ideaal!) navigatie werkt super en het geluid uit die fender speakers is echt gruwelijk strak geluid en dan vooral bij muziek met gitaar, al hoewel house ook wel degelijk klinkt.
Al met al een top aankoop en mensen die nog twijfelen, gewoon doen! Je gaat er zeker geen spijt van krijgen!
VW Groove Up 1.0 60pk hot orange / panoramadak / Maps + More

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Een groove to go als newbie

Bericht door Tom Westendorp » ma 16 jun 2014, 22:20

Leuk man!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
MiiDennis
Forum newbie
Berichten: 40
Lid geworden op: zo 01 jun 2014, 07:58

Re: Een groove to go als newbie

Bericht door MiiDennis » di 17 jun 2014, 09:50

Goed om te horen dat het streamen goed werkt en dat de auto verder ook bevalt, was eigenlijk ook mijn 1e keus de Groove.:)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Seat Mii Sport Dynamic Drive Silver Leaf Panorama M&M Ecomotive

Gebruikersavatar
Niels9
Forum newbie
Berichten: 54
Lid geworden op: di 03 jun 2014, 08:19
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Re: Een groove to go als newbie

Bericht door Niels9 » do 19 jun 2014, 09:45

Mooie UP!, met natuurlijk DE kleur :clap:

Gebruikersavatar
Kelvinator
Forum newbie
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 30 apr 2014, 23:02
Locatie: 020

Re: Een groove to go als newbie

Bericht door Kelvinator » vr 14 apr 2017, 18:11

Na 3 jr wordt het tijd voor een maatje groter, dus ga hem hoogstwaarschijnlijk inruilen voor een seat ibiza (blijf bij VAG haha)
O.a. omdat de groove up nu nog wel wat oplevert (23k km op de teller) bij inruiling, de maps+more losse scherm erg onhandig is en een must is als ik bluetooth audio van m'n telefoon wil afspelen terwijl ik vooral deze auto voor stad-woon verkeer gebruik (max 20 min. in de auto, nogal onhandig om elke keer het schermpje vast te zetten + het slome laden van het apparaat) en het ook alweer verouderd is, maar vooral de trage 60pk motor die er in zit is wel iets waar ik me behoorlijk aan stoor. Het vochtprobleem (beslagen ramen bij regen en guur weer + dikke ijsvorming in de winter aan de binnenkant) en de piepende remmen waar de dealer niks aan wilt doen zijn ook wel minpunten van deze auto.
Ik ben toe aan een snellere auto en de seat ibiza fr connect (95 of 110pk) nieuw is betaalbaar, heeft android car en heeft een sportievere uitstraling. :mrgreen:
VW Groove Up 1.0 60pk hot orange / panoramadak / Maps + More

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Een groove to go als newbie

Bericht door damianw26 » vr 14 apr 2017, 18:28

Ik zou mits je geen waarde hecht aan een 6 bak altijd de 95pk versie nemen en dan even langs dit adres: http://chiptuning.vagtechniek.nl/volksw ... +tsi+95pk/" onclick="window.open(this.href);return false;

Toevallig heb ik nu een leen polo 95 pk bluemotion op de oprit staan, inderdaad is de multimedia veel beter en de stoelen zitten ook lekkerder door de stevige wangen. De 1.0 tsi heeft koppel en dat merk je gewoon, hij sleurt er flink aan tot 4000 toeren, bij de up is het net andersom. Verder vind ik het rijden als je van sportief rijden houdt absoluut niet een vooruitgang, slappere vering, 0,0 stuurgevoel, snel onderstuurd... Misschien is de ibiza anders afgesteld, anders is het misschien wel een flinke vooruitgang.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Plaats reactie