Nietsnut zegt hallo: geen Up! wel een Lupo 3L!

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
Gebruikersavatar
Nietsnut
Forum newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 06 apr 2012, 12:22
Locatie: Zwolle

Nietsnut zegt hallo: geen Up! wel een Lupo 3L!

Bericht door Nietsnut » vr 06 apr 2012, 23:09

Goededag allemaal,

via een van jullie leden op ons forum werd ik gewezen op het bestaan van het Up! forum. Ik rij sinds enige jaren tot volle tevredenheid een Lupo 3L en wil deze pas gaan vervangen als er een soortgelijke versie beschikbaar is van de Up!. Hiermee bedoel ik natuurlijk een zuinige diesel automaat mee :) Uiteraard moet eerst de kilometerstand van mijn 3L voldoende opgelopen zijn om een Up! te kopen, ik zit nu op 209.nnn km.

De Up! vind ik erg gaaf, vooral als er Classic velgen onder zitten!

groet! Nietsnut
Laatst gewijzigd door Nietsnut op zo 29 jan 2017, 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn Lupo 3L op 3LVrienden.nl

80pk/180Nm, 4x schijfrem, standkachel, BC Racing schroefset, GTI-xenon, CDT Audioset

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Nietsnut zegt hallo: geen Up! wel een Lupo 3L!

Bericht door Ron UP » za 07 apr 2012, 01:46

Welkom hier !! Fijn dat je tevreden bent over je 3L, geen probleem met de gangsteller van je automaat trouwens?
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Nietsnut zegt hallo: geen Up! wel een Lupo 3L!

Bericht door up! » za 07 apr 2012, 09:19

Welkom Nietsnut! De Lupo en de up! passen echt bij elkaar. Hopelijk voor jou komt er ook een dieseluitvoering van de up!

Paasgroeten uit Uppingedam!
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nietsnut zegt hallo: geen Up! wel een Lupo 3L!

Bericht door Tom Westendorp » za 07 apr 2012, 09:27

Welkom! Als ik eerlijk ben verwacht ik op korte termijn eigenlijk niet dat er een diesel versie van de UP! komt. De diesel prijzen worden nog steeds hoger en de zuinigheid van de benzine versies wordt nog steeds meer verbeterd. Ik denk daarom dat je met een belastingvrije benzine versie meer voordeel kunt behalen dan een kleine diesel die met de nieuwe regelgeving net niet belastingvrij wordt. Wordt de diesel wel belastingvrij is het natuurlijk een ander verhaal.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Nietsnut
Forum newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 06 apr 2012, 12:22
Locatie: Zwolle

Re: Nietsnut zegt hallo: geen Up! wel een Lupo 3L!

Bericht door Nietsnut » za 07 apr 2012, 11:27

Thx guys voor het welkom,

De MRB-wetgeving wordt veranderd, alle auto's gaan 1 tarief op basis van gewicht krijgen, het loont dus om een licht auto'tje te gaan rijden, en als je een veelrijder zoals ik bent haal je het voordeel er wel uit.

Momenteel rij ik tussen Zwolle en Amersfoort heen en weer, en dat is goed voor een kleine 45.000 km per jaar.

De releasestrategie van VW: ik heb geen idee wat ze gaan doen, maar als er voldoende vraag naar is lijkt het me gek als ze niet aan de vraag willen voldoen.

Overigens wil ik mijn Lupo tot 4 a 5 ton rijden dus kan ik nog 4 tot 6 jaar met de Lupo doen (onder dezelfde omstandigheden > denk aan werkgever). In die tijd kan er veel gebeuren bij VW.
Mijn Lupo 3L op 3LVrienden.nl

80pk/180Nm, 4x schijfrem, standkachel, BC Racing schroefset, GTI-xenon, CDT Audioset

Gebruikersavatar
Nietsnut
Forum newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 06 apr 2012, 12:22
Locatie: Zwolle

Re: Nietsnut zegt hallo: geen Up! wel een Lupo 3L!

Bericht door Nietsnut » za 07 apr 2012, 11:38

Ron UP schreef:Welkom hier !! Fijn dat je tevreden bent over je 3L, geen probleem met de gangsteller van je automaat trouwens?
Hallo Ron,

de vorige (en eerste) eigenaar heeft de gangsteller vervangen bij 118.000 km, en ik heb de wagen gekocht bij 137.600, hij staat nu op 209.800 en de gangsteller is volkomen spelingsvrij. Dat komt onder andere doordat ik per km niet veel schakel omdat ik 80% snelweg rij.

Overigens is de bak een gerobotiseerde (=gangsteller) handbak, er zit dus gewoon een koppeling in. Het schakelt wel langzaam en dat is even wennen als je er voor het eerst mee rijdt maar daar ben je zo aan gewend.

De Up! vind ik te gek en ik hoop dat er een uitvoering komt met de 800cc 2-cylinder diesel met elektro ondersteuning.

groet, Melvin
Mijn Lupo 3L op 3LVrienden.nl

80pk/180Nm, 4x schijfrem, standkachel, BC Racing schroefset, GTI-xenon, CDT Audioset

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Nietsnut zegt hallo: geen Up! wel een Lupo 3L!

Bericht door Ron UP » za 07 apr 2012, 11:54

Ok Melvin, duidelijk. Mazzel dat je gangsteller in orde is, dat is nl het meest voorkomende probleem bij de 3L he. Zijn leuke karejes, als ik jou was zal ik m idd op rijden, nu t nog kan met de dieselprijs. En of de up een diesel krijgt?..........ik denk t persoonlijk niet eigenlijk......
Succes met je Lupo !!!
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: Nietsnut zegt hallo: geen Up! wel een Lupo 3L!

Bericht door JuP ! » zo 08 apr 2012, 14:03

Welkom Nietsnut !!! ;)
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

Gebruikersavatar
Nietsnut
Forum newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 06 apr 2012, 12:22
Locatie: Zwolle

Re: Nietsnut zegt hallo: geen Up! wel een Lupo 3L!

Bericht door Nietsnut » zo 29 jan 2017, 17:01

Hi allen,

inmiddels staat de teller van mijn 3l op 327.800 en komt er iedere maand zo'n 3.000 kilometer bij. De auto is nog steeds prima al zijn er wel wat technische dingen aan veranderd in de tussentijd, de laatste is dat er een GTi achteras onder gekomen is met schijfremmen. De aluminium trommels waren technisch gewoon op en met de schijven zal er voorlopig niets aan de hand zijn.

Afbeelding

Van L>R: mijn BMW 635CSi klassieker, de Lupo 3L en de Audi A2 die deze zomer vervangen gaat worden.
Afbeelding

Inmiddels heb ik wel een vraag over de verschillen tussen de Up! modellen want ik wil de auto van mijn vrouw gaan vervangen en overweeg dat met een Up! te doen. Op het forum hier lees ik dat je de 60pk versie eenvoudig kan laten remappen naar 75pk waardoor er weinig meerwaarde zit in een gebruikte 75pk'er. Persoonlijk rij ik liever een automaat, gewoon uit pure luiheid voornamelijk. Ik zie dat er een paar ASG-rijders zijn op het forum, zijn er (technische) nadelen die met een ASG geassocieerd kunnen worden? Welke techniek zit er in de automaat, is het net zoals de 3L een gerobotiseerde handbak of iets anders?

Zijn er versies van de Vagling die beter vermeden kunnen worden?

Graag lees ik jullie ervaringen, dank!
Mijn Lupo 3L op 3LVrienden.nl

80pk/180Nm, 4x schijfrem, standkachel, BC Racing schroefset, GTI-xenon, CDT Audioset

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nietsnut zegt hallo: geen Up! wel een Lupo 3L!

Bericht door Tom Westendorp » zo 29 jan 2017, 20:47

De 75pk heeft een iets kortere bak. Dat zijn de voornaamste verschillen. Mooie upgrade aan de Lupo! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Nietsnut
Forum newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 06 apr 2012, 12:22
Locatie: Zwolle

Re: Nietsnut zegt hallo: geen Up! wel een Lupo 3L!

Bericht door Nietsnut » zo 29 jan 2017, 21:07

Hi Tom,

dat is vreemd, je zou verwachten dat het een langere bak zou zijn. Of misschien begrijp ik het verkeerd, dat kan ook. De 75pk draait dus meer toeren in de hoogste versnelling dat de 60pk versie?

Mijn Lupo is inmiddels verre van standaard trouwens, ik zal een summary geven:
  1. gechipt naar 80pk/180Nm
  2. katloze freeflow rvs uitlaat
  3. geen egr / warmtewisselaar meer
  4. standkachel op gsm bediening
  5. scirocco 2013 stoelen
  6. gti voorraam
  7. gti achteras
  8. hele mooie audio set
  9. grijs interieur vervangen met zwart incl kunst alcantara hemeltje
Welke ervaringsdeskundige kan mij vertellen over de techniek van de automaat?
Mijn Lupo 3L op 3LVrienden.nl

80pk/180Nm, 4x schijfrem, standkachel, BC Racing schroefset, GTI-xenon, CDT Audioset

Gebruikersavatar
Nicoup!
Forum newbie
Berichten: 75
Lid geworden op: zo 29 jun 2014, 16:07

Re: Nietsnut zegt hallo: geen Up! wel een Lupo 3L!

Bericht door Nicoup! » di 31 jan 2017, 11:46

Melvin,


Ik heb regelmatig gereden in een up! automaat kan niet zeggen dat het fijn rijdt. Het schakelen doet hij laat en traag
ook is het aangerijppunt vaak lastig te bereiken. Over de techniek kan ik je weinig vertellen het is inderdaad ook een robot die op de bak zit gemoneteerd. Deze zorgt regelmatig voor problemen in de werkplaats.

Verder zou ik zeker voor een 75PK gaan deze zijn in de restwaarde ook veel interessanter en zijn gewoon ' zeldzaam in Nederland' heb je er leer en een navi in zitten blijven ze gewoon geld waard. Had ik dat geweten dat je opzoek was, ik heb laatst voor de fun uit Duitsland een ' nieuwe nja nieuwe 2000km oude beats up gekocht ( TSI 90pk ) deze is ook voor leuk prijsje helaas als Demo auto gaan rijden bij jou wel bekende Volkswagen dealer.

Als je echt keer opzoek wilt naar een up! wacht een jaartje, en ga kijken naar een TSI in Denemarken, of contact mijn voor leuk model uit Polen.

Gebruikersavatar
Nietsnut
Forum newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 06 apr 2012, 12:22
Locatie: Zwolle

Re: Nietsnut zegt hallo: geen Up! wel een Lupo 3L!

Bericht door Nietsnut » di 31 jan 2017, 18:45

Ha Nico!

dank je voor je reactie, problemen met een automaat heb ik geen zin in en als ik dan toch moet schakelen doe ik dat liever in een TSi 90pk, of een 75pk als er geen TSi te vinden is.

Onze Audi A2 wil ik voor de zomervakantie vervangen hebben door iets anders, maar wat op zich ook een optie kan zijn is om een grotere auto met trekhaak te huren voor twee weken vakantie om zo meer tijd te hebben om de juiste vervanger tegen te komen.

Eigenlijk zie ik twee scenario's:
1: zij gaat Up! rijden en ik koop een family car,
2: zij gaat een Polo rijden en ik blijf Lupo rijden - en op termijn een vervanger voor de Lupo.

Beiden hebben hun voordelen, en optie twee is de minst kapitaal intensieve methode. In dat geval zou ik een Polo TDi DSG kopen en de kilometers over beide voertuigen verdelen. Met een Polo + aanhanger kunnen we wel op vakantie gaan.

Als je eens een TSi tegenkomt kan je me altijd bericht sturen, je weet me te bereiken!

groet!
Mijn Lupo 3L op 3LVrienden.nl

80pk/180Nm, 4x schijfrem, standkachel, BC Racing schroefset, GTI-xenon, CDT Audioset

Gebruikersavatar
lupocor
Vagling liefhebber
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 09:30

Re: Nietsnut zegt hallo: geen Up! wel een Lupo 3L!

Bericht door lupocor » wo 01 feb 2017, 08:55

welkom hier nietsnut (melvin).
leuk dat je je hier ook heb aangemeld.
ik had een super 3l en een seat mii.
de mii sport (ook geel) heb ik nog en de 3l heeft plaats gemaakt voor een audi a1.
we kennen elkaar al een poosje en ik zit nog steeds op het 3l vriendenforum ook al heb ik geen 3l meer.
zoonlief heeft er nog wel eentje die hier achter de deur staat.
Afbeelding

Gebruikersavatar
blastaway
Vagling liefhebber
Berichten: 530
Lid geworden op: di 24 jan 2017, 12:42

Re: Nietsnut zegt hallo: geen Up! wel een Lupo 3L!

Bericht door blastaway » wo 01 feb 2017, 16:14

Welkom hier. Ik heb ook als 1e lease auto een Lupo 3L gehad. Prima ding. Altijd tevreden mee geweest.
- Mii 75 pk full option; ap schroefset and Helix soundsystem.
- Volvo xc60 r-design d5 240 pk 490nm full option

Gebruikersavatar
DerMeister
Vagling liefhebber
Berichten: 101
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 09:09
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nietsnut zegt hallo: geen Up! wel een Lupo 3L!

Bericht door DerMeister » wo 01 feb 2017, 17:05

Ben erg benieuwd naar je E24!
Dat is mooi spul :clap:
Grt, Per

Only Music Survives!!

Gebruikersavatar
jaappie
Forum eindbaas
Berichten: 1047
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 19:12

Re: Nietsnut zegt hallo: geen Up! wel een Lupo 3L!

Bericht door jaappie » wo 01 feb 2017, 17:16

toevallig ook lid van de lupoclub? de updates komen mij vaag bekend ergens van voor :D

Plaats reactie