Even Voorstellen

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
Gebruikersavatar
RoyVisser
Vagling liefhebber
Berichten: 218
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 18:18

Even Voorstellen

Bericht door RoyVisser » wo 07 mar 2012, 18:58

Hallo mede-uppers,

mijn naam is Roy Visser en ik ben woonachtig in het mooie Alkmaar. Morgen wordt de grote dag aangezien ik dan voor het eerst van mijn leven een spiksplinternieuwe auto ga bestellen. De up! wordt voor mij een zeer doordachte aankoop met als enige doel zo betrouwbaar en goedkoop mogelijk geld besparen zodat ik meer financiele ruimte heb om een nieuwe richting in mijn Hobby te financieren.

Met mijn vorige auto (die net 2 uur geleden opgehaald is) bleek dat namelijk een stuk moeilijker te gaan, vooral omdat ik de wagen ook veel gebruikte waar hij voor bedoelt was. Als je het over een Auto hebt zijn meestal de vragen of je er ook fotos van hebt, daar heb ik er gelukkig stapels van, dus bij deze..

Seat Leon Cupra R (154kW) uit 2003

Afbeelding

voor meer info en fotos het verkoop topic op seat-online: http://www.seat-online.nl/showthread.ph ... 20VT-154KW

Met de leon heb ik veel rijvaardigheids en circuit trainingen gedaan, en zelfs de nordschleife is voor de wagen geen onbekend terrein geweest. Nadeel daarvan was dat de kosten toch wel behoorlijk werden (banden, remblokken en remschijven in de formaten die onder de wagen zaten zijn niet bepaald goedkoop), en dat wanneer ik dit niet deed, de wagen nog steeds niet bepaald een zuinigheids wonder was (1op9 met 110 over de snelweg). Het spaargeld liep dus niet zo hard op als ik zou willen en de droom om ooit een moderne klassieker te bezitten of een racelicentie te halen en een racewagen aan te schaffen kwamen niet echt dichterbij. Na veel overwegingen heb ik besloten de Leon weg te doen en ben ik gaan kijken naar voordeligere autos, aangezien ik eigenlijk altijd VW heb gereden (of iig VAG, 3x golf, 1x jetta, 1x corrado en dan de leon) viel mijn keuze in eerste instantie op Polo's en Golf's, de besparing in een periode van 4 jaar tijd kwam dan uit tussen de €5500 en €7500 tov de Leon (inclusief aanschafkosten). Toen ik voor de grap ook naar andere merken ging kijken en er een Aygo tussenzette schrok ik van de besparingen die ik daarmee wel niet kon halen en pardoes zag ik de volgende dag een review van de Seat Mii bij Fifth Gear. Toen gekeken naar de Citygo en Up en vind de Up eigenlijk de meest geslaagde van de 3. Na alle berekeningen kwam ik op de meest logische conclusie, de Up bespaard mij in 4 jaar tijd minstens €10.000 inclusief (!) de aanschafkosten. Vooral het feit dat het om een nieuwe auto gaat en waar je naar alle waarschijnlijkheid vrijwel geen onderhoudskosten aan hebt de eerst komende tig jaar hebben mij overgehaald om te kiezen voor het kleine A-klasse autootje. Ook al ben ik vrij lang met mijn 1.94m (en mijn lengte zit vooral in mijn benen), verraste de Up! mij met de enorme ruimte die je als bestuurder hebt, voor mijn gevoel zelfs ruimer als in de Leon en vele andere autos die ik heb "testgezit" In een Aygo of C1 paste ik eigenlijk gewoon niet.

Het wordt wel een enorme stap terug kwa prestaties, van 210pk naar 60pk en van 0-100 onder de 7 seconden naar een tijd van 14s, maar de gedachtengang en de reden hebben mij over de streep getrokken.

morgen wordt er dus een Up! besteld die naar alle waarschijnlijkheid als volgt wordt samengesteld:
Volkswagen High Up!
60pk Bluemotion
Black Pearl en Black Pearl Inleg
Drive Pakket
Climatic
Classic 16inch velgen

Over het maps and more zit ik nog te twijfelen, klopt het dat het bij de High Up versie gratis is, want volgens de configurator is de extra prijs €0?

Ander optie is nog de Black Up versie, maar vind het titaanzwarte interieur zelf wat mooier staan

pps, wat is de Executive optie?
Laatst gewijzigd door RoyVisser op wo 07 mar 2012, 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Pearl Black High Up 60pk BlueMotion met 16" Classic Velgen, Pearl Black Inleg, Titaanzwart Interieur, Geen Typeaanduiding, Plaatsvervangend Reservewiel, Drive Pakket en Executive Pakket

Gebruikersavatar
High-up!
Vagling liefhebber
Berichten: 546
Lid geworden op: ma 06 feb 2012, 14:44
Locatie: Groningen

Re: Even Voorstellen

Bericht door High-up! » wo 07 mar 2012, 18:59

Welkom!
||High-up! | Candy White | Executive Pakket | Drive Pakket | Maps & More | 75PK ||

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: Even Voorstellen

Bericht door JuP ! » wo 07 mar 2012, 19:00

Welkom op het forum, Roy...mooie Cupra die je helaas moet verkopen ;) Herken ik in de foto nou het Politieoefenterrein in Lelystad? :P
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

Gebruikersavatar
High-up!
Vagling liefhebber
Berichten: 546
Lid geworden op: ma 06 feb 2012, 14:44
Locatie: Groningen

Re: Even Voorstellen

Bericht door High-up! » wo 07 mar 2012, 19:06

Executive pakket is op een move up is:
- Climatic
- Maps and More (PID)
- RCD 215 radio

Bij een high-up, krijg je de eerst twee. Radio is daarin standaard.

Ex. Pak. in de move-up: €580,-
Ex. Pak. in de high-up: €325,-
Laatst gewijzigd door High-up! op wo 07 mar 2012, 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.
||High-up! | Candy White | Executive Pakket | Drive Pakket | Maps & More | 75PK ||

Gebruikersavatar
RoyVisser
Vagling liefhebber
Berichten: 218
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 18:18

Re: Even Voorstellen

Bericht door RoyVisser » wo 07 mar 2012, 19:08

Thanks HighUp! Daar heb ik wat aan :)
JuP ! schreef:Welkom op het forum, Roy...mooie Cupra die je helaas moet verkopen ;) Herken ik in de foto nou het Politieoefenterrein in Lelystad? :P
Yes, meerdere malen daar overheen geboenderd :)

al is de Ring een stuk uitdagender ;)

Afbeelding
Pearl Black High Up 60pk BlueMotion met 16" Classic Velgen, Pearl Black Inleg, Titaanzwart Interieur, Geen Typeaanduiding, Plaatsvervangend Reservewiel, Drive Pakket en Executive Pakket

Gebruikersavatar
dubbel-UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 543
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
Locatie: het mooie Limburg

Re: Even Voorstellen

Bericht door dubbel-UP! » wo 07 mar 2012, 19:09

Welkom op het forum,

je vragen kan ik uit ervaring beantwoorden:

maps&more is zeker niet gratis op een high up! :( .....................zit alleen standaard bij een white of black pakket. ;)

Het executive omvat airco en maps&more, is zeker een aanrader als je het mij vraagt! :D

De black-up! kun je trouwens met 2 interieurkleuren kopen, wij hebben voor de OQ optie gekozen (stripes, speciale bekleding alleen voor black of white-UP!).
Vind die vele malen mooier(smaak) dan het nep-leder.
Is een erg mooie en complete versie.......

Succes met de keuze.
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

Gebruikersavatar
High-up!
Vagling liefhebber
Berichten: 546
Lid geworden op: ma 06 feb 2012, 14:44
Locatie: Groningen

Re: Even Voorstellen

Bericht door High-up! » wo 07 mar 2012, 19:11

RoyVisser schreef:Thanks HighUp! Daar heb ik wat aan :)
Ik heb overigens een correctie gedaan in de prijs...!
||High-up! | Candy White | Executive Pakket | Drive Pakket | Maps & More | 75PK ||

Gebruikersavatar
Paashaas25
Vagling liefhebber
Berichten: 170
Lid geworden op: zo 05 feb 2012, 21:52

Re: Even Voorstellen

Bericht door Paashaas25 » wo 07 mar 2012, 19:12

Welkom Roy,

Inderdaad een zeer mooie Cupra. Zal wel even wennen worden aangezien het toch een liefhebber auto is. Maar let's go UP!
Mini Cooper--> 4 deuren-> VW-> UP-> Drive pakket-> Dynamic pakket-> 75 Pk-> High UP-> Black UP!

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Even Voorstellen

Bericht door Tom Westendorp » wo 07 mar 2012, 19:31

Welkom! Erg mooie Cupra inderdaad. Ben benieuwd naar je up!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
High-up!
Vagling liefhebber
Berichten: 546
Lid geworden op: ma 06 feb 2012, 14:44
Locatie: Groningen

Re: Even Voorstellen

Bericht door High-up! » wo 07 mar 2012, 19:33

cUPra.. :D
||High-up! | Candy White | Executive Pakket | Drive Pakket | Maps & More | 75PK ||

Gebruikersavatar
RoyVisser
Vagling liefhebber
Berichten: 218
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 18:18

Re: Even Voorstellen

Bericht door RoyVisser » wo 07 mar 2012, 19:34

High-up! schreef:
RoyVisser schreef:Thanks HighUp! Daar heb ik wat aan :)
Ik heb overigens een correctie gedaan in de prijs...!
In de folder staat die nog op €620 trouwens?

Configurator lijkt wel geen prijs toe te kennen aan de Maps and More optie :)

Ik houd het lekker bij een non-blackup, de stoelen vind ik in een effen kleur toch mooier en ben geen fan van deels donkere ramen (of alle ramen donker, of geen), de Chromen spiegelkappen zijn wel gaaf, maar die kun je ook los bestellen voor 139 euro, steek ik nog steeds 400 euro in mijn zakje :)

oja, ik zal het nog een keer verbeteren, het was geen Cupra, maar een Cupra R, dat R-etje maakt een wereld van verschil! :D
Pearl Black High Up 60pk BlueMotion met 16" Classic Velgen, Pearl Black Inleg, Titaanzwart Interieur, Geen Typeaanduiding, Plaatsvervangend Reservewiel, Drive Pakket en Executive Pakket

Gebruikersavatar
Paashaas25
Vagling liefhebber
Berichten: 170
Lid geworden op: zo 05 feb 2012, 21:52

Re: Even Voorstellen

Bericht door Paashaas25 » wo 07 mar 2012, 19:37

Maar zoals High-Up al schrijft; dan hoop ik dat er nog ooit een cUPra-R komt (UP-R) haha.
Mini Cooper--> 4 deuren-> VW-> UP-> Drive pakket-> Dynamic pakket-> 75 Pk-> High UP-> Black UP!

Gebruikersavatar
High-up!
Vagling liefhebber
Berichten: 546
Lid geworden op: ma 06 feb 2012, 14:44
Locatie: Groningen

Re: Even Voorstellen

Bericht door High-up! » wo 07 mar 2012, 19:37

RoyVisser schreef:
High-up! schreef:
RoyVisser schreef:Thanks HighUp! Daar heb ik wat aan :)
Ik heb overigens een correctie gedaan in de prijs...!
In de folder staat die nog op €620 trouwens?

Configurator lijkt wel geen prijs toe te kennen aan de Maps and More optie :)

Ik houd het lekker bij een non-blackup, de stoelen vind ik in een effen kleur toch mooier en ben geen fan van deels donkere ramen (of alle ramen donker, of geen), de Chromen spiegelkappen zijn wel gaaf, maar die kun je ook los bestellen voor 139 euro, steek ik nog steeds 400 euro in mijn zakje :)

oja, ik zal het nog een keer verbeteren, het was geen Cupra, maar een Cupra R, dat R-etje maakt een wereld van verschil! :D
Foutje in de folder denk ik.. Bij mij geeft ie in de configurator iets van €290,- aan voor de PID.
||High-up! | Candy White | Executive Pakket | Drive Pakket | Maps & More | 75PK ||

Gebruikersavatar
eas
Vagling liefhebber
Berichten: 941
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 18:43
Locatie: krommenie

Re: Even Voorstellen

Bericht door eas » wo 07 mar 2012, 19:44

weer een up er bij , en bestuurder uiteraard ;) welkom ! het wordt steeds drukker hier op het forum 8-)
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Even Voorstellen

Bericht door up! » wo 07 mar 2012, 20:14

Welkom roy! Goeie move die je gaat maken, met een high up! Hoewel een Seat Leon ook een mooie auto is. Waarom kies je niet voor de 75pk versie? Lijkt mij wat fijner als je meer pk's hebt (zeker op de snelweg), hoewel de meningen daarover verdeeld zijn :)

O ja, maps&more is onderdeel van het Executive pakket, erg de moeite waard dat pakket wat mij betreft.
Laatst gewijzigd door up! op wo 07 mar 2012, 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
eas
Vagling liefhebber
Berichten: 941
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 18:43
Locatie: krommenie

Re: Even Voorstellen

Bericht door eas » wo 07 mar 2012, 20:16

up! schreef:Welkom roy! Goeie move die je gaat maken :lol: Hoewel een Seat Leon ook een mooie auto is. Waarom kies je niet voor de 75pk versie? Lijkt mij wat fijner als je meer pk's hebt (zeker op de snelweg), hoewel de meningen daarover verdeeld zijn :)
:mrgreen:
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013

Gebruikersavatar
Paashaas25
Vagling liefhebber
Berichten: 170
Lid geworden op: zo 05 feb 2012, 21:52

Re: Even Voorstellen

Bericht door Paashaas25 » wo 07 mar 2012, 20:19

Shit, weer de pop-UP blocker in windows haha :lol:
Mini Cooper--> 4 deuren-> VW-> UP-> Drive pakket-> Dynamic pakket-> 75 Pk-> High UP-> Black UP!

Gebruikersavatar
RoyVisser
Vagling liefhebber
Berichten: 218
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 18:18

Re: Even Voorstellen

Bericht door RoyVisser » wo 07 mar 2012, 20:24

up! schreef:Welkom roy! Goeie move die je gaat maken, met een high up! Hoewel een Seat Leon ook een mooie auto is. Waarom kies je niet voor de 75pk versie? Lijkt mij wat fijner als je meer pk's hebt (zeker op de snelweg), hoewel de meningen daarover verdeeld zijn :)

O ja, maps&more is onderdeel van het Executive pakket, erg de moeite waard dat pakket wat mij betreft.
Ik heb een testrit gedaan in de 60pk versie en morgen in de 75pk versie. Ik heb vooral snelweg gereden de eerste keer en reed eigenlijk zonder dat ik het doorhad gewoon rustig 140, vele autotests zeggen ook de meerwaarde van de 75pk niet direct te zien en zeker als woon-werk verkeer autootje waarvan ik geen hoge prestaties verwacht, denk ik niet dat ik het ga missen :)

En ook al is het verbruik maar een frupseltje lager, hij is lager, geld besparen is het doel! :D
Pearl Black High Up 60pk BlueMotion met 16" Classic Velgen, Pearl Black Inleg, Titaanzwart Interieur, Geen Typeaanduiding, Plaatsvervangend Reservewiel, Drive Pakket en Executive Pakket

Gebruikersavatar
High-up!
Vagling liefhebber
Berichten: 546
Lid geworden op: ma 06 feb 2012, 14:44
Locatie: Groningen

Re: Even Voorstellen

Bericht door High-up! » wo 07 mar 2012, 22:53

RoyVisser schreef:Thanks HighUp! Daar heb ik wat aan :)
JuP ! schreef:Welkom op het forum, Roy...mooie Cupra die je helaas moet verkopen ;) Herken ik in de foto nou het Politieoefenterrein in Lelystad? :P
Yes, meerdere malen daar overheen geboenderd :)

al is de Ring een stuk uitdagender ;)

Afbeelding
Vraagje... Waarom heb je bij de eerste foto je kenteken gecensureerd en bij de tweede niet?
||High-up! | Candy White | Executive Pakket | Drive Pakket | Maps & More | 75PK ||

Gebruikersavatar
RoyVisser
Vagling liefhebber
Berichten: 218
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 18:18

Re: Even Voorstellen

Bericht door RoyVisser » wo 07 mar 2012, 23:04

High-up! schreef:
RoyVisser schreef:Thanks HighUp! Daar heb ik wat aan :)
JuP ! schreef:Welkom op het forum, Roy...mooie Cupra die je helaas moet verkopen ;) Herken ik in de foto nou het Politieoefenterrein in Lelystad? :P
Yes, meerdere malen daar overheen geboenderd :)

al is de Ring een stuk uitdagender ;)

Afbeelding
Vraagje... Waarom heb je bij de eerste foto je kenteken gecensureerd en bij de tweede niet?

fixed ;p

Afbeelding

normaal gesproken haal ik altijd mijn kenteken weg wanneer ik fotos online plaats, die van de nordschleife kon ik even niet vinden op mijn ftp en heb die dus even snel geupload zonder op het kenteken te letten. Maar als je graag eenheid wilt zien in het gebruik van kentekens, dan heb ik dat nu even opgelost :D
Pearl Black High Up 60pk BlueMotion met 16" Classic Velgen, Pearl Black Inleg, Titaanzwart Interieur, Geen Typeaanduiding, Plaatsvervangend Reservewiel, Drive Pakket en Executive Pakket

Plaats reactie