Pagina 1 van 1

Verschillen TSI - GTI

Geplaatst: za 03 feb 2018, 08:53
door Emiel25
Wat zijn de verschillen? En wat is er op aan te merken? Zie https://youtu.be/CZ4IGPYHHKs" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Verschillen TSI - GTI

Geplaatst: za 03 feb 2018, 20:34
door jesterali18
Nu wil ik des te meer de GTI in het echt zien!

Re: Verschillen TSI - GTI

Geplaatst: za 03 feb 2018, 22:23
door damianw26
Toch wel interessant die motor, zou graag precies de verschillen willen weten!

Re: Verschillen TSI - GTI

Geplaatst: zo 04 feb 2018, 12:40
door Xanderv
Heel veel speculaties van beide reviews...
Ik ben benieuwd wanneer er een onpartijdige vergelijking komt tussen de beide versies.

Re: Verschillen TSI - GTI

Geplaatst: ma 05 feb 2018, 06:55
door edwin blank
Het grootste verschil is de partikelfilter waardoor er enkele aanpassingen nodig waren om het vermogen weer terug te brengen naar 115 pk zoals bij de bestaande Golf-variant.
Iets verhoogde inspuitdruk en een kleine aanpassing aan de turbolader met vermoedelijk een ander serienummer.
Dat zijn geen wereldschokkende aanpassingen.
De filter zou zomaar 5 pk kunnen wegnemen zonder aanpassingen.
Uiteindelijk zullen alle varianten van deze motor beschikken over de genoemde filter.

Re: Verschillen TSI - GTI

Geplaatst: zo 11 feb 2018, 11:14
door Riddick
In Duitsland is er een 7up up! TSI (genoeg filmpjes op Youtube) die maar liefst 124 pk aan de wielen zou hebben, dus op de krukas nog meer.
Of de GTI met zijn aanpassing nog meer vermogen laat genereren na tuning is de vraag.
Het is wachten op de Hybrid turbo voor de 3 cilinder TSI om echt stappen te maken in vermogen.

Re: Verschillen TSI - GTI

Geplaatst: zo 11 feb 2018, 11:27
door Tom Westendorp
Die is hier ook gewoon actief op het forum. :lol:

Re: Verschillen TSI - GTI

Geplaatst: zo 11 feb 2018, 11:56
door Bertjuh
Het geen wat ik tegen kom na wat snuffelen is dat ze bij de GTI een andere turbo gebruiken, namelijk een hoge-druk turbo en ze hebben de compressie ratio verhoogd.. maar dat is tot nu toe ook het enige wat ik kan vinden..

Op motorcode vind ik gewoon echt helemaal niks.. haha..

Re: Verschillen TSI - GTI

Geplaatst: zo 11 feb 2018, 17:38
door edwin blank
Hallo,

De compressieverhouding is nog steeds 10,5 op 1 en de turbo-uitvoering is bij alle CHZD en CHZJ motoren hetzelfde. Wel is er bij sommige uitvoeringen (J) sprake van een iets hogere inspuitdruk en een licht hogere turbodruk. Dat laatste is een kwestie van software.
De hogere inspuitdruk en turbodruk is met name van toepassing bij de motorvariant i.c.m. de partikelfilter waardoor de vermogensopbouw gelijk blijft aan de huidige filterloze uitvoering.
Overigens zullen alle TSI-motoren volgens VW eind dit jaar en ergens volgend jaar beschikken over een dergelijke filter.
De wet en -regelgeving schrijft dit overigens voor bij direct ingespoten benzinemotoren vanaf eind 2019.


Edwin

Re: Verschillen TSI - GTI

Geplaatst: ma 12 feb 2018, 09:00
door kgroot.nl
Antwoord is heel simpel.
Motor is hetzelfde alleen de turbodruk en inspuitdruk zijn door software aangepast.
Als je beide gaat tunen kom je op dezelfde waardes.

Re: Verschillen TSI - GTI

Geplaatst: wo 20 jun 2018, 12:16
door Emiel25
Up GTI motor wint prijs ‘engine of the year’: https://www.caffynsmotorstore.co.uk/new ... etail.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Verschillen TSI - GTI

Geplaatst: wo 20 jun 2018, 12:17
door Emiel25
Het lijkt er wel op dat er veel meer verschillen zijn tussen de 1.0 90pk tsi en de gti motor.

Zie ook: http://www.upownersclub.co.uk/forum/gti ... c9617.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Verschillen TSI - GTI

Geplaatst: wo 20 jun 2018, 12:59
door kgroot.nl
GTI Heeft inderdaad een 'roetfilter'
Buiten dat is de GTI ook de eerste WLTP auto binnen VW

Re: Verschillen TSI - GTI

Geplaatst: wo 20 jun 2018, 15:22
door Tom Westendorp
Volgens mij is het roetfilter toch wel het grootste verschil. Motorisch gedragen ze zich vrij hetzelfde.

Re: Verschillen TSI - GTI

Geplaatst: wo 03 jul 2019, 13:12
door steef
Vreemd dat hier het verschil in gewicht nog niet is besproken: 900 kilo (TSi) tegen 1070 kilo voor de GTi.... :shock:

Waar komt dat verschil vandaan???? Dat is nogal wat! Een pk-gewicht verhouding die gunstiger uitpakt voor de TSi!

Re: Verschillen TSI - GTI

Geplaatst: wo 03 jul 2019, 17:49
door Emiel25
Kentekengewicht GTI is 970kg.
GTI heeft zware velgen. Een andere, zwaardere versnellingsbak.

Re: Verschillen TSI - GTI

Geplaatst: do 04 jul 2019, 11:11
door steef
Dan nog kan een tandwiel extra en grotere velgen die 70 kilo verschil niet verklaren. Zwaarder onderstel? Draagarmen?
En hoeveel zwaarder zouden de wielen dan zijn van een GTi?
Of zou het een RDW-dingetje zijn? :!:

Re: Verschillen TSI - GTI

Geplaatst: do 04 jul 2019, 12:22
door kgroot.nl
Remmerij is ook anders, zal ook weer iets gewicht schelen. Intercooler is anders, Turbo ook.
Elk beetje helpt zou ik zeggen