Pagina 2 van 2

Re: Het grote up! TSI uitlaat topic

BerichtGeplaatst: vr 10 nov 2017, 17:39
door Trea
Petrolhead Tom schreef:Nope, zit tegenwoordig weer in Hengelo. ;)

Dan moet ik daar een keer langs komen :lol:

Re: Het grote up! TSI uitlaat topic

BerichtGeplaatst: zo 12 nov 2017, 16:12
door Snowdude
Standaard klinkt de TSi al lekker hoor voor een 1.0 blokje.

Re: Het grote up! TSI uitlaat topic

BerichtGeplaatst: zo 12 nov 2017, 16:46
door Petrolhead Tom
Absoluut waar!

Re: Het grote up! TSI uitlaat topic

BerichtGeplaatst: vr 15 dec 2017, 10:48
door Petrolhead Tom
Mijn Milltek komt in Januari. Kan echt niet wachten. :D

Re: Het grote up! TSI uitlaat topic

BerichtGeplaatst: vr 15 dec 2017, 11:22
door henri
Non-resonated Milltek onder een Fiesta 1.0 doet me erg denken aan de sound van een Daihatsu Charade GTti van eind jaren tachtig. Destijds erg bijzonder met drie cilinders, 101 pk, 4 kleppen per cilinder en 100 pk uit 1 liter cilinderinhoud. Alleen vanwege de tekst op de stootstrippen toen al indrukwekkend :lol:

Afbeelding

Re: Het grote up! TSI uitlaat topic

BerichtGeplaatst: vr 15 dec 2017, 13:46
door damianw26
Gaaf zeg en voor die tijd enorm geavanceerd, 4 kleppen per cilinder, dubbele nokkenas (bovenliggend?) en een old school, kick in turbo.

Re: Het grote up! TSI uitlaat topic

BerichtGeplaatst: ma 29 jan 2018, 07:58
door Petrolhead Tom
Ook hier even mijn ervaringen met betrekking tot de Milltek uitlaat delen:

Petrolhead Tom schreef:Nou de eerste roadtrip met de Milltek eronder zit er op. Inmiddels bijna 800 kilometer met de Milltek gereden dus die is wel goed ingebrand nu. Zaken die opvallen: als je in de stad vijftig in de vier rijdt en je geeft stevig gas dan bromt hij behoorlijk, zo hard zelfs dat het bijna asociaal is. Hoger in de toeren verdwijnt dit weer. 100 in de vijf is bijzondeer luid, dan dreunt de uitlaat ook stevig. De sweetspot voor normaal cruisen ligt op 140 op teller, dat is 134 gps dus tevens de perfecte snelheid om niet op 's-lands wegen in de klauwen van de struikrovers terecht te komen.

Wat vaststaat is dat de Turbo ietsje eerder op stoom komt, gevoelsmatig zeg ik dat het zo'n twee tot driehonderd toeren scheelt. Ik kan dus wel stellen dat ik er bijzonder blij mee ben. Gelukki geen drone op de snelweg en als je wat langer 100 moet rijden laat ik hem wel in de 4 staan als we met zijn twee├źn op pad zijn.

Top mod voor de TSI dus! :D


Te vinden in dit topic: viewtopic.php?f=4&t=6013&start=420

Re: Het grote up! TSI uitlaat topic

BerichtGeplaatst: ma 29 jan 2018, 17:32
door damianw26
Mooi, ben benieuwd. 14 feb komt de milltek binnen

Re: Het grote up! TSI uitlaat topic

BerichtGeplaatst: ma 29 jan 2018, 18:00
door Bertjuh
damianw26 schreef:Mooi, ben benieuwd. 14 feb komt de milltek binnen


Wat romantisch... :mrgreen:

Re: Het grote up! TSI uitlaat topic

BerichtGeplaatst: ma 29 jan 2018, 18:21
door Petrolhead Tom
Hahahaha een hartstochtelijk cadeau voor de liefde van zijn leven. Hahaha

Re: Het grote up! TSI uitlaat topic

BerichtGeplaatst: ma 29 jan 2018, 19:04
door TwitNour
:lol: :lol:

Re: Het grote up! TSI uitlaat topic

BerichtGeplaatst: ma 29 jan 2018, 19:17
door jaappie
Damian gaat dineren met kaarslicht samen met Milltek :lol:

Re: Het grote up! TSI uitlaat topic

BerichtGeplaatst: ma 29 jan 2018, 19:35
door damianw26
jaappie schreef:Damian gaat dineren met kaarslicht samen met Milltek :lol:



De up mag ook aanschuiven :mrgreen:

Re: Het grote up! TSI uitlaat topic

BerichtGeplaatst: ma 29 jan 2018, 20:52
door Petrolhead Tom
De McDrive. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Het grote up! TSI uitlaat topic

BerichtGeplaatst: vr 02 maart 2018, 11:05
door Petrolhead Tom
Milltek heeft aangegeven een downpipe voor de GTI te gaan ontwikkelen. Ik hoop van harte dat deze ook op de TSI past.

Re: Het grote up! TSI uitlaat topic

BerichtGeplaatst: zo 11 maart 2018, 08:07
door Tony
Ik heb in ETKA wat rond zitten kijken en tussen de GTI en de TSI zit een verschil kwa onderdeelnummers in de turbo. Kan best zijn dat deze dus niet gaat passen.

Re: Het grote up! TSI uitlaat topic

BerichtGeplaatst: zo 11 maart 2018, 09:01
door Petrolhead Tom
Er wordt gesproken over een variabele geometrie in de TSI turbo, op zich zou dat prima in de normale behuizing moeten passen dus ben benieuwd.