Hoeveel TSI rijders zijn er al binnen de club.

Deel hier al je ervaringen omtrent je geblazen up!
Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2794
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Hoeveel TSI rijders zijn er al binnen de club.

Bericht door damianw26 » ma 26 jun 2017, 14:08

Gewoon niet gebruiken, bovendien heeft het nauwelijks voordeel. En na belasting van de motor (als je bijvoorbeeld de snelweg afkomt) en je motor slaat direct af dan heb je extra slijtage aan je turbo gezien de motor uitgaat en de turbo nog even doordraait zonder smering! Ik heb geen keihard bewijs hiervoor maar las het op autoweek ergens, al weet ik niet of het start stop systeem hier rekening mee houdt
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
arend van duijn
Vagling liefhebber
Berichten: 586
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 17:04
Locatie: Katwijk

Re: Hoeveel TSI rijders zijn er al binnen de club.

Bericht door arend van duijn » ma 26 jun 2017, 15:08

FUP Bedankt voor je reactie .in de GOLF 7 sloeg de motor ook uit in zn vrij en brande er een symbooltje in de kilometerteller !
bij de UP staat in de folder standaarduitvoeringen start/stopsysteem met recuperatie van remenergie bij alle uitvoeringen !(techniek en consuprijzen ) En in de folder de nieuwe UP staat op de 1ste foto van het daschboard de knop linksboven om het start/stopsysteem uit te zetten ! Die knop zit er bij mij niet in . ik heb mn dealer geinformeerd en wacht het af m.v.g A van Duijn

Gebruikersavatar
Riddick
Vagling liefhebber
Berichten: 392
Lid geworden op: zo 05 mei 2013, 20:53

Re: Hoeveel TSI rijders zijn er al binnen de club.

Bericht door Riddick » za 01 jul 2017, 12:33

damianw26 schreef:Gewoon niet gebruiken, bovendien heeft het nauwelijks voordeel. En na belasting van de motor (als je bijvoorbeeld de snelweg afkomt) en je motor slaat direct af dan heb je extra slijtage aan je turbo gezien de motor uitgaat en de turbo nog even doordraait zonder smering! Ik heb geen keihard bewijs hiervoor maar las het op autoweek ergens, al weet ik niet of het start stop systeem hier rekening mee houdt
Er zijn start-stop systemen die niet werken onder bepaalde omstandigheden, te lage accu spanning bv, maar ook als de motor te heet is lijkt het mijn dat het start-stop systeem niet ingrijpt.
Als je de Autobahn afkomt en net 2 uur stevig doorgereden hebt, lijkt het mijn niet fijn voor de motor als hij uit gaat door het start-stop systeem.

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2794
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Hoeveel TSI rijders zijn er al binnen de club.

Bericht door damianw26 » za 01 jul 2017, 15:14

Precies, er zijn veel parameters maar geen idee of het systeem met een hete turbo rekening houdt, denk het niet want dan moet daar een sensor zitten die de temperatuur in de gaten houdt, of een sensor die langdurige hoge turbodruk bijhoudt. Overigens lijkt me een olietemperatuurmeter best handig, zeker op de tsi
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
arend van duijn
Vagling liefhebber
Berichten: 586
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 17:04
Locatie: Katwijk

Re: Hoeveel TSI rijders zijn er al binnen de club.

Bericht door arend van duijn » za 01 jul 2017, 20:30

Ben van de week naar de showroom geweest van Wittebrug ! En daar stond een cross-up ( 75PK ) En ook zonder start/stop systeem, samen met een verkoper naar de gewone up gekeken , die zijn wel voorzien van het start/stopsysteem! M.A.W staat er een fout in de folder ! een mailtje gestuurd naar PON voor uitleg kreeg een mailtje terug dat de dealer het mag uitleggen ! Vreemde gang van zaken ? ( wilde ze alleen maar wijzen op een fout in de folder ! )

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Hoeveel TSI rijders zijn er al binnen de club.

Bericht door Tom Westendorp » ma 13 nov 2017, 09:14

Weer één erbij! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2794
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Hoeveel TSI rijders zijn er al binnen de club.

Bericht door damianw26 » ma 13 nov 2017, 16:14

+1 binnenkort uiteraard :)
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Hoeveel TSI rijders zijn er al binnen de club.

Bericht door Tom Westendorp » ma 13 nov 2017, 20:40

Topic maar even verplaatst naar het nieuwe TSI gedeelte. :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Jason95
Forum newbie
Berichten: 30
Lid geworden op: di 14 nov 2017, 17:52

Re: Hoeveel TSI rijders zijn er al binnen de club.

Bericht door Jason95 » ma 30 apr 2018, 07:51

Zelf heb ik een Up! TSI en hier in de omgeving staan er nog 2 a 3 TSI Up’s.

Plaats reactie