Test Volkswagen up! TSI Met foto's en video.

Deel hier al je ervaringen omtrent je geblazen up!
enie-up
Vagling liefhebber
Berichten: 512
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 00:00

Re: Test Volkswagen up! TSI Met foto's en video.

Bericht door enie-up » zo 18 dec 2016, 18:51

Afbeelding

Afbeelding

Zo dit vinden de duitsers ervan 8-) :dance:

NoTVR
Vagling liefhebber
Berichten: 333
Lid geworden op: vr 08 jun 2012, 12:09

Re: Test Volkswagen up! TSI Met foto's en video.

Bericht door NoTVR » zo 18 dec 2016, 20:14

Misschien wel aardig als je ook het rijplezier meetelt in de weging. Dan vallen de Fabia en Ibiza weer af. Appels en peren vergelijken mag met auto's. Zo wordt de Golf 2-de in de Car of the Year contest in EVO, na de 911R. Die mag je dus niet vergelijken? Waar de M2 10-de wordt, AMG, Lamborghini, R8 V10, M4 ook ergens achter een Golfje eindigen. Het ligt er maar aan wat je vergelijkt. Met je gezin heb je niks aan een Lambo, maar is 'ie daarmee minder dan Espace? Een Fiesta ST is 1 van de best rijdende auto's, no matter the price. Dus: Keuzes worden gemaakt op verkeerde gronden. Toch?

NoTVR
Vagling liefhebber
Berichten: 333
Lid geworden op: vr 08 jun 2012, 12:09

Re: Test Volkswagen up! TSI Met foto's en video.

Bericht door NoTVR » zo 18 dec 2016, 20:21

http://www.evo.co.uk/volkswagen/up/1860 ... gti-reborn" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Test Volkswagen up! TSI Met foto's en video.

Bericht door Tom Westendorp » ma 19 dec 2016, 17:38

Auto's zijn absoluut emotie maar voor het geld van een up! en een klasse hoger willen mensen vaak gewoon de beste deal. Ik denk dus dat het een stuk minder relevant is hoe supercars het er vanaf brengen, of ze nou 50k of 500k kosten. ;)

Zelf vind ik de up! veel leuker dan de polo, ibiza en Fabia al hebben die wel een stuk meer comfort. Het is net wat je zoekt. Ik denk dat je de up! TSI dan ook meer moet zien als een Mini Cooper idee: op rationele gronden beschouwt veel te duur voor wat je krijgt maar op emotionele gronden beschouwt het koopje van de week.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

enie-up
Vagling liefhebber
Berichten: 512
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 00:00

Re: Test Volkswagen up! TSI Met foto's en video.

Bericht door enie-up » ma 19 dec 2016, 18:01

http://www.autobild.de/artikel/vw-up-gt ... 39659.html" onclick="window.open(this.href);return false;

8-)

NoTVR
Vagling liefhebber
Berichten: 333
Lid geworden op: vr 08 jun 2012, 12:09

Re: Test Volkswagen up! TSI Met foto's en video.

Bericht door NoTVR » ma 19 dec 2016, 18:16

"op rationele gronden beschouwt veel te duur voor wat je krijgt "

Totaal niet me eens: een auto die niet lekker rijdt is te duur, al is 'ie gratis... Daarom begrijp ik niet dat mensen kapitalen uitgeven aan 'dikke' auto's die waardeloos rijden.

Het waarachtig de omgekeerde wereld: als je een snelle fiets wilt, koop je de lichtste, als je snel wilt kunnen lopen zul je moeten afvallen, maar met auto's gaan we met met een obesitas-apparaat aan de doping (bi-turbo's, etc..) om het ding een beetje vooruit te krijgen...

Goed, ik ben een Colin Chapman aanhanger: "Simplify, then add lightness"
Laatst gewijzigd door NoTVR op ma 19 dec 2016, 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.

NoTVR
Vagling liefhebber
Berichten: 333
Lid geworden op: vr 08 jun 2012, 12:09

Re: Test Volkswagen up! TSI Met foto's en video.

Bericht door NoTVR » ma 19 dec 2016, 18:48

Koopje van de week... Ik heb 2 Peugeots 106 GTI gehad. Ook koopje van de week, wellicht van mijn leven...

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Test Volkswagen up! TSI Met foto's en video.

Bericht door Tom Westendorp » ma 19 dec 2016, 19:37

Goed punt notvr, in dat opzicht is de up! met TSI wel weer een hele leuke auto. Ik heb ook liever een lichte auto. Grootste reden waarom ik de up! nog steeds heb is dat ik weinig anders kan vinden dat zo lichtvoetig is. Ik weet wel dat ik het dan in de hoek van de MX-5 of een Elise moet zoeken maar dat is me dan weer net iets te onpraktisch.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Guy
Forum newbie
Berichten: 85
Lid geworden op: zo 26 apr 2015, 15:38

Re: Test Volkswagen up! TSI Met foto's en video.

Bericht door Guy » wo 21 dec 2016, 12:13

de fabia's en ibiza's die voor 15/16k te koop staan zijn wel voorraadauto's, aan opties heb je zelf dan niks meer te kiezen.

DavyE
Forum newbie
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 11 nov 2013, 14:24

Re: Test Volkswagen up! TSI Met foto's en video.

Bericht door DavyE » wo 21 dec 2016, 21:44

vol opties kost dit geintje een kleine 20.000 euro. Erg veel voor zo een kleine autootje.

In Brazillie is de vw up groter en goedkoper. De autoruiten in de vw up van Brazillie kunnen naar beneden.

Geen gekke klapramen zoals in Nederland

rjw
Forum newbie
Berichten: 70
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 11:36

Re: Test Volkswagen up! TSI Met foto's en video.

Bericht door rjw » wo 21 dec 2016, 23:55

Veel geld voor een Up ik zou dan liever voor een voorraad Polo TSI gaan.
Maar er zullen ook wel voorraad Up's met TSI komen.
Verder vind ik de nieuwe Up minder mooi van binnen dan de oude, vooral het dashboard vind ik persoonlijk minder maar ook de kleuren combinaties.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Test Volkswagen up! TSI Met foto's en video.

Bericht door Tom Westendorp » do 22 dec 2016, 07:46

Kleur is natuurlijk erg persoonlijk maar een Teal Blue met witte velgen en wit dak is wel heel erg gaaf hoor! Ik zal vandaag even wat foto's maken. :D

Verder vind ik het interieur van de eerste up! ook leuker. Liever het dunne stuurtje in de oude up! dan de premium hoepel in de nieuwe. Maar die TSI motor hé..... Ik laat hem er niet om staan. ;)
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2794
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Test Volkswagen up! TSI Met foto's en video.

Bericht door damianw26 » do 22 dec 2016, 12:17

Ik vind het te achterlijk voor woorden dat men geen zwart dashboard meer levert. Ik heb nu dan een zwart metallic lak en een zwart dashboard en die combinatie is erg geslaagd. Overigens is een zwart dashboard ook veel passender bij veel kleuren, zoals een rode up met zwart dashboard. Dat 'standaard grijs' van nu is het net niet.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Test Volkswagen up! TSI Met foto's en video.

Bericht door GunSpeed » do 22 dec 2016, 12:21

Tom, thx voor de hele goede review. Het komt in grote lijnen overeen met wat ik er zelf van verwacht had. Op elk gebied is ie net iets vlotter en soepeler dan de 75 pk bij dagelijks gebruik. Wat misschien wel het grootste voordeel is van de TSI is dat ie een stuk gemakkelijker kan inhalen tegenover een niet geblazen motor. Moest ik opnieuw kopen zou ik zeker voor de 90 pk gaan vanwege het kleine prijsverschil (zo'n 700 € in België).

Voor het echte "sportieve" gevoel zal je echter op de GTI moeten wachten. Het grote pijnpunt bij de TSI is die vijfbak! Met een zesbak zoals in de aangekondigde GTI zal de geblazen driepitter echt tot zijn recht komen en mits de kleine chip update zelfs heel sportief worden.

En geloof me vrij maar van al de voorgestelde alternatieven uit een hoger segment zal er geen enkele zo grote "smile" op je gezicht toveren als dit "koekblik".

Just my two cents :D
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
lupocor
Vagling liefhebber
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 09:30

Re: Test Volkswagen up! TSI Met foto's en video.

Bericht door lupocor » do 22 dec 2016, 17:46

niet om het een of ander en het is ook geen vergelijk.
maar ik rijd zelf als dagelijkse auto een audi a1 1.2 tsi.
als ik dan weer in de mii rijd dan ben ik blij dat ik zo weer in mijn a1 kan stappen.
wereld van verschil ,echt wel.
en tweedehands best te betalen als je er eentje koopt met nog geen 60.000 op de teller en uit 2012.
alles erop en aan en het werkt ook probleemloos.

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: Test Volkswagen up! TSI Met foto's en video.

Bericht door JuP ! » vr 23 dec 2016, 15:11

Nu staat de 1.2 Tsi uit medio 2012 ook niet als de meest betrouwbare motor bekend
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

Gebruikersavatar
lupocor
Vagling liefhebber
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 09:30

Re: Test Volkswagen up! TSI Met foto's en video.

Bericht door lupocor » za 24 dec 2016, 09:17

dat kwam door de distributie ketting en de spanrol/spanrollen.
de ketting rekte uit.
bij aanschaf van mijn a1 is dit vernieuwd.
motor loopt zeer mooi en is redelijk zuinig.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Test Volkswagen up! TSI Met foto's en video.

Bericht door Tom Westendorp » za 24 dec 2016, 14:42

De vergelijking tussen een nieuwe Ibiza of Fabia of Polo snap ik nog een keer, je hebt immers volledige fabrieksgarantie en qua prijs zijn ze gelijk. Een 5 jaar oude Audi met hooguit een half jaartje Bovag is natuurlijk wel erg scheef. Dan kun je er ook een tweedehands Passat naast zetten of een Octavia bijvoorbeeld, als het om waar voor je geld gaat.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
lupocor
Vagling liefhebber
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 09:30

Re: Test Volkswagen up! TSI Met foto's en video.

Bericht door lupocor » zo 25 dec 2016, 09:45

klopt helemaal.
waar het mij om ging was dat een nieuwe auto kopen niet perse beter is dan een tweedehands kopen.
ik denk dat het allemaal afhangt van je wensen en van je budget en van hoe lang je ermee wilt gaan rijden (hoelang je hem in bezit wilt hebben).
een nieuwe auto heb ik nog nooit gekocht en dat zal ook wel nooit gebeuren omdat ik persoonlijk de afschrijving de eerste 2/3 jaar schrikbarend hoog vind,ook al heb je dan fabrieksgarantie.
garantie zegt mij weinig, je betaald deze toch meestal zelf en als je er dan geen gebruik van hoeft te maken is dat weer zonde geld.
neemt niet weg dat je met een nieuwe auto de komende jaren (garantie) geen hoge koste zal krijgen.
dat kan met een tweedehands auto wel anders uitpakken natuurlijk maar dat risico neem ik graag en houd daar met aankoop rekening me (centjes achter de hand voor dit soort uitgaven).
wel is bij mij gebleken dat ik met al mijn gereden auto,s van de afgelopen 40 jaar geen hoge kosten heb gehad.
en dat waren er heel wat zoals opel a kadet,opel ascona 1200, opel ascona 1900,datsun violet op gas,honda acoord,
mitsubushi colt,toyota corrola,mazda 323 sport, datsun sunny,renault clio, honda jazz,mitsubishi lancer, mitsubushi carisma,ford escord,ford capri,skoda oktavia,skoda fabia, mazda 323 f,vw polo,golf,lupo, ford fiesta enz.
heel wat dus.
aan de meeste kon ik zelf sleutelen zoals afstellen motor,kleppen ontsteking en dergelijke, vroeger waren de auto,s simpeler zodat je het onderhoud nagenoeg allemaal zelf kon doen,helaas is dat tegenwoordig wel anders.

Gebruikersavatar
chekthem
Forum newbie
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 21 dec 2016, 21:17
Locatie: Breda

Re: Test Volkswagen up! TSI Met foto's en video.

Bericht door chekthem » ma 02 jan 2017, 15:51

damianw26 schreef:Ik vind het te achterlijk voor woorden dat men geen zwart dashboard meer levert. Ik heb nu dan een zwart metallic lak en een zwart dashboard en die combinatie is erg geslaagd. Overigens is een zwart dashboard ook veel passender bij veel kleuren, zoals een rode up met zwart dashboard. Dat 'standaard grijs' van nu is het net niet.
Helemaal mee eens!
Bij het kijken naar een nieuwe Up! verbaasde ik me hier ook over.
De kleurencombinaties zijn nou niet helemaal je van het, om het zacht uit te drukken.
Het is wel weer leuk dat je een afwijkende kleur voor het dak en de spiegels kan kiezen, maar had er alsjeblieft gewoon een zwart dashboard bij gezet.

Plaats reactie