De up! GTI foto’s p.15

Deel hier al je ervaringen omtrent je geblazen up!
Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: De up! GTI komt eindelijk echt! Eerste foto's!

Bericht door Tom Westendorp » ma 29 mei 2017, 15:30

EdUp! schreef:Als ik zo snel kijk naar de filmpjes is de duurste aanpassing ten opzichte van de TSI de versnellingsbank. Stoelen zijn slechts voorzien van een GTI bekleding op de standaardstoelen. Dat valt mij wel een beetje tegen. Verder een ander stuur (+150 euro?), velgen (+300 euro?), bekleding (+150euro), zwarte hemel (+250 euro) die qua prijs nog wat doen. Als dit boven de 20.000 euro komt als vanafprijs dan is het gekkenwerk
Dat is natuurlijk veel te kort door de bocht.

Er gaan andere bumpers op, een andere uitlaat, een ander versnellingsbak en ga zo maar door. Allemaal zaken die ontwikkeld zijn en die uiteindelijk geld op moeten brengen. De up! GTI zal rond de 20k gaan kosten maar ik verwacht de kans dat ie onder de 20 komt heeeeel marginaal klein.

Hopen dat VW de GTI weg gaat geven is begrijpelijk maar dat zal het geval niet zijn en zoals Kevin aangeeft zijn er nu al best wat mensen die zonder moeite 20k uitgeven aan een up! TSI. Het is maar wat je referentiekader is. Als je in 2012 een take up! kocht voor 8700 euro dan vind je 20k bizar veel geld voor een up! als je gewend bent om Mini's van 35k te speccen dan is een up! GTI het koopje van de week.

Ben je gewend een A1 vol te drukken met opties voor je vrouw dan blijf je lachen om de prijzen van de up!

Ik denk dat het een niche model blijft en dat Volkswagen dat al lang prima vind.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: De up! GTI komt eindelijk echt! Eerste foto's!

Bericht door kgroot.nl » ma 29 mei 2017, 16:30

Het is een aparte markt. Ik krijg binnenkort ook een Golf R binnen van 75k. Verkopen we ook dus waarom dan geen Up van 25k
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2794
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: De up! GTI komt eindelijk echt! Eerste foto's!

Bericht door damianw26 » ma 29 mei 2017, 20:59

rjw schreef:Valt toch wel een beetje tegen zeker als de prijs boven de 20K komt.
Dan lijkt me de nieuwe 2017 Seat Ibiza FR 115 PK voor 20,5K toch een veel betere deal en een stuk completer.

https://www.youtube.com/watch?v=eivCN5ItnPM" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat is onzin natuurlijk, de ibiza zal stukken minder 'leuk' rijden. Hobbel je alleen van A naar B zonder echt veel gevoel dan is de ibiza waarschijnlijk de betere koop. Niet te vergelijken :mrgreen:
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: De up! GTI komt eindelijk echt! Eerste foto's!

Bericht door Tom Westendorp » ma 29 mei 2017, 21:12

damianw26 schreef:
rjw schreef:Valt toch wel een beetje tegen zeker als de prijs boven de 20K komt.
Dan lijkt me de nieuwe 2017 Seat Ibiza FR 115 PK voor 20,5K toch een veel betere deal en een stuk completer.

https://www.youtube.com/watch?v=eivCN5ItnPM" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat is onzin natuurlijk, de ibiza zal stukken minder 'leuk' rijden. Hobbel je alleen van A naar B zonder echt veel gevoel dan is de ibiza waarschijnlijk de betere koop. Niet te vergelijken :mrgreen:
Inderdaad een super scheef vergelijk. Top of the line up! versus een standaard auto met wat bumperwerk.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

EdUp!
Vagling liefhebber
Berichten: 229
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 19:18

Re: De up! GTI komt eindelijk echt! Eerste foto's!

Bericht door EdUp! » di 30 mei 2017, 08:55

Petrolhead Tom schreef: Dat is natuurlijk veel te kort door de bocht.

Er gaan andere bumpers op, een andere uitlaat, een ander versnellingsbak en ga zo maar door. Allemaal zaken die ontwikkeld zijn en die uiteindelijk geld op moeten brengen. De up! GTI zal rond de 20k gaan kosten maar ik verwacht de kans dat ie onder de 20 komt heeeeel marginaal klein.

Hopen dat VW de GTI weg gaat geven is begrijpelijk maar dat zal het geval niet zijn en zoals Kevin aangeeft zijn er nu al best wat mensen die zonder moeite 20k uitgeven aan een up! TSI. Het is maar wat je referentiekader is. Als je in 2012 een take up! kocht voor 8700 euro dan vind je 20k bizar veel geld voor een up! als je gewend bent om Mini's van 35k te speccen dan is een up! GTI het koopje van de week.

Ben je gewend een A1 vol te drukken met opties voor je vrouw dan blijf je lachen om de prijzen van de up!

Ik denk dat het een niche model blijft en dat Volkswagen dat al lang prima vind.
Bumpers zien er exact hetzelfde uit behalve dat het middendeel zwart is. Andere versnellingsbak verwacht ik niet dat deze specifiek voor de up GTI is ontwikkeld maar uit een ander model komt. Uitlaat is misschien een ander eindstuk of einddemper. Motor zal voornamelijk softwarematig veranderd zijn. En van binnen is het dus vooral cosmetisch. Het stuur komt uit de Polo en is dus niet nieuw ontwikkeld.

Ik zeg niet dat het slecht is maar even door de cosmetica heen kijkend is er niet veel 'nieuw' aan deze GTI dat een veel hogere prijs rechtvaardigt. De stoelen hadden wel echt anders moeten zijn in mijn ogen. Deze auto moet het niet hebben van de rechtuitsnelheid maar juist het leuk sturen. Dan moet je gewoon meer zijdelingse steun van de stoelen krijgen voor snelle bochten en gevoel dat je 'in' de auto stapt.

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2794
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: De up! GTI komt eindelijk echt! Eerste foto's!

Bericht door damianw26 » di 30 mei 2017, 13:05

EdUp! schreef:
Petrolhead Tom schreef: Dat is natuurlijk veel te kort door de bocht.

Er gaan andere bumpers op, een andere uitlaat, een ander versnellingsbak en ga zo maar door. Allemaal zaken die ontwikkeld zijn en die uiteindelijk geld op moeten brengen. De up! GTI zal rond de 20k gaan kosten maar ik verwacht de kans dat ie onder de 20 komt heeeeel marginaal klein.

Hopen dat VW de GTI weg gaat geven is begrijpelijk maar dat zal het geval niet zijn en zoals Kevin aangeeft zijn er nu al best wat mensen die zonder moeite 20k uitgeven aan een up! TSI. Het is maar wat je referentiekader is. Als je in 2012 een take up! kocht voor 8700 euro dan vind je 20k bizar veel geld voor een up! als je gewend bent om Mini's van 35k te speccen dan is een up! GTI het koopje van de week.

Ben je gewend een A1 vol te drukken met opties voor je vrouw dan blijf je lachen om de prijzen van de up!

Ik denk dat het een niche model blijft en dat Volkswagen dat al lang prima vind.
Bumpers zien er exact hetzelfde uit behalve dat het middendeel zwart is. Andere versnellingsbak verwacht ik niet dat deze specifiek voor de up GTI is ontwikkeld maar uit een ander model komt. Uitlaat is misschien een ander eindstuk of einddemper. Motor zal voornamelijk softwarematig veranderd zijn. En van binnen is het dus vooral cosmetisch. Het stuur komt uit de Polo en is dus niet nieuw ontwikkeld.

Ik zeg niet dat het slecht is maar even door de cosmetica heen kijkend is er niet veel 'nieuw' aan deze GTI dat een veel hogere prijs rechtvaardigt. De stoelen hadden wel echt anders moeten zijn in mijn ogen. Deze auto moet het niet hebben van de rechtuitsnelheid maar juist het leuk sturen. Dan moet je gewoon meer zijdelingse steun van de stoelen krijgen voor snelle bochten en gevoel dat je 'in' de auto stapt.
Niet om je af te vallen maar jij hebt alle specs van de gti en er al uitgebreid mee gereden? :whistle:
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

EdUp!
Vagling liefhebber
Berichten: 229
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 19:18

Re: De up! GTI komt eindelijk echt! Eerste foto's!

Bericht door EdUp! » di 30 mei 2017, 14:45

damianw26 schreef:
EdUp! schreef:
Petrolhead Tom schreef: Dat is natuurlijk veel te kort door de bocht.

Er gaan andere bumpers op, een andere uitlaat, een ander versnellingsbak en ga zo maar door. Allemaal zaken die ontwikkeld zijn en die uiteindelijk geld op moeten brengen. De up! GTI zal rond de 20k gaan kosten maar ik verwacht de kans dat ie onder de 20 komt heeeeel marginaal klein.

Hopen dat VW de GTI weg gaat geven is begrijpelijk maar dat zal het geval niet zijn en zoals Kevin aangeeft zijn er nu al best wat mensen die zonder moeite 20k uitgeven aan een up! TSI. Het is maar wat je referentiekader is. Als je in 2012 een take up! kocht voor 8700 euro dan vind je 20k bizar veel geld voor een up! als je gewend bent om Mini's van 35k te speccen dan is een up! GTI het koopje van de week.

Ben je gewend een A1 vol te drukken met opties voor je vrouw dan blijf je lachen om de prijzen van de up!

Ik denk dat het een niche model blijft en dat Volkswagen dat al lang prima vind.
Bumpers zien er exact hetzelfde uit behalve dat het middendeel zwart is. Andere versnellingsbak verwacht ik niet dat deze specifiek voor de up GTI is ontwikkeld maar uit een ander model komt. Uitlaat is misschien een ander eindstuk of einddemper. Motor zal voornamelijk softwarematig veranderd zijn. En van binnen is het dus vooral cosmetisch. Het stuur komt uit de Polo en is dus niet nieuw ontwikkeld.

Ik zeg niet dat het slecht is maar even door de cosmetica heen kijkend is er niet veel 'nieuw' aan deze GTI dat een veel hogere prijs rechtvaardigt. De stoelen hadden wel echt anders moeten zijn in mijn ogen. Deze auto moet het niet hebben van de rechtuitsnelheid maar juist het leuk sturen. Dan moet je gewoon meer zijdelingse steun van de stoelen krijgen voor snelle bochten en gevoel dat je 'in' de auto stapt.
Niet om je af te vallen maar jij hebt alle specs van de gti en er al uitgebreid mee gereden? :whistle:
Hoeft toch ook niet. Tenzij VW niet de juiste afbeeldingen van de GTI heeft verspreid zie ik weinig echte significante verschillen met de TSI zowel exterieur als interieur die een GTI echt veel duurder zouden maken
Topsnelheid is gelijk aan de 1.0TSI met 6-bak in de Polo. Voor de 60pk en 75pk hebben de up en Polo ongeveer gelijke topsnelheden. Qua koppel piekt de GTI motor duidelijk wat hoger maar aan het eind van de toeren lijkt er dus heel weinig verschil te zijn. Max koppel zal over een wat kleiner gebied komen te liggen en dat past ook bij het karakter van een sportievere auto. De extra versnelling dicht hopelijk het enorme gat van 2 naar 3 van de 5-bak.
Ik kraak de auto niet af. Het gaat mij om waar de meerprijs in zou kunnen zitten en hoeveel meer redelijk is.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: De up! GTI komt eindelijk echt! Eerste foto's!

Bericht door Tom Westendorp » di 30 mei 2017, 16:22

Je mag alles vinden natuurlijk maar die auto gaat echt niet onder de 20k op de markt komen. ;)
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

edwin blank
Vagling liefhebber
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:35
Locatie: Retie, België

Re: De up! GTI komt eindelijk echt! Eerste foto's!

Bericht door edwin blank » di 30 mei 2017, 17:52

EDUp zou best wel eens gelijk kunnen hebben.
Alle onderdelen komen uit het rek bij Volkswagen, motor en (6) bak zijn identiek aan de Polo 1.0 TSI met 110 pk en 200 Nm koppel.(plug and play)
Ik schat de interne meerkosten op hoogstens € 1.200,- incl. MwS.
De totale productiekosten schat ik op hoogstens € 8.000,- incl. MwS.
De GTI is een dan ook de echte cashcow van de Up!-serie.
Blijft natuurlijk wel een hebbeding, een GTI is nu eenmaal een GTI.

Edwin
Audi A8 D3 en andere auto's

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: De up! GTI komt eindelijk echt! Eerste foto's!

Bericht door JuP ! » di 30 mei 2017, 18:12

Petrolhead Tom schreef:Je mag alles vinden natuurlijk maar die auto gaat echt niet onder de 20k op de markt komen. ;)
Laten ze eerst maar eens dat ding officieel uitbrengen want het blijft nog altijd een concept. Iets wat we eerder gezien hebben met de GT.....
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

edwin blank
Vagling liefhebber
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:35
Locatie: Retie, België

Re: De up! GTI komt eindelijk echt! Eerste foto's!

Bericht door edwin blank » wo 31 mei 2017, 07:08

Hallo JP,

De auto is, volgens VW, eind 2017 in Duitsland leverbaar.
Dit is geen concept meer.
Verwachte vanaf-prijs in Duitsland is € 18.500,-

Edwin
Audi A8 D3 en andere auto's

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: De up! GTI komt eindelijk echt! Eerste foto's!

Bericht door Tom Westendorp » wo 31 mei 2017, 07:13

Dat geeft de burger moed! Dan is er nog een klein kansje dat PON hem ook onder de 20k weet te houden. :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
lupocor
Vagling liefhebber
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 09:30

Re: De up! GTI komt eindelijk echt! Eerste foto's!

Bericht door lupocor » wo 31 mei 2017, 07:24

blijft ontzettend veel geld voor een up ook al is het volgens vw een gti.
een topsnelheid onder de 200 km per uur vind ik voor een gti wel erg weinig.
jammer dat ze er geen andere motor hebben ingedaan, een motor met meer inhoud en koppel.
de 1.0 tsi is te tunen naar 140 pk ,waarom dan niet gelijk 140 pk erin.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: De up! GTI komt eindelijk echt! Eerste foto's!

Bericht door Tom Westendorp » do 01 jun 2017, 10:24

Lol jij hebt zeker nog nooit 200 met een up! gereden? Spannend zat! :lol:
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: De up! GTI komt eindelijk echt! Eerste foto's!

Bericht door kgroot.nl » do 01 jun 2017, 11:11

Niet om mensen aan te vallen, maar ik vind het altijd wel mooi dat mensen enorm auto's af kunnen kraken op fora. Maanden later rijden ze er ineens spontaan zelf in :lol:
En agh als de prijs je niet aanstaat koop je hem niet...
Ja het is een hoop geld, maar je krijgt er een totaal andere auto voor terug dan de standaard Up.
Onderstel, remmerij, ophanging etc is namelijk ook anders
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2794
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: De up! GTI komt eindelijk echt! Eerste foto's!

Bericht door damianw26 » do 01 jun 2017, 12:16

En het is vooralsnog niet redeneren op daadwerkelijke feiten, even afwachten nog
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Riddick
Vagling liefhebber
Berichten: 392
Lid geworden op: zo 05 mei 2013, 20:53

Re: De up! GTI komt eindelijk echt! Eerste foto's!

Bericht door Riddick » vr 02 jun 2017, 17:20

lupocor schreef:blijft ontzettend veel geld voor een up ook al is het volgens vw een gti.
een topsnelheid onder de 200 km per uur vind ik voor een gti wel erg weinig.
jammer dat ze er geen andere motor hebben ingedaan, een motor met meer inhoud en koppel.
de 1.0 tsi is te tunen naar 140 pk ,waarom dan niet gelijk 140 pk erin.
Een getunde 1.2 TSI 4 cilinder doet het ook niet veel beter dan een getunde 1.0 TSI 3 cilinder, al zou mijn voorkeur uitgaan naar de 1.2ltr.
De volgende stap zou dan een 1.4 TSI zijn, maar volgens zeggen passen 4 cilinders niet in de VAG drieling, zonder een haakse slijper te gebruiken. :mrgreen:

Gebruikersavatar
lupocor
Vagling liefhebber
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 09:30

Re: De up! GTI komt eindelijk echt! Eerste foto's!

Bericht door lupocor » za 03 jun 2017, 08:47

ik rij zelf een getunde 1.2 tfsi en die 140 paarden bevallen prima.
vind het koppel belangrijker dan het aantal pk, zeker hier in nl waar niet hard gereden mag en meestal zelfs niet kan.

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: De up! GTI komt eindelijk echt! Eerste foto's!

Bericht door JuP ! » za 03 jun 2017, 17:57

De 1.2 staat niet bekend om zijn betrouwbaarheid. Zelfs de laatste versie (heb een Polo 1.2 gehad uit 2015) Ding klinkt heel vreemd met de koudstart.
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

Gebruikersavatar
Nicolewhiteup!
Vagling liefhebber
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 26 sep 2014, 14:53

Re: De up! GTI komt eindelijk echt! Eerste foto's!

Bericht door Nicolewhiteup! » za 03 jun 2017, 20:53

Super leuk zo kleine GTI. Ik hoop hem snel te zien. Alle foto's en al heel wat info gezien. Ik vind hem dat extra GTI geld wel waard. Ojee hard sparen dus.

Plaats reactie