Teer..

Bespreek hier alles dat te maken heeft met het onderhoud van de lak en het interieur van je auto.
Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Teer..

Bericht door Xanderv » di 16 mei 2017, 07:37

Hey medepoetsers,

Het is een beetje stil in dit deel van het forum.

Zoals ik in het topic mijn auto al aangaf zit er best veel teer op mijn auto. Hebben jullie goede opties om dit weg te krijgen?

Ik heb al even op CC gekeken en zag tar-x staan maar zijn er ook goedekopere opties? Ik las op internet pindakaas en wd-40 ..... iemand ervaring daarmee, goed of juist niet?! Ik heb genoeg wd-40 staan maar weet niet Wat het met je lak doet.

Waarom ik het vraag is omdat er zoveel op zit dat ik het ruigste er af wil krijgen en dan de rest wel met een speciaal middel wil doen om de kosten wat lager te houden.

Ben benieuwd
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
blastaway
Vagling liefhebber
Berichten: 530
Lid geworden op: di 24 jan 2017, 12:42

Re: Teer..

Bericht door blastaway » di 16 mei 2017, 07:47

Ik heb het ook wel eens met iron-x of Non-ferro (monello) gedaan. Opspuiten en wachten. Zo afvegen. Erna wassen en laagje wax.
- Mii 75 pk full option; ap schroefset and Helix soundsystem.
- Volvo xc60 r-design d5 240 pk 490nm full option

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Teer..

Bericht door N!jntje » za 20 mei 2017, 15:52

blastaway schreef:Ik heb het ook wel eens met iron-x of Non-ferro (monello) gedaan. Opspuiten en wachten. Zo afvegen. Erna wassen en laagje wax.
Als je echt over teer praan dan er specifiek een teerverwijderaar voor gebruiken. Pindakaas en wd40 moet je niet aan beginnen.
Non ferro reageert op remstof. Daarnaast maakt het schoon. De non ferro is zonde om te gebruiken bij teer. Ook die is in verhouding dan duur.
Gewoon bijvoorbeeld tar x kopen. Opspuiten en verwijderen. Eventueel nog met klei eroverheen gaan bij wat er over blijft en alles is weg.
Laatst gewijzigd door N!jntje op di 23 mei 2017, 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Teer..

Bericht door Xanderv » ma 22 mei 2017, 21:15

Ja Ok dat was mijn idee ook een beetje. Dan binnenkort maar even een busje kopen en kijken of het een beetje weg wil
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Plaats reactie