Clay versus Rubber...

Bespreek hier alles dat te maken heeft met het onderhoud van de lak en het interieur van je auto.
Gebruikersavatar
HappyCamper
Forum newbie
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 21 aug 2016, 18:57
Locatie: Oss

Clay versus Rubber...

Bericht door HappyCamper » ma 05 sep 2016, 20:21

Ik kwam een filmpje tegen over het "kleien" door middel van een Rubber pad...
https://www.youtube.com/watch?v=DEWl3R6TPLo" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik ben nu toch even benieuwd naar jullie reactie/mening hierover. Ik heb zelf NUL ervaring met beide. Ik ben mezelf aan t orienteren op t poetsen van mn Mii...

Ik heb zelfs niet eens n emmer hahaha...ik lees jullie reacties graag!! Tnx.

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Clay versus Rubber...

Bericht door N!jntje » ma 05 sep 2016, 23:17

Ik denk dat dr hier vrijwel niemand is die dit ooit heeft gebruikt. Toevallig 1 x in mn handen gehad... maar die komt niet op mijn polijstmachine. Met de hand voel je veel beter wat je doet.
Oriënteren om met detailen te beginnen is altijd leuk maar kost wel een hoop tijd kan ik je zeggen. Voor mij is het hobby... en eenmaal begonnen.... weet ik niet meer hoe ik moet stoppen.

Tipje... begin bij de basis! Daarmee bereik je al een hele hoop!
2 emmer methode
Geen sponzen
Kleien
Waxje erbij zoals collinite 845 of iets dergelijks
En menig persoon staat al versteld hoe een auto erbij kan staan. Daarna kun je altijd nog verder gaan!

Gebruikersavatar
HappyCamper
Forum newbie
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 21 aug 2016, 18:57
Locatie: Oss

Re: Clay versus Rubber...

Bericht door HappyCamper » di 06 sep 2016, 08:36

N!jntje schreef:Ik denk dat dr hier vrijwel niemand is die dit ooit heeft gebruikt. Toevallig 1 x in mn handen gehad... maar die komt niet op mijn polijstmachine. Met de hand voel je veel beter wat je doet.
Oriënteren om met detailen te beginnen is altijd leuk maar kost wel een hoop tijd kan ik je zeggen. Voor mij is het hobby... en eenmaal begonnen.... weet ik niet meer hoe ik moet stoppen.

Tipje... begin bij de basis! Daarmee bereik je al een hele hoop!
2 emmer methode
Geen sponzen
Kleien
Waxje erbij zoals collinite 845 of iets dergelijks
En menig persoon staat al versteld hoe een auto erbij kan staan. Daarna kun je altijd nog verder gaan!
Goede tip waar ik zelf ook al toe besloten had idd. Ik heb nu niks, en ja je moet idd ergens beginnen.
Ik kwam dit filmpje ook zomaar tegen in mijn zoektocht en was nieuwschierig naar jullie mening.

Ik ga inderdaad eerst maar eens beginnen met het kopen van 2 emmers haha. En een leuk setje om te beginnen. Meguiar's spreekt me erg aan. Zij hebben een mooie start kit, incl doeken watermagnet. Binnenkort maar eens geld voor appart leggen ;)...

Gebruikersavatar
lupocor
Vagling liefhebber
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 09:30

Re: Clay versus Rubber...

Bericht door lupocor » di 06 sep 2016, 09:31

poetsen en wassen doe ik meestal met de hand.
kleien doe ik eigenlijk nooit.
na het wassen droog ik de auto af en voorzie deze van een polish die de poriën opvult.
daarna gaat de was erop.
de was die ik gebruik is collinite 476s.
dit bevalt mij zeer goed.
Laatst gewijzigd door lupocor op wo 07 sep 2016, 07:43, 1 keer totaal gewijzigd.

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Clay versus Rubber...

Bericht door N!jntje » di 06 sep 2016, 17:13

Kijk ook eens verder dan Meguiars. Er zijn zoveel merken die in prijs kwaliteit veel beter zijn dan megs.... tuurlijk zitten er ook goeie producten bij megs in het pakket. Maar ik verwacht niet dat je voor de prof line gaat. De rest is vooral zo aan de prijs aangezien megs gewoon teveel reclame doet. Ik zeg het kort door de bocht... maar er is zoveel meer!

Plaats reactie